Permalänk
Medlem

Man bör ha ett plast/gummiskydd till sin telefon om man har för vana att tappa den.

Jag har själv haft telefoner som överlevt 2meter i betongolv, men fått sprickor av mindre fall, allt handlar om hur mycket tur man har...

Permalänk
Medlem
Skrivet av acrion:

är det någon som har någon aning om vad det kan kosta att laga skiten?)

800:- kostar det. Har Apple något sånt här?

Samsung har en "specialgaranti" på både S3 och S4 som gäller i ett år från inköpsdatum.
Min dotter "råkade" komma åt telefonen(S3) på en hög bänk för några veckor sedan och kom med telefonen och sa:
" Pappa, tasig "

Hittade då detta: (kolla efter S4 så finner du samma info)
http://www.ifon.se/208-galaxy-s3

Eftersom jag bor i Karlstad har jag endast några mil till Arvika, bytet tog en timme.
Telefonen var 11 månader och 2 veckor gammal. Så man kan ju säga att tajmingen var helt rätt för mig.

Min telefon blev som ny. Den silvriga kantsargen såg sliten ut efter 11 månader, denna byts ut.
Fick t.om ett helt nytt batteri.
(Som jag förstod det flyttar de bara över befintligt moderkort till en helt ny enhet)

Jag tror att du kan gå in till närmsta Teliabutik eller Phonehouse och påvisa den här garantin.

Du får dessutom byta glas/display två gånger med den här garantin, under det första året.

Tack Samsung! <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

So much för S4 hållbarhet som alla skryter om Den hållbara plastluckan bak skyddar inte mobilen
Landar det olyckligt kan det mesta gå sönder, kompis s3 sprack också i glaset också på fall på 30-40cm i trägolv.

Gött att Samsung har en grym kundservice då. 800:- kostar det som sagt att byta och du kan utnyttja den "garantin" två gånger, under det första året.

Har Apple eller HTC någon liknande garanti?

Permalänk
Medlem

Om du ringer Telia och har lite tur och berättar vad som hänt så är det inte omöjligt att dom skickar en ny mobil.

Skrivet av acrion:

Köpte min Samsung galaxy s4 igår och klant som jag är lyckas jag tappa den redan en dag efter, skärmen sprack i ena hörnet och nu till min fråga

är det någon som har någon aning om vad det kan kosta att laga skiten? kunde tycka att 6300 kr telefon skall hålla ett fall på 10 cm haha.

den är köpt på telia:)

Permalänk
Skrivet av Falcon:

Gött att Samsung har en grym kundservice då. 800:- kostar det som sagt att byta och du kan utnyttja den "garantin" två gånger, under det första året.

Har Apple eller HTC någon liknande garanti?

Samsung kanske har den garantin för att dom vet att deras telefon går sönder jättelätt? Medan Apple faktiskt har lärt sig och tillverkat Iphone 5 som är mycket stöttålig.
När ska Samsung lära sig?
Vilket slöseri med material och resurser att tillverka en telefon som går sönder, tänker Samsung på miljön?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tensu:

Om du ringer Telia och har lite tur och berättar vad som hänt så är det inte omöjligt att dom skickar en ny mobil.

Kommer aldrig hända att Telia(eller annan operatör) skickar ut en ny telefon, som goodwill. Never.

Däremot har ju som sagt Samsung en specialgaranti, som jag nämnde ovan.
Att utnyttja den är nog det bästa och lättaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Samsung kanske har den garantin för att dom vet att deras telefon går sönder jättelätt? Medan Apple faktiskt har lärt sig och tillverkat Iphone 5 som är mycket stöttålig.
När ska Samsung lära sig?
Vilket slöseri med material och resurser att tillverka en telefon som går sönder, tänker Samsung på miljön?

Jag visste att det skulle komma en sådan kommentar.

Men jag håller inte med dig. Min S3 har tappats hur många gånger som helst, rätt i plastgolv, rätt på asfalten. Olika höjder.
Aldrig hänt ett skit förutom att silversargen runt displayen blir tråkig...

Allt handlar om otur och vilka spänningar som finns när telefonen landar där den gör.

Tycker nog att garantin Samsung har är generös och jag tror inte att fler S3or har gått sönder än iP4/5.
Men visa mig siffror på det så kanske du har en poäng, jag tror dock inte det.

Permalänk
Medlem

Jag lyckades med exakt samma sak som dig dock inte efter en dag utan 3 veckor Innan S4 hade jag en S2 och den är så kantstött hela vägen runt telefon, tappat den säkert 50 gånger rakt ner i asfalt och dylikt och ändå inte en skråma på skärmen!

Absolut första gången jag tappa min S4 *PANG* hela skärmen åt helvete, blev väldigt arg.
Jag lämna in hos telia för jag hade drulle dära, kosta 750 spänn!

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tensu:

Om du ringer Telia och har lite tur och berättar vad som hänt så är det inte omöjligt att dom skickar en ny mobil.

Telia eller Felia som jag gillar att kalla dom, är knappast så villiga att dom kränger iväg en ny mobil helt gratis bara för att en ny kund precis har pajat sin 1 dag gamla. Det enklaste är nog att kontakta Samsung ang. deras garanti, annars så är väl drulle försäkringen det som jag kommer att tänka på

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Varför är inte folk försiktiga med sina smartphones egentligen?

Man tappar saker, det händer.
Har tappat min ett 20tal gånger under de fyra år jag haft den, helt utan orsak det bara händer (buggar i händerna?).

Även om det finns folk som är vårdslösa med sina telefoner så tror jag att majoriteten gör sitt bästa för att inte tappa dem.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Hedersmedlem

Tänk på att hålla er till trådens ämne. Diskussioner om byggkvaliteten på olika märken kan lämpligen föras i någon annan tråd.

Permalänk
Skrivet av Falcon:

Jag visste att det skulle komma en sådan kommentar.

Men jag håller inte med dig. Min S3 har tappats hur många gånger som helst, rätt i plastgolv, rätt på asfalten. Olika höjder.
Aldrig hänt ett skit förutom att silversargen runt displayen blir tråkig...

Allt handlar om otur och vilka spänningar som finns när telefonen landar där den gör.

Tycker nog att garantin Samsung har är generös och jag tror inte att fler S3or har gått sönder än iP4/5.
Men visa mig siffror på det så kanske du har en poäng, jag tror dock inte det.

Det finns många drop test på Youtube som visar att Galaxy S4 är relativt ömtålig, trots det nya gorilla glass som sitter i den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Telia eller Felia som jag gillar att kalla dom, är knappast så villiga att dom kränger iväg en ny mobil helt gratis bara för att en ny kund precis har pajat sin 1 dag gamla. Det enklaste är nog att kontakta Samsung ang. deras garanti, annars så är väl drulle försäkringen det som jag kommer att tänka på

Måste faktiskt säga att att jag bara gick dit idag, berätta vad som hänt och fick en ny på plats:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Kommer aldrig hända att Telia(eller annan operatör) skickar ut en ny telefon, som goodwill. Never.

Däremot har ju som sagt Samsung en specialgaranti, som jag nämnde ovan.
Att utnyttja den är nog det bästa och lättaste.

Fick en ny direkt:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|

Permalänk
Medlem

Fick en ny mobil, sa att samsung skulle vara "life companion" skratta till lite så svara han "det kan vi nog fixa"

Jävligt skön kille, cred till han:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Nej...

Det enda som spelar roll för om telefonen ska spricka eller ej är vinkeln den landar i, en kompis 4S gled ur fickan när han satt ner i bilen och sprack.
Min S2 tappades flera gånger i betonggolv utan en skråma, S3an tappade jag en gång på asfalten och den sprack.
S4an har jag inte tänkt tappa.

Att du inte tänkte så innan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är väldigt olika hur det är med telefonerna vad dom håller för och inte håller för, min Iphone 4 ramlade ner från nattduksbordet och var helt oanvändbar efter det. S3:an sprack glaset på när den låg i arbetsbyxorna och om jag inte minns helt fel så var det 800:- dom ville ha för att byta glaset men det tackade jag nej till då sprickan bara syns om man kollar på telefonen från sidan och inte rakt på som man gör när man använder den.

Visa signatur

[CENTER]Chassi: Corsair 900D CPU: i5 3570k @ 4.5GHz MB: Z77 Extreme4 GPU: EVGA GTX680 SC Kylning: NexXxos UT60 480mm D5 pump
Mus & TB Corsair K60 / M95 |

Permalänk
Medlem

Jag använde
http://www.ifon.se/ när min 4S gick sönder, tog 25 minuter att byta glaset på plats. tror de hade post leverans också.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODM:

drulleförsäkring? hemförsäkring?

//ODM

Får man fråga vad drulle-försäkring är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucaas10:

Får man fråga vad drulle-försäkring är?

http://www.drulleforsakring.n.nu/

//ODM

Visa signatur

For me to Know and for you to Find out.

Permalänk
Medlem

Tjöp en Cat B15 och spela hockey med mobilen eller nått. Så kan gnällfolket sluta klaga på att den går sönder.

Och i princip alla telefoner kan gå sönder av småsaker. Och som nån sa kan det även finnas spänningar i glaset som gör att ett väldigt liten stöt kan göra att dom släpper och glaset spricker. Det är igentligen ett tillverkningsfel men hur lätt det är att påvisa vet jag inte.

Och lurar som går sönder så ligger helt klart iPhone 4/4S i topp när det gäller glas.
Och Samsungs topplurar har varit en av dom bättre just pga att luren kan flexa väldigt mycket. Även många kretskort i telefonen har hål borrade för att kunna flexa mer.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Var det inte S4 som var så bra för den hade Gorilla Glas och tålde så mycket mer än iPhone?, Men hoppas att det inte blir för dyrt att laga

Det är corning som gör gör glaset på både galaxy s2 s3 s4, iphone 4s o 5.
Tar de fram en starkare variant så blir det tunnare o får en ny siffra.

Kostar 800kr hos samsung nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av acrion:

Fick en ny direkt:)

Skickades från m.sweclockers.com

Bra service!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

800:- kostar det. Har Apple något sånt här?

Samsung har en "specialgaranti" på både S3 och S4 som gäller i ett år från inköpsdatum.
Min dotter "råkade" komma åt telefonen(S3) på en hög bänk för några veckor sedan och kom med telefonen och sa:
" Pappa, tasig "

Hittade då detta: (kolla efter S4 så finner du samma info)
http://www.ifon.se/208-galaxy-s3

Eftersom jag bor i Karlstad har jag endast några mil till Arvika, bytet tog en timme.
Telefonen var 11 månader och 2 veckor gammal. Så man kan ju säga att tajmingen var helt rätt för mig.

Min telefon blev som ny. Den silvriga kantsargen såg sliten ut efter 11 månader, denna byts ut.
Fick t.om ett helt nytt batteri.
(Som jag förstod det flyttar de bara över befintligt moderkort till en helt ny enhet)

Jag tror att du kan gå in till närmsta Teliabutik eller Phonehouse och påvisa den här garantin.

Du får dessutom byta glas/display två gånger med den här garantin, under det första året.

Tack Samsung! <3

Skrivet av Boss302:

Det är corning som gör gör glaset på både galaxy s2 s3 s4, iphone 4s o 5.
Tar de fram en starkare variant så blir det tunnare o får en ny siffra.

Kostar 800kr hos samsung nu.

Någon som vet om det fortfarande kostar 800:- hos Samsung att reparera? Hittar inget sånt, hittar endast 1300:-.

Permalänk

Såg en kille tappa sin S3 från ca 4 meter rakt ner på asfalt och den höll hur bra som helst, stängde inte äns av sig. skulle gå ur bilen och tappade min S4 på asfalt så sprack skärmen... beror väldigt mycket på hur den landar faktiskt

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Avstängd

http://www.samsung.com/se/support/location/supportServiceLoca...

Spräcker du skärmen så får du laga den billigare (gäller bara 1 gång), kontakta en verkstad nära dig.

Permalänk
Medlem

För er som undrar över samma sak som jag gjorde så har jag nu ringt Samsung. De har tydligen ändrat det sedan 1 månad tillbaka och det kostar nu 1300:- istället för 800:- att byta glas, men då får man göra det hur många gånger som helst istället för endast 2 gånger per telefon. Dåligt enligt mig.

Permalänk
Skrivet av armara:

För er som undrar över samma sak som jag gjorde så har jag nu ringt Samsung. De har tydligen ändrat det sedan 1 månad tillbaka och det kostar nu 1300:- istället för 800:- att byta glas, men då får man göra det hur många gånger som helst istället för endast 2 gånger per telefon. Dåligt enligt mig.

En STOR skillnad är att du nu även kan skicka in den till service. Förut så var du tvungen att lämna den direkt till en verkstad.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring