Dustinhome beställt på faktura, går det att returnera paketet?

Permalänk
Medlem

Dustinhome beställt på faktura, går det att returnera paketet?

Hej!
Har hårdvaruproblem med min burk och var toksäker på att det var moderkortet som strulade så i all hast så beställde jag hem ett nytt moderkort och tog det på faktura via klarna.
Nu till det tråkiga, det var tydligen inte moderkortet som var boven i dramat så nu ligger det ett o-uthämtat paket på posten. Kan jag bara gå till posten och be dom returnera det till avsändaren?
Beställde det på deras mobilapp och tänkte ringa och säga "Min lillebror lekte med min iPhone och när jag kollade på den lite senare så hade han tryckt på beställ på appen, så det beställdes av misstag" eftersom jag var inloggad på appen hela tiden så skulle vem som helst som använt telefonen kunnat beställa vad som helst.
Jag har returnerat saker förut men aldrig när jag tagit något på faktura, så går detta att lösa utan att behöva betala några frakt eller straff-avgifter?
Tacksam för alla svar!

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk
Medlem

Ja det går, ring Dustin och lös det med dem och ljug inte.

Permalänk
Medlem

Var ärligt och säg som det är istället, det löser sig!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Sötast

Dustin är mest troligt den bästa butiken i sverige och de ställer alltid upp, du behöver inte ljuga

Permalänk
Medlem
Skrivet av radimax:

Hej!
Har hårdvaruproblem med min burk och var toksäker på att det var moderkortet som strulade så i all hast så beställde jag hem ett nytt moderkort och tog det på faktura via klarna.
Nu till det tråkiga, det var tydligen inte moderkortet som var boven i dramat så nu ligger det ett o-uthämtat paket på posten. Kan jag bara gå till posten och be dom returnera det till avsändaren?
Beställde det på deras mobilapp och tänkte ringa och säga "Min lillebror lekte med min iPhone och när jag kollade på den lite senare så hade han tryckt på beställ på appen, så det beställdes av misstag" eftersom jag var inloggad på appen hela tiden så skulle vem som helst som använt telefonen kunnat beställa vad som helst.
Jag har returnerat saker förut men aldrig när jag tagit något på faktura, så går detta att lösa utan att behöva betala några frakt eller straff-avgifter?
Tacksam för alla svar!

Du har 14 dagars ångerrätt räknat från när du hämtat ut paketet från Posten. Hämtar du inte ut paketet och låter det gå tillbaka så åker du på en straffavgift på 313 kr. Så det bästa är att hämta ut det, kontakta Dustin och säga att du ångrat ditt köp och att varan är oöppnad. Du kan läsa mer om Dustins rutiner här, skrolla ner till Konsuments ångerrätt vid distansavtal: http://www.dustinhome.se/page/17/forsaljningsvillkor/

Visa signatur

NZXT H1 | AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix B550-I | G.Skill 16GB 3600MHz | MSI RTX 2070 Super Ventus GP OC 8GB | Corsair Force MP510 480GB SSD | LG 35WN75C-B 35" UWQHD | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Superlight | Plantronics RIG 800HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av CZ:

Du har 14 dagars ångerrätt räknat från när du hämtat ut paketet från Posten. Hämtar du inte ut paketet och låter det gå tillbaka så åker du på en straffavgift på 313 kr. Så det bästa är att hämta ut det, kontakta Dustin och säga att du ångrat ditt köp och att varan är oöppnad. Du kan läsa mer om Dustins rutiner här, skrolla ner till Konsuments ångerrätt vid distansavtal: http://www.dustinhome.se/page/17/forsaljningsvillkor/

Eller.... så ringer han Dustin innan och frågar så kanske han inte behöver hämta ut det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Hursomhaver har du 14 dagars ångerrätt och kan som mest åka på fraktavgifter/ straffavgift för outhämtat paket.

Permalänk

Dustin har dessutom alltid bjudit på frakten tillbaka när jag har ångrat ett köp hos dem.

Så ring eller maila dem. Det spelar ingen roll att du har beställt med faktura, ångerrätten gäller ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ring Dustin på direkten. Förstår de att sedan att du köpte moderkortet i misstron om att ditt nya moderkort var paj så tror jag nog det inte är några som helst problem. De förstår nog precis. Det enda som kanske kostar dig något är posten avgiften.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Ännu en gång, ring och fråga dustin, de ger dig nog ett mycket bättre svar en vad någon av oss här kan göra.
Jag menar hur svårt kan det vara..

Permalänk
Medlem

Bland det sämsta du kan göra är att hitta på en snyfthistoria om hur köpet "råkat" genomföras istället för att faktiskt vara ärlig.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, kommer ringa och vara ärlig. Har bara handlat av dustin genom åren och har säkerligen några hundra beställningar bakom mig så dom borde nog inte ta någon avgift. Moderkortet jag trodde var paj är också köpt hos dom så ska nog inte vara någon fara. Var mest oroad över fakturan och om jag var tvungen att ringa klarna och styra och ställa eller att det skulle bli strul eftersom det är taget på faktura.

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk
Medlem

Det enda du får betala är returfrakten.

Permalänk
Medlem

straffavgift finns det också inget som heter. Varför skulle du straffas? du har inte begått något brott