Missnöjd med tidsåtgången vid utbyte av Windowsskiva hos CDON

Permalänk
Medlem

Missnöjd med tidsåtgången vid utbyte av Windowsskiva hos CDON

Ärenden - nr XX###X#X##

Fråga 2013-02-02 16:51

Hej, jag fick hem Microsoft Windows 8 Swe (64-bit OEM) - ord.nr: ######## - igår och öppnade skivan för första gången ur sin obrutna förpackning idag.

Till mitt stora förtret upptäcker jag då att det dels är ett fingeravtryck på skivan och dels en repa! Detta är alltså en helt ny skiva och den var plomberad ordentligt.

Vad gör vi åt detta? Att ha betalat 800.00 Kr för en skiva som är repig och uppenbart fingrad på känns inte så roligt... Återkom snarast!

Svar 2013-02-06 20:39
Hej,

Vi frågade vår produktansvarige och han behöver veta om koden du blev given fungerade?

Fråga 2013-02-07 10:10
Ja, det visade sig att koden fungerade men jag tycker ändå att skivan skall levereras i nyskick.

Jag vill få varan utbytt mot en som inte är repig från fabrik och som inte heller innehar fingeravtryck på läsytan.

Alternativt kan jag tänka mig att behålla den jag fått mot att halva köpesumman återförs till mitt konto.

Fråga 2013-02-13 14:30
Nå...?

Svar 2013-02-14 13:13
Hej,

Vi beklagar att ditt ärende tagit tid att behandla.

Så länge produktnyckeln fungerar så kan vi inte hjälpa dig med detta då kostnaden avser licensen för denna. Om du önskar få skivan utbytt ber vi dig kontakta Microsofts support så de kan hjälpa dig med detta, vi har dessvärre inga lösa skivor att ersätta dig med.

Fråga 2013-02-14 16:28
Koden fungerade inte tillsammans med den repiga skivan utan med en annan skiva vilken jag tidigare handlat av er. Jag föreslår att ni löser detta omgående.

Svar 2013-02-15 10:50
Hej,

Vi kan kontakta Microsoft för att åtgärda detta åt dig men det kommer att ta tid, vi kan istället kompensera dig med en rabattkod på 100kr då du har en tidigare skiva som fungerar. Är detta önskvärt?

Fråga 2013-02-15 11:51
Var just i kontakt med Microsoft och de säger att skivan skall returneras till er för att få den utbytt, oavsett om produktnyckeln fungerar eller ej. Det är ni som har sålt en trasig skiva och det är ni som skall returnera den till Microsoft.

Alltså, jag vidhåller att antingen vill jag ha tillbaka halva köpekostnaden på mitt konto eller få skivan utbytt enligt de instruktioner Microsofts tekniska support anger.

Fråga 2013-02-15 12:38
Talade med er via chat och fick då i uppgift att få något slags ärendenummer utav Microsoft vilket de inte gav mig. Däremot fick jag ett interaktionsnummer: ######-######-##

Jag ser fram emot att få detta ärende avklarat omgående genom att erhålla en ny skiva. Jag kan fortfarande tänka mig halva köpesumman istället för en ny produkt, men det är upp till er.

Svar 2013-02-15 17:12
Hej,

Vi kommer att kontakta Microsoft snarast för att ordna detta åt dig. Vi återkommer så fort vi får svar.

Svar 2013-02-19 12:51
Hej,

Vänligen återkom med följande information:

Your Certificate of Authenticity (COA) label should either be located on your PC, or on the CD media. Your COA number will be validated to ensure your originally purchased software is genuine software. The COA number can be located on the COA label, below the product key and under a bar code. Example of format is: 11111-111-111-111

Microsoft kräver detta innan de kan skicka ut en ny skiva.

Fråga 2013-02-19 14:31
#####-###-###-###

Svar 2013-02-20 07:52
Hej,

Tack för att du återkom med denna information.

Vi är nu i slutskedet för en beställnings av en ersättningsskiva. Microsoft har dock bett oss att meddela dig att det kan ta tid att få fram samt skicka ersättningsmedia för Windows 8 då det fortfarande är så pass nytt och vi vill bekräfta att du är medveten om att det kan dröja några veckor.

Om denna väntan är för lång kan vi istället kompensera dig med en rabattkod på 100kr för ditt nästa köp. Återkom med ditt beslut så genomför vi detta snarast.

Fråga 2013-02-20 09:29
Det duger inte med 100 kronor i ersättning för en produkt för 800 kr...

Svar 2013-02-20 10:09
Hej,

Vi kan dessvärre inte erbjuda dig bättre kompensation då kostnaden avser licensen och inte skivan, vi föreslår detta då du redan har en annan skiva som fyller denna funktion och det är då den snabbaste lösningen. Om detta inte är acceptabelt kommer vi gå vidare med beställningen men noterar då att detta kan dröja som Microsoft har meddelat oss.

Återkom med ditt beslut så genomför vi detta snarast.

Fråga 2013-02-20 10:18
Men fixa den där jävla skivan nu istället...

