Enligt Inet saknades moderkortet i paketet vid retur – vad kan ha hänt?

Permalänk
Avstängd

Enligt Inet saknades moderkortet i paketet vid retur – vad kan ha hänt?

Hej,

Reklamerade en vara till INET för cirka två veckor sedan och skickade tillbaka varan till dem. Paketerade varan i originalförpackningen och emballerade med kartong.

Idag fick jag ett mail om att de mottagit mitt paket men att moderkortet inte fanns med.

Jag är hundra på att moderkortet visst fanns med i paketet när jag skickade in det, min kompis var även med när jag paketerade paketet och lämnade de hos ombudet.

Är det INET som ljuger eller är det någon från posten som öppnat upp paketet och stulit innehållet?

Vad har jag för skyldigheter? Är det Postens ansvar efter att jag lämnat in paketet?

Har mailat INET men inte fått något svar ännu.

Ämnesraden redigerad. Tänk på att alltid ge trådar så tydliga rubriker som möjligt.
Permalänk

vägs inte paketen in? lär ju vara enkekt o bevis att det fanns med om man kollar vilkten när den skickades/kom fram.

Permalänk
Skrivet av blueberrys:

vägs inte paketen in? lär ju vara enkekt o bevis att det fanns med om man kollar vilkten när den skickades/kom fram.

Bra sagt.
Har svårt att tro att varken posten eller inet skulle göra detta. Samtidigt har jag ingen anledning att misstro dig,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blueberrys:

vägs inte paketen in? lär ju vara enkekt o bevis att det fanns med om man kollar vilkten när den skickades/kom fram.

Skrivet av Widholm:

Bra sagt.
Har svårt att tro att varken posten eller inet skulle göra detta. Samtidigt har jag ingen anledning att misstro dig,

Vet inte om paketet vägdes in, fick en returlapp av INET som jag bara klistrade på och sedan lämna jag paketet hos ombudet.

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt hur detta skulle gynna inet på något sätt. Dålig reklam om de nu skulle vara så vilket jag tvivlar på. Då dom lever på bra service. Posten och andra sidan kan ha haft något mongo vid bandet som öppnat ditt paketet och sedan förslutit det igen. Varför man gör sånt förstår ja inte men sådana människor finns också!

Men overall känns de rätt märkligt.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Skrivet av Arooaroo:

Vet inte om paketet vägdes in, fick en returlapp av INET som jag bara klistrade på och sedan lämna jag paketet hos ombudet.

Va?

tror alla paket gör det så inte lastbilarna ska köra med övervikt. ring posten o fråga om ditt paket eller kolla på nätet om du har kvar kolli id annars be inet o kolla. hur som haver kommer det lösa sej. kan nog nästan garantera att inet inte snott det o försöker blåsa dej har köpt många delar på inet genom åren o dem är väldigt seriösa och pålitliga!

Permalänk
Medlem

Har inte haft några problem med INET snarare tvärtom och vad skulle de tjäna på att lura dig, Slippa skicka ut ett nytt moderkort? Tror knappast de skulle svärta ner sitt rykte (Åretsbutik 2 år i rad) för en 1000 lapp +/- 0

Tror nog bara det skett ett missförstånd, men istället för att hålla på att gnälla här och skapa en massa misstro, tycker jag att du skall reda upp det hela med inet/posten och inte här...

Man skapar inte en tråd med en flamerubrik som heter Blir jag lurad av INET? skärpning!
Exempel: Moderkort försvann på vägen passar bättre, sen förklarar du i Tråden vad som hänt.

Desutom så finns det en egen INET tråd som du skall hålla dig till!!!

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Låter riktigt underligt...inte precis som att man missar moderkortet.

Permalänk

Vänta tills Inet har svarat ni kommer säkert att lösa det.

