Permalänk
Medlem

Need for Speed - Rivals

Release: 2013-11-19
Köp: http://www.needforspeed.com/rivals/buy

Officiel Site: http://www.needforspeed.com/rivals
Facebook: https://www.facebook.com/needforspeed

Nyheter:
[Gamereactor] NEED FOR SPEED: RIVALS UTANNONSERAT
[IGN] Need for Speed Rivals: Building On Criterion's Heritage

Trailers:

Info:

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

"Välkommen till Redview County, där street racing-rivaliteten mellan poliser och förare aldrig upphör. Båda sidor ägnar sig åt ett fullskaligt krig där målet är att ta över de sociala, lokala och nationella medierna och få bäst bilar, moddar och teknik. Riskera allt. Lite inte på någon.

OM SPELET
• Rivalitet med höga insatser – Förarna är ärelystna ensamvargar som kör snabba bilar som är byggda för höghastighetslopp och storslagna biljakter. Poliserna jobbar tillsammans för att komma ifatt förarna och sätta dit dem med hjälp av alla medel som polisstyrkan besitter. Byt roller när som helst och se hur insatserna höjs i ett helt nytt poängsystem som gör att du kan riskera dina Speed Points för att få ännu bättre belöningar.

• All-Drive – All-Drive är en nyhet i Need for Speed Rivals som suddar ut gränsen mellan enspelarläget och muliplayer. Anslut sömlöst till en värld där dina vänner redan kör för fullt. Inga lobbyer. Inga väntetider. Vägarna korsas när lopp och jakter kolliderar, vilket skapar en värld där alla ögonblick och händelser är unika.

• Din bil, din identitet – Förbättra din bil med de senaste prestandauppgraderingarna och den nyaste tekniken, och gör den personlig med nya lacker, färgscheman, personliga registreringsskyltar, fälgar och dekaler som du kan visa upp för dina vänner och rivaler. Spara olika konfigurationer och ha flera olika bilpaket till hands så att du kan sätta din prägel på alla situationer.

• Jakt- och undanmanöversteknik – De intensiva racingmomenten blir ännu mer spännande tack vare teknik och uppgraderingar som är unika på de olika sidorna av lagen. Förarna kan använda undanmanöversteknik såsom störningsutrustning och elektromagnetiska pulser. Poliserna är redo för aggressiva jakter tack vare chockvågor, vägblockeringar, helikopterunderstöd, med mera. Oavsett vilken sida du väljer kan du använda teknik som gör att du ligger steget före dina rivaler."

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Hoppas att de faktiskt gör detta spel vettigt också, inte som Most Wanted 2... uhhh...
Det verkar kunna bli nice tycker jag!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Alla Need for speed spel har varit dåliga efter Most wanted 2005. Shift 2 var väl ok. Så man ska inte ha allt för höga förväntingar speciellt när Criterion gör det. Most Wanted 2012 var långt ifrån ett bra spel som nästan till inget hade något med Need for speed att göra förutom bil jakterna med poliserna. Var mer en spin off med Namnet Burnout utsudat och Need for speed överskrivet

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk
Medlem

Ferrari är tillbaka i NFS!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Testade lite Need for Speed: The Run idag eftersom jag var dum nog och betala fullpris för det genom Origin :/ det är verkligen pinsamt och det enda det orsakar är stress och huvudvärk när man spelar det och motion bluren som inte går att stänga av och att det är låst till 30 fps och har texturer som ser ut att komma från ett ps2 spel hjälper inte heller..!

Ser verkligen fram emot ett nytt rejält Need for Speed och hoppas verkligen detta spelet är just det..

