Ubisoft ställer upp bakom Nintendo Wii U

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

bara har två spel med högprofil status i pipelinen under 2013 så vet man att nått är fel. (för de som undrar är de två som förväntas bära ubisoft fram till 2014 Assassins creed IV och Rayman)

Watch dogs, Splinter cell och Just dance (den absolut största tredjeparts-titeln/serien på Wii) har alltså inte "högprofil status"?

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem

Snälla låt Wii U dö!

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Medlem

Jag tror nog detta är en dålig sak i slutändan. Jag har efter de "båda" Wii:na helt tappat förtroende i Nintendo när det gäller hårdvara(och dess kraft är bara ett av flera problem).
Jag ser mycket hellre att Nintendo ger upp hårdvaran och bara fokuserar på mjukvara, likt Sega efter Dreamcast.

Skrivet av Stakkerish:

Du är medveten om att Nintendo har rätten att ta bort dessa videos helt och hållet men har valt att inte göra det och ta pengarna för reklamen istället?

Hade du hellre sett att de tagit ner alla videos där man filmat deras spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

skulle gärna haft kvar kontrollen för vanliga wii.

Kommer nog inte komma en kontroller som är så jävla nice, att lira twilight princess på den var helt underbart.

Vet inte om du känner till det Granter, men de gamla Wii-kontrollerna fungerar - t.o.m. behövs i flerspelarläge till Wii U.

Själva kör vi Nintendo hemma mest för barnen och Wii U funkar utmärkt, Lego City är en stor hit och om det blir ett Zelda och Metroid Prime i HD så kommer nog Wii U att bli en bra affär för Nintendo även om det inte blir en lika stor hit som Wii original. Wii U är en trevlig bekantskap även om det inte hade skadat med mer pulver under huven, men det är ju därför jag har min PC....

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepzou:

Snälla låt Wii U dö!

Ja, men visst - konkurrens är ju bara dåligt för oss konsumenter.
Här är ett fint Arne Anka citat till dig sleepzou "Att tänka innan man talar är som att torka sig i baken innan man skiter..."

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem

Så klart lanseringen av Wii U var riktigt dålig när det inte fanns någon ny Zelda, Metroid och Mario i HD till salu vid release av Wii U. Var bara helt enkelt ödet. Sen dens specs är inte direkt '' kraftig '' för en ny konsol. Men för oss Nintendo fans... skiter det it vilka specs konsolen har vi vill bara ha HD mario, HD metroid och HD zelda sen release av xbox 360/ps3. Det första som slog mig när HD grafik var nytt... OMFG METROID I HD, Zelda i HD! oooooooooh Mario i HD! Nintendo nörden i en helt enkelt smälte.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - Black Pearl | Nvidia MSI GTX 980 Ti Lightning 6GB | MSI Z170A XPOWER | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666Hz CL16 DDR4 (4x4GB) | i7-6700k 4,0GHz | Noctua NH-D15 | Corsair PSU 850W 80+Gold | Samsung SSD 850 500gb | Fractal Design Chassifläkt Dynamic GP-14 140mm x4 |

Permalänk
Medlem

Nja. New Super Mario Bros säljer iofs bättre än både vanliga Mario och Zelda och Metroid men ja de borde haft lite titlar att släppa i vår. Planen var också att ha det men det blev förseningar på dem.

Jämför man med andra nya konsoller tex 360, PS3, 3DS, Vita osv så sålde de också sisådär första året. Folk glömmer lätt bort det. De nya konsollerna från MS/Sony kommer antagligen också sälja halvtaskigt första året.

Hade gärna haft Nintendos spel på andra konsoller men nu blir det inte så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

"Att tänka innan man talar är som att torka sig i baken innan man skiter..."

Läs vad du skrev en gång till, så du menar att det är DÅLIGT att tänka innan man talar? För det är iaf vad du skrivit

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patienten:

Watch dogs, Splinter cell och Just dance (den absolut största tredjeparts-titeln/serien på Wii) har alltså inte "högprofil status"?

Deras egen lista. Jag har ingen aning var som krävs för det.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Skrivet av Granter:

skulle gärna haft kvar kontrollen för vanliga wii.

Kommer nog inte komma en kontroller som är så jävla nice, att lira twilight princess på den var helt underbart.

Du kan använda Wii kontrollern till Wii U också.