Besviken på Bredbandsbolagets hantering av abonnemang!!

Permalänk
Medlem

Besviken på Bredbandsbolagets hantering av abonnemang!!

*** titel redigerad ***

Omdöme om Bredbandsbolaget skrivet på annat forum

2013-05-12

THOMAS LINDROTH
Fråntagen mina rättigheter som kund 1

I dagarna får jag ett brev från BBB där dom skriver att mitt kanalpaket upphör,CanalDigital medium.
Jag valde det därför att det innehöll Eurosport.
I brevet skriver dom att dom flyttar över mitt abonnemang till ViaSat Silver som nu är mitt nya abonnemang. Helt över huvudet på en.
I samma brev så finns det med en reklamfolder som handlar om tre (3) nya paket kallade T1-Bas, T2 Flex och T3 Stor. Där finns T2 Flex som passar mig bättre då Eurosport ingår. Bra tänker jag, jag väljer det istället! Jag vill ju inte ha ett paket som ViaSat Silver påtvingat mig då det inte passar. Så jag gör som det står i det häftet jag fått och ringer kundtjänst. Säger till dom att jag är kund hos er sen tio år och jag vill inte ha ViaSat Silver för jag tycker att erat nya T2 Flex passar bättre. Dom svarar då så förvånande att det inte går. Men det står ju så i både häftet jag fick ock i brevet att jag bara behövde ringa er för bytet till era nya paket.
Då går det upp för mig att jag ringt BBB:s okunniga personal som inget vet och att jag har på nått sätt blivit påtvingad ett TV paket jag inte vill ha.
Behandlar man sina gamla kunder på detta sätt då kan man ju bara uppmana till bojkott. För dom nya paketen finns ju tydligen inte än och då sammanfattningsvis begår BBB ett avtalsbrott och ljuger skjortan av sig. I avtalet får ett pakets innehåll förändras men paket får ju inte bytas ut helt utan mitt medgivande. Och står det i foldern att jag som kund kan välja tex T2 Flex via kundtjänst,Så ska det gälla!
BBB börjar mer och mer likna en blåsning
Så det är mitt omdöme om BBB. Jag har bredband Tv och telefoni ock har varit kund sen 2003. Jag borde behandlas bättre än så här.

Någon här på forumet som kan tipsa om en bättre leverantör av Bredband telefoni och TV. Fiber

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem

Fattas lite tv kanaler där. Men annars så.....

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

Låt mig se om jag förstår...
Du har alltså varit kund hos BBB i tio års tid och därmed åtminstone varit någorlunda nöjd tidigare. Nu har BBB av någon (för mig okänd) anledning förändrat sina kanalpaket så att Eurosport inte längre ingår i det paket de anser vara närmast likvärdiga ersättare till vad du hade innan. De informerar dessutom om att du lätt kan byta paket om du är missnöjd med deras (för de fleszta kunder troligtvis passande) val. Du kontaktar dem och råkar få tala med en medarbetare som uppenbarligen inte nåtts av informationen om förändringen av kanalpaket utan ställer sig frågande till hela situationen.
Du väljer nu att, istället för att avvakta eller tala med en annan medarbetare eftersom det enda som brister uppenbarligen är informationen, dra slutsatsen att BBB försöker lura sina kunder, att du nu sitter fast med en oönskad produkt och att hela företaget bör bojkottas och hängas ut. Har jag uppfattat allt rätt så långt?

Jag vet inte riktigt vad du förväntar dig som belöning för att ha varit kund i tio års tid, att ett guldbrev från BBB anlände på silverfat till tonerna av änglatrumpeter? Det vore tre önskningar i en, det gåååår ju bara inte.
Slappna av, kontakta BBB igen eller vänta några dagar. Önskar du fortfarande byta leverantör har du rätt att frånträda avtalet utan uppsägningstid eftersom BBB har förändrat innehållet i din produkt. Här är det iinte BBB som avgör vad som är relevant utan det är du som kund.
Har du varit nöjd i tio år kommer du säkerligen kunna fortsätta vara nöjd när informationen väl snirklat sig igenom BBBs korridorer, även om du tycker kundtjänsten må vara oinformerad är det tveklöst ingen som försöker sätta dit dig. Åtminstone inte i det här fallet.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Låt mig se om jag förstår...
Du har alltså varit kund hos BBB i tio års tid och därmed åtminstone varit någorlunda nöjd tidigare. Nu har BBB av någon (för mig okänd) anledning förändrat sina kanalpaket så att Eurosport inte längre ingår i det paket de anser vara närmast likvärdiga ersättare till vad du hade innan. De informerar dessutom om att du lätt kan byta paket om du är missnöjd med deras (för de fleszta kunder troligtvis passande) val. Du kontaktar dem och råkar få tala med en medarbetare som uppenbarligen inte nåtts av informationen om förändringen av kanalpaket utan ställer sig frågande till hela situationen.
Du väljer nu att, istället för att avvakta eller tala med en annan medarbetare eftersom det enda som brister uppenbarligen är informationen, dra slutsatsen att BBB försöker lura sina kunder, att du nu sitter fast med en oönskad produkt och att hela företaget bör bojkottas och hängas ut. Har jag uppfattat allt rätt så långt?

