Vilket grafikkort ska jag välja?

Permalänk

Vilket grafikkort ska jag välja?

Har en http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=639175#extra där fläkten på grafikkortet lagt av. Har dålig ekonomi för tillfället och behöver er hjälp för att hitta ett så billigt grafikkort som möjligt som klarar lätta spel som LOL HoN och möjligtvis WOW. Passar detta?http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/169945-msi_geforce_21... eller behöver jag ett bättre/annat? Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bennyballs:

Har en http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=639175#extra där fläkten på grafikkortet lagt av. Har dålig ekonomi för tillfället och behöver er hjälp för att hitta ett så billigt grafikkort som möjligt som klarar lätta spel som LOL HoN och möjligtvis WOW. Passar detta?http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/169945-msi_geforce_21... eller behöver jag ett bättre/annat? Tacksam för svar!

Budget?

210 är ett gammalt budget kort som du inte ska ha om det inte handlar om en väldigt gammal dator. ditt 520 var bättre.
skulle nog säga något i stil med ett 7750 från AMD. (https://www.inet.se/produkt/5405115/asus-radeon-hd7750-1024mb) om du inte vill byta nätagg osv.
men sen är ju självklart AMD 7770 och uppåt samt Nvidia 650 och uppåt bättre.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Köp ett 7750.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Finns det inget billigare alternativ? Kan inte lägga en tusenlapp just nu, lägger hellre några hundralappar nu och mer cash senare.

Permalänk
Skrivet av Bennyballs:

Finns det inget billigare alternativ? Kan inte lägga en tusenlapp just nu, lägger hellre några hundralappar nu och mer cash senare.

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/133788-asus_radeon_hd...

är bättre än det du hade innan, och mycket bättre än GT210,

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem

Kan STARKT rekommendera att du spanar in marknaden. Om du bor i stockholmsområdet har jag själv ett HD 4770 och ett 9800GT. Du kan få det för 200 spänn, alltså samma pris som det du kollat på, men typ fyra gånger så bra

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Finns mycket bra, billiga, prisvärda kort. Kolla på inet och välj något kort för kanske 500kr så får du ganska bra kort. ex Nvidia GT 630

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Det är mkt svårt att hitta prisvärda nya grafikkort för "några hundralappars" budget, i princip allt är skräp för surfdatorer som kommer prestera värdelöst i alla spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Det är mkt svårt att hitta prisvärda nya grafikkort för "några hundralappars" budget, i princip allt är skräp för surfdatorer som kommer prestera värdelöst i alla spel.

Om du kollat vad han skrev tidigare hade detta inlägget inte funigts.....

Datorn han har och vill ha ett nytt grafkort till ska ju ha ett grafikort som "matchar" utan att det blir nödvändigt med nytt nätagg, processor etc. för att inte flaskhalsa något. då kvittar budgetten om den är på 500 eller 2000kr

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Det låter som om dina krav och din ekonomi är ungefär lika dåliga, så för att få det mesta för pengarna - Köp beggat!!!

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Om du kollat vad han skrev tidigare hade detta inlägget inte funigts.....

Datorn han har och vill ha ett nytt grafkort till ska ju ha ett grafikort som "matchar" utan att det blir nödvändigt med nytt nätagg, processor etc. för att inte flaskhalsa något. då kvittar budgetten om den är på 500 eller 2000kr

Varför det? Mitt inlägg är för att belysa att det mest finns skräp för så lite pengar som några enstaka hundralappar vid köp av nytt kort. Påstår du att detta inte stämmer, kan du inte visa ett kort som är en bra uppgradering för 200kr i nypris såfall kanske så blir nog TS jätteglad? Jasså inte det?

Antingen kan han köpa ett begagnat spelkort för sin budget på några hundralappar (men riskera att nätagget inte kan leverera ström), detta är mest prestanda för pengarna sålänge kortet får plats och nätagget klarar det.

Eller så kan han gå upp till 500kr och köpa ett hyfsat nytt budget kort istället för detdär skräpet för 199kr.

Varför tycker du att han borde ha en budget på 2000kr eller var i mitt inlägg läser du detta? Det verkar ju jättekorkat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Varför det? Mitt inlägg är för att belysa att det mest finns skräp för så lite pengar som några enstaka hundralappar vid köp av nytt kort. Påstår du att detta inte stämmer, kan du inte visa ett kort som är en bra uppgradering för 200kr i nypris såfall kanske så blir nog TS jätteglad? Jasså inte det?

Antingen kan han köpa ett begagnat spelkort för sin budget på några hundralappar (men riskera att nätagget inte kan leverera ström), detta är mest prestanda för pengarna sålänge kortet får plats och nätagget klarar det.

Eller så kan han gå upp till 500kr och köpa ett hyfsat nytt budget kort istället för detdär skräpet för 199kr.

Varför tycker du att han borde ha en budget på 2000kr eller var i mitt inlägg läser du detta? Det verkar ju jättekorkat.

Återigen, läs tidigare inlägg:
"Finns mycket bra, billiga, prisvärda kort. Kolla på inet och välj något kort för kanske 500kr så får du ganska bra kort. ex Nvidia GT 630" av, mig själv
Så ditt prat om 200kr..... för 500kr får man helt ok kort skrev jag.

Och det med 2000kr, det var en generalisering, ett exempel bara för att förklara att budgetten kvittade då resten av datorn flaskhalsade de dyrare korten. vart fick du det ifrån att. Skrev jag att han borde ha en budgett på 2000kr?

Låter lite som du dömer mig efter dig själv, läs mitt inlägg så att du förstår det innan du skriver.

Till TS, dett är nog det bästa som går att få för pengarna och en låg budget: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/176470-kfa2_geforce_g...
kan vara värt att hålla ett öga här: http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad...

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Återigen, läs tidigare inlägg:
"Finns mycket bra, billiga, prisvärda kort. Kolla på inet och välj något kort för kanske 500kr så får du ganska bra kort. ex Nvidia GT 630" av, mig själv

Jag antar att vi bara har olika definition på "några hundralappar", för mig betyder några 3-4 max, för dig tydligen 5-20 stycken. :S

För mig är det "flera" istället för "några" om man går över 3-4.

Med att det är svårt att hitta prisvärda nya grafikkort för SPEL menar jag alltså utan att gå över 300-400kr i budget.

Permalänk
Medlem

Fynda begagnat. Jag såg ett gtx 285 för 300 kr på blocket häromdagen, jag har inte stenkoll på den serien men det är väl rätt bra jämfört med de nya alterantiven i samma prisklass?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Jag antar att vi bara har olika definition på "några hundralappar", för mig betyder några 3-4 max, för dig tydligen 5-20 stycken. :S

För mig är det "flera" istället för "några" om man går över 3-4.

Med att det är svårt att hitta prisvärda nya grafikkort för SPEL menar jag alltså utan att gå över 300-400kr i budget.

Nu blir det ju bara löjligt, läs så att du förstår innan! trots att jag förklarade det med 2000kr skriver du fortfarande om det.

det var bara en generalisering/exempel och har inget med vad du tror på att göra eller vad jag tror är ett passande pris eller vad du fått för dig

Sista försöket nu:

Om grafkorter blir flakshalsat av resten av datorn så kvittar budgeten!

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Om grafkorter blir flakshalsat av resten av datorn så kvittar budgeten!

Precis!

Alltså: Vi båda anser att ett grafikkort för mer än 1000kr inte är meningsfullt. Utan att ett för 500-1000kr troligtvis passar TS dator om det skall köpas nytt. Och vad jag försökte få fram var att inget bra spelkort finns för under ca 300kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Precis!

Alltså: Vi båda anser att ett grafikkort för mer än 1000kr inte är meningsfullt. Utan att ett för 500-1000kr troligtvis passar TS dator om det skall köpas nytt. Och vad jag försökte få fram var att inget bra spelkort finns för under ca 300kr.

Ja!, så var det jag menade från första början

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk

Under 500 kan du inte lägga dig på ett grafikkort. Nog för att spelen du spelar inte är krävande, men det finns gränser. I en rigg för spel bör man lägga sig på >1000kr. Det är även dålig ventilation i den burken också, det bör man tänka på då du lär belasta kortet hårt i den prisklassen.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits