Permalänk
Medlem

Sleeva hörlurar

Innan ja börjar skulle jag bara vilja ursäkta mig om jag har placerat tråden på fel ställe, visste inte riktigt vart jag skulle skapa den.

Hejsan, jag har under kvällen suttit och funderat på ett litet mini projekt. Som titeln anger så undrar jag om man skulle kunna sleeva sladdarna till ett par hörlurar för att få de att se lite roligare ut? Vad skulle det kunna dyka upp för problem och ungefär hur mycket skulle man få behöva betala?
Tycker det känns som ett litet kul halvtimmes projekt att göra någon eftermiddag. Skulle även vara kul om ni kunde dela med er av tips på olika produkter och idéer .

Visa signatur

||NZXT Phantom 410||ASUS P8Z77-V||i7 3770K @ 4.2GHz||8 GB Corsair Vegeance LP 1600MHz||Gigabyte GTX 670 2Gb OC||Corsiar CX600||Intel 520 120GB SSD||

Roses are red, My screen is blue

I sit here wondering, WTF did I do

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Melle345:

Innan ja börjar skulle jag bara vilja ursäkta mig om jag har placerat tråden på fel ställe, visste inte riktigt vart jag skulle skapa den.

Hejsan, jag har under kvällen suttit och funderat på ett litet mini projekt. Som titeln anger så undrar jag om man skulle kunna sleeva sladdarna till ett par hörlurar för att få de att se lite roligare ut? Vad skulle det kunna dyka upp för problem och ungefär hur mycket skulle man få behöva betala?
Tycker det känns som ett litet kul halvtimmes projekt att göra någon eftermiddag. Skulle även vara kul om ni kunde dela med er av tips på olika produkter och idéer .

Många hörlurar har inte löstagbara sladdar utan lödda sladdar, så det bör du kolla först.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

Kabeln blir styvare och ojämn i ytan så den kanske ger mer oljud om den vidrör något.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Kabeln blir styvare och ojämn i ytan så den kanske ger mer oljud om den vidrör något.

coolhetsfaktor:funktionalitets-ratio

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melle345:

Innan ja börjar skulle jag bara vilja ursäkta mig om jag har placerat tråden på fel ställe, visste inte riktigt vart jag skulle skapa den.

Hejsan, jag har under kvällen suttit och funderat på ett litet mini projekt. Som titeln anger så undrar jag om man skulle kunna sleeva sladdarna till ett par hörlurar för att få de att se lite roligare ut? Vad skulle det kunna dyka upp för problem och ungefär hur mycket skulle man få behöva betala?
Tycker det känns som ett litet kul halvtimmes projekt att göra någon eftermiddag. Skulle även vara kul om ni kunde dela med er av tips på olika produkter och idéer .

Min galleri på sleeving http://www.sweclockers.com/galleri/11083-commando-green
Tjena du jag har ju då sleevat min sladd till mina Beyer dynamic COP.
Så som en sa sladden kan bli lite styv de var inget jag störde mig på.
Dock de jag råkade vara med om var att när jag råkade ta för mycket sleeve så skulle jag spänna min sleeve vilket gav lite böjningar på sladden och gav en liten glapp för mig.
Men som sagt jag tog ca 2 cm för mycket sleeve men ta de lugnt när du sleevar och mät riktigt om du ska göra de.
Som sagt ta ej för mycket om du ska spänna krympslangen och var försiktig när du spänner för de kan bli böjningar i sladden annars.
Rent ut av allt jag hade problem med annars gillade jag de nått otroligt dock är min sladd gammal nu så ska köpa en ny och göra bättre