Flickr uppdateras med en terabyte gratis lagring

Permalänk
Melding Plague

Flickr uppdateras med en terabyte gratis lagring

Yahoos bilduppladdningstjänst Flickr får en ny design och stöd för videoklipp i 1080p. Samtidigt får alla en terabyte gratis lagringsutrymme.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Höhö, nu döper man bara om sina linuxisos till .jpg så har vi en gigantisk molntjänst. Helt gratis.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Höhö, nu döper man bara om sina linuxisos till .jpg så har vi en gigantisk molntjänst. Helt gratis.

Det har dem säkert tänkt på Men en TB är tamefan en hel del.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av KTL:

Det har dem säkert tänkt på Men en TB är tamefan en hel del.

har man RAW filer så tar dom slut väldigt fort

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Om jag förstått rätt är väl inte lagringsutrymmet det som tryter utan det är väl en slags bandbreddslimit dom har som gör att materialet bara kan visas ett visst antal gånger på en månad?

Jag är inte helt insatt så jag kan ha fel.

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Medlem

Antagligen så måste dom väl ha en hel del begränsningar kring hur man får använda den där terrabyten.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Inaktiv

tack men nej tack.

Permalänk

Ja det låter som något att kolla in. Tycker detta med bilderna liknar det i Google+ som Google släppte innan dock.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Wow, såg riktigt snyggt ut. Kanske dags att skippa DeviantArt?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Wow, såg riktigt snyggt ut. Kanske dags att skippa DeviantArt?

tror deviantart kommer kopiera detta då dom kopierat funktioner från andra sidor

OT. även om flickr uppdateras tror jag inte jag kommer börja använda det då jag knappt ens kollar på deviantart eller tumblr

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

har man RAW filer så tar dom slut väldigt fort

Förvisso ;P Men för amatören är det kopiöst mycket.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om att appen Flickr Studio (för ipad) är gratis idag, just pga detta.

Permalänk
Medlem

Inte alls popuärt bland betalande Flickranvändare med denna förändring. Förut hade betalande användare obegränsad uppladdning.
Nu blir det 50 USD per år vid över 1TB och utan reklam. Vid över 2TB 500 USD per år.

Dessutom en bildsida ful som stryk och enbart anpassad till iPads och andra plattor.

Visa signatur

"Do you not know, my son, with how little wisdom the world is governed?" - Axel Oxenstierna

Permalänk
Medlem

Mister man rättigheterna till sina egna bilder vid uppladdning, eller vad är haken?

//Lasse

Permalänk
Medlem

Håller mig nog kvar på Smugmug

Visa signatur

Underhållning: Fractal Design R5 | Intel i5-6600K | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB | Aorus GeForce 1080Ti Xtreme 11G

Server: Antec P182 | Intel Xeon E3-1230v2 | Gigabyte GA-Z77-DS3H | Corsair PC3-12800 4x8GB | ESXi 5.1

Nas: Fractal Design XL | Intel i3-2100T | Gigabyte GA-Z68MX | Kingston HyperX 2x4GB | 8x3TB | Freenas 8.3

Permalänk
Medlem

Kör själv med Adobe Revel, obegränsat med upload första månaden.
Helt fri från reklam och annat trams.

Permalänk
Skrivet av Lasse468:

Mister man rättigheterna till sina egna bilder vid uppladdning, eller vad är haken?

//Lasse

Beroende på vilken licens man väljer kan dina bilder användas till olika saker (eller inga om det är det du föredrar) och flickr stjäl inte bilderna.

Själva sidan känns som en lite sämre variant av 500px. Framsidan är gyttrig och verkligen inte lättanvänd men photostream är en massiv förbättring jämfört med innan. På det hela är det en positiv förändring.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Känns som ytterliggare ett "trick" från en av IT-jättarna att samla in en massa privat data och lagra för framtida (nutida?) intressen.

Permalänk
Medlem

Nu blev ju Flickr faktiskt måttligt intressant, haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Nu blev ju Flickr faktiskt måttligt intressant, haha.

Faktiskt! Designen har gjort mig trött på att kolla på andras bilder. Frågan är om man själv ska våga sig på att börja lägga upp bilder där igen

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Jag har alla mina "familje" bilder på 25g skydrive atm. Funderar på om det är någon ide att flytta alla till flickr istället då mina 25 gb börjar ta slut.... Eller är Flickr inte rätt ställe för detta?

Visa signatur

*L_A_N_N_Z_Y*

Permalänk
Medlem

Många fotografer världen över använder flickr för att dela med sig av sina bilder, det räcker att man kollar in t e x forumsdelen foto här på Swec, så står det bla bla bla by bla bla bla on Flickr på typ 90%.

Använder tjänsten själv flitigt. Och detta är riktigt roliga nyheter! Sidan är mer städad, 1 TB Och att kunna lägga upp bilder i valfri kvalitet, helt super. Ingen storebror som stryper kvallen

Smart drag av flickr detta!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hkkbs:

Inte alls popuärt bland betalande Flickranvändare med denna förändring. Förut hade betalande användare obegränsad uppladdning.
Nu blir det 50 USD per år vid över 1TB och utan reklam. Vid över 2TB 500 USD per år.

Dessutom en bildsida ful som stryk och enbart anpassad till iPads och andra plattor.

Skrivet av Mocka:

Wow, såg riktigt snyggt ut. Kanske dags att skippa DeviantArt?

Skrivet av deilwynna:

tror deviantart kommer kopiera detta då dom kopierat funktioner från andra sidor

OT. även om flickr uppdateras tror jag inte jag kommer börja använda det då jag knappt ens kollar på deviantart eller tumblr

Wow, DeviantArt, det var ett tag sen jag kom i kontakt med det. Och Tumblr har jag inte riktigt fattat vad det är.

Har ett konto på Flickr med en del bilder, var meningen jag skulle visa upp mina alster därigenom någorlunda kontinuerligt, som en slags bas. Men det har gått i stå sedan 2010, och har aldrig fått tummen loss. Gillade interfacet förut. Är lite skeptisk mot detta, har en instinktiv aversion mot allt som påminner om Windows 8/Metro. Allt ska se så platte/fånfint ut, en tjusig häftighet att få känslan av att flytta runt bilder med fingrarna som i sci-fi-filmer. Men användarvänligheten går om intet, och det hela känns bara träigt.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian