Google lanserar Spotify-utmanaren Play Music All Access

Permalänk
Melding Plague

Google lanserar Spotify-utmanaren Play Music All Access

Svenska Spotify får ytterligare en konkurrent när Google lyfter på skynket och presenterar Play Music All Access – strömmande musik för persondatorer och mobila enheter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Google Play Music All Access"
Kort och snärtigt namn

Permalänk
Medlem

"endast för kunder i USA"

Jaha, och nyhetsvärdet blev då för nordiskt land som sverige som alltid hamnar sist i sådana lanseringar?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Paradoxalt namn - "All access" - men bara i USA För i helvete, så jävla trött på allt licenstjafs!

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

"endast för kunder i USA"

Jaha, och nyhetsvärdet blev då för nordiskt land som sverige som alltid hamnar sist i sådana lanseringar?

Så du menar att Swec endast ska rapportera när vi vet att saker kommer i Sverige? Om det är en nyhet om något som har ett intresse, som när google lanserar en ny tjänst, så bör en sida skriva om det. Även om det inte är helt säkert om det kommer till Sverige. Det skulle bli ganska tråkigt här på sweclockers om endast nyheter som innefattar ett släppdatum för sverige rapporteras.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Så du menar att Swec endast ska rapportera när vi vet att saker kommer i Sverige? Om det är en nyhet om något som har ett intresse, som när google lanserar en ny tjänst, så bör en sida skriva om det. Även om det inte är helt säkert om det kommer till Sverige. Det skulle bli ganska tråkigt här på sweclockers om endast nyheter som innefattar ett släppdatum för sverige rapporteras.

Formulerade mig kanske lite klumpigt, men jag vidhåller, med tanke på namnet och att det nämns inte ens om det kommer lanseras worldwide
Visst kan man väl säga att man skall rapportera om det som en nyhet, men ironin i det hela var det jag avsåg med kommentaren

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Har haft Google Music ganska länge, över ett år iallafall, och jag har övergett Spotify helt. Hoppas att de låter gratisversionen vara kvar men förbättrar affären, då kan det verkligen bli en utmanare.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Jag tycker om att Spotify är ett separat program. Orka ha allt i webläsaren, räcker med BF .

Hoppas Google får det tufft. Det är inte bra om de blir störst inom "allt".

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk

Eftersom det verkar som att man måste köpa tjänsten kommer den ha svårt för att konkurrera med spotify. Iallafall så tror jag det

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Även om det finns trick runt det, man får hoppas att även vi här på andra sidan Atlanten också får ta del av alla googles tjänster framöver. Just nu är det ju bara App-biblioteket i Play.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Meh.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av godspeed:

"endast för kunder i USA"

Jaha, och nyhetsvärdet blev då för nordiskt land som sverige som alltid hamnar sist i sådana lanseringar?

Precis, och vi svenskar som ändå är storkonsumenter av all vad teknik heter. Men ja, det blir väl deras förlust...tvivlar starkt på att ett bibliotek ens i närheten av Spotifys lär vara tillgängligt på väldigt länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Precis, och vi svenskar som ändå är storkonsumenter av all vad teknik heter. Men ja, det blir väl deras förlust...tvivlar starkt på att ett bibliotek ens i närheten av Spotifys lär vara tillgängligt på väldigt länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är Google vi pratar om, de kommer nog ha der flesta artister, album från början.

Permalänk
Avstängd

Finns stöd för spellistor likt Spotify eller blir det något Pandora-liknande trams?

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Det är för sent för att slåss med Spotify skulle jag tro, när dom släppte google+ var väl tanken att konkurrera med Facebook? Gick inge vidare tror jag? Jag vet i alla fall inte av någon som verkligen använder google+. Nä, flopp säger jag!

Permalänk
Medlem

Vad blir det för kvalité?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cAWPer:

Det är för sent för att slåss med Spotify skulle jag tro, när dom släppte google+ var väl tanken att konkurrera med Facebook? Gick inge vidare tror jag? Jag vet i alla fall inte av någon som verkligen använder google+. Nä, flopp säger jag!

Jag tror de flesta kommer föredrar Googles tjänst som kör Android på sin enhet. Mjukvaran är säkert bättre på det flesta punkter.

Permalänk
Medlem

Tack Sweclockers för ni är en seriös nyhetssida! enligt aftonbladet är detta en "Spotifydödare" ...

Källa: http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article16778446.ab (ett klick är reklampengar för aftonbladet så se till att ha adblock aktiverat)

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Tack Sweclockers för ni är en seriös nyhetssida! enligt aftonbladet är detta en "Spotifydödare" ...

Källa: http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article16778446.ab (ett klick är reklampengar för aftonbladet så se till att ha adblock aktiverat)

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/minekonomi/article16778446...

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja se avtalet mellan Google och EMI, Warner Music, Sony Music och Universal Music.

Google kommer nu med ytterligare ett plagiat. Någon känner att det flåsas i nacken.

Vadå döda Spotify, Wimp, Dezzer med mera. Wimp Håller på att koda om hela sitt bibliotek till bättre kvalitet vilket har medfört till en uppsving för Wimp. Spotify har blivit alldeles för stora och lanserar sig över hela världen med slogan "vi är bäst" som jag tyckte var bättre för.

Slutsats från min sida.

Nej tack Google och ni är för sent ute

Permalänk
Inaktiv

Det är bra med en utmanare.. tröttnat på Spotify.. folk har frågat (ropat) efter en funktion för hantering av ljudkort länge nog..
Ska det vara så svårt att implementera i en mediaspelare? Winamp, VLC, WMP, spel och även webbläsare har denna funktion. Men inte Spotify som tar månadsavgift...

Soundblaster: 90% av användningen går via hörlurar
Mobo optisk: XBMC och Spotify går via högtalare

Permalänk
Medlem

Om de erbjuder förlustfri kvalitet på musiken är jag intresserad, men chanserna är minimala.

Permalänk
Avstängd

Synd att batteriet tar slut direkt när man streamar t.ex. Spotify till mobilen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Tack Sweclockers för ni är en seriös nyhetssida! enligt aftonbladet är detta en "Spotifydödare" ...

Källa: http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article16778446.ab (ett klick är reklampengar för aftonbladet så se till att ha adblock aktiverat)

Aftonbladet är pinsamma..

Hur många gånger har man inte läst om "iPhone-dödaren"?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Inaktiv

Tycker googles namn på saker är pinsamma.. Google play och nu det här.. Varför inte Google Store låter mycket bättre..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sometime:

Synd att batteriet tar slut direkt när man streamar t.ex. Spotify till mobilen

Med Google Music idag har jag inga problem med min Xperia Sola och en dags streaming (sådär 6 timmar) iallafall.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Avstängd

Men jag vill ha musik nedladdningsbar i DRM-fri MP3, Ogg Vorbis och FLAC.

Permalänk

Underbart med en konkurrent till spotify...... jag byter gärna när som helst...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Aftonbladet är pinsamma..

Hur många gånger har man inte läst om "iPhone-dödaren"?

iPhone kan bara döda sig själv och 5an var ett steg i rätt riktning

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Tycker googles namn på saker är pinsamma.. Google play och nu det här.. Varför inte Google Store låter mycket bättre..

Håller med, tyckte dock ännu bättre om Android Market som det hette tidigare.