Kinect 2.0 från Xbox One till PC/Windows

Permalänk
Medlem

Mmm trodde ni alt att jag ska köpa, eller hur MS ?
Men nä, inte eran fulbox heller, har inga behov att prata med burkar, jag har vänner.
Tycker ni gör det hyfsat bra dock med windows, ta bara bort metrostartmenyskiten eller vad man ska kalla surfbräde skiten och låt den vara kvar i surfbrädorna, så är jag nöjd så Ni får inte göra om min dator till en samtalspartner, den är min slav som jag gillar att hålla i chack med fingertopparna.

Permalänk
Medlem

Just nu känns det som att Microsoft hittar på allt möjligt för att få sälja sina xbox. Som någon sa tidigare i nån tråd, det känns som att dom hittade på allt efter all dålig kritik kom.

Permalänk

"uppgraderad RGB-kamera med 1080p-upplösning som kan fånga 30 bilder i sekunden, IR-sensorer och mikrofoner. Dessutom utlovas reducerade latenser, högre bandbredd och förmågan att spåra upp till sex personer samtidigt."

Direkt kopplat till div. säkerhetstjänster runt om i världen.

Nej tack.

Permalänk
Inaktiv

Trist att varje konsol nu är ett skit man måste flaxa med armar och ben för att kunna spela. Gav mig på Zelda till Wii för några veckor sedan men la ner projektet igen. Sitta och kasta armarna i luften kändes ju aningen korkat! Inte ens en funktion för att stänga av eländet finns det heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skulle endast vara intressant om man skulle kunna använda den som en Track-Ir i flygsim.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

efter att ha spenderat pengar på en Oculus Rift, och en Razer Hydra, så är det väl ganska obligatoriskt för mig att inföskaffa mig en Kinect 2.0 också. Ska bli jävligt kul o se om några månader vad folk kan pilla ihop för roligheter med dessa 3 VR tillbehör.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

JAA!

JA TACK! Sitta i soffan och styra min mediadator!! TA MINA PENGAR!
Var bra no sugen på köpa xbox one bara för kinect 2.0, blev så lycklig när jag såg att det skulle komma till windows att jag var tvungen att skapa ett konto och skriva denna post!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

efter att ha spenderat pengar på en Oculus Rift, och en Razer Hydra, så är det väl ganska obligatoriskt för mig att inföskaffa mig en Kinect 2.0 också. Ska bli jävligt kul o se om några månader vad folk kan pilla ihop för roligheter med dessa 3 VR tillbehör.

Haha, du kommer ju inte orka spelar mer än 15 min innan du är helt slut xD

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Tänk om dom integrerade Kinect-tekink i mobiltelefoner och webbkameror...

Du menar som på Galaxy S4?

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Skrivet av Pollux89:

Bör kunna bli något trevligt i framtiden utav en kombo av Kinect2 och oculus rift?

Du menar som Virtuix Omni?

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gustav901:

Du menar som på Galaxy S4?

Hmm.. S4 kan läsa var ögonen tittar.
Så ja något åt det hållet är det, men vet inte riktigt hur avancerad den är i S4, om den bara har RGBA kamera eller IR kamera också.

Men Kinect är nog kraftfullare och har mer möjligheter.

Permalänk
Medlem

Att de inte en gång för alla ordnat det viktigaste... .. ...fördröjningen.. är riktigt trist.
http://www.youtube.com/watch?v=bydLSVVuaRM&t=6m51s (de undviker snabba rörelser lite... sen funkar inte figurens ben så bra alltid )

Permalänk
Skrivet av rektor:

Hmm.. S4 kan läsa var ögonen tittar.
Så ja något åt det hållet är det, men vet inte riktigt hur avancerad den är i S4, om den bara har RGBA kamera eller IR kamera också.

Men Kinect är nog kraftfullare och har mer möjligheter.

Air Gesture Demo, klart att den inte är i närheten av en kamera enhet som är 5ggr större än mobilen själv men tekniken finns.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Snart har jag en egen J.A.R.V.I.S. hemma Windows on! Google this google that Eller det lär bli Bing this Bing that

Förhoppningsvis med röst-identifikering,, inte lika roligt om polarna sen skriker "Google *nasty stuff* open in 50 tabs and maximum volume!"..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Om du nu är för lat för att stäcka dig efter ditt trådlösa tangentbord. Hur ska det då funka med Kinekt 2.0 då du måste Swypa med armarna för att byta låt/hoppa fram ett kapitel i filmen.

Hmm, det har du ju förstås rätt i.. kanske får försöka kalibrera den så jag kan ligga ner under en riktig matkoma och bara småvinka lite med handen.

Permalänk

Ballt tillbehör för att köra iRacing på treskärmars... Hoppas Hoppas Hoppas

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Skrivet av Uzanar:

Säga vad man vill om Xbox One men Kinect 2.0 verkar ju faktiskt inte så illa så det här är väl välkommet, dock så blir det inget köp för mig
Men det ska bli intressant och se hur den används till PC, kanske till HTPC's?

Xbox one är väl en HTPC tyyp..

Visa signatur

Datorn:
Chassi: NZXT H440WProcessor: Intel I5 3570K Grafikkort: Asus r9 280x Moderkort:ASUS p8z77 v-LK CPU-kylare:Corsair H60 Lagring1:2TB Lagring2: 256GB Kingston SSD RAM:Crucial BallistiX 8Gb 1333mhz Nätagg: XFX 80+ Bronze 550w
eger på runescape, så passa dig.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Holymacaloly:

Xbox one är väl en HTPC tyyp..

Mjo, en väldigt dyr sådan.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Hoppas bara de inte prissätter den som de prissatte den gamla Kinect for Windows. Den var för att tala klarspråk svindyr, mer än dubbelt så dyr som Xbox-versionen om jag inte minns fel.

Det vore trevligt om den nya varianten var lite billigare, kunde nå lite spridning, och därmed bli intressant att supporta i diverse programvaror. Jag hade exvis gillat att manövrera XBMC med den, skulle den hamna under tusenlappen och och XBMC börjar supporta den, så känns det som ett givet köp.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

Det skulle kunna bli fantastiskt kul att koppla Kinect till datorn och därmed också stereon och belysningen (Väntar på kickstarterprojektet LiFX).

Skrivet av m1n1h0p:

Just nu heter det Funktionsnedsatt

Nej, det gör det inte. Jag vet inget om personen, utan bara dess begränsningar i en särskild miljö. Då är det alltså ett funktionshinder.

Permalänk
Skrivet av formerself:

Det skulle kunna bli fantastiskt kul att koppla Kinect till datorn och därmed också stereon och belysningen (Väntar på kickstarterprojektet LiFX).

Nej, det gör det inte. Jag vet inget om personen, utan bara dess begränsningar i en särskild miljö. Då är det alltså ett funktionshinder.

Idén är att en funktionsnedsatt kan klara sig bra så länge det inte finns hinder, isåfall blir man funktionshindrad. Hindrena finns inte hos personen utan i miljön, dvs personen är bara funktionsnedsatt.

Permalänk
Medlem

Om man bortser från XBox så är ju detta jävligt cool teknologi.
Jag kan tänka mig att det roligaste den här kommer att användas till inte har med spel att göra.
Tex, ett hack som skulle kunna använda en kinect som 3D scanner, som skapar 3D modeller som sedan skulle kunna användas i spel eller 3D printas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Haha, du kommer ju inte orka spelar mer än 15 min innan du är helt slut xD

haha, lugnt. är taggad så det räcker hela livet

Visa signatur