Problem med Metro Last light

Permalänk
Medlem

Problem med Metro Last light

Tjenare! Jag har ordentliga problem med Metro Last light. Så jag får spelet att funka och de första uppdragen ligger jag på 20 fps, som jag stör mig på lite. Sen senare hamnar jag på 50+ fps och lirar några timmar av det och har skitkul. Men nu har jag 4 fps och det är helt ospelbart, och när jag ändrar video inställnignarna ändras inte FPSen det minsta. Detta förvirrar mig så enormt och har ingen aning varför spelet är låst på 4 fps.

Kollade igenom Metro last light samlingstråden men hittade inga lösningar på problemet, någon som har någon idé varför jag har 4 fps helt plöstligt?

//Axel

Ps. Jag har Logitech G35 som inte borde skapa några problem men är oftast problemet varför spel inte funkar på min dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av madhob:

Tjenare! Jag har ordentliga problem med Metro Last light. Så jag får spelet att funka och de första uppdragen ligger jag på 20 fps, som jag stör mig på lite. Sen senare hamnar jag på 50+ fps och lirar några timmar av det och har skitkul. Men nu har jag 4 fps och det är helt ospelbart, och när jag ändrar video inställnignarna ändras inte FPSen det minsta. Detta förvirrar mig så enormt och har ingen aning varför spelet är låst på 4 fps.

Kollade igenom Metro last light samlingstråden men hittade inga lösningar på problemet, någon som har någon idé varför jag har 4 fps helt plöstligt?

//Axel

Ps. Jag har Logitech G35 som inte borde skapa några problem men är oftast problemet varför spel inte funkar på min dator.

Starta om Logitechs Gaming Software, kör själv med massa logitech grejer och funkar kanon tills deras mjukvara krashar, då blockar den typ allt från att funka ordentligt.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Tjenare Axel,

Först och främst kan det vara bra att veta vad du har för komponenter, även om det egentligen borde räcka med att du haft 50+ FPS, sen kan du kolla vad för load du har på grafikkort och CPU.

En del som haft problem med mjukvaran för Logitech G19, så skulle kunna vara något liknande med eventuell mjukvara för G35? Värt att försöka att stänga av mjukvara för det i alla fall.

Lycka till!
/Axel

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av madhob:

Tjenare! Jag har ordentliga problem med Metro Last light. Så jag får spelet att funka och de första uppdragen ligger jag på 20 fps, som jag stör mig på lite. Sen senare hamnar jag på 50+ fps och lirar några timmar av det och har skitkul. Men nu har jag 4 fps och det är helt ospelbart, och när jag ändrar video inställnignarna ändras inte FPSen det minsta. Detta förvirrar mig så enormt och har ingen aning varför spelet är låst på 4 fps.

Kollade igenom Metro last light samlingstråden men hittade inga lösningar på problemet, någon som har någon idé varför jag har 4 fps helt plöstligt?

//Axel

Ps. Jag har Logitech G35 som inte borde skapa några problem men är oftast problemet varför spel inte funkar på min dator.

Har för mig att samma hände för brorsan, va visst som Physx hade gått igång och åt all fps.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Medlem

Jag har 12gb RAM
Radeon 6850 AMD
I5 Intel 2500

Jag uppdaterade mina AMD drivrutiner och körde utan G35 programvaran, och efter jag hade startat om den. När jag går ut spelet när det är igång ligger proccesorn på 10-15%? Ram minnet ligger på 4 gb typ.

Permalänk
Skrivet av madhob:

Jag har 12gb RAM
Radeon 6850 AMD
I5 Intel 2500

Jag uppdaterade mina AMD drivrutiner och körde utan G35 programvaran, och efter jag hade startat om den. När jag går ut spelet när det är igång ligger proccesorn på 10-15%? Ram minnet ligger på 4 gb typ.

Antar att du patchat spelet fullt ut?! För AMD grafikkort har stora problem med launch versionen! Hade själv stora fps drops med mitt 7970 innan patchen kom ut.

Samt är detta spel ett rätt så krävande spel med flera höga texturer vilket kan få många low end kort att hamna på knäna, se till att sänka eller slå av tesselering i options samt slå på vsync om du får frame stutter eller dylikt det brukar hjälpa rätt mycket!