Annars får man väl nöja sig med GT6, Driveclub och GRiD 2

Senaste Need for Speed spelet som jag orkade varva i single-player var Carbon till xbox 360 och jag lirade det flitigt online med, helt ok spel men verkligen inte i närheten av hur Need for Speed spelen var förr i tiden

ska ta och köpa Shift 2 som är det enda NFS spelet jag inte äger atm och testa det under veckan, kostar bara 85kr på g2play.net

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd

Att denna "All-Drive" verkar vara mer i fokus än att kunna anpassa sina egna bilar osv, gillas inte. Det nya NFS MW var inte ens värdigt att ta namnet av den gamla klassikern som är ett av de bästa bilspelen någonsin, och jag misstänker att "Rivals" kan falla lika hårt som serien gjort nu de senaste åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sim0nT:

Att denna "All-Drive" verkar vara mer i fokus än att kunna anpassa sina egna bilar osv, gillas inte. Det nya NFS MW var inte ens värdigt att ta namnet av den gamla klassikern som är ett av de bästa bilspelen någonsin, och jag misstänker att "Rivals" kan falla lika hårt som serien gjort nu de senaste åren.

Vi får verkligen hoppas på att dom lägger så mycket kraft som möjligt på ''customization''. Om jag inte minns fel så sa Criterion att det skulle finnas ''customization'' i NFS:MW 2013, så blev det ju inte... Vi får väl hoppas på det bästa.

Visa signatur

ǀ i5 4670K ǀ GTX 770 TwinFozr ǀ Corsair CX 600M ǀ Corsair Vengeance 8 GB 1600 MHz ǀ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvantum:

Vi får verkligen hoppas på att dom lägger så mycket kraft som möjligt på ''customization''. Om jag inte minns fel så sa Criterion att det skulle finnas ''customization'' i NFS:MW 2013, så blev det ju inte... Vi får väl hoppas på det bästa.

om de finns ferrari's kommer vi aldrig få göra det tyvärr eftersom de inte tillåter att man gör om deras bilar på något sätt

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

hoppas verkligen och håller alla tummar på att detta nfs spelet ska bli bra . vill ha tillbaka nfs från förr . hoppas dom kan göra det bra nu för en gång skull

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Meh, Need for Speed Underground 2 rullar på ännu. Misstänker starkt jag slagit nytt världsrekord i downhill drift på majoriteten av banorna. Imo lungt bästa och ett av dom få bra NFS överhuvudtaget

Skulle va kul med Underground 3 men det ät väl att hoppas på förmycket

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Meh, Need for Speed Underground 2 rullar på ännu. Misstänker starkt jag slagit nytt världsrekord i downhill drift på majoriteten av banorna. Imo lungt bästa och ett av dom få bra NFS överhuvudtaget

Skulle va kul med Underground 3 men det ät väl att hoppas på förmycket

Skickades från m.sweclockers.com

Installerade det för ett par veckor sen på min pc och moddade det med nya texturer, 1920 x 1080 upplösning och ändrad FOV så det inte ser så förbannat löjligt ut och såg till att det fungerar med min xbox 360 kontroll och detta spelet ändå om det snart fyller 10 år leverar fortfarande 100% körglädje! lätt en av de bästa need for speeden genom tiderna!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Installerade det för ett par veckor sen på min pc och moddade det med nya texturer, 1920 x 1080 upplösning och ändrad FOV så det inte ser så förbannat löjligt ut och såg till att det fungerar med min xbox 360 kontroll och detta spelet ändå om det snart fyller 10 år leverar fortfarande 100% körglädje! lätt en av de bästa need for speeden genom tiderna!

hur ska man göra det??!!! Vill kunna spela in det men med den upplösningen det har så blir det rakt ifrån bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

OM SPELET
• Rivalitet med höga insatser – Förarna är ärelystna ensamvargar som kör snabba bilar som är byggda för ... och storslagna biljakter. Poliserna jobbar tillsammans för att komma ifatt förarna och sätta dit dem med hjälp av alla medel som polisstyrkan besitter. Byt roller när som helst och se hur insatserna höjs i ett helt nytt poängsystem som gör att du kan riskera dina Speed Points för att få ännu bättre belöningar.

• Din bil, din identitet – Förbättra din bil med de senaste prestandauppgraderingarna och den nyaste tekniken, och gör den personlig med nya lacker, färgscheman, personliga registreringsskyltar, fälgar och dekaler som du kan visa upp för dina vänner och rivaler. Spara olika konfigurationer och ha flera olika bilpaket till hands så att du kan sätta din prägel på alla situationer.

• Jakt- och undanmanöversteknik – De intensiva racingmomenten blir ännu mer spännande tack vare teknik och uppgraderingar som är unika på de olika sidorna av lagen. Förarna kan använda undanmanöversteknik såsom störningsutrustning och elektromagnetiska pulser. Poliserna är redo för aggressiva jakter tack vare chockvågor, vägblockeringar, helikopterunderstöd, med mera. Oavsett vilken sida du väljer kan du använda teknik som gör att du ligger steget före dina rivaler."

- Vilka Ferrari, Lamborghini, Porsche är byggda för att tacklas med poliser?

- Wow, man kan byta färg på bilen! Innovativt..

Mje, säljsnacket låter bara urlöjligt.. Need for Speed har gått under för länge sedan.

Skrivet av Oliver91:

Installerade det för ett par veckor sen på min pc och moddade det med nya texturer, 1920 x 1080 upplösning och ändrad FOV så det inte ser så förbannat löjligt ut och såg till att det fungerar med min xbox 360 kontroll och detta spelet ändå om det snart fyller 10 år leverar fortfarande 100% körglädje! lätt en av de bästa need for speeden genom tiderna!

Sweet! Har du länkar kvar till 'fixarna'? *lat* Det lät intressant, har inte spelat det sen gamecube-tiden och det var Många speltimmar i Underground 2

Edit: Har hittat en (förmodligen) bra HD Textures Mod men inte widescreen-resolution patch :/

Edit 2: Hittat allt och fått det att fungera men behövde inget extra för att köra med xbox-kontroller, det fungerade ändå. Fuuun!

Edit 3: Får random crasher jämt och ständigt.. Kan spela 5 min sen Speed2.exe has stopped working, fuuuu. Kan komma mitt i race, vid laddning, eller när jag skippar en cutscene. Inget sånt för dig?

Edit 4: Lösning på det problemet om nån annan är intresserad:

http://www.techspot.com/community/topics/need-for-speed-under...

Citat:

I had this problem myself and found that, after much digging, NFSU2 doesn't like multi-core processors. That is the bad news. The good news is that you can fix it two ways:

1) Safe process that is annoying, and you have to do it every time you start playing. As soon as you jump into the game, Ctrl-Alt-Del and go to the Task Manager. Right Click on SPEED2.EXE and select "Set Affinity" Make sure only 1 processor is checked. Go back to game. You will need to do this every time you start the game.

2) The more complex method that takes a little more time, but you only have to do it once. This method involves editing the EXE file, so I recommend making a copy first. Get yourself a copy of "imagecfg.exe" online. This is a microsoft tool that is found on NT systems that will edit a program to only see one CPU at a time. After you have the file, put it in the NFS folder in Program Files. Run CMD from the NFS folder and type, "imagecfg -a 0x1 SPEED2.EXE" After you have run this, NFS should be running off of the 1st CPU from then on, and you should have a much more stable game.

Jag körde variant #1 där och har inte haft en crash sedan dess, sweet

Dold text
Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

- Vilka Ferrari, Lamborghini, Porsche är byggda för att tacklas med poliser?

- Wow, man kan byta färg på bilen! Innovativt..

Mje, säljsnacket låter bara urlöjligt.. Need for Speed har gått under för länge sedan.

Sweet! Har du länkar kvar till 'fixarna'? *lat* Det lät intressant, har inte spelat det sen gamecube-tiden och det var Många speltimmar i Underground 2

Edit: Har hittat en (förmodligen) bra HD Textures Mod men inte widescreen-resolution patch :/

Edit 2: Hittat allt och fått det att fungera men behövde inget extra för att köra med xbox-kontroller, det fungerade ändå. Fuuun!

