Google och Samsung lanserar Galaxy S4 med standard Android

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivity:

Skulle inte vilja kalla baksidan kvalite, kändes som skiten skulle knäckas när man tog av den.
Men ja kvalite och premiumkänsla är ju lite olika saker. Det sistnämnda saknar samsung och har alltid gjort inom smartphones.

Haha nu är du i farten igen...
Kvalitet kännetecknas av hållbarhet, och plasten i bakstycket går inte sönder i första taget. Om man inte vill ta sönder den förstås.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Haha nu är du i farten igen...
Kvalitet kännetecknas av hållbarhet, och plasten i bakstycket går inte sönder i första taget. Om man inte vill ta sönder den förstås.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan säga lika om dig, sjuk fanboy är vad du är, inget annat. Allt är bäst med galaxy enligt dig, fanboy så det skriker om det.
Jag säger vad jag tycker, och det är vad jag tycker, jag kan iaf se dom bra sakerna och prata om dom också. Men du kan inte se några negativa = fanboy.

Sen ska vi vara så:

Som mått på kvalitet brukar man tala om så kallade kvalitetsdimensioner [källa behövs]. Kvalitetsdimensionerna varierar en aning beroende på produkt och de kan också vara nedbrutna på olika nivåer. Exempel på sådana är:
Pålitlighet/driftsäkerhet.
Prestanda.
Säkerhet.
Lämplighet för användningsområdet.
Servicevänlighet/underhållsbehov.
Uppfyllelse av avtal (Leverans i tid, snabb reparation etc).
Miljöpåverkan.
Skillnader (för och nackdelar) gentemot konkurrerande produkter.
Kostnad (både inköp, drift och avveckling).
Utseende.

Ps. Ignore, orka svara mer på blinda fanboys som tror deras produkt är bättre än allt annat på jorden, löjligt.

Permalänk
Medlem

Med erfarenhet av två HTC mobiler.
Allt är bra förutom en jätte viktig sak, batteriet.
HTC har varit en av de största besvikelserna för mig.

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Haha nu är du i farten igen...
Kvalitet kännetecknas av hållbarhet, och plasten i bakstycket går inte sönder i första taget. Om man inte vill ta sönder den förstås.

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns flera "dimensioner" av kvalité och hållbarhet är en utav dom. Jag har själv känt på S4 och jag håller med personen som du citerade. Baksidan går inte sönder av att ta loss den, men det känns som det. Det är samma som på min första Smartphone HTC Wildfire, till S2an och S3an. Det kanske är som du tycker kvalité, men det känns inte som det.

Detta är även något jag funderat på sistone. Varför skryter mobilföretagen om hur deras telefon är den lättaste på marknaden. Vikt tillför en sådan kvalitétskänsla i en telefon. Jag har en Lumia 920 och det känns verkligen som kvalité. Dock väger den snäppet för mycket, men hellre lite för mycket och få känslan att den kommer hålla om jag tappar den i marken än att den är lätt och kommer krossas vid första markkontakt.

Det jag skrev ovan är även högst individuellt. Något som jag anser vara av kvalité kan vara skit i någon annans ögon. Men så är livet!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Man får ju göra en avvägning, vill man ha en telefon av ett dyrare material får man acceptera att hårdvaran inte är lika vass som en mobil med "sämre" skal.
Vem har inte någon form av mobilskydd idag egentligen? Har inte haft min S2a naken många minuter.
Och det är inte för att det är av plast, sällan man ser en iphone utan skal med, så vad spelar det för roll vad det är för material under sillikonskalet? :S
Har hellre en lätt mobil än en som tål misshandel, men jag har ju lärt mig att vara rädd om mina leksaker med....
Och även om jag skulle repa bakluckan är det nog billigare att byta den än att köpa ett nytt bakstycke till en Iphone/Htc One/Likande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Det finns flera "dimensioner" av kvalité och hållbarhet är en utav dom. Jag har själv känt på S4 och jag håller med personen som du citerade. Baksidan går inte sönder av att ta loss den, men det känns som det. Det är samma som på min första Smartphone HTC Wildfire, till S2an och S3an. Det kanske är som du tycker kvalité, men det känns inte som det.

