Lättklädd kvinna från MSI bygger dator med Intel Haswell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Agile:

PK-maffian drar fram, håll i er!

Det är ändå lite roligt att MSI förutsätter att du ska tänka med en annan del av kroppen och köpa deras produkter för att det förekommer lättklädda damer i deras reklam.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Antagligen.
Inte riktigt fattat grejen med där här. Dom gamers som köper moderkort för egna byggen
är oftast inte helt okunniga och då skiter man i om dom visar tjejer det är moderkortet man ska köpa inget annat.

Menar det.
Är säkert något dom döljer! *lets distract the gamurz with boobs*

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av neonille:

Dom är inte där under pistolhot, lät dom göra vad dom vill med sina kroppar.

Tror du har missat hela poängen här.

Var och en får göra precis vad de vill med sig själva, vill man vika ut sig, spela in porrfilm, prostituera sig eller klä sig i tält gör mig ingenting. Det är upp till var och en. Att en modell vill vara med i en reklam och göra ett jobb är väl inga problem.

Att en marknadsavdelning försöker sälja moderkort med till produkten totalt orelaterade tuttar är problemet, att man förstärker synen på objektifiering av människor hos en målgrupp man tror blir tokkåta om man får se lite tuttar.

Att sälja med bizarr sex i Japan är inget ovanligt, det är jag inte ett dugg förvånad över, att videon finns är rätt självklart från ett asiatiskt perspektiv. Kudos till MSI Sverige att de inte kör den och ännu bättre här i forumet tar avstånd till filmen.

Vad jag tackade för var att sweclockers medlemmar till stor del tar avstånd till förlegad shovenistisk människosyn.

TL:DR?

Läs igen

Dold text
Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Du måste ju vara totalt jävla dum i huvudet rent ut sagt. Jag saknar ord, du måste som sagt vara helt jävla dum i huvudet. Jag ger mig där.
Ber om ursäkt för tonen, men min hjärna kan helt enkelt inte diskutera med sådana som dig. Det går bara inte. Jag har inte den skillen.

Hoppla, Kerstin! Nu tycker jag vi lugnar ner oss lite grann. Du är ett perfekt exempel på hur pass intoleranta folk i den påstådda toleranta skaran är. Jag håller inte heller med honom, men du behöver inte flippa ur som en treåring för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perb:

Oj, fast inget hon visade i videon att man skulle göra. Att missa en sådan del förklarar nog att syftet med denna video inte var att bygga en egen dator...

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Herre djävlar vad dumt och fult detta var.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Mini C TG | CPU: Intel Core i5 9600K | Kylning: Noctua NH-U14S | GPU: Asus Radeon GTX 970 | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance LPX | MB: Asus Prime Z390M-Plus | PSU: be quiet! Power Zone 750W Bronze Modular | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | HDD: Western Digital Green 3TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av HElephant:

På med foliehattarna och hämta hjälp... ;_;

http://i.imgur.com/aYO2iIb.png

http://i.imgur.com/fov8epd.png

http://i.imgur.com/CKTxvFp.png

http://i.imgur.com/WEsGPh0.png

Ska de nu vara sexister så kan de trots allt dra med en tjej som inte röker, behöver bleka tänderna och ha tandställning.

Hahaha, oh fyfan vad snuskigt.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D - Noctua NH-D15S / PNY RTX 4070 Ti SUPER / Tomahawk Max B450 / 16GB 3600Mhz CL14 / ASUS Rog Strix 750W 80+ Gold / Samsung 970 EVO 1TB / Corsair iCUE 220T White

Logitech GPX Superlight / Endgame MPC450 / Keychron Q1 / Sennheiser HD 58X / AOC AG276QZD2 240Hz QD-OLED / Samsung Odyssey G7 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slagt:

Orka bry sig om det finns lättklädda fruntimmer, de är knappast där under pistol hot. Sex säljer så är det bara, ta en titt på hur vissa bilmässor ser ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har även använda mig av den tanken förut, men visa mig empiriska bevis på detta.
Tycker inte det är fel att använda sig av dessa metoder, företag för göra som dom vill. Men börjar bli less att bli behandlad som en idiot.
Precis som att jag alltid skäller ut elektronik,bil eller what ever säljare när dom försöker använda sig av "försäljning ordbok A,B,C" mot mig.
Jag vet va du vill, jag vet dina metoder. Ge upp och bara svara på mina frågor på ett korrekt sätt.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Lättklädda kvinnor i all ära - sex säljer, men MSI's marknadsföringsavdelning kunde gjort ett bättre jobb vid modellvalet.