Jag vet inte riktigt vad du förväntar dig som belöning för att ha varit kund i tio års tid, att ett guldbrev från BBB anlände på silverfat till tonerna av änglatrumpeter? Det vore tre önskningar i en, det gåååår ju bara inte.
Slappna av, kontakta BBB igen eller vänta några dagar. Önskar du fortfarande byta leverantör har du rätt att frånträda avtalet utan uppsägningstid eftersom BBB har förändrat innehållet i din produkt. Här är det iinte BBB som avgör vad som är relevant utan det är du som kund.
Har du varit nöjd i tio år kommer du säkerligen kunna fortsätta vara nöjd när informationen väl snirklat sig igenom BBBs korridorer, även om du tycker kundtjänsten må vara oinformerad är det tveklöst ingen som försöker sätta dit dig. Åtminstone inte i det här fallet.

Nja! Jag skriver detta pga åtskilliga samtal till BBB under en veckas tid. Så har jag ju följt infot på utskicket jag fick men ingen INGEN hade en susning
För det enda jag begär av BBB är ju att få välja mitt eget paket och inte ett som jag tidigare valt bort. Inte så svårt att förstå ! Eller??

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

Återigen ett sånt här ärende här inne på forumet som kräver att man bör kontakta huvudväxeln istället och be om att få prata med någon ansvarig inom bolaget för att lösa problemet.

Ring det här numret: 08 - 506 983 00, och be om att få tala med en handläggare alternativt ansvarig för "TV" eller försäljning.

Hade jag varit du, hade jag kontaktat det där numret och fixat ärendet utan att "hänga ut" bolaget i onödan.
Tänk på att BBB är Sveriges första och ledande stads- och fibernätsleverantör med snabbaste hastigheterna på marknaden.
Nej, Telia var inte först. De hade Kabel-TV (koaxial) fortfarande när BBB dök upp under mitten av 1990-talet, som sedan togs över av Com Hem.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCOC:

Återigen ett sånt här ärende här inne på forumet som kräver att man bör kontakta huvudväxeln istället och be om att få prata med någon ansvarig inom bolaget för att lösa problemet.

Ring det här numret: 08 - 506 983 00, och be om att få tala med en handläggare alternativt ansvarig för "TV" eller försäljning.

Hade jag varit du, hade jag kontaktat det där numret och fixat ärendet utan att "hänga ut" bolaget i onödan.
Tänk på att BBB är Sveriges första och ledande stads- och fibernätsleverantör med snabbaste hastigheterna på marknaden.
Nej, Telia var inte först. De hade Kabel-TV (koaxial) fortfarande när BBB dök upp under mitten av 1990-talet, som sedan togs över av Com Hem.

Nu ska du inte vara så där!! Jag har inte hängt någon alls här . Och min tråd funkade! Chefen ringde just upp mig surru!
Fick medhåll om att det var lite okunnigt hanterat och att han nu skulle hugga tag i ärendet. Bättre lösa ärendet och behålla kunden istället för att förlora kunden som dom haft i 10år
MVH Thomas

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

Ringde chefen dig pga denna tråden? Då måste man ge mycket cred till BBB som tydligen håller sig extremt välinformerade...

Visa signatur

Custom Built Chassis|CM Silent 1000W Mod|Asus P6X58D-E|i7 930@4.2ghz ht on| 6Gb Corsair Dominator @1604MHz| Evga & Zotac Gtx 470 SLI @ 800,1600,1674 & Asus 8600gt physX dedicated| WD Green 1Tb+1Tb WD Black sata 3 +1Tb extern|Intel SSD 80Gb X25-M G2|Logitech MX518 & G15| H2O|Shure SRH840
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223280

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Har du varit nöjd i tio år kommer du säkerligen kunna fortsätta vara nöjd när informationen väl snirklat sig igenom BBBs korridorer, även om du tycker kundtjänsten må vara oinformerad är det tveklöst ingen som försöker sätta dit dig.

Säkerligen ingen som vill jävlas eller sätta dit någon hos BBB, det tror inte jag heller!

Men det stinker oseriöst när man skickar ut information/brev till kund utan att först informera sina egna medarbetare.
Klart man som kund blir lätt frustrerad när man följer det man ska göra, allt enligt brevet, men när man når kundtjänst sitter de med gammal information.

Bra att det löste sig Thomas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av santair:

Ringde chefen dig pga denna tråden? Då måste man ge mycket cred till BBB som tydligen håller sig extremt välinformerade...

Troligtvis hade han skrivit på fairshopping eller liknande och därför blev han uppringd. Skriver man där brukar en "chef" ringa upp relativt snabbt.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Onödig kommentar raderad. Titel redigerad till något mer konstruktivt. Välj en bra titel som visar vad tråden handlar om.

/KimTjik

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Troligtvis hade han skrivit på fairshopping eller liknande och därför blev han uppringd. Skriver man där brukar en "chef" ringa upp relativt snabbt.

Nope! Här & Minhembio.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!