Microsoft tillkännager nästa generation Xbox klockan 19:00

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Växte upp med Quake/UT så känns som man spelar i sirap på konsol. Men visst finns det sånna som gillar det lägre tempot.

Ja det handlar nog mkt om man är uppväxt med det ena eller det andra. Själv är jag en gamer i första hand och bryr mig mindre om vilken plattform jag spelar spelen på, varför ska man behöva välja det ena eller andra liksom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kitanii:

Precis som med PS4 så kommer det garanterat vara någorlunda specialbyggda delar, vilka tillsammans ger en beräkningskraft som en fet-dator idag inte kommer kunna hålla tempot med. Ska vi anta att den är on par med just PS4 så lär det ta iallafall ett år innan du kan bygga en pc som lyckas leverera något likvärdigt i helhetsbild. Grafik + fysik + ai + prestanda. Att sedan kalla det ovärt när det handlar om ett slutet system. Eller rättare sagt en fast uppsättning maskinvara. Det går inte. Har du endast en enhet att behöva ha i åtanke under mjukvaruutveckling går det att göra rätt spektakulära saker.

Tror du den kommer va bättre än min dator? den är rätt fett:D

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Tror du den kommer va bättre än min dator? den är rätt fett:D

Nu fick vi inga detaljer gällande varken cpu eller gpu, men tack vare optimering för specifik hårdvara kommer den absolut att generera mjukvara som din dator aldrig kommer kunna hålla samma standard som. Även om din dator i sig har mer kraft på papper så hör den till mängden av grafikkort som finns där ute som inte används fullt ut på bästa sätt. Även om du sitter med en SLI-uppsättning av ett par Titans vars använding uppgår till 99% kommer de aldrig att utnyttjas fullt ut och alltså tyvärr blir omsprungna ganska snart. Tänk på att denna burk är designad för att hålla i ~ 10 år framöver. En GPU i en pc måste du byta efter ca fyra för att hänga med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Ungefär samma pris som när PS3 lanserades. Sedan ett par dagar efter lansering hade priset nästan halverats. Om vi säger så här. Du får en kraftigare dator för 7000:- tror du verkligen att sony skulle sätta ett sådant häftigt pris om de förväntar sig att konkurrera?

Förstår att det är lite utav ett "takpris". Förstår också att dem kommer att börja sänka priserna ganska snart efter lansering, närmare 6000 SEK landar det åtminstone på är min gissning.

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av discodns:

Förstår att det är lite utav ett "takpris". Förstår också att dem kommer att börja sänka priserna ganska snart efter lansering, närmare 6000 SEK landar det åtminstone på är min gissning.

Finns en anledning till varför den var så dyr. CELL. Denna gången så är det mer "off the shelf"-delar som används varav priset alltså lär vara betydligt mycket lägre. Skulle bli förvånad om den går för mer än 4k.

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kitanii:

Finns en anledning till varför den var så dyr. CELL. Denna gången så är det mer "off the shelf"-delar som används varav priset alltså lär vara betydligt mycket lägre. Skulle bli förvånad om den går för mer än 4k.

Hoppas du har rätt, det vore trevligt att se

Visa signatur

Rolig signatur