Hörlursljud kommer ut i Skype

Permalänk

Hörlursljud kommer ut i Skype

Hej, när jag är i ett samtal i Skype kommer ljudet jag hör i mina hörlurar ut i samtalet. Jag är helt säker på att det inte läcker ut till mikrofonen då jag har stängt av mikrofonen manuellt och försökt att prata, ingenting från mig hörs då utan endast ljudet från mjukvaran i datorn. Det är riktigt irriterande då allt jag hör hör också de i samtalet.

Så vad kan felet vara? Inställningar eller?

Tacksam för svar /// gabbe the 222

Visa signatur

Bärbar: Lenovo ThinkPad Edge 530 | Intel core i7 Ivy Bridge 3612QM 2.1 GHz | Nvidia Geforce GT630M 2048 MB
Stationär: Fractal Design Define R4 | Gigabyte Radeon HD 7950 3072 MB | Intel Core i5 3570 K 3,4 GHz | Corsair Vengeance 1600 MHz 16 GB | Fractal Design Integra 750 W | Seagate Barracuda 2 TB | Intel 330 Series 120 GB | MSI Z77A-G41 ATX.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av gabbe the 222:

Hej, när jag är i ett samtal i Skype kommer ljudet jag hör i mina hörlurar ut i samtalet. Jag är helt säker på att det inte läcker ut till mikrofonen då jag har stängt av mikrofonen manuellt och försökt att prata, ingenting från mig hörs då utan endast ljudet från mjukvaran i datorn. Det är riktigt irriterande då allt jag hör hör också de i samtalet.

Så vad kan felet vara? Inställningar eller?

Tacksam för svar /// gabbe the 222

Vad har du för headset?

Jag har hört om samma problem med Corsair headset, kan det vara ett sånt du har tro?

Permalänk

Hade det felet också och det var tyvärr ett problem inbyggt i ljudkortet som typ playback, det var ett ganska känt fel i mitt ljudkort.
Det går tyvärr inte att åtgärda, åtminstone inte i mitt gamla, utan var tvungen att skaffa ett nytt :/

Visa signatur

"Skillnaden mellan manlighet och idioti är hårfin"

Asrock 970extreme4, Corsair 8Gb Vengance 1600Mhz, AMD 965BE @4ghz, Zotac gtx580, Corsair cx600, Fractal design arc och självklart ingen ssd.

Permalänk

Möjligheten finns även att du har fel inspelningsenhet. D.v.s. "Stereo Mix" eller "What U Hear" används istället för mikrofon. Det förutsätter dock att du hör dig själv i mikrofonen. Kolla inställningarna i Skype. Rapportera gärna tillbaka vilken enhet som används.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabbe the 222:

Hej, när jag är i ett samtal i Skype kommer ljudet jag hör i mina hörlurar ut i samtalet. Jag är helt säker på att det inte läcker ut till mikrofonen då jag har stängt av mikrofonen manuellt och försökt att prata, ingenting från mig hörs då utan endast ljudet från mjukvaran i datorn. Det är riktigt irriterande då allt jag hör hör också de i samtalet.

Så vad kan felet vara? Inställningar eller?

Tacksam för svar /// gabbe the 222

Detta ämne har varit uppe SÅ många gånger tidigare att det måste vara lite av en omöjlighet att inte hitta svaret om man bara ägnar sig några sekunder åt att söka själv.

TLDR; Baserat på dina tidigare trådar (eftersom ditt inlägg innehöll nästan noll information): Koppla in ditt headset direkt i moderkortet (baktill) istället. Annars är det "stereo-mix"/WhatUHear som är felinställt.

Permalänk

Jag hade också det felet, men mitt problem var att allt kom ut på skype inte bara det i hörlurarna utan också det jag sa, och det är ju bra, men även om jag stängde av volymen på mitt headset hörde dom exakt vad som hände i mina spel, men jag har testat på andra inloggningar med samma headset och allt annat och då funkar det, men sen har jag alldeles för många kompisar på skype för att orka byta inloggning. Så jag tror att det är ditt skype login. Jag har även sätt på internet att andra har samma problem som os/mig.

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem och skapade den här tråden för någon vecka sedan:

http://www.sweclockers.com/forum/77-ljud/1209789-crosstalk-i-...

Det jag kom fram till var att problemet försvann om jag provade en annan dator, det försvinner också om jag använder ett USB-ljudkort. Det verkar som att problemet ligger i anslutningen mellan ljudkort och frontpanel, något som jag ska kolla upp.

Visa signatur

Sony α7III | BMPCC
XPS 13 9360 | 3770k | GTX970
CA Dacmagic+ | AQ Dragonfly Red
DT880 Pro | DT250
Xperia 1 IV

Permalänk
Hedersmedlem

Tog bort ett onödigt inlägg. Hjälp till istället för komma med onödiga kommentarer.

MVH
Moderator Shimonu

Permalänk

Förlåt för svag trådstart. Jag har i alla fall lokaliserat mitt problem nu. Ljudet från mina hörlurar skickas endast ut i Skype när mitt headset är inkopplad i frontpanelen, i bakpanelen händer inte detta.

Visa signatur

Bärbar: Lenovo ThinkPad Edge 530 | Intel core i7 Ivy Bridge 3612QM 2.1 GHz | Nvidia Geforce GT630M 2048 MB
Stationär: Fractal Design Define R4 | Gigabyte Radeon HD 7950 3072 MB | Intel Core i5 3570 K 3,4 GHz | Corsair Vengeance 1600 MHz 16 GB | Fractal Design Integra 750 W | Seagate Barracuda 2 TB | Intel 330 Series 120 GB | MSI Z77A-G41 ATX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabbe the 222:

Förlåt för svag trådstart. Jag har i alla fall lokaliserat mitt problem nu. Ljudet från mina hörlurar skickas endast ut i Skype när mitt headset är inkopplad i frontpanelen, i bakpanelen händer inte detta.

Varsågod!