Ljudproblem, det brusar. Hjälp!

Permalänk
Medlem

Ljudproblem, det brusar. Hjälp!

Hej!

För ca en vecka sen uppstod ett problem med ljud (iofs inte helt hundra på att det endast är ljudet som är problemet).

Det gäller oavsett vad jag gör, om jag så spelar, kollar film, youtube, spotify, elr bara får ett meddelande på facebook så sker detta.. Vad som händer är att var 10e sekund så sölar allting ner något extremt och det börjar brusa i ca 5 sekunder för att sen igen gå vanligt så håller det på så hela tiden.

När jag startar om datorn så slutar detta ske men börjar efter ett tag igen.

Vad ska jag göra, vilka drivrutiner bör jag uppgradera? Datorn fungerar annars som den ska.

Hade uppskattats med hjälp!

Ifall ni vill se vilken dator jag har så kan ni se i tråd som jag tidigare skrivit.

Permalänk
Medlem

Hade uppskattat om du skriver va du har för moderkort . Testa att uppdatera ditt ljudkort nog VIA eller realtek . Disabla alla ljudenheter och sätt dina högtalare som defult . Löser det inte problemet skafffa ett ljudkort Soundblaster Z . Har själv problem men den ända utvägen för mig är att köpa nytt ljudkort eftersom jag inte har nån garanti . Har du garanti testa att reklamera moderkortet .

Obs innan du reklamerar testa högtalarna i en annan enhet och se ifall du får ett samma problem .

innan du skriver än sån här tråd skulle jag tipsa om att ge mer info
vilketljudkort har du?
headset eller högtalare
samt vilket moderkort du har
du skrev inget om detta tänk på det tills nästa gång:D

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Hade uppskattat om du skriver va du har för moderkort . Testa att uppdatera ditt ljudkort nog VIA eller realtek . Disabla alla ljudenheter och sätt dina högtalare som defult . Löser det inte problemet skafffa ett ljudkort Soundblaster Z . Har själv problem men den ända utvägen för mig är att köpa nytt ljudkort eftersom jag inte har nån garanti . Har du garanti testa att reklamera moderkortet .

Obs innan du reklamerar testa högtalarna i en annan enhet och se ifall du får ett samma problem .

innan du skriver än sån här tråd skulle jag tipsa om att ge mer info
vilketljudkort har du?
headset eller högtalare
samt vilket moderkort du har
du skrev inget om detta tänk på det tills nästa gång:D

Haha jo vet, lite bristfällig information.
Gjorde som så att jag byta vilken kanal jag spelar ljud ifrån nu och när jag spelar via datorn går allt som det ska.
Spelar i normala fall via en Traktor S2 vilket är en midi-spelare, och via denna har jag mitt problem.

Mitt moderkort är Asus P6T Deluxe V2.

Utgår ifrån att problemet ligger i Traktor S2n, gäller det att uppdatera dess drivrutiner eller kan det vara något annat som är fel med?

Permalänk
Medlem

dra ner cccp pack (codecs) och installera det. Hade samma problem, installerade detta. Fixade mitt problem,

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

dra ner cccp pack (codecs) och installera det. Hade samma problem, installerade detta. Fixade mitt problem,

Hjälpte tyvärr inte! =(

Gick in i Traktor Control Panel, och vad jag noterar är det är latencyn som är problemet.
Noterar bland annat via USB buffer i programmet där man väljer mellan 1-4ms då går det från dåligt till sämre ju högre ms.