Svar 2013-03-14 10:50
Hej,

Vi beklagar att ditt ärende har tagit tid att behandla, då Windows 8 är så pass nytt har det tagit längre tid än vanligt för Microsoft att ta emot vår beställning av ersättningsskiva. De har nu bekräftat att den kommer att skickas snarast och vi återkommer med mer information när detta är på väg till dig.

Fråga 2013-03-27 22:46
1,5 månader senare har det fortfarande inte hänt ett dugg... Bra service mina vänner, verkligen...

Svar 2013-04-02 08:00
Hej,

Vi beklagar att behöva meddela att trots det vi tidigare angav så har Microsoft inte möjlighet att skicka en ersättningsskiva till oss för detta, vi beklagar det och föreslår som tidigare att du laddar ner en digital version från Microsofts sida istället och bränner det på en skiva.

Som kompensation för det inträffade bifogar vi en rabattkod till ett värde av 100 kr. Denna gäller vid ett tillfälle 6 månader från dags datum och kan inte kombineras med andra rabattkoder. Koden gäller ej för digitala produkter eller produkter som levereras av vår samarbetspartner Tretti.se

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 Vit PSU: Corsair AX 1200i Mobo: ASUS Z170-DELUXE CPU: Intel Core i7-6700K Skylake RAM: HyperX Fury 2666MHz 32GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 8GB XTREME Gaming SSD1: Samsung 850 PRO 512GB SSD2: Samsung 840 PRO 256GB SSD3: Samsung 830 Series 256GB CPU-kylning: Corsair Hydro H105 med 2st Noctua NF-F12-PWM NAS: Synology DS1812+ med 8st Western Digital Red 3TB

Permalänk
Medlem

Missnöjd med tidsåtgången vid utbyte av Windowsskiva hos CDON

Ärenden - nr XX###X#X##

Fråga 2013-02-02 16:51

Hej, jag fick hem Microsoft Windows 8 Swe (64-bit OEM) - ord.nr: ######## - igår och öppnade skivan för första gången ur sin obrutna förpackning idag.

Till mitt stora förtret upptäcker jag då att det dels är ett fingeravtryck på skivan och dels en repa! Detta är alltså en helt ny skiva och den var plomberad ordentligt.

Vad gör vi åt detta? Att ha betalat 800.00 Kr för en skiva som är repig och uppenbart fingrad på känns inte så roligt... Återkom snarast!

Svar 2013-02-06 20:39
Hej,

Vi frågade vår produktansvarige och han behöver veta om koden du blev given fungerade?

Fråga 2013-02-07 10:10
Ja, det visade sig att koden fungerade men jag tycker ändå att skivan skall levereras i nyskick.

Jag vill få varan utbytt mot en som inte är repig från fabrik och som inte heller innehar fingeravtryck på läsytan.

Alternativt kan jag tänka mig att behålla den jag fått mot att halva köpesumman återförs till mitt konto.

Fråga 2013-02-13 14:30
Nå...?

Svar 2013-02-14 13:13
Hej,

Vi beklagar att ditt ärende tagit tid att behandla.

Så länge produktnyckeln fungerar så kan vi inte hjälpa dig med detta då kostnaden avser licensen för denna. Om du önskar få skivan utbytt ber vi dig kontakta Microsofts support så de kan hjälpa dig med detta, vi har dessvärre inga lösa skivor att ersätta dig med.

Fråga 2013-02-14 16:28
Koden fungerade inte tillsammans med den repiga skivan utan med en annan skiva vilken jag tidigare handlat av er. Jag föreslår att ni löser detta omgående.

Svar 2013-02-15 10:50
Hej,

Vi kan kontakta Microsoft för att åtgärda detta åt dig men det kommer att ta tid, vi kan istället kompensera dig med en rabattkod på 100kr då du har en tidigare skiva som fungerar. Är detta önskvärt?

Fråga 2013-02-15 11:51
Var just i kontakt med Microsoft och de säger att skivan skall returneras till er för att få den utbytt, oavsett om produktnyckeln fungerar eller ej. Det är ni som har sålt en trasig skiva och det är ni som skall returnera den till Microsoft.

Alltså, jag vidhåller att antingen vill jag ha tillbaka halva köpekostnaden på mitt konto eller få skivan utbytt enligt de instruktioner Microsofts tekniska support anger.

Fråga 2013-02-15 12:38
Talade med er via chat och fick då i uppgift att få något slags ärendenummer utav Microsoft vilket de inte gav mig. Däremot fick jag ett interaktionsnummer: ######-######-##

Jag ser fram emot att få detta ärende avklarat omgående genom att erhålla en ny skiva. Jag kan fortfarande tänka mig halva köpesumman istället för en ny produkt, men det är upp till er.

Svar 2013-02-15 17:12
Hej,

Vi kommer att kontakta Microsoft snarast för att ordna detta åt dig. Vi återkommer så fort vi får svar.

Svar 2013-02-19 12:51
Hej,

Vänligen återkom med följande information:

Your Certificate of Authenticity (COA) label should either be located on your PC, or on the CD media. Your COA number will be validated to ensure your originally purchased software is genuine software. The COA number can be located on the COA label, below the product key and under a bar code. Example of format is: 11111-111-111-111

Microsoft kräver detta innan de kan skicka ut en ny skiva.

