EA: "Xbox One och PS4 är en generation före de snabbaste PC-datorerna"

Permalänk

Som en del säger här så är det bullshit gällande rena beräknings siffror men om han syftar på optimeringen av spel till konsol jämfört med PC så har han relativt rätt. Sen i teorin (vad jag tycker och tänker utan vidare påläsning) om man skaffar en PC med liknande komponenter som i ett ps4 fast bättre, lär inte spelen flyta på bättre då jämfört mot konsolen eller är jag helt ute o cyklar?

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Var får du allt ifrån? 8 - 10ggr bättre än dagens konsoller. Inte än dagens Titans? *suck*

haha oj läste fel XD, trodde dom mena 8-10ggr bättre än Dagens High end datorer... my bad

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizor:

Jag orkade inte läsa mer än rubriken men det är ta mej fan ett skrattretande uttalande gjort utav en pajas. Konsolerna är pinsamma och då är jag väldigt snäll i mitt utlåtande. Ingen människa som har känsla för vad som faktiskt är bra spelar på konsol. Ockerpriser på spel och konsoler, teknik som är uråldrig och hämmar hela PC-spelsmarknaden. Konsolerna hindrar utveckling och innovation.

Jag förstår inte ekvationen med att ha långsammare hårdvara och att ändå vara före i generationerna jämfört med PC. Det går inte ihop! Det måste sitta många idioter i bestämmandepositioner hos de som tillverkar och utvecklar konsolerna, sök nya jobb är mitt tips! Kanske städare eller korvgubbe kan vara något som är mer lämpligt för dessa.

Årets mest ignoranta inlägg?
Läs tråden innan du postar?

Inte för att det hjälper med inställningen att alla som spelar på konol inte har smak för vad som är bra. Att gå in och prata ocker när ett 780 kostar 6k är också roligt. Uråldrig teknik blir väl grädden på moset då tekniken i PS4 är flera år före sin tid, se tidigare poster. Sen är de mest innovativa titlarna de senaste åren de som är exklusiva till PS3, och utvecklingen inom flertrådade spel har mycket att tacka Sony för. Utvecklaren av PS4 är ett erkänt geni, ett underbarn som Sony haft en enorm tur med. Det är du som är en korvgubbe utan koll...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizor:

Jag orkade inte läsa mer än rubriken men det är ta mej fan ett skrattretande uttalande gjort utav en pajas. Konsolerna är pinsamma och då är jag väldigt snäll i mitt utlåtande. Ingen människa som har känsla för vad som faktiskt är bra spelar på konsol. Ockerpriser på spel och konsoler, teknik som är uråldrig och hämmar hela PC-spelsmarknaden. Konsolerna hindrar utveckling och innovation.

Jag förstår inte ekvationen med att ha långsammare hårdvara och att ändå vara före i generationerna jämfört med PC. Det går inte ihop! Det måste sitta många idioter i bestämmandepositioner hos de som tillverkar och utvecklar konsolerna, sök nya jobb är mitt tips! Kanske städare eller korvgubbe kan vara något som är mer lämpligt för dessa.

Oj, ditt inlägg var av det sämsta kvalitet jag någonsin sett på detta forum.
Du menar alltså att vi som samlar ihop kompisarna,sätter oss i soffan och spelar tv-spel för att det är sjukt kul att spela ihop är människor utan känsla för vad som faktiskt är bra?
Jag gillar min PC exakt lika mycket som mina konsoler, det låter på dig som om varenda människa med konsol skulle hata PC och tvärtom?
Hur förstör spelkonsoler för PC-marknaden? Det är väl mer aktörerna i marknaderna som förstör för varandra?

Permalänk

jämfört med en pentium 2 och vodoo 2 kort?
känns som någon icke teknikkunnig människa som googlat fram något random resultat.
visst jämför man med en pc som är köpt på siba/elgiganten etc så kan det säkert stämma men i dagens läge tror jag att större delen av datorerna är relativt mycket bättre än sådär.

Visa signatur

Gigabyte Z87-X OC ,4770K@4.5,Vengance 16GB,Asus 980Ti Strix ,3x Dell Ultrasharp U2412M [5760x1200]

Permalänk
Medlem

Det finns två alternativ här...

1. Han har ingen aning om vad han snackar om och hur han kan vara "teknik chef" är oförståeligt

2. Det är en ren lögn och ännu ett tecken på att EA är en stor jävla cancerknöl

Visa signatur

| Motherboard : AsRock Fatal1ty Performance | CPU : i5 3570k | PSU : Corsair HX 650 | | Ram : 8GB 1600 Corsair
| GPU : Gigabyte GTX 670 : 1107 / 1700 | Ram : 8GB 1600 Corsair | SSD : Samsung 128gb | HDD : WD 1TB | R4| AKG K702 | Qpad Mk-50 | Deathadder 2013 | Samsung 27'' 120hz| Asus Xonar STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av trä:

"Hårdast drabbade"? Den enda skillnaden för de okunniga som istället som köper Xbox One för dator är att de sparar en jävla massa pengar och endel krångel.

