Nvidia Geforce GTX 780

Permalänk
Medlem

Har haft 560 Ti ett tag nu. Tror jag ska köpa 780 snart

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Nyss köpt ett 680 i en dator för 11k. Två 780 kostar 12k och ger den prestanda man tycker borde vara rimlig i dagens spel.

När man ser sitt 680 längst ner i detta test känner man sig lite lurad och undrar om PC-branchen kommer bli en lyxhobby för de med feta plånböcker. Gamla entusiastkort i mellanprisklassen som 560ti fick ingen lång livstid.

Ändå kände jag personligen att jag kostat på mig något utav det bästa, detta var precis innan 780 kom ut i etern. Redan nu känner man att trots att man hoppat på "high end" så är kortet redan sist i graferna.

Förr stog sig en sådan investering i tre år.(Geforce 3 500TI någon?)

Next gen kommer lägligt, mitt 680 får sitta i tills det ruttnar till förmån för PS4, den investeringen hoppas jag står sig lite bättre. Det är kul med PC, men 12k för att hänga med, det är inte rimligt längre. Eller 6K för ett 780, om man kan "nöja sig" med det, haha

Vi lever ändå i Sverige, ett relativt priviligerat land, men Nvidia får en att känna sig fattig. Nä, som sagt, next gen kommer inte en dag för tidigt, det behövs något "prisvärt" som står sig ett tag...

Fast det har ju hänt en del på grafikfronten också....

http://kotaku.com/5981809/watch-the-14+year-evolution-of-pc-g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Funkar dina 7970's inte bra i CF eller? Pcper är, ska vi säga.. inte alltid helt objektiva i vissa sammanhang.

Har ett 670 Skulle aldrig köpa Amd Om fcat är så dåligt som ni säger så är det ju konstigt att AMD till och med gått ut å sagt att det är ett problem och jobbar med att släppa drivers som skall fixa det. Dom visade nyligen en protype driver som förbättrade sina resultat men är fortfarande en bra bit bakom. Och den drivern finns inte å ladda ner än.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 350D PSU: Corsair AX 760W 80+ Platinum Modulär MB: ASUS MAXIMUS VI GENE CPU: Intel Core i7 4770K, Corsair H110 GPU: Asus GTX 780 Direct CUII SSD: Samsung 840 EVO 500gb HD: 3TB WD Green Skärm: ASUS 27" PB278Q 2560x1440

Permalänk
Medlem

Har vi hört något om titan vattenblock passar direkt på 780?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Skrivet av -MARTIN-:

Har ett 670 Skulle aldrig köpa Amd Om fcat är så dåligt som ni säger så är det ju konstigt att AMD till och med gått ut å sagt att det är ett problem och jobbar med att släppa drivers som skall fixa det. Dom visade nyligen en protype driver som förbättrade sina resultat men är fortfarande en bra bit bakom. Och den drivern finns inte å ladda ner än.

Aha, du har aldrig haft ett 7970/50 ok. Du lät så säker på din sak så man kunde tro att du hade någon form av praktisk erfarenhet eller liknande. Google är bra, men glöm inte källkritik.

Finns en ny cap som innehåller endel förbättringar just gällande frametimes.

Men jag föreslår att du kikar igenom artikeln jag länkade, mycket intressant info faktiskt. Om Fcat och hur det i praktiken funkar, hur komplicerat det är och felmarginalen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Du får köra k|ngp|n varianten, såga av strömförsörjningen från ett 7970 Matrix och koppla in den som extra ström till Titan kortet, går säkert på ett 780 också

Annars har jag "hört" att det finns +300 bios till titan, lär finnas till 780 också

Denna bios mod du pratar om är endast powertarget skruvat till 300%
Strömförsörjningen är låst och det går inte komma förbi 1.2120 V utan att fysiskt modifiera kortet.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Tack för ett grymt bra test! Bra jobbat.

Permalänk
Medlem

Helt klart intressant!
Presterar klart bättre än både 680 och 7979, och ligger på låg effektförbrukning.
Om man tänker tänker efter så gör Nvidia samma sak som AMD gjorde för några år sedan.
AMD var först ut med 6xxx-serien, Nvidia släppte sin 5xx-serie efter, 6xxxx-korten ansågs prestera bättre än Nvidias 5xx-kort samt var energieffektivare.
Samma sak kan sägas om Nvidias 6xx-serie, som nu följs upp av en mycket intressant 7xxx-serie.
Det skall bli spännande att se hur AMD svarar.