Kommentar till inlägg som numera redigerats borttagen, eftersom kommentaren på grund av redigeringen inte längre var relevant.
Visa signatur

- Man kan ju citera, eller skriva till tomma intet. -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widholm:

Bra sagt.
Har svårt att tro att varken posten eller inet skulle göra detta. Samtidigt har jag ingen anledning att misstro dig,

Jag har klagat på posten i 4år nu över att de inte klarar av att leverar post till där jag bor. Jag har identiskt namn som en annan som bor i porten bredvid. Förstår inte hur de varje gång lyckas slarva bort något brev eller som nyligen: min deklaration...
Har ingen respekt för posten längre och nu svarar de inte äns på de mail man skickar in. Och någon förbättring har det aldrig blivit.
Som en bitter j*vel så misstänker jag posten helt klart!
Hoppas ditt problem löser sig =/

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Blackie:

Har inte haft några problem med INET snarare tvärtom och vad skulle de tjäna på att lura dig, Slippa skicka ut ett nytt moderkort? Tror knappast de skulle svärta ner sitt rykte (Åretsbutik 2 år i rad) för en 1000 lapp +/- 0

Tror nog bara det skett ett missförstånd, men istället för att hålla på att gnälla här och skapa en massa misstro, tycker jag att du skall reda upp det hela med inet/posten och inte här...

Man skapar inte en tråd med en flamerubrik som heter Blir jag lurad av INET? skärpning!
Exempel: Moderkort försvann på vägen passar bättre, sen förklarar du i Tråden vad som hänt.

Desutom så finns det en egen INET tråd som du skall hålla dig till!!!

Nej man ska inte posta det i Inet tråden.

"OBS! Denna forumdel är inte till för enskilda supportärenden
Denna forumdel ska inte användas som ersättning till företagens ordinarie support. Enskilda ärenden ska således tas upp direkt med företaget kundtjänst och inte i SweClockers forum. Exempel på detta kan vara frågor om leveranstider, frågor om en specifik order eller returärenden.

Syfte med forumdelen
Tanken bakom detta forum är att SweClockers medlemmar ska få en unik möjlighet att påverka företag i datorbranschen genom att exempelvis ge konstruktiva förslag på förbättringar av utbud, service eller produkter. Denna forumdel ska inte användas för att ta upp konflikter (för det finns forumdelen Konsumenträtt) eller ärenden som lämpligast hanteras av företagets kundtjänst."

http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Missledande rubrik helt klart. Byta den till som ovan ger förslag på istället. Inet har väl inget att vinna på detta.
Kolla så du verkligen skickade med moderkortet. Kan ju ha kommit bort. Fråga din polare igen om han såg det packas med.
Dubbelkolla ALLTID innan du gör en tråd såhär. Dumt att sprida dynga om ett så bra företag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av meastro:

Missledande rubrik helt klart. Byta den till som ovan ger förslag på istället. Inet har väl inget att vinna på detta.
Kolla så du verkligen skickade med moderkortet. Kan ju ha kommit bort. Fråga din polare igen om han såg det packas med.
Dubbelkolla ALLTID innan du gör en tråd såhär. Dumt att sprida dynga om ett så bra företag.

Jag har pratat med honom och han är också säker på att jag packade ner moderkortet.

Antar att det är posten jag ska prata med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Nej man ska inte posta det i Inet tråden.

"OBS! Denna forumdel är inte till för enskilda supportärenden
Denna forumdel ska inte användas som ersättning till företagens ordinarie support. Enskilda ärenden ska således tas upp direkt med företaget kundtjänst och inte i SweClockers forum. Exempel på detta kan vara frågor om leveranstider, frågor om en specifik order eller returärenden.

Syfte med forumdelen
Tanken bakom detta forum är att SweClockers medlemmar ska få en unik möjlighet att påverka företag i datorbranschen genom att exempelvis ge konstruktiva förslag på förbättringar av utbud, service eller produkter. Denna forumdel ska inte användas för att ta upp konflikter (för det finns forumdelen Konsumenträtt) eller ärenden som lämpligast hanteras av företagets kundtjänst."

http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Ok, det hade jag missat. My bad. Tack för info

Tycker ändå rubriken skall ändras och sen får TS reda upp det med direkt med INET alt. Posten

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk

Det finns ju gott om tröttmössor och idioter på Posten, så att det skulle ha hänt något där låter inte helt omöjligt.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

De är ju ändå en lite roande tanke att någon har snott ett defekt moderkort

Visa signatur

|2700k @ 4,8Ghz|2x PowerColor 280x @1200Mhz|Corsair Vengrace (2x4096MB)|Fractal Define Newton R2 1000w|
|xonar stx | Custom loop |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Benny9193:

De är ju ändå en lite roande tanke att någon har snott ett defekt moderkort

Kanske inte vet att det är defekt?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Verkar troligare att det är ett slarvfel.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Genius. Återkom när du pratat med Inet..