Sant. Bryr mig inte om folk köper konsol istället för PC, stör mig bara på gökar som påstår att konsoler är långt före PC
när dom själva inte kan ett piss om teknik och knappt vet hur man installerar ett program själv.

Permalänk
Medlem

Låter som en utmaning för testlabbet.

Visa signatur

Inte sänt från min Sony Ericsson K530i

Permalänk
Medlem

hoppas han syftar på att man kan koda ett spel direkt till specifik hårdvara när det gäller konsoll och kan därmed få ut mkt mer prestanda ur hårdvaran.
kolla bara på xbox 360 och ps3 som kan köra nya spel (visserligen på low) men med dom resurserna skulle samma spel inte ens starta på en dator med likvärdig hårdvara.

antar att han bara är väldigt oinsatt...

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk

Första April har varit redan, vilket skämt

Visa signatur

Alone_Predator
Asus P6t deluxe v2, Intel i7 920@stock, 6gb ddr3, 2tb sata, 120 gb ssd corsair sandforce3, Geforce Gtx 470 SLI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

hoppas han syftar på att man kan koda ett spel direkt till specifik hårdvara när det gäller konsoll och kan därmed få ut mkt mer prestanda ur hårdvaran.
kolla bara på xbox 360 och ps3 som kan köra nya spel (visserligen på low) men med dom resurserna skulle samma spel inte ens starta på en dator med likvärdig hårdvara.

antar att han bara är väldigt oinsatt...

Givetvis är det mycket kraftfullare på det viset. Men det förstår ju inte Kreti & Pleti här på forumet. Oinsatt? Ahh.. du skämtar. För de flesta, inklusive jag själv har köpt dyr hårdvara (alldeles för dyr) för att spela konsollportningar

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gandir:

Därför kan TV spel prestera bättre än en PC med sämre hårdvara.

En konsol med bättre hårdvara än datorn den jämförs med brukar prestera bättre, ja...

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Core i7-6700K @ 4.4 GHz | Asus GeForce GTX 1080 Strix | 16GB Kingston HyperX Fury 2666MHz | MSI Z170A Gaming M5 | Fractal Design Edison M 750W | ASUS MX279 27" | Samsung SM951 256GB + Intel 520 240GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Har jag förstått rätt? Är det sweclockers artikel du kritiserar?

det kanske var otydligt men ja, det var precis det jag gjorde

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syahin:

Det finns två alternativ här...

1. Han har ingen aning om vad han snackar om och hur han kan vara "teknik chef" är oförståeligt

2. Det är en ren lögn och ännu ett tecken på att EA är en stor jävla cancerknöl

Alternativ 3.

Han vet att "nästa generation" faktiskt inte har något att göra med att det presterar bättre, utan bara att arkitekturen är nyare.

Som har skrivits tidigare, GTX 620 är en generation nyare är GTX 580 som presterar 10 gånger bättre.

Nyare generation =/= presterar bättre.

Sedan kommer såklart nyare generation av majoriteten tolkas som presterar bättre, det är det som gör uttalandet genialiskt, han ljuger faktiskt inte rent tekniskt, men tänjer maximalt på sanningen

Permalänk
Inaktiv

Snacka om dynga, det beror ju helt på vad dem jämför det med, men inte nog med det, dem använder ju PC delar i de nya consolerna så förstår inte riktigt hur dem kan säga något sådant urflippat, är dem helt pantade eller?

Permalänk
Medlem

fortfarande är det ju så att vi datorentusiaster lägger i genomsnittrunt 3k skulle jag tippa på enbart grafikdelen....

Permalänk
Inaktiv

Helt sinnessjukt vad många som av ren ignorans vägrar LÄSA vad det hela handlar om.
1. Killen är teknisk chef. Det blir man inte om man inte är en sjuhelvetes systemingenjör. Han vet vad han talar om.
2. Han talar ännu en gång om arkitekturen, vilket faktiskt inte finns i en x86-baserad PC än. Det är Arkitekturen som ligger en generation före den som återfinns i en modern PC. High- som low end. Inte rå kraft det är tal om.
3. Tack vare den nya arkitekturen kommer det kunna levereras mjukvara på dessa enheter som idag inte är möjligt med den äldre och mer begränsade arkitekturen vi ser i en modern PC. Även om där sitter ett Titan och en i7 3770K.
När arkitekturen dock tar efter även i en PC så kommer den vara på topp igen. Då kommer den råa kraften i en ny GPU att spela stor roll igen.

Permalänk

http://arstechnica.com/gaming/2013/05/how-the-xbox-one-draws-...

