Ultra HD-paneler prispressas i Kina

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Du kan ju titta på priset på utrustningen innan du börjar kalla folk bakåtsträvare. En kamera som klarar 1080p går på runt miljonen. Objektiv kostar från ett par hundra tusen till över miljonen. Räkna kameror nästa gång du ser en livesändning. I en mindre studio har du tiotals miljoner bara i kameror. Sen vill jag inte ens tänka på vad det kostar att köpa resten av utrustningen runt omkring.

Men för helv.. HD har ju funnits sen slutet av 90-talet i västvärlden (och mycket längre i Japan) det är dags att inse att det är 2013. Att sända nyproducerade program i SD borde bestraffas med piskrapp på torget.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hyperträd:

Men för helv.. HD har ju funnits sen slutet av 90-talet i västvärlden (och mycket längre i Japan) det är dags att inse att det är 2013. Att sända nyproducerade program i SD borde bestraffas med piskrapp på torget.

Hör av dig till SVT och alla andra svenska kanaler och produktionsbolag. Jag tror det blir glada av att höra att du kan tänka dig att betala för uppgradering av hela TV-nätet och byta ut all deras utrustning. Väldigt solidariskt av dig att du tar den kostnaden själv.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Hör av dig till SVT och alla andra svenska kanaler och produktionsbolag. Jag tror det blir glada av att höra att du kan tänka dig att betala för uppgradering av hela TV-nätet och byta ut all deras utrustning. Väldigt solidariskt av dig att du tar den kostnaden själv.

Jag har redan betalat för det genom tv-avgift och reklamtittande. Precis som alla andra människor. TV-bolagen badar i pengar men vill inte förbättra sina produkter, det är sniket, patetiskt och bakåtsträvande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperträd:

Jag har redan betalat för det genom tv-avgift och reklamtittande. Precis som alla andra människor. TV-bolagen badar i pengar men vill inte förbättra sina produkter, det är sniket, patetiskt och bakåtsträvande.

Kanal 5 och 6 host host

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

När det gäller solpaneler så vill man införa en tullavgift för importen på runt 300-500 %. Allt för att den inhemska produktionen ska kunna vara kvar och för att förhindra att vi blir så miljömedvetna att vi använder solenergi när det finns olja och kol.
Varför kan vi då inte påföra en tullavgift inom EU så att vi kan få igång en produktion av TV-apparater också. Vi behöver bara höja priste gissningsvis 5 ggr för att det ska bli lönsamt.
Det är våra politiker som styr med sina regler men de påverkas en hel del av olika lobbyorganisationer.