Hur många invandrare klarar vi att ta emot som det ser ut nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Huzzbutt:

Men du får nog räkna lite på det innan du hävdar att vi inte har råd med båda.

Ha råd och ha råd. Det handlar snarare om prioriteringar och hur mycket man är beredd att betala.

Skrivet av Huzzbutt:

Det är väl en ideologisk inställning framförallt men visst försök att kvantifiera nytta.

Oavsett om man anser att bistånd inte ska betalas av staten utan individen, eller om man anser att höga skatter ska bekosta bistånd till andra länder, är det för mig en självklarhet att det mest resurseffektiva lösningen ska väljas.

Ett argument till varför man ska välja ett sätt att hjälpa färre människor till en högre kostnad önskas, tack.

EDIT: Stavfelen flyyger

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Det här kanske är intressant för er som har åsikter i flyktingfrågor:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/minskat-asyltryck-pa-sverig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Är det samhällets ansvar att ta hand om flyktingarna?

Menar du de flyktingar som kommer till Sverige? Isf. ja, självklart.

Permalänk
Avstängd

Problemet är att många svenssons tror att de kommer bli mer "herrar över sitt hem" om invandriungen minskar, jag tror tvärt om eftersom staten skiter i vita medelklassare som er, ja även SD vilka är ett skämt, och i smyg lovar kristna från mellanöstern invandring om de röstar på SD. Kristna från mellanöstern, det låter väldigt lovande, det kommer nog aldrig ske några månkulturella brott av dessa individer....

Jag antar all brottslighet som kristna syrianer utför måste vara påhittade då? Skjutning i spelhallar osv måste vara illusioner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Vilket de gör.

Uppenbarligen inte de som söker sig till Sverige.

Citat:

Vilket inte ska pvåerka de som inte ljuger.

Tyvärr drabbar det våran förmåga att ta hand om fler faktiska flyktingar, det är inte rättvist men så ser verkligheten ut.

Citat:

Har du inga källor har du bara antaganden, även om de är rimliga så är de inget att gå på.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Hevder-3-av-10-somali...

sedan kan jag tycka att rop efter källkrav efter sådant påstående är lite fånigt. Vi visste båda att det stämde.

Citat:

Varför anmälde du dem inte? du gömmer ju flyktingar.

Intressant fråga, det har varit på fall per fall basis (4 som jag kan minnas). Det som har sagts har sagts i förtroende och i minst två av fallen så hade ingen tjänat på en ev. utvisning då dessa två är högt fungerande människor i samhället idag.

Citat:

Jag ljuger inte för mig själv, gör du?

Nej, men många svenskar är absolut obekväma med den fakta som presenteras i ämnet. Till den grad att de motarbetar dess propagerande och till och med förnekar eller ljuger om frågan i sig samt kallar folk för rasister och dylikt om de brukar uppgifterna.2

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Avstängd

Personera i denna tråden verkar ha fått en "knoge" för mycket i huvudet när de var små. Ni gummiryggar kan inte uttala er om vilka som har rätt att komma till sverige eller inte, ni är inga politiker och inga humaniser heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Personera i denna tråden verkar ha fått en "knoge" för mycket i huvudet när de var små. Ni gummiryggar kan inte uttala er om vilka som har rätt att komma till sverige eller inte, ni är inga politiker och inga humaniser heller.

Vi har yttrandefrihet i det här landet, du borde kolla upp det. Vi har fattat att du inte gillar det här med demokrati, men så är det.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk

On topic: Kolla vad som händer just nu i Husby. Säger väl allt som behövs.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

On topic: Kolla vad som händer just nu i Husby. Säger väl allt som behövs.

Yes, helt rätt, säger att människor i dåliga socioekonomiska situationer är mer benägna att protestera mot polisen på ett våldsamt sätt. Bra iakttagelse!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Yes, helt rätt, säger att människor i dåliga socioekonomiska situationer är mer benägna att protestera mot polisen på ett våldsamt sätt. Bra iakttagelse!

Och vad propagerar dessa socioekonomiska problem? Jo förorterna och människorna som bor där. Vad satte förorterna i plats, jo våran havererade integrationspolitik.

Fan, skicka in fler invandrare till Huseby, uppenbarligen fungerar det jättebra där!