Visa signatur

Chassi:NZXT - Phantom 820 - Black|CPU:Core i7 4790K 4.8 GHz|CPU kylare:Corsair Hydro H115i/PnP|Mobo:Asus Maximus VII Hero - Z97|RAM:2x8GB G.Skill TridentX - 2400mhz CL10|SSD's: 2st Samsung 850 PRO 256gb|GPU:Zotac GTX 1080 Ti Amp Extreme @ 2113/12020Mhz|PSU:EVGA SuperNOVA G2 1000W|Ljudkort:Xonar Essence STX

http://www.youtube.com/user/BabyMoseN

Permalänk
Medlem
Skrivet av BabyMoseN:

Antar att du patchat spelet fullt ut?! För AMD grafikkort har stora problem med launch versionen! Hade själv stora fps drops med mitt 7970 innan patchen kom ut.

Samt är detta spel ett rätt så krävande spel med flera höga texturer vilket kan få många low end kort att hamna på knäna, se till att sänka eller slå av tesselering i options samt slå på vsync om du får frame stutter eller dylikt det brukar hjälpa rätt mycket!

Spelet är nerladdat för jag har inte fått spelet från min återförsäljare. Orkade inte vänta på spelet så det är nerladdat från Piratebay, så du tror det är det som är problemet?

Permalänk
Skrivet av madhob:

Spelet är nerladdat för jag har inte fått spelet från min återförsäljare. Orkade inte vänta på spelet så det är nerladdat från Piratebay, så du tror det är det som är problemet?

Man får man inte prata om piratkopiering på detta forum, så är nog bäst du läser reglerna innan du ber om hjälp om sånt.

Jag är dock 100% säker på att det är det problemet du upplever då launch versionen har problem med alla AMD kort. Jag vill gärna hjälpa dig
men detta är inte rätt plats för det. Om du har skype eller nånting jag kan kontakta dig på kan jag hjälpa att lösa det åt dig!

Visa signatur

Chassi:NZXT - Phantom 820 - Black|CPU:Core i7 4790K 4.8 GHz|CPU kylare:Corsair Hydro H115i/PnP|Mobo:Asus Maximus VII Hero - Z97|RAM:2x8GB G.Skill TridentX - 2400mhz CL10|SSD's: 2st Samsung 850 PRO 256gb|GPU:Zotac GTX 1080 Ti Amp Extreme @ 2113/12020Mhz|PSU:EVGA SuperNOVA G2 1000W|Ljudkort:Xonar Essence STX

http://www.youtube.com/user/BabyMoseN

Permalänk
Medlem
Skrivet av BabyMoseN:

Antar att du patchat spelet fullt ut?! För AMD grafikkort har stora problem med launch versionen! Hade själv stora fps drops med mitt 7970 innan patchen kom ut.

Samt är detta spel ett rätt så krävande spel med flera höga texturer vilket kan få många low end kort att hamna på knäna, se till att sänka eller slå av tesselering i options samt slå på vsync om du får frame stutter eller dylikt det brukar hjälpa rätt mycket!

Jag har inte fått den senaste uppdatering att fungera, så spelar fortfarande på "launch version", tror du där problemet ligger?

Permalänk
Skrivet av madhob:

Jag har inte fått den senaste uppdatering att fungera, så spelar fortfarande på "launch version", tror du där problemet ligger?

Yes yes, helt säker om 100% skrämmer dig så kan jag säga med 99.9% säkerhet att det är det som är problemet!

Edit: Quotar changeloggen i patchen

"A patch has been released on Steam to fix issues with AMD hardware, and improve performance for these cards,” writes Deep Silver’s community manager on the Steam Forums."

Visa signatur

Chassi:NZXT - Phantom 820 - Black|CPU:Core i7 4790K 4.8 GHz|CPU kylare:Corsair Hydro H115i/PnP|Mobo:Asus Maximus VII Hero - Z97|RAM:2x8GB G.Skill TridentX - 2400mhz CL10|SSD's: 2st Samsung 850 PRO 256gb|GPU:Zotac GTX 1080 Ti Amp Extreme @ 2113/12020Mhz|PSU:EVGA SuperNOVA G2 1000W|Ljudkort:Xonar Essence STX

http://www.youtube.com/user/BabyMoseN

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd låst ***

För det första är det förbjudet att diskutera piratkopierad mjukvara. Se forumregler § 7.

För det andra blir det därför näst intill omöjligt att föra en konstruktiv diskussion om ett problem som kanske inte berör en lagligt inköpt produkt.

/KimTjik