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Skulle inte bli särskilt förvånad om det är Posten som orsakat missödet, det försvinner ju lite saker titt som tätt i deras system känns det som.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Skrivet av EagiZ:

Skulle inte bli särskilt förvånad om det är Posten som orsakat missödet, det försvinner ju lite saker titt som tätt i deras system känns det som.

Men att någon packar upp innehållet i ett paket och skickar vidare emballaget är inte vanligt. Att saker försvinner spårlöst är inte heller vanligt, har för mig att mellan 98 och 99% av alla försändelser som skickas varje år kommer fram till sin destination.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Kanske inte vet att det är defekt?

Det är väl ungefär där det roliga kom in?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av gaminggirl:

Men att någon packar upp innehållet i ett paket och skickar vidare emballaget är inte vanligt. Att saker försvinner spårlöst är inte heller vanligt, har för mig att mellan 98 och 99% av alla försändelser som skickas varje år kommer fram till sin destination.

Att 1-2 av 100 skulle tappas bort låter ju som otroligt dålig statistik, kan det verkligen vara så illa? Om det dessutom skulle inkludera all vanlig post...oj oj oj va många räkningar som skulle utebli, skulle väl bli runt en 600 000 brev i veckan som försvann.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Men att någon packar upp innehållet i ett paket och skickar vidare emballaget är inte vanligt. Att saker försvinner spårlöst är inte heller vanligt, har för mig att mellan 98 och 99% av alla försändelser som skickas varje år kommer fram till sin destination.

99% är ju ur usel statistik!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arooaroo:

Hej,

Reklamerade en vara till INET för cirka två veckor sedan och skickade tillbaka varan till dem. Paketerade varan i originalförpackningen och emballerade med kartong.

Idag fick jag ett mail om att de mottagit mitt paket men att moderkortet inte fanns med.

Jag är hundra på att moderkortet visst fanns med i paketet när jag skickade in det, min kompis var även med när jag paketerade paketet och lämnade de hos ombudet.

Är det INET som ljuger eller är det någon från posten som öppnat upp paketet och stulit innehållet?

Vad har jag för skyldigheter? Är det Postens ansvar efter att jag lämnat in paketet?

Har mailat INET men inte fått något svar ännu.

som någon nedan föreslog. jaga ifatt kollienr och kolla invägningsvikten.

Permalänk
Inaktiv

Fick hem ett kuvert idag (skickat via Posten) som var helt öppnat. Det innehöll mitt medlemskort till Sportfiskarna men ingenting tycks saknas... tur för dom.

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Att 1-2 av 100 skulle tappas bort låter ju som otroligt dålig statistik, kan det verkligen vara så illa? Om det dessutom skulle inkludera all vanlig post...oj oj oj va många räkningar som skulle utebli, skulle väl bli runt en 600 000 brev i veckan som försvann.

Låter fel, allt jag hittar är att 6800 brev försvann första halvåret 2012, och att på hela året 2011 inkom 35000 klagomål på fel i postutdelningen (inte alla om försvunnen post). Utifrån det borde siffran vara omkring 10-15000 brev per år som försvinner. dvs omkring 99,999482758620689655172413793103% av breven kommer fram. Om man räknar med 2,9 miljarder brev per år. Alltså erkänner jag att jag var helt ute och reste.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk

Sa inet inget mer än att "moderkortet inte är med", dom sa inget om hur paketet såg ut eller något sådant, eller att dom reagerade på att vikten på det kollit var lågt för att vara ett moderkort? Skulle inte bli förvånad om det är inet som gjort något, haft några dåliga bemötanden från supporten så skulle inte bli förvånad alls om dom snott moderkortet.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

99% är ju ur usel statistik!

Är bara några tusen paket som cirkulerar dagligen. Om bara 99% kommer fram måste nog postgubbarna plocka hem ganska många paket om dagen.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bekric:

Jag tycker inte om Inet längre De glömde skicka med en pingvinstång senaste gången jag inhandlade från dem =( Bojkott !

Haha... dagens I-landsproblem.

Fick nyligen hem ett nätaggregat ifrån dem... då hade de skickat med en pingvinstång.

Men när jag beställde en skrivare ifrån Inet så hade de valt att skicka den som den var utan någon extra kartong. Sådana paket hatar jag verkligen... så då blev det ett negativt omdöme till dem, tyvärr. Men i övrigt så är Inet superbra.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro