HP tillkännager hybrider med Android och Windows 8

Permalänk
Melding Plague

HP tillkännager hybrider med Android och Windows 8

Datortillverkaren HP fortsätter att utforska surfplattornas värld, denna gång med två hybrider för olika målgrupper, varav en med med Tegra 4 och Android.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ser riktigt nice ut faktiskt, kan bli lite som chrome book, fast med android

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk

Ja den med Android såg någorlunda intressant ut. Undra varför man gett så dålig upplösning till Windows varianten? Kan det ha att göra med att Windows skalar så dåligt med högre upplösningar eller vad tror ni?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Android varianten såg riktigt intressant ut, speciellt med tanke på priset

Permalänk

13-tummaren var så mycket dyrare men har ändå en mycket sämre skärm. Komponenter från Intel är kanske dyrt.

Jag gillar inte formerna - ser ut som en barnleksak i plast.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

HP Slatebook x2 och Split x2 ska finnas på butikshyllorna i augusti med priser från 480 respektive 800 dollar, motsvarande 4 000 och 6 700 kronor inklusive moms.

Bah. Slatebooken verkade jäkligt fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Ja den med Android såg någorlunda intressant ut. Undra varför man gett så dålig upplösning till Windows varianten? Kan det ha att göra med att Windows skalar så dåligt med högre upplösningar eller vad tror ni?

Antagligen bara att dom hade en prisklass i sikte och var tvungna att snåla på något. På 13" är det inga större problem med ex 1920x1080 oskalat enligt mig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

Trodde att det handlade om dual-boot med Windows och Android på samma enhet.

Permalänk

Annars tycker jag det är trevligt med en tablet som inte kör ett telefon OS utan riktiga Win 8.
Vore kul om det kom flera produkter än MS Slate

Permalänk
Medlem

Verkligen intressant då Asus verkar gett upp sin Transformer-serie! Men 4000...? Gissar nog på omkring 5000 i Sverige, minst.

Permalänk
Medlem

Very much X2

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Tycker konceptet är mycket bra, förstår inte tanken med så låg upplösning dock. Lite mer RAM skulle jag önska. Men en hybrid med i3 i5 SSD till ett vettigt pris.

Sätter stort hopp till dom nya transformer book som skall komma från Asus.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Citat:

HP tillkännager hybrider med Android och Windows 8

Trodde först att det handlade om en laptop med dual-boot. Fatta häftigt det hade varit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralleballe:

13-tummaren var så mycket dyrare men har ändå en mycket sämre skärm. Komponenter från Intel är kanske dyrt.

Jag gillar inte formerna - ser ut som en barnleksak i plast.

Ful, låg upplösning och skit win 8.... Hur tänkete de nu? Hade de penar över som de ville förlora på dåliga affärer tro....

Tur att det finna andra tillverkare där produktledningen väljer att lansera vettiga produkter. Detta var bara gäsp....

Skickades från m.sweclockers.com