Asus presenterar moderkort för Intel Haswell

Permalänk
Entusiast
Skrivet av frogatan:

Vilket ljudkort syftar du på?

Asus Xonar Essence ST, har dem släppt något bättre sen dess menar du?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Asus Xonar Essence ST, har dem släppt något bättre sen dess menar du?

finns ju stx som är i princip samma fast pci-e.
Dock minns jag att jag läst att ST ska vara en gnutta mer precis i något anseende.

har för mig att det är intel som tar bort stöd för pci faktiskt, inget asus kan fixa, förutom om de lägger in massa extrachip, möjligen.

Och det betyder ju att jag måste införskaffa mig ett nytt ljudkort även om det jag har just nu funkar prima

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Ehm.. Känns som det verkligen kvittar hur det ser ut då man ändå bara ser det när man monterar det i lådan, förhoppningsvis behöver man inte öppna burken sedan på ett par år innan man köper ny eller ev byter graffakort.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

"Bland finesserna märks stöd för DDR3-minne"
Ja jävlar vilken finess!
Och Ethernet på det?! Det är ju helt otroligt!

Permalänk
Avstängd

hittar ingenting om oc panelen någon annanstans

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _niko_:

Ehm.. Känns som det verkligen kvittar hur det ser ut då man ändå bara ser det när man monterar det i lådan, förhoppningsvis behöver man inte öppna burken sedan på ett par år innan man köper ny eller ev byter graffakort.

Rofl. Finns ju dom som har showbyggen. Finns också dom som har fönster på sina chassin så dom kanske vill att det ska se bra ut. Några kanske kör på en test-bench. Andra kanske helt enkelt bryr sig om hur det ser ut.

Permalänk

You've got to pimp my MB!! nönönönö

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frazig:

"Bland finesserna märks stöd för DDR3-minne"
Ja jävlar vilken finess!
Och Ethernet på det?! Det är ju helt otroligt!

Det var det första jag reagera på

Permalänk
Medlem

Varför insisterar tillverkarna med att vi bara behöver 4 ram slots på alla moderkort?

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av danedi:

Varför insisterar tillverkarna med att vi bara behöver 4 ram slots på alla moderkort?

För att mainstream konsumenten inte behöver mer? Om du vill ha mera ramslots så skaffa X79.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Varför insisterar tillverkarna med att vi bara behöver 4 ram slots på alla moderkort?

Från vad jag vet så har det mer att göra med processorns design.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Varför insisterar tillverkarna med att vi bara behöver 4 ram slots på alla moderkort?

Hur många behöver 'vi' då? Mer än 32GB RAM känns väl rätt onödigt för dom flesta. Skulle man nu behöva mer minne så finns det andra plattformar.

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frazig:

"Bland finesserna märks stöd för DDR3-minne"
Ja jävlar vilken finess!
Och Ethernet på det?! Det är ju helt otroligt!

Tror Andreas skrev det men glimten i ögat

Permalänk
Testpilot
Skrivet av danedi:

Varför insisterar tillverkarna med att vi bara behöver 4 ram slots på alla moderkort?

Tror knappast varken spel, Photoshop eller AE/Vegas Pro drar 32gb RAM under några som helst omständigheter om jag ska vara ärlig

Lyckades precis använde runt 9gb RAM när jag körde Spotify, 3st WoW + 3st HB bottar (med ett dussin plugins och auto-inlogg/relogg program och profile swappers), medan jag spelade BF3 ~
Och när jag håller på med Vegas Pro eller After Effects har jag inte ens kommit upp över 6gb RAM.

Så finns väl inget behov för oss vanliga konsumenter, menar; Jag programmerade på en i3, 4gb 800mhz RAM laptop när jag gick i skolan ><

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

Jag kommer att köpa en asus bräda till min haswell 4770k men kommer att invänta fler reviews om dom brädorna innan köp.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av asphyxie:

Hur många behöver 'vi' då? Mer än 32GB RAM känns väl rätt onödigt för dom flesta. Skulle man nu behöva mer minne så finns det andra plattformar.

Skrivet av phoenixdisciple:

Tror knappast varken spel, Photoshop eller AE/Vegas Pro drar 32gb RAM under några som helst omständigheter om jag ska vara ärlig

Lyckades precis använde runt 9gb RAM när jag körde Spotify, 3st WoW + 3st HB bottar (med ett dussin plugins och auto-inlogg/relogg program och profile swappers), medan jag spelade BF3 ~
Och när jag håller på med Vegas Pro eller After Effects har jag inte ens kommit upp över 6gb RAM.

Så finns väl inget behov för oss vanliga konsumenter, menar; Jag programmerade på en i3, 4gb 800mhz RAM laptop när jag gick i skolan ><

Som ni kanske ser i min signatur så har jag 32GB RAM i datorn och jag måste säga att allting flyter på rätt bra i burken, t.ex när jag ska starta datorn så tar det mindre än 4 blanka sekunder att komma in på Windows samt spelen har inget lagg.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Skrivet av HCOC:

Som ni kanske ser i min signatur så har jag 32GB RAM i datorn och jag måste säga att allting flyter på rätt bra i burken, t.ex när jag ska starta datorn så tar det mindre än 4 blanka sekunder att komma in på Windows samt spelen har inget lagg.

Funkar lika för mig med fast med 8 GB ram.:)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Varför insisterar tillverkarna med att vi bara behöver 4 ram slots på alla moderkort?

Frågan är vad du ska ha mer än 64GB RAM till???

OnT: Fyfan vilka fläskiga kort, och jävligt snygga!!!

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCOC:

Som ni kanske ser i min signatur så har jag 32GB RAM i datorn och jag måste säga att allting flyter på rätt bra i burken, t.ex när jag ska starta datorn så tar det mindre än 4 blanka sekunder att komma in på Windows samt spelen har inget lagg.

Och jag måste säga att det absolut inte är pga. minnet som din dator laddar Windows så snabbt, utan främst pga. CPU och HDD.
Är du verkligen säker på att det bara tar mindre än 4 sek från att du trycker på knappen till att den laddat klart windows??? Det är lite sådär otroligt snabbt, man hinner ju bokstavligen bara ta ett djupt andetag så är datorn redo! Min dator har knappt hunnit ladda BIOS på den tiden.

Förlåt för dubbelsvar.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem

Ugh. Nu är visserligen smaken som baken, men dafuq? Tur att ROG korten fortfarande inte blivit P13-orienterade.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frazig:

"Bland finesserna märks stöd för DDR3-minne"
Ja jävlar vilken finess!
Och Ethernet på det?! Det är ju helt otroligt!

De va längesen ja garvade så hårt åt en kommentar

Men ja, förmodligen skrivet med glimten i ögat

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Deluxe versionen såg verkligen fint ut! Skulle vilja se Matt svart PCB och mörk silvrigt tema från Asus :).

Permalänk
Entusiast
Skrivet av danedi:

Varför insisterar tillverkarna med att vi bara behöver 4 ram slots på alla moderkort?

För att Intels konsumentplattform bara har två kanaler till RAM så det går inte att få in fler. Då får du köpa X79 som har fyra kanaler eller en begagnad x58 som har tre kanaler.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24