Sett på det stora hela är GPU-kampen intressantare är CPU-kampen.
AMD och Nvidia är mycket jämnare i GPU-kampen än vad Intel och AMD är i CPU-kampen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Helt klart intressant!
Presterar klart bättre än både 680 och 7979, och ligger på låg effektförbrukning.
Om man tänker tänker efter så gör Nvidia samma sak som AMD gjorde för några år sedan.
AMD var först ut med 6xxx-serien, Nvidia släppte sin 5xx-serie efter, 6xxxx-korten ansågs prestera bättre än Nvidias 5xx-kort samt var energieffektivare.
Samma sak kan sägas om Nvidias 6xx-serie, som nu följs upp av en mycket intressant 7xxx-serie.
Det skall bli spännande att se hur AMD svarar.

Sett på det stora hela är GPU-kampen intressantare är CPU-kampen.
AMD och Nvidia är mycket jämnare i GPU-kampen än vad Intel och AMD är i CPU-kampen.

GTX 580 gav mer prestanda per watt än HD 6970 och var 15% snabbare

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Och vem lirar på den upplösningen egentligen? Oo

De flesta som köper ett grafikkort för 6 tusen; eller flera skärmar.

Visa signatur

Här skryts det inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacozz:

Jag minns när 7970 lanserades i slutet av 2011.
Testerna visade då på ungefär 25-35% bättre prestanda mot 580, om jag minns rätt. (Nu har dom ju fixat drivrutinerna så det är ju betydligt större skillnad nu) Priset var drygt 5K. Som jämförelse kostade 580 ca: en 5 hundring mer, vilket man raskt vart tvungna att sänka med en tusing efter 7970 lanserades.

Då var konsensus här på forumet ungefär så här:
"Jo det var väl schysst prestanda, men va dyr den var?"

Och nu när ett nytt kort ger ca: 20% högre prestanda för 6k, jämfört med ett kort för 3K
"Oj, det var ju inte så dyrt som jag trodde"

Det är uppenbart att AMD och Nvidia mäts med väldigt olika måttstockar här på forumet.

Det är värt tusenlappar att slippa microstuttering. AMD är inget alternativ till Nvidia hur billigt det än är.

Visa signatur

RIVE |4930k | Sapphire Tri-X 290 CF | Asus VG248qe | Corsair Vengeance 16gb 2133mhz | AX1200i |
Clevo P370EM3 120hz | GTX680m SLI | i3740qm | Intel 520 180gb

Permalänk
Inaktiv

Kanske kan bli en sådan här.

Har två st 7770 nu, är så förbannat trött på att crossfire och SLI aldrig stödjs i betor och i en del spel osv. Nej Aldrig mer Crossfire eller SLI nu har jag gjort misstaget två gånger med båda lagen.

Bara det att 6000 känns lite kraftigt, men.. Är det värt det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Nyss köpt ett 680 i en dator för 11k. Två 780 kostar 12k och ger den prestanda man tycker borde vara rimlig i dagens spel.

När man ser sitt 680 längst ner i detta test känner man sig lite lurad och undrar om PC-branchen kommer bli en lyxhobby för de med feta plånböcker. Gamla entusiastkort i mellanprisklassen som 560ti fick ingen lång livstid.

Ändå kände jag personligen att jag kostat på mig något utav det bästa, detta var precis innan 780 kom ut i etern. Redan nu känner man att trots att man hoppat på "high end" så är kortet redan sist i graferna.

Förr stog sig en sådan investering i tre år.(Geforce 3 500TI någon?)

Next gen kommer lägligt, mitt 680 får sitta i tills det ruttnar till förmån för PS4, den investeringen hoppas jag står sig lite bättre. Det är kul med PC, men 12k för att hänga med, det är inte rimligt längre. Eller 6K för ett 780, om man kan "nöja sig" med det, haha

Vi lever ändå i Sverige, ett relativt priviligerat land, men Nvidia får en att känna sig fattig. Nä, som sagt, next gen kommer inte en dag för tidigt, det behövs något "prisvärt" som står sig ett tag...