Visa signatur

In Aere Aedificare

Permalänk
Avstängd

Reklam med snygga tjejer är aldrig fel!
Sen kan man väl tycka vad man vill om filmen i övrigt..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk

Då ställer vi en utmaning till alla som drabbades av moralpanik av denna (enligt egen åsikt pinsamma) reklamen.

Ni ska nu göra ett lyckat och säljande koncept på en reklamfilm. En klassisk nidbild av målgruppen är:

1. En kropp som George Garcia
2. Ett ansikte som Gollum
3. Ett sexliv som en Weber-grill.

Vänligen lämna in resultatet inom en vecka

Permalänk
Medlem

Jag har inte några som helst feministiska eller på annat sätt politiskt korrekta intentioner. Man får tycka vad man vill om både lättklädda tjejen och datorkomponenter, men att blanda dem blir inte bra på något sätt. Är man intresserad av komponenten har tjejen ingen som helst funktion i sammanhanget och blir bara ett störmoment. Är man intresserad av tjejen är datorgrejerna ett störmoment. Med andra ord blir det ganska jobbigt att koncentrera sig på båda samtidigt. Det ger dessutom inte direkt något professionellt intryck när man visar lättklädda tjejer i samband med teknik, det passar helt enkelt inte ihop. Med det sagt menar jag inte att man bör tänka på någon moral kring det, och förbjuda det ska man självklart inte göra, för det är ju min åsikt. Jag förstår helt enkelt bara inte hur de tänker, det framstår mest som löjligt för mig. Vill jag titta på tjejer kollar jag inte på reklam för datorkomponenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Du måste ju vara totalt jävla dum i huvudet rent ut sagt. Jag saknar ord, du måste som sagt vara helt jävla dum i huvudet. Jag ger mig där.
Ber om ursäkt för tonen, men min hjärna kan helt enkelt inte diskutera med sådana som dig. Det går bara inte. Jag har inte den skillen.

Den du citerade kom med en rimlig förklaring till varför denna person tyckte att det var rätt och/eller fel. Du finner det då lämpligt att kalla denna person "totalt jävla dum i huvudet" för att denna person inte delar dina åsikter. Att du inte kan diskutera med någon bara för att de har en annan åsikt och istället väljer att kalla de totalt jävla dumma i huvudet gör att det kanske är du som är lite "totalt jävla dum i huvudet".

Inget illa menat men kalla inte någon totalt dum i huvudet för att ni inte delar samma åsikt känns lite sisådär.

Permalänk

Jag är ganska långt ifrån PK med tanke på hur jag skämtar och har mig. Men även jag tycker det här är för larvigt.
Varför ska det vara en lättkläddtjej som fnittrar när hon spelar?
"Det säljer mer"
Ja, tyvärr gör det de. Vilket betyder att MSI bara gör skit och måste krydda extra med tjejer på toppen.
Vill jag se en tjej går jag ut på stan eller söker efter porr på internet. Jag går då inte igång på det här, även fast hon är söt.
Och jag blir inte heller intresserad av deras hårdvara.
Nej tack. Kommer inte springa och leta efter MSI-produkter direkt.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tralle:

bah hon kanske står på ett element?

det gör dock ingen skillnad tyvärr om hon gör det.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

inte för att jag gillar detta sätt att marknadsföra men det var inte så extremt mycket fokus på "tits n ass" som det brukar vara när dom har med tjejer i reklamen

Permalänk
Medlem

En extrem majoritet av pc-entusiaster är män. Sex säljer. Det är inte många länder som har kommit särskilt långt när det gäller jämställdhet. Sverige är ett litet land och en relativt liten marknad sett till resten av världen. Det kommer alltid finnas folk som är emot något oavsett vad det gäller. Hur resonerar man då, så man vänder sig mot den största potentiella inkomstkällan. Även om Msi eliminerar ett antal kunder i lilla Sverige så skapar denna reklam förmodligen långt många fler kunder i andra länder.

MSI gör egentligen en klockren reklam sett ifrån ett vinstbringande perspektiv sett till det stora hela.

Världen är en jävlig plats, så är det...

Inb4 antagare.
OBS! JAG FÖRSVARAR INTE DENNA TYPEN AV REKLAM, JAG ANSER DEN MEST LÖJLIG OCH BRYR MIG INTE OM SÅDANT. Jag bara skriver vad jag tror är anledningen till att sådana reklamer finns i så opassande områden.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Hoppla, Kerstin! Nu tycker jag vi lugnar ner oss lite grann. Du är ett perfekt exempel på hur pass intoleranta folk i den påstådda toleranta skaran är. Jag håller inte heller med honom, men du behöver inte flippa ur som en treåring för det.