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Skrivet av Swiifty:

Yes, helt rätt, säger att människor i dåliga socioekonomiska situationer är mer benägna att protestera mot polisen på ett våldsamt sätt. Bra iakttagelse!

Menade mer att ungdomarna är trötta på politikerna som har svikit invånarna i Husby. Ungdomsarbetslösheten är skyhög. 50% av ungdomarna som går ut grundskolan klarar inte kraven.

Men allt är ju polisens fel! Du har helt rätt Swiifty !!!!!

EDIT: Du är pinsam som försvara ungdomarna.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

On topic: Kolla vad som händer just nu i Husby. Säger väl allt som behövs.

Om just de ungdomarna, ja. Bilarna som bränns och affärerna som slås sönder ägs också av invandrare, gissa vad de tycker om upploppen.

(Sen kan jag personligen tycka att den här ryggmärgsreflexen svenska media har att automatiskt skylla på polisen är stötande. Jag vet inte om det är 68-vänsterfolk som misstolkar upplopp som lätt förvirrad klasskamp eller om det beror på kålsuparteorin, men det slår fantame aldrig fel att upplopp på nåt vis är polisens fel. But I digress.)

EDIT:

Skrivet av Ninotramp:

Menade mer att ungdomarna är trötta på politikerna som har svikit invånarna i Husby.

Meh, det är också bara ett svepskäl. De bränner bilar och slåss med polisen för att det är spännande, kul och riskfritt.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk

Kanske polisen borde åka därifrån? Sätta ner foten mot media osv. Gå ut i pressen och säga vad dom tycker. Vem fan vill bli polis i Sverige??????

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Menade mer att ungdomarna är trötta på politikerna som har svikit invånarna i Husby. Ungdomsarbetslösheten är skyhög. 50% av ungdomarna som går ut grundskolan klarar inte kraven.

Men allt är ju polisens fel! Du har helt rätt Swiifty !!!!!

EDIT: Du är pinsam som försvara ungdomarna.

Ja om du nu kan peka i riktningen där jag försvarade ungdomarna vore det jättebra och/eller där jag sa att det var polisens fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Kanske polisen borde åka därifrån? Sätta ner foten mot media osv. Gå ut i pressen och säga vad dom tycker. Vem fan vill bli polis i Sverige??????

Har en bekant som blev polis för inte så där jätte länge sen. Han sa att trycket var ganska högt.

Permalänk
Medlem

Jävlar vad sjukt, detta får man minsann inte se och läsa på Aftonbladet!

http://www.dagbladet.no/2013/05/20/nyheter/husby/stockholm/op...

Ska bli skönt och dra till Kanada efter utbildningen...

Permalänk
Skrivet av Naxos:

Jävlar vad sjukt, detta får man minsann inte se och läsa på Aftonbladet!

http://www.dagbladet.no/2013/05/20/nyheter/husby/stockholm/op...

Ska bli skönt och dra till Kanada efter utbildningen...

PK-media censurerar det i Sverige.

Hoppas alla är stolta över massinvandringen.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Jävlar vad sjukt, detta får man minsann inte se och läsa på Aftonbladet!

http://www.dagbladet.no/2013/05/20/nyheter/husby/stockholm/op...

Ska bli skönt och dra till Kanada efter utbildningen...

Fan vad bra. Hör definitivt hemma i tråden pk-media. NEJ! Lämna inte Sverige, Sverigedemokraterna behöver din röst.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

PK-media censurerar det i Sverige.

Hoppas alla är stolta över massinvandringen.

Sjukt att det finns människor i detta forum som säger att pk-media inte existerar. Sanslöst, fattar inte hur en del tänker....

Bara dela så mycket man orkar, facebook, twitter överallt där det går att dela och sprida

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk

Nu hakar Rinkeby, Kista och Tensta på. Alla förorter till Stockholm med en extremt hög befolkning av invandrare.

Frågan är hur detta kommer sluta. Verkar bara bli värre.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Permalänk
Medlem

En 69-årig man sköts till döds av polisen i Husby förra veckan. Han viftade en kniv i balkongen som är nog orsaken.

Permalänk
Medlem

Vad vill du säga med det? Att det är okej att ge sig på poliser och den Svenska rättsstaten?

