Behöver hjälp köpa headset <1000kr

Permalänk

Behöver hjälp köpa headset <1000kr

Hej. Jag skulle behöva hjälp med ett köp utav headset.

Krav
*under tusen lappen
**sköna
*bra mic
**bra ljud
det är ungefär det jag vill ha. men ljudet är det viktigaste.

Tack i förväg

Visa signatur

Ljud
Desktop: B&W 605 S2 + XTZ 10.17 - Cambridge Azur 740a - ODAC
Portable: Audio Technica Ath-M50x / Shure SE215 - FiiO X1

Permalänk
Medlem

Har dessa, sjukt skönt ljud när man ställt in det. Sitter bra på huvudet och polarna har då inte klagat på micen och den tar ändå bort endel störande ljud. Sen är det ju skönt med ratten man har på skrivbordet för att sköta ljudet
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=940852

Permalänk

Är den bra när du lyssnar på musik tex rock, dubstep eller något i den stilen? Är det bra bas i dem?Hur är byggkvaliten?

Visa signatur

Ljud
Desktop: B&W 605 S2 + XTZ 10.17 - Cambridge Azur 740a - ODAC
Portable: Audio Technica Ath-M50x / Shure SE215 - FiiO X1

Permalänk

Köp inget "gaming" headset, finns verkligen INGA med något vettigt ljud förutom kanske qPads some är Takstar(beyer) OEM i vilket fall. Kör på några riktiga lurar + clip-on mic.

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk

Förlåt men jag är lite grön i detta området så skulle du kunna förklara vad Takstar(beyer) och OEM är och det hade varit trevligt ifall du skulle kunna länka någon RIKTIG lur

Visa signatur

Ljud
Desktop: B&W 605 S2 + XTZ 10.17 - Cambridge Azur 740a - ODAC
Portable: Audio Technica Ath-M50x / Shure SE215 - FiiO X1

Permalänk
Medlem

Qpad!

Dom kör med "riktiga" lurar som dom sedan sätter på en mic.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willekillen:

Köp inget "gaming" headset, finns verkligen INGA med något vettigt ljud förutom kanske qPads some är Takstar(beyer) OEM i vilket fall. Kör på några riktiga lurar + clip-on mic.

Håller inte med. Ljud är mycket subjektivt och man kan tycka att ett headset är riktigt bra. Personligen fördrar jag headset för det känns mer som gaming än hörlurar med "clip on mic" som snarare känns som ljudfantasts/musikälskares val.

Och jag håller med Davos04 om att dom är riktigt sköna men något tunga samt trasslig sladd.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Jag skulle nog undvika ett headset med en "trasslig" tråd. tycker själv det är ytterst irriterande. Blir det äns bra ljud med en sådan clip on mic?

Visa signatur

Ljud
Desktop: B&W 605 S2 + XTZ 10.17 - Cambridge Azur 740a - ODAC
Portable: Audio Technica Ath-M50x / Shure SE215 - FiiO X1

Permalänk
Medlem

Qpad QH-90/QH-85 verkar ju ha fått väldigt bra betyg i recensioner och liknande. Ta en titt på dem.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Det ska jag göra!

Visa signatur

Ljud
Desktop: B&W 605 S2 + XTZ 10.17 - Cambridge Azur 740a - ODAC
Portable: Audio Technica Ath-M50x / Shure SE215 - FiiO X1

Permalänk
Medlem
Skrivet av jpsnubben:

Jag skulle nog undvika ett headset med en "trasslig" tråd. tycker själv det är ytterst irriterande. Blir det äns bra ljud med en sådan clip on mic?

Polarna gnäller inte på min Zalman clip on mic iaf.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Håller inte med. Ljud är mycket subjektivt och man kan tycka att ett headset är riktigt bra.

Det stämmer att vad man tycker låter bra är subjektivt men det går även att mäta objektivt om ett par hörlurar är bra eller inte. Man kan se hur dom spelar över frekvensregistret å på så sett se hur bra dom klarar av att återge ljud. Oftast när folk lovordar hörlurar som anses vara "dåliga" så är det för att har dåliga referenser sen tidigare. Har man bara suttit med clas ohlson lurar för 49kr innan så är det väl klart som fan de flesta lurar lite dyrare lurar kommer låta bättre men det behöver inte betyda att dom är bra.

Skrivet av simon253:

Personligen fördrar jag headset för det känns mer som gaming än hörlurar med "clip on mic" som snarare känns som ljudfantasts/musikälskares val.

Det här var fan det konstigare, det viktiga är väl hur dom låter inte hur dom "känns" (vad du nu än menar med det)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Det här var fan det konstigare, det viktiga är väl hur dom låter inte hur dom "känns" (vad du nu än menar med det)?

Gissar på att snubben inte testat något bättre.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Vad har alla för headset?