Så av alla de hundrals, ja tusentals grafikkort som funnits så har du det 6:e snabbaste grafikkortet genom alla tider. Glaset är halvfullt

Kan för övrigt meddela att battlefield 3 är exakt lika roligt med 2x AA och skuggor på High som med 4xAA och skuggor på Ultra. För mycket större skillnad än så är det inte mellan korten i den praktiska verkligheten. Jag har testat själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Denna bios mod du pratar om är endast powertarget skruvat till 300%
Strömförsörjningen är låst och det går inte komma förbi 1.2120 V utan att fysiskt modifiera kortet.

På kepler spelar det heller ingen större roll att det "bara" går att nå 1.212V då det inte svarar nåt vidare på voltökning över 1.2V men det som ger resultat är att öka powerlimit till säg 115% eller 120% under förutsättning att man har kylningen under kontroll, dvs vatten eller bättre.
Alt2 är att köra moddat bios från tex Naenon som tvingar maxklock i 3D utan boost relaterat till div faktorer vilket kan göra stabil överklock instabil pga att kortet inte jobbar max och drar ner spänningen ett snäpp, gör ju att jag kommer över 1200Mhz utan att throttla vilket dom iof. inte gör med original-BIOS heller.
Sån simpel sak som att aktivera Vsync kan orsaka detta.
Ända som sker är ökad risk att saker bränns utan att ge nåt tillbaka med 1.212V+ och Nvidia är inte dumma som låser till vad som anses säkert då det annars skulle komma in drösvis med kort som nobbs brännt sönder i sin iver att efterapa kingpin och eliten på LN2 i korta orelevanta scenarios som saknar relevans till 24/7/365 stabilitet och spelande.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av JDM:

GTX 580 gav mer prestanda per watt än HD 6970 och var 15% snabbare

Sedan var det en rejäl prisskillnad då, precis som med 7970 vs 680 ( utan reor så är ju 7970 nästan 1000kr billigare, för någon enstaka % hit och dit beroende på spel).

Kom ihåg att jag köpte mitt ASUS gtx 580 för 3300kr BEGAGNAT någon månad efter release till nya riggen, medan jag fick tag på 2st 6950 (dual bios) för 1700kr st begagnat på tradera.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Och vem lirar på den upplösningen egentligen? Oo

Jo de flesta använder 1080p faktiskt, men oavsett så reflekterar det inte den verkliga prestandan.. och detta är ju spelkort och utav de som spelar så är det nog en hel del som sitter med 1440p/1600p eller 3st skärmar och är intresserade av prestandan utöver full-HD.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Jasså redan?

Jag som kommer ihåg när man kände att man hade top-notch med sina 580.

Äh, sitter också på GTX 580 i SLi och faktum är att dom presterar riktigt bra fortfarande. Vi behöver inte börja gråta. Ännu.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -MARTIN-:

Fast AMD Crossfire är ju helt kasst! Gå in å läs om Frametimes på pcper.com

http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/NVIDIA-GeForce-GT...

7970 i Crossfire har svindåliga Frametimes om man jämför 780 i Sli.
AMD visar bara bra resultat i FRAPS. Medans frametime mätningar visar vad man ser på skärmen.

Men vill man ha kort som hoppar över och visar halva frames så är 7970 prisvärt

Fantasier,i dagsläget märks ms knappt av om man kör med bra inställningar i radeonpro:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Skrivet av jonas1972:

Fantasier,i dagsläget märks ms knappt av om man kör med bra inställningar i radeonpro:)

Majoriteten använder dock inte RadeonPro, och av de få som gör det är det förmodligen en liten del som använder "bra inställningar". Dessa "bra inställningar" innebär med största sannolikhet "stänga av funktioner". Löjligt att man ska gå till inofficiella lösningar för en sån skitsak.
Tacka vet jag grafikkortstillverkare som vet vad de gör istället för att lura konsumenter.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det här stämmer? www.nordichardware.se/Grafik/nvidia-qinga-medfoeljande-spel-t...
Hade för mig att det skulle ingå? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segmonsson:

Men dom kan ju inte spara dom gamla korten hur länge som helst i prestanda index.