Fråga 2013-02-19 14:31
#####-###-###-###

Svar 2013-02-20 07:52
Hej,

Tack för att du återkom med denna information.

Vi är nu i slutskedet för en beställnings av en ersättningsskiva. Microsoft har dock bett oss att meddela dig att det kan ta tid att få fram samt skicka ersättningsmedia för Windows 8 då det fortfarande är så pass nytt och vi vill bekräfta att du är medveten om att det kan dröja några veckor.

Om denna väntan är för lång kan vi istället kompensera dig med en rabattkod på 100kr för ditt nästa köp. Återkom med ditt beslut så genomför vi detta snarast.

Fråga 2013-02-20 09:29
Det duger inte med 100 kronor i ersättning för en produkt för 800 kr...

Svar 2013-02-20 10:09
Hej,

Vi kan dessvärre inte erbjuda dig bättre kompensation då kostnaden avser licensen och inte skivan, vi föreslår detta då du redan har en annan skiva som fyller denna funktion och det är då den snabbaste lösningen. Om detta inte är acceptabelt kommer vi gå vidare med beställningen men noterar då att detta kan dröja som Microsoft har meddelat oss.

Återkom med ditt beslut så genomför vi detta snarast.

Fråga 2013-02-20 10:18
Men fixa den där jävla skivan nu istället...

Svar 2013-03-14 10:50
Hej,

Vi beklagar att ditt ärende har tagit tid att behandla, då Windows 8 är så pass nytt har det tagit längre tid än vanligt för Microsoft att ta emot vår beställning av ersättningsskiva. De har nu bekräftat att den kommer att skickas snarast och vi återkommer med mer information när detta är på väg till dig.

Fråga 2013-03-27 22:46
1,5 månader senare har det fortfarande inte hänt ett dugg... Bra service mina vänner, verkligen...

Svar 2013-04-02 08:00
Hej,

Vi beklagar att behöva meddela att trots det vi tidigare angav så har Microsoft inte möjlighet att skicka en ersättningsskiva till oss för detta, vi beklagar det och föreslår som tidigare att du laddar ner en digital version från Microsofts sida istället och bränner det på en skiva.

Som kompensation för det inträffade bifogar vi en rabattkod till ett värde av 100 kr. Denna gäller vid ett tillfälle 6 månader från dags datum och kan inte kombineras med andra rabattkoder. Koden gäller ej för digitala produkter eller produkter som levereras av vår samarbetspartner Tretti.se

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 Vit PSU: Corsair AX 1200i Mobo: ASUS Z170-DELUXE CPU: Intel Core i7-6700K Skylake RAM: HyperX Fury 2666MHz 32GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 8GB XTREME Gaming SSD1: Samsung 850 PRO 512GB SSD2: Samsung 840 PRO 256GB SSD3: Samsung 830 Series 256GB CPU-kylning: Corsair Hydro H105 med 2st Noctua NF-F12-PWM NAS: Synology DS1812+ med 8st Western Digital Red 3TB

Permalänk
Medlem

Ovanstående, vilken värdelös serviceinställning ni på CDON har.

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 Vit PSU: Corsair AX 1200i Mobo: ASUS Z170-DELUXE CPU: Intel Core i7-6700K Skylake RAM: HyperX Fury 2666MHz 32GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 8GB XTREME Gaming SSD1: Samsung 850 PRO 512GB SSD2: Samsung 840 PRO 256GB SSD3: Samsung 830 Series 256GB CPU-kylning: Corsair Hydro H105 med 2st Noctua NF-F12-PWM NAS: Synology DS1812+ med 8st Western Digital Red 3TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av madland:

Ovanstående, vilken värdelös serviceinställning ni på CDON har.

CDON kan ju inte påverka att Microsoft inte kan leverera en ersättningsskiva?

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av madland:

Ovanstående, vilken värdelös serviceinställning ni på CDON har.

Är ju ändå Microsofts fel att det dröjer så lång tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av madland:

Ärenden - nr XX###X#X##

Fråga 2013-02-02 16:51

Hej, jag fick hem Microsoft Windows 8 Swe (64-bit OEM) - ord.nr: ######## - igår och öppnade skivan för första gången ur sin obrutna förpackning idag.

Till mitt stora förtret upptäcker jag då att det dels är ett fingeravtryck på skivan och dels en repa! Detta är alltså en helt ny skiva och den var plomberad ordentligt.

Vad gör vi åt detta? Att ha betalat 800.00 Kr för en skiva som är repig och uppenbart fingrad på känns inte så roligt... Återkom snarast!

Svar 2013-02-06 20:39
Hej,

Vi frågade vår produktansvarige och han behöver veta om koden du blev given fungerade?

Fråga 2013-02-07 10:10
Ja, det visade sig att koden fungerade men jag tycker ändå att skivan skall levereras i nyskick.

Jag vill få varan utbytt mot en som inte är repig från fabrik och som inte heller innehar fingeravtryck på läsytan.

Alternativt kan jag tänka mig att behålla den jag fått mot att halva köpesumman återförs till mitt konto.

Fråga 2013-02-13 14:30
Nå...?