Visa signatur

Ljud
Desktop: B&W 605 S2 + XTZ 10.17 - Cambridge Azur 740a - ODAC
Portable: Audio Technica Ath-M50x / Shure SE215 - FiiO X1

Permalänk
Medlem

Turtle Beach x12

Skrivet av jpsnubben:

Vad har alla för headset?

Turtle beach FTW

Visa signatur

Min gaming-maskin. Moderkort: Asus SABERTOOTH Z77 . CPU: Intel Core i5 3570K 3.4 GHz. GPU: EVGA GeForce GTX 680 2048MB Superclocked. RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz VENGEANCE RÖD. HDD: 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s. SSD: Samsung SSD Basic 840-Series 250GB. Chassi: NZXT Phantom 410 Vit. Nätagg: Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär. CPU kyl: Antec KÜHLER H2O 620.

Permalänk

Vilken utav alla turtle beach? Är dom sköna? Är ljudet bra?

Visa signatur

Ljud
Desktop: B&W 605 S2 + XTZ 10.17 - Cambridge Azur 740a - ODAC
Portable: Audio Technica Ath-M50x / Shure SE215 - FiiO X1

Permalänk
Medlem

QH-90

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Avstängd

Beror på vad du vill ha, awesome ljud och microphone så är ju QH-90 de bästa men om du vill kunna sitta länge, alltså vi snackar 10timmar+ så är de siberia v2 ett bra val, men skulle inte betala 590kr för dem som de kostar i normala fall, försök skaffa dem på någon rea, cdon brukar sälja ut dem då och då för 300kr vid jul och flera andra brukar ha rabatter för ca 500kr~

Permalänk

Jag har ett par siberia v2 men jag får ont när jag har på mig dom efter ett tag

Visa signatur

Ljud
Desktop: B&W 605 S2 + XTZ 10.17 - Cambridge Azur 740a - ODAC
Portable: Audio Technica Ath-M50x / Shure SE215 - FiiO X1

Permalänk
Medlem
Skrivet av jpsnubben:

Vad har alla för headset?

Jag kör med hörlurar Sennheiser HD650 ihop med Asus xonar STX. Bords mic Logitech.

Kicka på dessa, lite dyrare en vad du tänkt med mycket bra ljud för pengarna http://www.dustinhome.se/product/5010610912/audio-technica-at...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jpsnubben:

Vad har alla för headset?

Sennheiser PC360 Har jag köpt för inte så länge sedan och är väldigt nöjd. Dock lite över ts budget.
Betalade 1250kr för mina när inet bytte lokaler i Uddevalla.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Permalänk

Vad tycker ni om Turtlebeach är dom sköna eller något bra ljud i dom??

Visa signatur

Ljud
Desktop: B&W 605 S2 + XTZ 10.17 - Cambridge Azur 740a - ODAC
Portable: Audio Technica Ath-M50x / Shure SE215 - FiiO X1

Permalänk
Medlem
Skrivet av jpsnubben:

Är den bra när du lyssnar på musik tex rock, dubstep eller något i den stilen? Är det bra bas i dem?Hur är byggkvaliten?

Helt klar bra till den mesta musiken, sitter mest hela helgerna med de på och antingen har de igång dundrande med rock/hårdrock. Kan få ut rätt mycket olika ljud ur de beroende på vad man vill ha. Vill du ha mycket bas så fladdrar öronen i de om du drar upp den

Klart att rekomendera, har haft på mig de nästan hela dagen idag. Bara pausat nån timme från datorn sen 10 i morse. Så har lätt haft på mig de i 12 timmar idag och känner inte av de alls. Har glasögon också så det funkar ju inte med alla headset i längden. Men med cm storm funkar det hela dagarna(och nätter för den delen med)

Permalänk
Medlem

Och byggkvalliten, ja de har ju sköna sleevade kablar jag gillar, verkar inte trassla ihop sig så mycket heller, Har åkt i golvet ett par gånger också och funkar fortfarande. Kontrollen är rätt tung så den står bra på skrivbordet och det känns som kvalitet i stegen på ratten också

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad till rätt avdelning, skrik i trådrubriken borttaget, trådrubrik förtydligad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Corsair vengeance 1500 riktigt sköna och grymt ljud när man konfigurerar ljudet i mjukvaran, usb. 7.1 dolby surround, sleevad kabel. Kvalitet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

turtle beach är bra överlag enligt mig men jag tycker du skall ta dig en titt på någon av deras headsets. och får du chans att lyssna ta den för det är grymt ljud i dom flesta turtle beach.

Visa signatur

Min gaming-maskin. Moderkort: Asus SABERTOOTH Z77 . CPU: Intel Core i5 3570K 3.4 GHz. GPU: EVGA GeForce GTX 680 2048MB Superclocked. RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz VENGEANCE RÖD. HDD: 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s. SSD: Samsung SSD Basic 840-Series 250GB. Chassi: NZXT Phantom 410 Vit. Nätagg: Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär. CPU kyl: Antec KÜHLER H2O 620.