Permalänk

DI: Riptide, flopp?

Köpte Riptide för någon dag sedan, och kan inte säga mer än att jag är otroligt besviken. (igen)

Har spenderat cirka 15h med polare och wow... Försökt tvingat mig själv att gilla det. Men nej.

Är det någon som delar mig åsikt? eller är jag ensam i detta?

Visa signatur

Define C, GTX 1070, R5 1600, ROG STRIX B350-F, AX860
Logitech G533, Logitech G502, QPAD MK 80

Samsung Galaxy S8 Plus, Synology DS218+ 8TB, AKRACING GaMiNGl33t-stol, Lenovo Yoga 710

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är rätt roligt faktiskt De har förbättrat väldigt mycket från första spelet. Men det är tråkigt å lira själv, det är liksom gjort för att liras med andra personer. Då blir det lätt roligast.

Permalänk
Skrivet av meastro:

Jag tycker det är rätt roligt faktiskt De har förbättrat väldigt mycket från första spelet. Men det är tråkigt å lira själv, det är liksom gjort för att liras med andra personer. Då blir det lätt roligast.

Det är mer derpigt än roligt tycker jag själv, alla glitchen blir ju löjliga efter ett tag

Visa signatur

Define C, GTX 1070, R5 1600, ROG STRIX B350-F, AX860
Logitech G533, Logitech G502, QPAD MK 80

Samsung Galaxy S8 Plus, Synology DS218+ 8TB, AKRACING GaMiNGl33t-stol, Lenovo Yoga 710

Permalänk
Medlem

Jag spelar det single player och jag älskar det. Den nya karaktären John Morgan var riktigt rolig att spela som tyckte jag. Hans run kick och uppercut är ju totalt obalanserade men fasligt roliga att använda.

Och vad det gäller buggar, har inte hittat några nämnvärda efter 80 timmars spelande. I första spelet hittade jag ett par stycken som var lite retliga, men när man visste om dem var de ju lätta att undvika.

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk

Är beredd att hålla med. Jag körde igenom ettan två ggr coop med tjejen, tyckte det var bra och såg fram emot Riptide som faen. Tänkte att "nu kommer dom göra tvåan till ett riktigt pangspel", men näee. Många buggar, likadana fiender (förutom några få nya), EN ny karaktär, samma skumma equip-system, tråkig story, och ljuddesignen var lika buggig, om än sämre, än i ettan. Så mnjae, inte värt en ny "del" var den. Kändes mer som en DLC innehållsmässigt. En besvikelse var det, men jag hoppas som gör en trea och att dom gör den riktigt riktigt bra. Grundkänslan finns där liksom, men dom har inte riktigt nått fram än och jag trodde att tvåan skulle vara den delen då dom putsade upp allting. Men istället så blev det sämre, enligt mig. Men sen hade jag höga förväntningar också.

Visa signatur

En sån där data har jag.

Permalänk
Medlem

Jag har klarat storyn med en polare. Vi gjorde så många sidequest vi kunde, slutade på level 61 och ca 20 timmar spelande.
Jag spelade även det första spelet, och även om det kommit vissa nyheter till Riptide så är det ju en exakt kopia av sin föregångare...
Men det var jag medveten om när jag köpte det, men jag ville ändå ha det för att det i regel alltid är roligt med co-op.
Skulle däremot inte orkat spela igenom det ensam...

Inte stött på så hemskt mycket glitchar vill jag inte påstå. Vad är det du haft för "problem"?

Om jag skulle betygsätta Riptide så får det kanske en 7/10 för att det är roligt att slakta zombies med en katana moddad så att den blir strömförande samtidigt som ens polare står och skjuter med ett M16 innehållandes kulor med gift i

Visa signatur

ASUS Z390-F Gaming | Intel i9900k @5Ghz | ASUS Strix RTX 2070 Super OC | Corsair Venegence CL16 3200 Mhz | Samsung 970 Evo M.2 1Tb | Corsair RM750x V2 | Noctua NH-D15 | Fractal Design S2 Blackout TG |

Permalänk
Medlem

För de 15kr jag betalde för det var det värt det (CDON buggen). Skulle kunna tänka 50kr eller så. Över det är det inte riktigt värt det. För mycket rehash av gammalt material.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Avstängd

Jag tycker det är ett riktigt uselt spel..

Permalänk
Medlem

Kanske är det bra, kanske inte men jag lär aldrig få reda på det eftersom jag lider av extrema problem med stuttering. Inte ens Riptide-drivisen löste problemet. Står jag stilla och roterar kameran är allt hyfsat okej men så fort jag börjar röra mig framåt och rör på kameran så stuttrar det något extremt, usch! Känns dessutom som att jag konstant går i vatten eller kvicksand.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kanske är det bra, kanske inte men jag lär aldrig få reda på det eftersom jag lider av extrema problem med stuttering. Inte ens Riptide-drivisen löste problemet. Står jag stilla och roterar kameran är allt hyfsat okej men så fort jag börjar röra mig framåt och rör på kameran så stuttrar det något extremt, usch! Känns dessutom som att jag konstant går i vatten eller kvicksand.

nääh så trist att höra. jag som hade hoppats på di:ripetide. har du testat om adaptive v-sync fungerar?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Har inte testat riptide men efter att första Dead Island i mina ögon var sönderbuggigt samt att deras grafik lämnade mycket att önska. Grafik är inte allt men deras texture artwork är långt under många andra därute. Vi försökte kämpa oss igenom 4 player co op men alla var mer eller mindre besvikna. Riptide struntade vi i helt. Vad jag förstått är det många som varit lika besvikna över Riptide.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

nääh så trist att höra. jag som hade hoppats på di:ripetide. har du testat om adaptive v-sync fungerar?

Nja, blir väl massa tearing ändå? Kör vanlig V-sync just nu.
Har faktiskt inte Googlat så mycket förutom att jag såg en tråd på Steam forumet om att andra har samma problem.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kanske är det bra, kanske inte men jag lär aldrig få reda på det eftersom jag lider av extrema problem med stuttering. Inte ens Riptide-drivisen löste problemet. Står jag stilla och roterar kameran är allt hyfsat okej men så fort jag börjar röra mig framåt och rör på kameran så stuttrar det något extremt, usch! Känns dessutom som att jag konstant går i vatten eller kvicksand.

Testa om Dead Island Helper kan fixa din problem:)?
Om inte annat så kan man tweaka FOV, sätta på AA osv osv.

http://www.theplaywrite.com/tools-and-utilities/tweak-visual-...

Download-linken ligger precis innan kommentarerna börjar.

Visa signatur

ASUS Z390-F Gaming | Intel i9900k @5Ghz | ASUS Strix RTX 2070 Super OC | Corsair Venegence CL16 3200 Mhz | Samsung 970 Evo M.2 1Tb | Corsair RM750x V2 | Noctua NH-D15 | Fractal Design S2 Blackout TG |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madchild:

Testa om Dead Island Helper kan fixa din problem:)?
Om inte annat så kan man tweaka FOV, sätta på AA osv osv.

http://www.theplaywrite.com/tools-and-utilities/tweak-visual-...

Download-linken ligger precis innan kommentarerna börjar.

Testade men det verkar inte vara det som är problemet. Har jättelåg GPU usage, 11% på båda korten i SLI och ca 25% med single card. Alla andra spel fungerar perfekt.

Edit - Hittade detta nu och ska testa för jag använder själv D3DOverrider.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9