Svar 2013-02-14 13:13
Hej,

Vi beklagar att ditt ärende tagit tid att behandla.

Så länge produktnyckeln fungerar så kan vi inte hjälpa dig med detta då kostnaden avser licensen för denna. Om du önskar få skivan utbytt ber vi dig kontakta Microsofts support så de kan hjälpa dig med detta, vi har dessvärre inga lösa skivor att ersätta dig med.

Fråga 2013-02-14 16:28
Koden fungerade inte tillsammans med den repiga skivan utan med en annan skiva vilken jag tidigare handlat av er. Jag föreslår att ni löser detta omgående.

Svar 2013-02-15 10:50
Hej,

Vi kan kontakta Microsoft för att åtgärda detta åt dig men det kommer att ta tid, vi kan istället kompensera dig med en rabattkod på 100kr då du har en tidigare skiva som fungerar. Är detta önskvärt?

Fråga 2013-02-15 11:51
Var just i kontakt med Microsoft och de säger att skivan skall returneras till er för att få den utbytt, oavsett om produktnyckeln fungerar eller ej. Det är ni som har sålt en trasig skiva och det är ni som skall returnera den till Microsoft.

Alltså, jag vidhåller att antingen vill jag ha tillbaka halva köpekostnaden på mitt konto eller få skivan utbytt enligt de instruktioner Microsofts tekniska support anger.

Fråga 2013-02-15 12:38
Talade med er via chat och fick då i uppgift att få något slags ärendenummer utav Microsoft vilket de inte gav mig. Däremot fick jag ett interaktionsnummer: ######-######-##

Jag ser fram emot att få detta ärende avklarat omgående genom att erhålla en ny skiva. Jag kan fortfarande tänka mig halva köpesumman istället för en ny produkt, men det är upp till er.

Svar 2013-02-15 17:12
Hej,

Vi kommer att kontakta Microsoft snarast för att ordna detta åt dig. Vi återkommer så fort vi får svar.

Svar 2013-02-19 12:51
Hej,

Vänligen återkom med följande information:

Your Certificate of Authenticity (COA) label should either be located on your PC, or on the CD media. Your COA number will be validated to ensure your originally purchased software is genuine software. The COA number can be located on the COA label, below the product key and under a bar code. Example of format is: 11111-111-111-111

Microsoft kräver detta innan de kan skicka ut en ny skiva.

Fråga 2013-02-19 14:31
#####-###-###-###

Svar 2013-02-20 07:52
Hej,

Tack för att du återkom med denna information.

Vi är nu i slutskedet för en beställnings av en ersättningsskiva. Microsoft har dock bett oss att meddela dig att det kan ta tid att få fram samt skicka ersättningsmedia för Windows 8 då det fortfarande är så pass nytt och vi vill bekräfta att du är medveten om att det kan dröja några veckor.

Om denna väntan är för lång kan vi istället kompensera dig med en rabattkod på 100kr för ditt nästa köp. Återkom med ditt beslut så genomför vi detta snarast.

Fråga 2013-02-20 09:29
Det duger inte med 100 kronor i ersättning för en produkt för 800 kr...

Svar 2013-02-20 10:09
Hej,

Vi kan dessvärre inte erbjuda dig bättre kompensation då kostnaden avser licensen och inte skivan, vi föreslår detta då du redan har en annan skiva som fyller denna funktion och det är då den snabbaste lösningen. Om detta inte är acceptabelt kommer vi gå vidare med beställningen men noterar då att detta kan dröja som Microsoft har meddelat oss.

Återkom med ditt beslut så genomför vi detta snarast.

Fråga 2013-02-20 10:18
Men fixa den där jävla skivan nu istället.

Förlåt för mitt språk men vilken jävla attityd du har. Jag förstår att du är irriterad för den lilla repan och fingeravtrycket men med din inställning och attityd borde du vara glad över den lilla kompensation du fick.

Var glad att kundtjänst ändå var så professionella när de istället kunde påpekat yttre åverkan och sagt att det är DU som gjort repan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av madland:

Ovanstående, vilken värdelös serviceinställning ni på CDON har.

Håller med.

Förstår inte varför cdon inte kunnat skicka ut en skiva. Om inte annat är det väl bara för dem att skicka ut ett nytt paket, de kunde jue plockat bort koden bara.

Detta borde cdon löst betydligt smidigare. Dessutom om du ej haft nån cd/dvd alls så hade det varit obrukbart och sen kräva att man själv skall ladda ner och lägga ut på skiva det tar både tid och pengar och då är 100:- i presentkort en klen tröst.

Vad har ni för SLA mot era kunder egentligen? Hur snabbt skall ett serviceärende vara löst? Det skall som max ta 3 veckor om en vara är trasig och behöver repareras det är inom skälig tid. Att detta dessutom tagit 1,5mån är illa och sen löstes det inte änns mycket dåligt.

Och ni som säger att det är Microsoft fel ja delvis. Men det är Cdon som sålt varan och dem man skall ha sitt garantiärende hos. Cdon får i sin tur kräva ersättning från Microsoft.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Jag har inte handlat av Microsoft, jag har handlat (ingått avtal med) CDON. Det är CDON som är skyldiga att ersätta min trasiga produkt. Anmälan granskas utav ARN.