Precis det dom kan, då alla andra stora Reviewers gör det, slutar helt enkelt med att folk slutar kolla på SweClockers Reviews och söker sig till annat håll, så enkelt är det. Vill dom gräva sin egen grav med att göra halv usla Reviews så ska jag inte stoppa dom. Tycker det är synd bara då SweClockers är svenskt och "har" varit bättre än många andra ställen, men nu på sista tiden har standarden på reviewsen sjunkit ganska rejält, inte bara jag som märkt det.

Här har du ett exempel på hur en Titan Review ska se ut http://us.hardware.info/reviews/4031/nvidia-geforce-gtx-titan...

Skrivet av Hardware.us:

Yesterday we published our comprehensive review of the new Nividia GeForce GTX Titan graphics card, but it lacked one important item. How do two, three and four Titans perform together? We tested all SLI combinations, including 5760x1080 and frametime tests, and compared the results to GeForce GTX 690 Quad-SLI.

Nvidia itself only mentions SLI and 3-way SLI, and indicated that 4-way SLI would not be possible with the GTX Titan. However, the Nvidia-sponsored overclocker Kingpin has already posted 3DMark scores with four Titan cards on HWbot.org. We of course had to try our own 4-way SLI configuration, and we're happy to report that it's definitely possible.

Skrivet av Hardware.us:

We ran the benchmarks in two resolutions: 1920x1080 (Full HD) and 5760x1080 (3x Full HD). We tested each one with Medium settings and highest settings. With the highest settings we also enable 4X AA when possible. Full HD is kind of a moot point here, since a single Titan is more than enough for this resolution, but we included it anyway for the sake of completeness. 5760x1080 is the interesting solution here.

We also retested the GeForce GTX 690 dual-GPU card in quad-SLI with the latest drivers.

Något som SweClockers inte verkar kunna göra längre, gissar på att det beror på tidsbrist då Emil och Jonas ofta betonar just tidsbristen på kontoret då dom har så mycket att göra, men vill man ligga på topp så tar det helt enkelt tid, inte tid.. inte topp.

Skrivet av Hardware.us:

We used our 5 GHz Core i7 3970X to overclock our 4-way SLI Titan setup. In 3DMark 11 we got four GTX Titans overclocked to 967 MHz GPU (996 MHz Boost) and the memory up to 1702 MHz. This resulted in a Performance score of 31708 points, and in 3DMark 11 Extreme we got a score of 17885 points. That's good for second place on HWbot.org!

Skrivet av Hardware.us:

In Metro 2033 one card used 364 watts, two cards 628 watts, three cards 882 watts and four cards 1041 watts. During our overclocking attempts that went up to 1466 watts for the entire system.

Som grädde på moset så har dom även lagt till en väldigt visuellt informativ sida kallad "Hur många Titans behöver du?" http://us.hardware.info/reviews/4031/29/nvidia-geforce-gtx-ti...

Anledningen till att jag tar upp detta är att jag vet att SweClockers är kapabla till detta, dom har kunskapen och resurserna men gissningsvis inte tiden, alltså ligger problemet på tidsbrist? Måste gå att lösa till nästa gång på något sätt, prioritera tiden eller anställa en praktikant eller vad som helst ärligt, till och med jag skulle kunna göra SweClockers Titan test.

Skrivet av Jonas T:

Det finns ett index upplagt för 1920 x 1080 sedan ett par timmar.

Är det tidsbrist? Eller tycker ni att det räcker som det är? Vill ni hällre lägga tiden på fler reviews än att lägga mycket tid på färre? Är det något du kan svara på?

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

Precis installerat mitt GTX 780, synd att man sitter på en skärm med 1680x1050

Visa signatur

[Intel i5 2500K][Corsair 1600 Mhz][EVGA GTX 780][Corsair TX750][WD Black 750GB][Intel 510 SSD 128GB][Lian Li PCV-1020A][ASUS PB278Q]

Permalänk
Medlem
Skrivet av iProtocol:

Precis installerat mitt GTX 780, synd att man sitter på en skärm med 1680x1050

Har du råd med grafikkort för 6000 kr kan du väl unna dig en bra skärm ?

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Skrivet av StabTheDrama:

Majoriteten använder dock inte RadeonPro, och av de få som gör det är det förmodligen en liten del som använder "bra inställningar". Dessa "bra inställningar" innebär med största sannolikhet "stänga av funktioner". Löjligt att man ska gå till inofficiella lösningar för en sån skitsak.
Tacka vet jag grafikkortstillverkare som vet vad de gör istället för att lura konsumenter.