Precis som att fotbollshuliganer är ute efter att bråka och skiter i fotbollen så är dessa ungdomar ute efter att bråka och skiter i orsakerna. Dom behöver bara något att "skylla" på för att få börja.

Har själv sett hur det går till i invandrarförorterna. Polishatet är extremt. Dessa ungdomar njuter av det här.

Se bara? Lyssna på tjejen som skrattar och skriker Allah Akkbar. http://www.dagbladet.no/2013/05/20/nyheter/husby/stockholm/op... Förstår inte hur det finns någon som kan försvara dessa handlingar eller ursäkta dom.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Vad vill du säga med det? Att det är okej att ge sig på poliser och den Svenska rättsstaten?

Precis som att fotbollshuliganer är ute efter att bråka och skiter i fotbollen så är dessa ungdomar ute efter att bråka och skiter i orsakerna. Dom behöver bara något att "skylla" på för att få börja.

Har själv sett hur det går till i invandrarförorterna. Polishatet är extremt. Dessa ungdomar njuter av det här.

Se bara? Lyssna på tjejen som skrattar och skriker Allah Akkbar. http://www.dagbladet.no/2013/05/20/nyheter/husby/stockholm/op... Förstår inte hur det finns någon som kan försvara dessa handlingar eller ursäkta dom.

Likt Ninotramp verkar du ha lässvårigheter och förmågan att dra slutsatser är bristande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Likt Ninotramp verkar du ha lässvårigheter och förmågan att dra slutsatser är bristande.

Tänker inte skriva ett ord mer än att händelserna som håller på nu är allt som behövs säga i det här ämnet. Smutskastning kan man alltid hålla på med, det påverkar dock inte det som händer. Alla som har ögon och öron kan se och höra själva....

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Skrivet av Swiifty:

Likt Ninotramp verkar du ha lässvårigheter och förmågan att dra slutsatser är bristande.

Jag fattar att du menar att detta har hänt i England och att det inte bara var invadrare då som det är nu! Vad är det för fel på dig?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Jag fattar att du menar att detta har hänt i England och att det inte bara var invadrare då som det är nu! Vad är det för fel på dig?

Din lässvårighet och usla slutfattningsförmåga kommer från en tidigare post du gjorde och den generella analysförmåga du påvisat i tidigare inlägg.

Permalänk
Skrivet av Swiifty:

Din lässvårighet och usla slutfattningsförmåga kommer från en tidigare post du gjorde och den generella analysförmåga du påvisat i tidigare inlägg.

Jag kan erkänna att min läsförmåga är ganska dålig och jag har en usel slutfattningsförmåga. Vad jag dock förstår är att du är PK och försvarar invandrare i ur och skur. Du är pinsam för jag vet att du försvarar det invandrarna gör i Stockholm i detta nu. Det gör mig förbannad.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd

Nitro, även där har du fel eftersom det är väll inte någon som är pk i denna tråden. Ingen försvarar vad "invandrarna" gör heller.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad din definition av pk är så det är omöjligt för mig att säga om jag är pk enligt dig eller inte.

Jag försvarar inte invandrarna, lika lite som jag försvarar någon sorts av våldsprotest(såvida det inte handlar om någon förtryckar regime vilket inte är fallet här), men till skillnad från dig förstår jag att orsaken bakom det beteendet är biologiskt(i hur människan är uppbyggd och hur den reagerar) och har mer med socioekonomiska faktorer att göra och därmed är jag mer tolerant i och med den kunskapen. Det intressanta för mig i det här fallet är inte om någon tjej skriker allah akbar och jag kommer inte dra slutsatsen att anledningen till det är på grund av religionen och säga, "aha, där ser ni!" som shogun verkar göra. Jag förstår att den största anledningen till varför människor beter sig våldsamt är att det har sitt underlag i den uppfostran och miljön personen växer upp i. Därmed är det inte intressant för mig om personen är från Afghanistan, Sverige, Iran, Israel eller vad personen nu må vara från.

Min tanke generellt till de som håller på med upploppen är att ni åstadkommer ingenting, det är ett destruktivt sätt att bete sig på som ni inte vinner någonting i längden. Men nu är de personerna inte jag, och människan är inte gjord så att man kan överföra sina åsikter på de och vänta sig att de ska förändra sig över en natt. Det är en process och fås genom utbildning.