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 Vit PSU: Corsair AX 1200i Mobo: ASUS Z170-DELUXE CPU: Intel Core i7-6700K Skylake RAM: HyperX Fury 2666MHz 32GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 8GB XTREME Gaming SSD1: Samsung 850 PRO 512GB SSD2: Samsung 840 PRO 256GB SSD3: Samsung 830 Series 256GB CPU-kylning: Corsair Hydro H105 med 2st Noctua NF-F12-PWM NAS: Synology DS1812+ med 8st Western Digital Red 3TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grabben_83a:

Håller med.

Förstår inte varför cdon inte kunnat skicka ut en skiva. Om inte annat är det väl bara för dem att skicka ut ett nytt paket, de kunde jue plockat bort koden bara.

Detta borde cdon löst betydligt smidigare. Dessutom om du ej haft nån cd/dvd alls så hade det varit obrukbart och sen kräva att man själv skall ladda ner och lägga ut på skiva det tar både tid och pengar och då är 100:- i presentkort en klen tröst.

Vad har ni för SLA mot era kunder egentligen? Hur snabbt skall ett serviceärende vara löst? Det skall som max ta 3 veckor om en vara är trasig och behöver repareras det är inom skälig tid. Att detta dessutom tagit 1,5mån är illa och sen löstes det inte änns mycket dåligt.

Och ni som säger att det är Microsoft fel ja delvis. Men det är Cdon som sålt varan och dem man skall ha sitt garantiärende hos. Cdon får i sin tur kräva ersättning från Microsoft.

Var fick du en och en halv månad från? OP är bara ute efter pengar vilket framgår i hans svar till CDON. Om detta köpet hade gjorts på Mediamarkt eller Elgiganten hade han inte fått ett öre tillbaka. Inte nog med det så har han redan brukat licensen när han kontaktar kundtjänsten. Säger inte detta dig att OP bara är ute efter kompensation? Om nu repan var ett så stort problem hade han ångrat köpet direkt eller kontaktat kundtjänsten innan han brukade licensen.

Ha så kul med ARN OP.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem
Skrivet av arganis:

Var fick du en och en halv månad från? OP är bara ute efter pengar vilket framgår i hans svar till CDON. Om detta köpet hade gjorts på Mediamarkt eller Elgiganten hade han inte fått ett öre tillbaka. Inte nog med det så har han redan brukat licensen när han kontaktar kundtjänsten. Säger inte detta dig att OP bara är ute efter kompensation? Om nu repan var ett så stort problem hade han ångrat köpet direkt eller kontaktat kundtjänsten innan han brukade licensen.

Ha så kul med ARN OP.

ARN kommer inte hjälpa OP så mycket så CDON har inte mycket att oroa sig över. Tomt och kasst försök av OP.

Citat:

Värdegräns 1000 kr: Värdet av det du kräver ska uppgå till minst 1000 kr.

- http://www.arn.se/Amnen/Elektronik/

Och jo, mjukvara är kategoriserat som elektronik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av madland:

Ovanstående, vilken värdelös serviceinställning ni på CDON har.

Dom har gjort vad dom kan?
Vad tycker du dom ska göra, ge dig en helt ny windows 8 licens med skiva gratis? Då skulle alla gjort så för att få flera gratisnycklar.
Bränna en OEM kopia ifrån piratebay?
Det är inte som företag sitter på rena windows 8 skivor utan keys.

Tycker dom gör en hel del genom att ta kontakt osv, är det trist ja.
Men det är Microsofts hantering, inte mycket cdon kan göra förutom det dom gjort.

Sen var ju din attityd tusen gånger värre än deras "serviceinställning"
Lycka till med ARN, dom kommer skratta åt dig.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av madland:

Ärenden - nr XX###X#X##

Fråga 2013-02-02 16:51

Hej, jag fick hem Microsoft Windows 8 Swe (64-bit OEM) - ord.nr: ######## - igår och öppnade skivan för första gången ur sin obrutna förpackning idag.

Till mitt stora förtret upptäcker jag då att det dels är ett fingeravtryck på skivan och dels en repa! Detta är alltså en helt ny skiva och den var plomberad ordentligt.

Vad gör vi åt detta? Att ha betalat 800.00 Kr för en skiva som är repig och uppenbart fingrad på känns inte så roligt... Återkom snarast!

Svar 2013-02-06 20:39
Hej,

Vi frågade vår produktansvarige och han behöver veta om koden du blev given fungerade?

Fråga 2013-02-07 10:10
Ja, det visade sig att koden fungerade men jag tycker ändå att skivan skall levereras i nyskick.

Jag vill få varan utbytt mot en som inte är repig från fabrik och som inte heller innehar fingeravtryck på läsytan.

Alternativt kan jag tänka mig att behålla den jag fått mot att halva köpesumman återförs till mitt konto.

Fråga 2013-02-13 14:30
Nå...?

Svar 2013-02-14 13:13
Hej,

Vi beklagar att ditt ärende tagit tid att behandla.