Såhär svårt är det att ställa in bra inställning(ar)

Frametimes varierar max 0,3ms, så länge man inte går under fps gränsen man sätter. I mitt fall 64fps som du ser.

Man stänger inte av några funktioner, däremot kan du lägga till custom FXAA, SMAA mm mm. Downsampling 2560x1440p på det tar grafiken till andra nivåer än vad som funkar med stock.

Permalänk
Skrivet av Mogwaii:

Har du råd med grafikkort för 6000 kr kan du väl unna dig en bra skärm ?

Håller med, beställde en PB278Q

Visa signatur

[Intel i5 2500K][Corsair 1600 Mhz][EVGA GTX 780][Corsair TX750][WD Black 750GB][Intel 510 SSD 128GB][Lian Li PCV-1020A][ASUS PB278Q]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamers:

På kepler spelar det heller ingen större roll att det "bara" går att nå 1.212V då det inte svarar nåt vidare på voltökning över 1.2V men det som ger resultat är att öka powerlimit till säg 115% eller 120% under förutsättning att man har kylningen under kontroll, dvs vatten eller bättre.
Alt2 är att köra moddat bios från tex Naenon som tvingar maxklock i 3D utan boost relaterat till div faktorer vilket kan göra stabil överklock instabil pga att kortet inte jobbar max och drar ner spänningen ett snäpp, gör ju att jag kommer över 1200Mhz utan att throttla vilket dom iof. inte gör med original-BIOS heller.
Sån simpel sak som att aktivera Vsync kan orsaka detta.
Ända som sker är ökad risk att saker bränns utan att ge nåt tillbaka med 1.212V+ och Nvidia är inte dumma som låser till vad som anses säkert då det annars skulle komma in drösvis med kort som nobbs brännt sönder i sin iver att efterapa kingpin och eliten på LN2 i korta orelevanta scenarios som saknar relevans till 24/7/365 stabilitet och spelande.

Problemet är som du säger, throttling. Jag och flera andra har inte detta extrema problemen med throttling, oroväckande varför vissa Titan kort gör detta. Sätt flera som får kämpa för att nå 1100 i boost stabilt. Det jag fick göra med mitt bios för att få 1200 i boost utan mjukvara är följande, mitt titan är vattenkylt vilket är värt att nämna.

1) Sänkt lägsta fläkthastiget till 0% och max 100%.
2) Ändrat så P00 och P02 tabellen får använda 1.212V vid maxbelastning.
3) Ändrat maxboost till 1200MHz (Den är 1200MHz som standard).
4) Ändrat powertarget så den är 106% default och 106% max.

Kortet pressar ut 1200MHz konstant vid spelade, även med Vsync och detta beror på att jag spelar i 5760x1080. Spelar du med 1920x1080 i spel som inte är grafiskt krävnade med vsync så klockar kortet inte upp sig utan stannar vid 862MHz eller 1032MHz!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Denna bios mod du pratar om är endast powertarget skruvat till 300%
Strömförsörjningen är låst och det går inte komma förbi 1.2120 V utan att fysiskt modifiera kortet.

Yes, Zombie mod nästa..

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Denna bios mod du pratar om är endast powertarget skruvat till 300%
Strömförsörjningen är låst och det går inte komma förbi 1.2120 V utan att fysiskt modifiera kortet.

Japp bioset är ju ett steg, dom enda Titans som toppar HWBOT Extreme OC är Zombie modddade. Dvs. man har bytt strömförsörjningen helt, Andre Yang och Shamino krossade kingpins tidigare rekord med 4x titans och SB-E @5,9Ghz. Yes, fem komma nio! Galet

Zombie GTX 780, http://hwbot.org/newsflash/2071_tin_prepares_gtx_780_for_extr...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kvickstick:

Kortet pressar ut 1200MHz konstant vid spelade,

grym överklockning!
frågan är om det skiljer mellan kort eller om dom flesta når dit?
det är väl nästan GTX 690 prestanda där

det blir ett GTX 780 här med

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xXxlGurrAlxXx:

Nja sitter kvar på mitt 5850 ett tag till, lirar BF3 på high @ 2048 X 1152 utan problem

utan problem?
du har nog fått problem redan det är därför du inte märker av dom
haha

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|