Xbox "Durango" blir Xbox Infinity – eller endast Xbox

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Annat.

Xbox 3.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Att kalla något för "Infinity" känns väl egentligen rätt begränsande om man tänker på det: Vad kallar man (den oundvikliga) efterföljaren sen utan att det blir krystat?(Xbox Infinity +1 ?? )

Obviously:

Edit: Haha, såg nu att nån annan fått exakt samma idé - och använt samma bild.

Annars är ju 720 och Infinity lite samma sak. Tänk så här:
1. 360 representerades ju av en rund ring, dvs 360 grader.
2. Sedan dubblar vi det och gör två ringar för 720 grader.
3. Ringarna lägger vi brevid varandra.
4. Därefter minskar vi avståndet mellan ringarna tills de överlappar varandra. Hey presto - en liggande åtta vilket symboliserar "infinity"!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kjell Brel:

O
Annars är ju 720 och Infinity lite samma sak. Tänk så här:
1. 360 representerades ju av en rund ring, dvs 360 grader.
2. Sedan dubblar vi det och gör två ringar för 720 grader.
3. Ringarna lägger vi brevid varandra.
4. Därefter minskar vi avståndet mellan ringarna tills de överlappar varandra. Hey presto - en liggande åtta vilket symboliserar "infinity"!

Eller så tar man den mindre långsökta vägen och lägger 8:an från Windows 8 på sida...

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem

Xbox 0, Xbox 360, Xbox 720

Döp skiten till Xbox 4pi.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Skrivet av Sputte:

Skönt att det är snack om namnändring. Xbox 720 låter riktigt löjligt

Det har aldrig varit tal om att den verkligen ska heta Xbox 720. Den har bara kallats så tills vidare, i brist på bättre.

Permalänk
Skrivet av Startrance:

Och Xbox 360 lät inte löjligt? enligt mig så känns Xbox 720 som det rätta namnet efter deras tidigare val, att gå ifrån Xbox till Xbox 360 och sedan återvända till enbart Xbox låter väldigt konstigt, åtminstone failar inte Sony på detta sättet.

Skrivet av wankeer:

Tanken bakom Xbox 360 var dess ring som är 360 grader och som fyllde en funktion i designen. Skulle man döpa nästa xbox till 720 och slänga på två lysande ringar så skulle kanske även det namnet passa men jag har väldigt svårt att tro att Microsoft skulle göra så.

Det absolut enda anledningen till att den döptes till Xbox 360 var att Microsoft fick klämma in en 3:a i namnet. Annars hade den hetat Xbox 2 och det går ju inte när konkurrenten heter Playstation 3.

Sen att Nintendo Wii vann den generationen är en annan historia...

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolliban:

Eller så tar man den mindre långsökta vägen och lägger 8:an från Windows 8 på sida...

Men windows 8.1 kommer i år så då blir det lustigt eller hur? Konsolen kommer givetvis inte köra Windows 8 heller....

Xbox III (3)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Xeno88:

Xbox 0, Xbox 360, Xbox 720

Döp skiten till Xbox 4pi.

Xbox name generator

n = 0;
while true
name = ['Xbox ',num2str(n),'pi']
n = n+2;
end

Förlåt, jag kan bara matlab...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av €lysian:

Varför inte bara döpa den till 'Red Ring"? Då blir det inga konstigheter, alla vet att den går sönder inom 1-2 år

varför inte "Red ring of Xbox"

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk

Folk föredrar Xbox 720 mest? Seriöst? Det var ju bara ett skämtsamt namn i sammanhang då man talade om nästa Xbox, något som ingen tar seriöst men ändå har varit en bra benämning på nästa generations Xbox. Vill folk verkligen att den ska heta Xbox 720? Varför i hela friden vill ni det? Är fult som stryk och känns helt ologiskt.

Permalänk

Självklart ska den heta Xbox 720! Det ligger helt i linje med alla tuffa 720 degree turns into n0sc0p3h3adsh0t manövrar på XBL, som vi självklart får se mer av i nya CoD7: MW16.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Vulture:

Folk föredrar Xbox 720 mest? Seriöst? Det var ju bara ett skämtsamt namn i sammanhang då man talade om nästa Xbox, något som ingen tar seriöst men ändå har varit en bra benämning på nästa generations Xbox. Vill folk verkligen att den ska heta Xbox 720? Varför i hela friden vill ni det? Är fult som stryk och känns helt ologiskt.

Kan lika gärna döpa det till Xbox HD-ready.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik49563:

Haha jag tänker på Ullevi. Först fanns Ullevi, sen byggde de nya Ullevi, sen byggdes gamla om så att den blev nyare än nya Ullevi och helt plötsligt så fattar man inte vilken som är vilken

mmm.. jag har bott här sen Januari och är fortfarande inte säker på vilken som är vilken.

Visa signatur

Don´t believe his lies

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Som jag skrev, visste att jag kände igen det! Dags för sweclockers att dementera nyheter som de själva inte varit tillräckligt källkritiska med.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av erik49563:

Haha jag tänker på Ullevi. Först fanns Ullevi, sen byggde de nya Ullevi, sen byggdes gamla om så att den blev nyare än nya Ullevi och helt plötsligt så fattar man inte vilken som är vilken

HA! Stämmer bra!

Visa signatur

http://planetnimn.blogspot.se Välkommen till Planet Nimn!