Så länge produktnyckeln fungerar så kan vi inte hjälpa dig med detta då kostnaden avser licensen för denna. Om du önskar få skivan utbytt ber vi dig kontakta Microsofts support så de kan hjälpa dig med detta, vi har dessvärre inga lösa skivor att ersätta dig med.

Fråga 2013-02-14 16:28
Koden fungerade inte tillsammans med den repiga skivan utan med en annan skiva vilken jag tidigare handlat av er. Jag föreslår att ni löser detta omgående.

Svar 2013-02-15 10:50
Hej,

Vi kan kontakta Microsoft för att åtgärda detta åt dig men det kommer att ta tid, vi kan istället kompensera dig med en rabattkod på 100kr då du har en tidigare skiva som fungerar. Är detta önskvärt?

Fråga 2013-02-15 11:51
Var just i kontakt med Microsoft och de säger att skivan skall returneras till er för att få den utbytt, oavsett om produktnyckeln fungerar eller ej. Det är ni som har sålt en trasig skiva och det är ni som skall returnera den till Microsoft.

Alltså, jag vidhåller att antingen vill jag ha tillbaka halva köpekostnaden på mitt konto eller få skivan utbytt enligt de instruktioner Microsofts tekniska support anger.

Fråga 2013-02-15 12:38
Talade med er via chat och fick då i uppgift att få något slags ärendenummer utav Microsoft vilket de inte gav mig. Däremot fick jag ett interaktionsnummer: ######-######-##

Jag ser fram emot att få detta ärende avklarat omgående genom att erhålla en ny skiva. Jag kan fortfarande tänka mig halva köpesumman istället för en ny produkt, men det är upp till er.

Svar 2013-02-15 17:12
Hej,

Vi kommer att kontakta Microsoft snarast för att ordna detta åt dig. Vi återkommer så fort vi får svar.

Svar 2013-02-19 12:51
Hej,

Vänligen återkom med följande information:

Your Certificate of Authenticity (COA) label should either be located on your PC, or on the CD media. Your COA number will be validated to ensure your originally purchased software is genuine software. The COA number can be located on the COA label, below the product key and under a bar code. Example of format is: 11111-111-111-111

Microsoft kräver detta innan de kan skicka ut en ny skiva.

Fråga 2013-02-19 14:31
#####-###-###-###

Svar 2013-02-20 07:52
Hej,

Tack för att du återkom med denna information.

Vi är nu i slutskedet för en beställnings av en ersättningsskiva. Microsoft har dock bett oss att meddela dig att det kan ta tid att få fram samt skicka ersättningsmedia för Windows 8 då det fortfarande är så pass nytt och vi vill bekräfta att du är medveten om att det kan dröja några veckor.

Om denna väntan är för lång kan vi istället kompensera dig med en rabattkod på 100kr för ditt nästa köp. Återkom med ditt beslut så genomför vi detta snarast.

Fråga 2013-02-20 09:29
Det duger inte med 100 kronor i ersättning för en produkt för 800 kr...

Svar 2013-02-20 10:09
Hej,

Vi kan dessvärre inte erbjuda dig bättre kompensation då kostnaden avser licensen och inte skivan, vi föreslår detta då du redan har en annan skiva som fyller denna funktion och det är då den snabbaste lösningen. Om detta inte är acceptabelt kommer vi gå vidare med beställningen men noterar då att detta kan dröja som Microsoft har meddelat oss.

Återkom med ditt beslut så genomför vi detta snarast.

Fråga 2013-02-20 10:18
Men fixa den där jävla skivan nu istället...

Svar 2013-03-14 10:50
Hej,

Vi beklagar att ditt ärende har tagit tid att behandla, då Windows 8 är så pass nytt har det tagit längre tid än vanligt för Microsoft att ta emot vår beställning av ersättningsskiva. De har nu bekräftat att den kommer att skickas snarast och vi återkommer med mer information när detta är på väg till dig.

Fråga 2013-03-27 22:46
1,5 månader senare har det fortfarande inte hänt ett dugg... Bra service mina vänner, verkligen...

Svar 2013-04-02 08:00
Hej,

Vi beklagar att behöva meddela att trots det vi tidigare angav så har Microsoft inte möjlighet att skicka en ersättningsskiva till oss för detta, vi beklagar det och föreslår som tidigare att du laddar ner en digital version från Microsofts sida istället och bränner det på en skiva.

Som kompensation för det inträffade bifogar vi en rabattkod till ett värde av 100 kr. Denna gäller vid ett tillfälle 6 månader från dags datum och kan inte kombineras med andra rabattkoder. Koden gäller ej för digitala produkter eller produkter som levereras av vår samarbetspartner Tretti.se

Hejsan,
Skicka mig ett pm innehållande ärende/ordernummer så ska jag titta närmare.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd delad*

Enskilda ärenden tillåts inte i forumet för butiker och tillverkare, därför har jag flyttat ärendet hit.

Permalänk
Medlem

Du fick en kod på 100 kr, ladda ner ett nytt windows 8 på microsofts hemsida och köp dig nya skivor på cdon att bränna ut, så har du win8 så det räcker och över på skivor, med din attityd borde du inte få ett dugg imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nillas85:

Du fick en kod på 100 kr, ladda ner ett nytt windows 8 på microsofts hemsida och köp dig nya skivor på cdon att bränna ut, så har du win8 så det räcker och över på skivor, med din attityd borde du inte få ett dugg imo.