Edit 3: Får random crasher jämt och ständigt.. Kan spela 5 min sen Speed2.exe has stopped working, fuuuu. Kan komma mitt i race, vid laddning, eller när jag skippar en cutscene. Inget sånt för dig?

Edit 4: Lösning på det problemet om nån annan är intresserad:

http://www.techspot.com/community/topics/need-for-speed-under...

Jag körde variant #1 där och har inte haft en crash sedan dess, sweet

Dold text

nice med en lösning på problemet med speed2.exe has stopped working. Har fått det alltför ofta på sista tiden. Men var hittade du texturerna? vågar inte lita på vad jag själv kan söka fram tyvärr.

Permalänk

need for speed underground 3??? älskar 1&2an!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Skrivet av TheFlyingFin:

nice med en lösning på problemet med speed2.exe has stopped working. Har fått det alltför ofta på sista tiden. Men var hittade du texturerna? vågar inte lita på vad jag själv kan söka fram tyvärr.

Körde btw med två kärnor. Bara en kärna gav lagg men två har också fungerat, hur bra som helst. Fan va kul jag hade i natt

Den här tog jag:
http://www.nfscars.net/forum/showthread.php?t=32188

Återkommer med länk till widescreen HD patchen när jag är vid datorn senare, om du inte kan googla fram den själv innan.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

nice med en lösning på problemet med speed2.exe has stopped working. Har fått det alltför ofta på sista tiden. Men var hittade du texturerna? vågar inte lita på vad jag själv kan söka fram tyvärr.

Dragonzool texture pack tror jag texturerna heter!

Har mitt liggandes på en gammal extern sen flera år tillbaka så har inte så bra koll på vat jag laddade ner sakerna från början

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Mja, jag skulle inte hoppas allt för mycket på Ferrari så vida du inte tänkte köpa spelet till Xbox.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Sedan Criterion tog över så har burnout-serien bytt namn till need for speed..

Permalänk
Skrivet av erik7191:

Sedan Criterion tog över så har burnout-serien bytt namn till need for speed..

Vill ha ett nytt Burnout jag! Sitter och lirar Burnout Paradise då och då, fortfarande!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Dragonzool texture pack tror jag texturerna heter!

Har mitt liggandes på en gammal extern sen flera år tillbaka så har inte så bra koll på vat jag laddade ner sakerna från början

Skickades från m.sweclockers.com

äh fuuucckk får det inte å fungera =( hittar inte HD textures på sidan som länkades (den är borttagen) och jag kan inte patcha U2 snyft. Hur gjorde ni??

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

äh fuuucckk får det inte å fungera =( hittar inte HD textures på sidan som länkades (den är borttagen) och jag kan inte patcha U2 snyft. Hur gjorde ni??

har pm'at dig med en länk till en fungerande version som jag har liggandes

http://nfsu2.gamebanana.com/textures/3591 <-- funkar glöm inte ladda ner texmod men det står i beskrivningen

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Inget gameplay?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Inget gameplay?

Kolla http://live-event.ea.com/gamescom/

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

E på jobbet, får kika sen

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Fyfan vilken fånig reklam. Första bilen som poliserna "haffar" voltar några varv och poliserna åker vidare för att ta resten. "Undercover"-polisen tacklar en rival rakt in i ett räcke. Jag vet att det är ett spel och det inte är speciellt verkligt men kom igen. Måste polisen döda alla fartdårar de ska stoppa? Kunde de inte använt tekniker som polisen faktiskt använder. Fast då hade trailern varit för tråkigt. Det roligaste är att de börjar med att säga "radiosilence" och 5 sekunder senare fortsätter de säga mer saker i radion som "i have him now" och "target locked". Jag är väl fel målgrupp helt enkelt. /endrant. NFS 3 ska det va!

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"