Kanske inte i konsollen. Kopplad till ett kluster så har den bra mycket med kraft. Så lite stoft har de allt i sitt uttalande. Lagg kommer dock att få en helt ny betydelse.

Jag antar att det här blir min död här på forumet. Haha!

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk

Han måste ha suttit på toaletten och rökt braj när han kom på detta.

Visa signatur

Commodore 64

Permalänk
Medlem

Borde väl redan nu vara möjligt att bygga en PC med bättre prestanda än Xbox och Playstation 4 för samma pengar så uttalandet känns lite löjligt som sagt. Hade även varit kul test att se hur mycket prestanda man få i en PC för samma pengar som Xbox och Playstation 4 kostar.

Hade jag haft ork hade jag satt ihop ett system. Med samma eller bättre komponenter som finns här http://www.sweclockers.com/nyhet/17057-xbox-one-innehaller-sv...

Permalänk
Avstängd

Väldigt många gnäller på ea nu men ändå köpte många av er BF3 för några år sen och stödde ea då?Eller?Jag köpte aldrig bf3 efter att jag testat betan:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Hmm det är år 2013 och forumet har ingen automatisk "Sålla bort troll funktion".
Herregud, läs några av ovanstående inlägg och skriv något igen?

Tryck på hans namn, lite till höger sida hittar du en knapp som heter Blocka. Tryck på den. Ingen automatisk block men du slipper mer inlägg från han.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

BAHAHAHAHAHAHAAAAAAA fick man sig ett gott skratt idag med då xD

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem

Nu kommer ju visserligen tvapparater med högre uppdateringsfrekvens men så vitt jag vet så har aldrig konsollspelen gått över 60fps, eftersom att dom inte behövt det?
Vilket kan ju stödja hans inlägg om man skulle räkna på en maxgräns 60fps samt upplösningar mellan 720 och 1080 ganska bra? Alltså att kraven för vad ett godkänt och spelbart spel på en konsoll är väldigt mycket mindre i dagsläget. Som om man skulle göra en snabb räkning med procent av kraven för olika plattformar, tex fps/upplösningsstandard, så kanske ha har rätt. Men då är ju frågan vad man vill lira på i slutändan Mitt val är ganska solklart!

Sedan håller jag dock med om att detta nog i grund och botten handlar framför allt om att vilseleda yngre framtida kunder om vad som är bäst!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Alternativ 3.

Han vet att "nästa generation" faktiskt inte har något att göra med att det presterar bättre, utan bara att arkitekturen är nyare.

Som har skrivits tidigare, GTX 620 är en generation nyare är GTX 580 som presterar 10 gånger bättre.

Nyare generation =/= presterar bättre.

Sedan kommer såklart nyare generation av majoriteten tolkas som presterar bättre, det är det som gör uttalandet genialiskt, han ljuger faktiskt inte rent tekniskt, men tänjer maximalt på sanningen

Fast 580 är ju förra generationen (2 generationer sedan från och med idag då 700 serien har premiär)

Visa signatur

| Motherboard : AsRock Fatal1ty Performance | CPU : i5 3570k | PSU : Corsair HX 650 | | Ram : 8GB 1600 Corsair
| GPU : Gigabyte GTX 670 : 1107 / 1700 | Ram : 8GB 1600 Corsair | SSD : Samsung 128gb | HDD : WD 1TB | R4| AKG K702 | Qpad Mk-50 | Deathadder 2013 | Samsung 27'' 120hz| Asus Xonar STX

Permalänk
Medlem

Han har ju rätt. Xbox1 och PS4 har inte kommit ut än. Alltså är det en generation nyare än dagens datorer;) Sen om morgondagens Skoda verkligen är så mycket snabbare än gårdagens Maserati är ju en annan sak.

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk

Aa man kan ju alltid drömma, det ger jag de credit för!

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk
Skrivet av elajt_1:

Det är inget fel på grafikkortsutvecklingen. Felet ligger i flaskhalsarna, saknaden av kombinerat minne osv. Egenskaper man nu satsat på i de nya konsollerna.
PC hårdvaran i sig var aldrig utvecklad för att prestera optimalt för spel, Windows är inte, och kommer förmodligen inom den närmsta tiden inte heller bli ett OS som är optimerat för spel.

Om vi tar Metro: Last Light som exempel..
Vill du maxa spelet så belastas grafikkortet till 99% på GPU'n, men likväl så får du låg prestanda om du inte pröjsat mer än 3500~ kr för ditt grafikkort..
Ska det behöva vara så? ;/

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk

Även om de klämmer in en Titan i sina konsoller så kommer PC fortfarande vara överlägset av den simpla anledningen att vi har mods till de flesta spel ._.

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem

Prestandarad per krona så kanske han inte är så långt borta. Lär ju kunna få 2st X1/PS4 för samma pris som en någorlunda "speldator".