Håller med!

Visa signatur

[ASUS P8Z77-V] [INTEL Core i5-3570K@4.2ghz] [HyperX1600/16gb]
[Asus GTX1070] [Samsung 830 256gb x2 ]
[BENQ XR3501] [Logitech G27] [Logitech 3D PRO]

Permalänk
Medlem

Nog för jag brukar vara på de svaga konsumenternas sida... Men tycker nog att OP varit lite väl... brysk och motvalls? Kan förstå att han vill ha ersättningsskiva, men samtidigt så skulle han ju kunna begära några brännskivor från cdon bara som plåster på såren. Halva köpesumman är oskäligt enligt min åsikt. Som tidigare sagt så känns det lite som 'kompensationsfiske'.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Inaktiv

Handla inte på CDON..

Permalänk

Hur kan ni tycka ts har dålig attityd?
Alla sitter in på snabbt internet och kan tanka ner .iso filen.
Om det är licensen man betalar för, varför ens skicka med skivan?
Hoppas du står på dig och får en ny skiva.

Visa signatur

Macbook 13" Retina
Lg optimus G

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hzup:

Nog för jag brukar vara på de svaga konsumenternas sida... Men tycker nog att OP varit lite väl... brysk och motvalls? Kan förstå att han vill ha ersättningsskiva, men samtidigt så skulle han ju kunna begära några brännskivor från cdon bara som plåster på såren. Halva köpesumman är oskäligt enligt min åsikt. Som tidigare sagt så känns det lite som 'kompensationsfiske'.

Jag tycker att det ser ut som att TS begärt en ny skiva. CDON meddelar att man inte kan skicka ut en ny skiva och då begär TS kompensation.

Det framgår inte helt, men om det inte går att använda skivan för att installera (TS skriver att koden funkar med annat media) så är detta ett rätt solklart fall. Uppträder felet inom sex månader så är det upp till CDON att bevisa att det inte är ett ursprungligt fel. Det är väldigt svårt att bevisa att ett DVD-medium inte hade en repa när det lämnade CDON i en plomberad förpackning. CDON har sålt ett paket med kod och skiva och det är kod och skiva som ska funka.

På något sätt är jag inte förvånad. Jag har själv tjabbat med CDON om mjukvara. I det fallet en licensnyckel som inte funkade. Det tycks finnas ett generellt problem på CDON att alla på kundtjänst inte förstår att det inte räcker med att hänvisa till någon annan. Har CDON sålt en produkt som inte är up to par så är det CDON's skyldighet att ta tillbaka produkten och åtgärda problemet. Även om det gäller licensnycklar eller DVD-media till mjukvara.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av Hzup:

Nog för jag brukar vara på de svaga konsumenternas sida... Men tycker nog att OP varit lite väl... brysk och motvalls? Kan förstå att han vill ha ersättningsskiva, men samtidigt så skulle han ju kunna begära några brännskivor från cdon bara som plåster på såren. Halva köpesumman är oskäligt enligt min åsikt. Som tidigare sagt så känns det lite som 'kompensationsfiske'.

Håller med.
Det viktiga är att licensen fungerar.. sen kan du ladda ner en original ISO ifrån MS eller använda den extra skivandu hade fått ifrån ett annat köp.. Snacka om att kompensationsfiska genom att "go public".. aftonbladet nästa?

Permalänk
Avstängd

Så ouppfostrad och otrevlig attityd som TS uppvisar i sin konversation med kundtjänst hoppas jag han inte får nån ny skiva överhuvudtaget.

Kan man inte vara trevlig mot människor man har att göra med, förtjänar man heller ingen service.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem

Tror att det är principen det handlar om här. Om man köper något nytt/oöppnat så förväntar man väl sig att det ska vara fullt fungerande och inte halvdant?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Som dem säger så är det licensen du betalar för i första hand, inte skivan. Visst nu ska skivan man får med fungera men det är Microsoft som har packat ner skivan, inte CDON.

Ett tips för framtiden, var trevlig när du pratar med kundtjänst eller butiks arbetare så får du mycket bättre service.

Jag handlar inte på CDON men deras kundtjänst ska ha en eloge för att dem står ut med din attityd.

Permalänk
Medlem

Köper man en mjukvarulicens, får den levererad på en skiva som är repig och licensnyckeln sedan inte fungerar med denna skiva är väl det rimliga att man i det läget kontaktar företagets kundtjänst, inte att man förbrukar licensen genom att använda en annan skiva? Särskilt om man är petig och vill ha blänkande snygga skivor liggandes i sina fodral i en låda under skrivbordet...
I det första läget skulle CDON tveklöst vara tvungna att skicka en ny skiva, men i det senare fallet är det inte alls så självklart då man faktiskt förbrukat den produkt (licensen) man köpt.

Att dessutom börja svära åt kundtjänsten kan jag garantera inte hjälper saken i en positiv riktning.