Givetvis har du rätt. jag blev bara förbannad av att bli ansedd som moralkärring pga att jag inte tycker objektifiering av kvinnor är okej. Jag är knappast till bemärkelsen en feminist, om man ser det som Gudrun Schyman osv. Jag är en vanlig människa, knappast pk på något sätt. Men det finns något jag inte accepterar och det är detta. Att framhäva en kvinna för att sälja datorgrejer till 13åringar känns inte okej i mina ögon. Poff så fick jag ett rage och nu var det slut med det.

Skrivet av Massy:

Den du citerade kom med en rimlig förklaring till varför denna person tyckte att det var rätt och/eller fel. Du finner det då lämpligt att kalla denna person "totalt jävla dum i huvudet" för att denna person inte delar dina åsikter. Att du inte kan diskutera med någon bara för att de har en annan åsikt och istället väljer att kalla de totalt jävla dumma i huvudet gör att det kanske är du som är lite "totalt jävla dum i huvudet".

Inget illa menat men kalla inte någon totalt dum i huvudet för att ni inte delar samma åsikt känns lite sisådär.

Sådär, du kan läsa förra stycket så kommer min ursäkt där. Jag är säkert som du säger, dum i huvudet, då får det väl vara så då.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Fin brud! Behövs inte vara nörd för att bygga datorer idag Blir nog MSI nästa gång!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HElephant:

På med foliehattarna och hämta hjälp... ;_;

http://i.imgur.com/aYO2iIb.png

http://i.imgur.com/fov8epd.png

http://i.imgur.com/CKTxvFp.png

http://i.imgur.com/WEsGPh0.png

Ska de nu vara sexister så kan de trots allt dra med en tjej som inte röker, behöver bleka tänderna och ha tandställning.

Tror tjejen missade att distanserna ska sitta i datorn och ej kastas in i käften.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Konstig bygg video dom missar ju massor eller finns det fästen för kylningen redan installerad på haswell moderkorten?
Sedan verkar ju distanserna redan finns med i burken för moderkortet.

Skulle man göra som dom i video skulle det bli kortis direkt hur tänkte dom när dom gjorde videon?

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk

Detta är ju en anledning varför jag undviker bilmässor.
Men som sagt, deras kroppar och deras liv. Jag tycker det bara är riktigt sunkigt och kommer därför inte uppmuntra det.
Vill jag ha en lättklädd dam runt min dator skaffar jag en flickvän som vill klä sig lätt framför mig utan att ta betalt för att göra det.

Hade varit lika fjantigt om det stått en man i bar överkropp och skruvat dit skruvar.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

En snygg brud nästa gång plix....

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk

Att ni orkar bry er, ni hade nog hellre sett en 40 årig snubbe som fortfarande bor hemma hos föräldrarna och har valkar som Michelinmannen halvnaken och montera ihop den där istället.

moraltanter ge er, ni klagar på att dom kör med halvnaket och i andra vändningen klagar ni på hennes tänder?! good point!

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

Poppade popcornen i onödan...förväntade mig inoljade män!

Nästa gång, IntelAti. Nästa gång, så...

Permalänk
Medlem

Det är nästan roligt hur hon försöker få det att se ut som om hon pratar när man märker att den är dubbad.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MetalWolf:

Att ni orkar bry er, ni hade nog hellre sett en 40 årig snubbe som fortfarande bor hemma hos föräldrarna och har valkar som Michelinmannen halvnaken och montera ihop den där istället.

moraltanter ge er, ni klagar på att dom kör med halvnaket och i andra vändningen klagar ni på hennes tänder?! good point!

Det jag stör mig mest på är att de indirekt anklagar mig för att vara en idiot, givet att jag tillhör målgruppen för reklamen.

Permalänk
Inaktiv

Tåls att säga igen... töntigt som fan, MSI väx upp.

Dold text
Permalänk
Medlem

Alla gaming-tjejer är väl så där?

Skämtåsido... Riktigt dålig reklmanvideo. Men de kanske vill skapa headlines oavsett om det är bra eller dåliga headlines så länge man ser MSI-loggan.

Visa signatur

AMD 9800X3D ▪ MSI B850 Tomahawk Max ▪ Corsair 32GB 6000MT/s CL28 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define North XL ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk

Jag klagar inte....