EVGA släpper sju nya Geforce GTX 780 – introducerar ACX Cooler

Permalänk
Melding Plague

EVGA släpper sju nya Geforce GTX 780 – introducerar ACX Cooler

Grafikkortstillverkaren EVGA lanserar inte mindre än sju nya grafikkort baserade på Geforce GTX 780 och passar samtidigt på att introducera kylaren Active Cooling Xtreme.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Snyggaste grafikkortet på länge imo! Hoppas kylaren håller kortet svalt också.

Permalänk
Medlem

Mycket möjligt att det blir 2-3st EVGA GTX 780 Classified för min del, då det är handplockad GPU och aftermarket PCB så bör den kunna utprestera Titan med Vattenblock och klocka skiten ur det

Citat:

EVGA ACX Cooler
14+3 Power Phases
++ Power Target
Dual BIOS
Dual 8pin Power Input

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Avstängd

Classified-kortet var ju inte litet!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrNeikter:

Snyggaste grafikkortet på länge imo! Hoppas kylaren håller kortet svalt också.

tyvärr tycker jag helt tvärt om tycker inte om desginen ser billig ut

Permalänk
Medlem

Superfina! Måste bara överklockas ännu mer. Kan dock tänka mig att priset blir riktigt saftigt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

tyvärr tycker jag helt tvärt om tycker inte om desginen ser billig ut

Måste hålla med förgående talare, ovanligt snygga grafikkort. Original kylaren (Titan) är inte alls attraktiv för fem öre.

Permalänk
Medlem

Jämfört med Gigabytes nya Windforce-kylare verkar detta (ACX) vara en mer gedigen lösning. Tycker det är på tiden att EVGA gör mer avancerade luftkylare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Måste hålla med förgående talare, ovanligt snygga grafikkort. Original kylaren (Titan) är inte alls attraktiv för fem öre.

tycker själv orginal titan kortet är det snyggaste grafikkortet jag någonsin har sett

nya evga kortet ser billigt ut enligt mig och påminner mig mycket om hur speciella amd kort ser ut

Permalänk
Medlem

Har inte inet tagit in dem? I så fall ligger priset för sc + acx cooler på runt 6000 kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions

Tja, varför släppa ett när man kan släppa sju?

The more, the merrier.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

tycker själv orginal titan kortet är det snyggaste grafikkortet jag någonsin har sett

nya evga kortet ser billigt ut enligt mig och påminner mig mycket om hur speciella amd kort ser ut

Kan bara hålla med om att referenskorten är riktigt snygga.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk

Ja, vad kan man säga, EVGA gör det igen, +1

Visa signatur

Signatures are stupid.

Permalänk
Medlem

Jaha man undrar ju hur förskräckligt mycket pengar dom skulle förlorat på att släppa ett bra, välkylt och tyst kort för ett rimligt pris och kränga 10x mer istället för att släppa 7 olika versioner med till synes slumpade frekvenser och olika designer.

Men men, alla projektledare måste ju leva på sina magra löner också.

Permalänk
Hedersmedlem

Bara jag som vill se fler tillverkare hitta på egna varianter liknande referensdesignen, d.v.s. blåser ut varmluften ur datorn?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Avstängd

MSI är alltid bäst när det gäller kylare, det vet ni

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Skrivet av nokia12:

MSI är alltid bäst när det gäller kylare, det vet ni

asus <3

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Överhype, den har ju inte ens ett avgasrör ut ur lådan.

Slänger hellre kosingar isåfall på vattenblock för den där skillnaden i pris för att få det där.

Permalänk

meningslöst med överclocken enligt mig. Räcker med 3 kort från EVGA ett referäns kort, ett med deras egena kylare + CUSTOM pcb och ett med Vattenblock

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Bara jag som vill se fler tillverkare hitta på egna varianter liknande referensdesignen, d.v.s. blåser ut varmluften ur datorn?

Satt precis och tänkte samma sak. Visst är det bra med flashiga kylare, men dumpar ju varmluft i datorn. Sen får man ha ett chassi med en drös fläktöppningar som släpper ut en massa oljud med extra fläktar för att få ut varmluften ur burken.

För min del blir det antingen referens-lösningen eller vattenkylning i framtiden. Troligen det sistnämnda då det innebär mer i form av underhållande projekt. Jag gillar projekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

EVGA gör det igen ja.. Introducerar femhundra kort samtidigt och inte ett enda är förberett för vattenkylning.

Lever dom fortfarande på det glada 90 talet lr va ere för fel på dom?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tivook:

EVGA gör det igen ja.. Introducerar femhundra kort samtidigt och inte ett enda är förberett för vattenkylning.

Lever dom fortfarande på det glada 90 talet lr va ere för fel på dom?

Med separata vattenblock tillgängliga är kort med förmonterade block onödiga och onödigt dyra. Faktum är att det räcker med TVÅ kort, ett referens med enkelt mängd minne och ett med dubbla minnet. OC görs enklast och bäst samt billigast av kunden själv och är halva nöjet med dessa nya bestar 780/titan.
När kylarbytet täcks av garantin förloras syftet med förmonterat block till överpris och i fallet 780/titan skiljer sig MAX OC inte från ett vanligt luftkylt kort då dom inte är binnade som äldre kort.

Permalänk
Medlem

Jag som hoppades på en hydro copper
fast kanske hinner komma före jag fått till vattenblocken till nätagget !

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Phukkitt:

Bara jag som vill se fler tillverkare hitta på egna varianter liknande referensdesignen, d.v.s. blåser ut varmluften ur datorn?

Nej verkligen inte. Äger man ett Silverstonechassi med en moderkortsplåt som är vänd 90-grader så är referenskylaren ultimat. Ser även jag gärna en utveckling av referenskylaren.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Snyggaste grafikkortet på länge imo! Hoppas kylaren håller kortet svalt också.

EVGA's nya ACX kylare verkar vara riktigt bra!
http://hexus.net/tech/reviews/graphics/55725-evga-geforce-gtx...

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Jag som hoppades på en hydro copper
fast kanske hinner komma före jag fått till vattenblocken till nätagget !

Skickades från m.sweclockers.com

Köp ett vattenblock passande titan så får du ett HC betydligt billigare och snabbare även om HC kommer inom kort då delarna redan fanns framtagna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamers:

Köp ett vattenblock passande titan så får du ett HC betydligt billigare och snabbare även om HC kommer inom kort då delarna redan fanns framtagna.

Titan i originalform drar lite för mycket för mitt SFX-bygge med 450W agg, men kanske byter om någon generation istället

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Funderar starkt på ett 780 med ACX-kylaren. Jag har dock aldrig haft att göra med EVGA förut. Vilken skillnad är det egentligen mellan FTW och Classified? Jag siktar på att överklocka kortet på egen hand vilket innebär att jag främst är ute efter bra strömförsörjning och PCB.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

EVGA gör det igen, förvirrar potentiella kunder. Jag gillar EVGA, men det här börjar gå över styr.

7 st? Det är 4 st för många i min mening.

Permalänk
Medlem

Blir o slänga ut sina 570 sli med refkylarna o köpa en sådan 780 SC ACX, ser riktigt lovande ut. Kör 1080p120, Titan kändes lite väl overkill kanske ;P Men denna blir perfekt. Ref kylarna passar inte kylningsmetoden jag har för övrigt i burken så de blir aldrig en kylare som blåser varmluft baktill, 680 kändes lite som bortslängda pengar med dubbla 570 redan, men nu attans.