Till er som citerar hela TS första inlägg: jösses, lär er redigera bort hela eller största delen av inlägget så att tråden blir läsbar för oss andra.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Nedpissade unge.. Bättre attityd kan du väl ha?

Det är förfan inte CDON's fel att MS har sålt dem en repig skiva och skivan är inte trasig som du verkar påstå, du betalar f.ö enbart för licensen som faktiskt fungerad ellerhur?

Permalänk
Medlem

Så för att summera detta, du köpte Windows 8 på CDON, skivan från MS var repig och CDON får ta skiten? Med din spydiga attityd ska du vara glad att du ens fick 100 kr, och att du har mage att begära 400 kr tillbaka för att det var en repa på installationsskivan som förövrigt är gratis att ladda ner, licensen fungerade ju?

Hoppas att din rabbat kod inte fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av madland:

Ovanstående, vilken värdelös serviceinställning ni på CDON har.

Håller med.

Nog är TS kanske inte de mest sympatiska kunden men likväl finns det några saker CDON inte kommer ifrån:

  • Det är CDON som sålt programvaran - Det är CDON som ska ersätta. En kund ska inte behöva bli hänvisad till att ta upp problemet med 3e part. Om det går att fixa en ersättningsskiva ska CDON sörja för detta. Vad Microsoft gjort eller inte gjort får CDON ta med Microsoft. Det är aldrig acceptabelt att lasta över ansvaret för leverantörerna på kunden på detta sätt.

  • Kan inte skivan ersättas (eller CDON anser detta för dyrt) ska priset sättas ner med motsvarande värde för skivan. Detta bedöms inte huruvida TS skulle råka ha en annan skiva utan efter vad en originalskiva skulle tänkas vara värd. Någonstans mellan 50 och 100kr skulle jag anse vara rimligt. Om Microsoft tar avgift för ny skiva är det denna avgift som gäller.

  • Hävning av köp är inte på tal (såvida CDON inte skulle vilja detta).

  • Ett tillgodokvitto är inte samma som prisavdrag. 100kr är i sig skälig ersättning men då ska det vara pengar det handlar om.

Att TS är otrevlig har inget med något av ovanstående att göra. Det ovan är minimirättigheter enligt lag och det handlar knappast om goodwill innan dessa möts.

Angående att TS använt licensen är ganska självklart. Du måste bryta förpackningen för att kunna få tag i både skiva och programkod. När detta väl är gjort tror jag knappast att CDON skulle vilja "ha tillbaka koden".

Sen är tidsåtgången på 1½ månad för att få något som detta fixat helt åt helvete.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur folk är funtade i skallen här men dom som säger att TS är otrevlig etc borde nog ta till att läsa hans post en gång till, dom första 7 gångerna han skriver till CDON så har han inte varit speciellt otrevlig, möjligen lite brysk i sättet att skriva men absolut inte otrevlig, det är efter att CDON krånglat i flertal poster som han först blir irreterad och otrevlig.

Citat:

Fråga 2013-02-20 10:18
Men fixa den där jävla skivan nu istället...

Här är första gången han är rätt upp otrevlig mot dom och det kan väll förstås när det nu har gått nästan 2 veckor sedan första gången han skrev in till dom, han är sedan otrevlig en gång till efter att det gått 1½ månad från deras svar när dom sedan totalt fuckar han genom att säga att han inte får en skiva av den produkt han faktist betalt för utan blir hänvisad till att ladda ner skiten istället så börjar det faktist bli lite löjligt av CDON...

CDON bryr sig inte om sina kunder för fem ören och det blir bara sämmre och sämmre rykte för dom för varje dag som går. Har full förstålese för att TS är förbannad, han har även all rätt att vara det med då det efter över 3 månader fortfarande inte har skickats ut en ny skiva till han... Köper man en produkt och den inte levereras i funktionellt skick (spelar ingen roll om koden i sig funkar) så skall han självklart ha en ny produkt eller få sin produkt reparerad (i detta fall så skall i så fall en ny skiva skickas ut) man hänvisar fan inte en kund till att ladda ner något han har betalt för att få en fysisk kopia utav. Sedan är det CDON's skyldighet som återförsäljare att se till att varan levereras i fungerande skick, skulle ni få hem ett moderkort så skulle ni knappast gå med på att behålla moderkortet om det var trasigt utan ni skulle se till att det fixades fortfare än fan.

Nej dom som postar här och som säger att TS är "bortskämd" "snorunge" "nerpissad unge" etc borde nog ta till att växa upp lite själva och stiga av från sina allt för höga hästar...

Permalänk
Medlem

Ser detta som ett stort jävla ICKEPROBLEM!!!

ALLA, yepp ALLA borde i dessa tider fatta att om man köper ett operativsystem (läs skräp Windows) så är det ju fan inte skivan man betalar för!!!

Min fråga äro, fungerade skivan att installera ifrån (har på känn att skivan ligger oanvänd)?

Permalänk
Avstängd

Hur orkar människor idag? Det var ett dåligt försök att få tillbaka 400kr. Ödsla sådan tid på en liten repa och ett fingeravtryck... wow...

Permalänk
Medlem

Men kära söta, ladda ner en image hos MS och bränn på en DVD. 4 kr senare så är problemet löst...