Detta är även något jag funderat på sistone. Varför skryter mobilföretagen om hur deras telefon är den lättaste på marknaden. Vikt tillför en sådan kvalitétskänsla i en telefon. Jag har en Lumia 920 och det känns verkligen som kvalité. Dock väger den snäppet för mycket, men hellre lite för mycket och få känslan att den kommer hålla om jag tappar den i marken än att den är lätt och kommer krossas vid första markkontakt.

Det jag skrev ovan är även högst individuellt. Något som jag anser vara av kvalité kan vara skit i någon annans ögon. Men så är livet!

Vikt tycker jag inte har någon avgörande roll även om jag föredrar en mindre vikt. Men varför ha en telefon som väger mer än den behöver förstår jag inte.

Alla är vi naturligtvis olika. När esab började göra smidiga, lätta invertersvetsar så fick de barlasta dem så de skulle sälja på dem Amerikanska marknaden. Otroligt fånigt egentligen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dallebull:

Man får ju göra en avvägning, vill man ha en telefon av ett dyrare material får man acceptera att hårdvaran inte är lika vass som en mobil med "sämre" skal.
Vem har inte någon form av mobilskydd idag egentligen? Har inte haft min S2a naken många minuter.
Och det är inte för att det är av plast, sällan man ser en iphone utan skal med, så vad spelar det för roll vad det är för material under sillikonskalet? :S
Har hellre en lätt mobil än en som tål misshandel, men jag har ju lärt mig att vara rädd om mina leksaker med....
Och även om jag skulle repa bakluckan är det nog billigare att byta den än att köpa ett nytt bakstycke till en Iphone/Htc One/Likande.

Jag har aldrig skydd, en touchtelefon är ju till för att tas på, däremot gillar jag flipskyddet till S4. En klibbig plastbit över skärmen gör den bara oskön att använda, aka Copter. Min gamla S3 hade väldigt många repor, ändå var det någon som köpte den i andrahand på blocket.
Kanske bara är jag som inte tycker att det inte är värt att behandla en telefon för ~6000 med silkesvantar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Var snäll och undvik kommentarer som inte tillför något till diskussionen utan istället riskerar provocera fram onödiga personliga vendettor. Några meningslösa inlägg har därför raderats.

/KimTjik

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivity:

Kan säga lika om dig, sjuk fanboy är vad du är, inget annat. Allt är bäst med galaxy enligt dig, fanboy så det skriker om det.
Jag säger vad jag tycker, och det är vad jag tycker, jag kan iaf se dom bra sakerna och prata om dom också. Men du kan inte se några negativa = fanboy.

Sen ska vi vara så:

Som mått på kvalitet brukar man tala om så kallade kvalitetsdimensioner [källa behövs]. Kvalitetsdimensionerna varierar en aning beroende på produkt och de kan också vara nedbrutna på olika nivåer. Exempel på sådana är:
Pålitlighet/driftsäkerhet.
Prestanda.
Säkerhet.
Lämplighet för användningsområdet.
Servicevänlighet/underhållsbehov.
Uppfyllelse av avtal (Leverans i tid, snabb reparation etc).
Miljöpåverkan.
Skillnader (för och nackdelar) gentemot konkurrerande produkter.
Kostnad (både inköp, drift och avveckling).
Utseende.

Ps. Ignore, orka svara mer på blinda fanboys som tror deras produkt är bättre än allt annat på jorden, löjligt.

Oj jag är nog fanboy då, eller fanman för jag är ingen pojke. Men faktum kvarstår, bakstycket är hållbart oavsett om du personligen tycker att det känns på något annat sätt.
Lycka till med din HTC dock, hoppas ditt batteri håller i en halv dag, men oavsett det så har du ju en Aluminium-baksida, så vad gör det väl att din telefon är urladdad då...?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Är det inte lika bra att skippa allt skit och bara köra Stock på alla telefoner?

Jo, men...

http://androidandme.com/2012/01/news/ui-skins-are-here-to-sta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Galaxy nexus ägare har alltid haft möjligheten att flasha om telefonerna så de får uppdateringarna direkt av Google. Det är inte svårare än att koppla telefonen till datorn och sedan köra en uppdatering via ett uppdateringsverktyg. De enda negativa med processen är väl att telefonen blir fabriksåterställd men efter de så är de alltid de senaste löpande via OTA.

Jag vet om det.

Fast var vart jag meddelad att jag måste hålla på med det? Jag vill inte förlora allt innehåll som jag har i telefonen. Jag vill helt enkelt inte hålla på och böka. Google kommer antagligen aldrig mer samarbeta med Samsung.