Vengeance 2000 mic problem

Permalänk
Medlem

Vengeance 2000 mic problem

köpte precis ett par Vengeance 2000, till stor del mycket nöjd.
men det är en Feature jag undrar om det finns:
med mina gamla lurar kunde jag utan problem sitta o prata i te.x skype/vent osv, o samtidigt lyssna på musik utan att mikrofonen ljudet från högtalarna.
detta verkar inte fungera på V2k, misstänker att det är på grund av att headsetet är usb och inte 3,5.

har i datorn Realtek ljudkort, som tidigare lät mig använda detta, (ljud i högtalare utan att mic plockar upp)

vågar inte pilla allt för mycket själv, så är det någon där ute som sitter på en lösning till detta?

avinstallera RealTek eller liknande?

Visa signatur

There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Heztio:

köpte precis ett par Vengeance 2000, till stor del mycket nöjd.
men det är en Feature jag undrar om det finns:
med mina gamla lurar kunde jag utan problem sitta o prata i te.x skype/vent osv, o samtidigt lyssna på musik utan att mikrofonen ljudet från högtalarna.
detta verkar inte fungera på V2k, misstänker att det är på grund av att headsetet är usb och inte 3,5.

har i datorn Realtek ljudkort, som tidigare lät mig använda detta, (ljud i högtalare utan att mic plockar upp)

vågar inte pilla allt för mycket själv, så är det någon där ute som sitter på en lösning till detta?

avinstallera RealTek eller liknande?

Jag förstår inte riktigt vad du försöker beskiva...

Menar du att du hör dig själv genom mikrofonen i lurarna?
Isåfall så är det samma sak på mitt V2k, dock väldigt lågt så det är absolut inget som jag stör mig på eller knappt märker.

Om du har mer än så utan att ha pillat med saker så borde du nog kontaka Corsair om problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Jag förstår inte riktigt vad du försöker beskiva...

Menar du att du hör dig själv genom mikrofonen i lurarna?
Isåfall så är det samma sak på mitt V2k, dock väldigt lågt så det är absolut inget som jag stör mig på eller knappt märker.

Om du har mer än så utan att ha pillat med saker så borde du nog kontaka Corsair om problemet.

problemet med mikronen är att de personer jag sitter o pratar med hör ljudet från hötalarna, så om jag har te.x spelljud, musik etc..
har också märkt detta svaga ekot, men så vitt jag förstår så kommer man inte undan det med trådlösa headset.

så om det finns någon lösning som hindrar mikrofonen att plocka upp te.x ljud från högtalare, vet att det gick när jag hade både headset och högtalare på samma ljudkort, (2st 3,5mm ). men det kankse inte går alls då v2k har USB och eget inbyggt ljudkort.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Heztio:

problemet med mikronen är att de personer jag sitter o pratar med hör ljudet från hötalarna, så om jag har te.x spelljud, musik etc..
har också märkt detta svaga ekot, men så vitt jag förstår så kommer man inte undan det med trådlösa headset.

så om det finns någon lösning som hindrar mikrofonen att plocka upp te.x ljud från högtalare, vet att det gick när jag hade både headset och högtalare på samma ljudkort, (2st 3,5mm ). men det kankse inte går alls då v2k har USB och eget inbyggt ljudkort.

Jag har hört om samma problem med Vengeance 1300 men inte om 2000 förrens nu.
Jag gissar på att det är något galet i själva hörlurarna.
Du borde nog kontakta Corsair om problemet för det borde inte förekomma på något sätt tycker jag.

Du kan kontakta dom här på Forumet direkt, på engelska då.