Vart kan man få tag i Rökfärgat plexiglas?

Permalänk

Vart kan man få tag i Rökfärgat plexiglas?

Jag vill ha en ca. 35 x 35 cm rökfärgat plexiglas panel till en sidopanel till min dator, men jag lyckas inte hitta något ställe på nätet eller i stan som säljer det. Det lokala glasmästeriet där jag bor säger att om jag ska köpa av dem måste dom beställa in en jätte panel med rökfärgat plexiglas, och därmed kommer det kosta ett ben och en arm för min del... Hjälp behövs! ;P

Om ni vet något ställe som säljer rökfärgat plexiglas, oavsett om det är en online affär eller inte, skicka en länk är du bussig!

Visa signatur

Chassi: Silverstone Temjin TJ08B-E | RAM: Corsair LP 8gb @ 1600MHz | Moderkort: Asus Z87 Gryphon | GPU: ASUS Geforce GTX 780 OC 3gb | CPU: Intel i5 4670k @ 3.4 GHz | PSU: Corsair AX850 | Lagring: x2 Samsung 840 Pro 256gb i RAID 0 |

Permalänk
Skrivet av TomDaMuffin:

Jag vill ha en ca. 35 x 35 cm rökfärgat plexiglas panel till en sidopanel till min dator, men jag lyckas inte hitta något ställe på nätet eller i stan som säljer det. Det lokala glasmästeriet där jag bor säger att om jag ska köpa av dem måste dom beställa in en jätte panel med rökfärgat plexiglas, och därmed kommer det kosta ett ben och en arm för min del... Hjälp behövs! ;P

Om ni vet något ställe som säljer rökfärgat plexiglas, oavsett om det är en online affär eller inte, skicka en länk är du bussig!

Plexiglas i dom små storlekarna blir svindyrt.

Bästa alternativet jag kan komma på är:

Plastglas
+
Röktonad solfilm

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

Bauhaus har en hel del plexiglas och välja på, råka hitta det i ett hörn av ett misstag en dag.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkfinz:

Plexiglas i dom små storlekarna blir svindyrt.

Bästa alternativet jag kan komma på är:

Plastglas
+
Röktonad solfilm

Biltema, bättre än självaste bibeln

Visa signatur

NZXT H440 | MSI Z77A-S01 |EVGA Supernova G2 1000W | Intel Core i5 3570K @4.2GHz | Cooler Master V8 | G.Skill Ripjaws Gaming 16GB CL9 @1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X

Fraktfritt Inet
Dagens fynd-tråden

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkfinz:

Plexiglas i dom små storlekarna blir svindyrt.

Bästa alternativet jag kan komma på är:

Plastglas
+
Röktonad solfilm

Det funkar riktigt bra, och det är lätt att få väldigt proffsiga resultat. Knickedickerna som valde grejer till det nya kontrollsystemet här på jobbet missade helt poängen med dimningsbara skärmar på bryggan, vi löste problemet på exakt det sättet, plexiglas och en rulle solfilm.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

din lokala glasmästare brukar fixa.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

din lokala glasmästare brukar fixa.

Läs första inlägget.

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem

Köp en stor skiva och sälj småbitar till ett överpris till andra i samma situation

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Skrivet av Icepeak:

Biltema, bättre än självaste bibeln

Haha javisst...vad skulle man göra utan Biltema

Skrivet av kaput:

Det funkar riktigt bra, och det är lätt att få väldigt proffsiga resultat. Knickedickerna som valde grejer till det nya kontrollsystemet här på jobbet missade helt poängen med dimningsbara skärmar på bryggan, vi löste problemet på exakt det sättet, plexiglas och en rulle solfilm.

Härligt, då var jag inte helt ute o cyklade då!
Jämfört med att tona bilrutor måste det ju vara en barnlek att fästa filmen på en plan plexiglasskiva

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

Jag köpte en 45x45 skiva rökfärgat igår + massa annan plexi. gick på 1200 spänn totalt.
Går nog att få tag i en spill bit för dig.
http://www.stocksundet.se/overskott-plexiglas-polykarbonat-sk...

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Som OskarW90 sker http://www.stocksundet.se/plexiglas-akrylplast/11
Rökfärgat Plexiglas (vanligt i båtrutor mm):
Tjocklek 3050x2030mm 2030x1520mm prisavdrag kapspill (kr/m2)
5mm 5700 2850 - 400
8mm 9200 4600 - 600

Kan starkt rekommendera dem har köpt plexi till mitt chassi bygge där.
500x450x300mm 6mm tjocklek gick på 1200 exklusive frakt 1300 inklusive frakt.

Visa signatur

Dator 1 : Ace Ecco 420 Midi Tower : Ace RawDeal Plus 520W PSU : 2st 120 mm fläkt på sidan : 1st 80 mm fläkt fram : MSI 770-C45 AM3 socket : AMD Phenom II x6 3,3/3,7 MHz : Radeon HD 6770 1GB : 12GB Ram (CL7 och CL9) : BR/DVD : Terateck Aureon 5.1 Ljudkort : SSD 125GB + 500GB + 1TB HDD : Windows 7 64-bit

Permalänk

Fixade ett chassi fönster åt en kompis och han vill ha "Iced" plexi, men vi hittade bara vanlig.
Så jag tog en vanlig bit plexi och filade lätt med fint sandpapper och fick samma resultat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TomDaMuffin:

Jag vill ha en ca. 35 x 35 cm rökfärgat plexiglas panel till en sidopanel till min dator, men jag lyckas inte hitta något ställe på nätet eller i stan som säljer det. Det lokala glasmästeriet där jag bor säger att om jag ska köpa av dem måste dom beställa in en jätte panel med rökfärgat plexiglas, och därmed kommer det kosta ett ben och en arm för min del... Hjälp behövs! ;P

Om ni vet något ställe som säljer rökfärgat plexiglas, oavsett om det är en online affär eller inte, skicka en länk är du bussig!

Skrivet av sharkfinz:

Plexiglas i dom små storlekarna blir svindyrt.

Bästa alternativet jag kan komma på är:

Plastglas
+
Röktonad solfilm

Detta är nog det bästa förslaget.
Det är det billigaste alternativet och lättast att få tag på.

Som en bonus så får du mindre repor på det annars lättrepade plexit.