Är ni nöjda med nexus 4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0k0dil:

Jag gissar att han har tecknat ett 24 månaders abonnemang med Halebop. Har man studentrabatt får man telefonen för 100kr och abonnemanget för 219kr i månaden. Totalt 319kr per månad alltså och priset för själva telefonen blir då 2400kr.

Man är ganska naiv om man inte tar med abonnemangskostnaden också...

Skrivet av dulingen:

Alla nexus 4or jag kollat på och enligt mediamark så har 2/8 sålda kommit tillbaka för att det är "småhack" när det är något rörligt på skärmen. Såsom filmning/kamera, rörlig bakgrund osv. Typ som microstuttering. Ingen aning om vad det faktiskt är men jag kommer aldrig köpa nexus 4 då alla jag sett har det felet. Men vissa säger ju att dom inte har det så jag vet inte... men 2/8 på mediamarkt låter som dåliga stats då säkert vissa inte märker av det.

Inget jag märkt och inget jag läst om heller. Köp inte på mediamarkt så går det nog bra.

Skrivet av Plasmatic:

T.ex bleeding på skärmen, högtalaren sprakar konstigt, den blir jätte varm. skärmen är väldigt seg, batteritiden, väldigt låg volym, även när man skruvar upp det..

Såna småsaker

Inget jag märkt på min Nexus 4 eller hos de andra tre bekanta som också kör den. Batteritiden blev bättre med Android 4.2.2.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Lite lustigt att intresset för Nexus 4 har vaknat nu när S4án blev en besvikelse för många. Nexus 4 är ju trots allt snart en gammal telefon

Jag själv hade köpt en om det inte varit för baksidan av glas, som ska vara riktigt hal men även spruckit för flera användare. Men det kanske finns en bra lösning?

Permalänk
Medlem

Anledningen är väll också att tillgången vart sådär, och seg lansering här i Sverige samt ett för högt pris om man jämför med google play.

Men orkar man lägga ner tiden så köp från google play UK, jag fick telefonen för 2809:- INKL frakt och allt men då skickades den till Irland och jag behövde inte använda boarderlinx, ska den till sverige så lär man nog kö boarderlinx och antar att man får lägga till en 150-200:- då, men man kommer inte över 3000:- ändå och då är det MYCKET telefon för pengarna.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Jag själv hade köpt en om det inte varit för baksidan av glas, som ska vara riktigt hal men även spruckit för flera användare. Men det kanske finns en bra lösning?

Det finns så kallade skal.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Jag har just nu två mobiler, en Iphone och en Nexus 4. Jag har haft lite svårt att släppa min Iphone helt eftersom jag känner att ljudet är sämre i min Nexus. Har försökt att pilla lite med eq och sådant men har inte lyckats nå bra. Någon mer som har upplevt detta eller inbillar jag mig bara?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Nöjd med allt annat, speciellt väldigt bra samtalskvalité. Men batteritiden är för jävlig, räcker knappt en timme vid häftig användning, och den blir också väldigt varm där uppe runt kameradelen.

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Jag har just nu två mobiler, en Iphone och en Nexus 4. Jag har haft lite svårt att släppa min Iphone helt eftersom jag känner att ljudet är sämre i min Nexus. Har försökt att pilla lite med eq och sådant men har inte lyckats nå bra. Någon mer som har upplevt detta eller inbillar jag mig bara?

Kan hålla med dig att ljudet är inte världsklass när det gäller ringsignaler eller att den ibland hoppar från låg samtalsvolym till hög. Jag har börjat gilla min nexus mer och mer.

Skrivet av kanto64:

Nöjd med allt annat, speciellt väldigt bra samtalskvalité. Men batteritiden är för jävlig, räcker knappt en timme vid häftig användning, och den blir också väldigt varm där uppe runt kameradelen.

Märkt själv att vissa spel kräver enormt mycket batteri för att spela. Men detta är inte unikt om man jämnför med iphone 5 som tjejen har. Hon pratar mycket i telefon på jobbet och hennes telefon klarar sig inte en hel dag. Gäller samma sak om vi spelar samma spel. Där är faktiskt nexus bättre i batteritid.
Jag vart först lite rädd när jag kände hur varm den kan bli efter lite spel, surf. Lägger den då på chassit på jobbet som leder bort värmen riktigt bra.

Annars är jag jäkligt nöjd över valet. Dock mitt problem är att få flashplayer att fungera. Har svårt att få tv i aftonbladet att fungera. Ibland kan jag få något avsnitt hoppa igång. Någon som har bra tips att få ner flashplayer å html5?
Kollat på youtube på olika tips och trick utan framgång. Försökt ladda ner från Adobe hemsida men har inte fått det att funka.

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Skrivet av larssa87:

Märkt själv att vissa spel kräver enormt mycket batteri för att spela.

Verkligen! Satt och spelade ett mobilspel i 15 minuter direkt när jag startade telefonen i morse... Telefonen blev förjäkla varm och jag kollade vilka program som använt batteriet. Spelet jag spelade hade använd 42%! Skärmen, som annars brukar ligga på ~35% låg nu på 15%....

Känns snarare som dåligt optimerat än tungt spel tycker jag dock.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Verkligen! Satt och spelade ett mobilspel i 15 minuter direkt när jag startade telefonen i morse... Telefonen blev förjäkla varm och jag kollade vilka program som använt batteriet. Spelet jag spelade hade använd 42%! Skärmen, som annars brukar ligga på ~35% låg nu på 15%....

Känns snarare som dåligt optimerat än tungt spel tycker jag dock.

Så kan det absolut vara. Då ligger det mer åt utvecklaren än mobilen. Jag spelar lite grann sen ser jag till att stänga av det så det inte ligger i bakgrunden. Gjort det misstaget. Det är vi konsumenter som vill ha så tungdrivna spel att batterierna blir lidande. Tetris eller snake är inte så intressanta för den yngre generationen

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem

Ny Nexus användare här.

Kör ni med bumper eller med displayskydd?

Har haft en Xperia Ray tidigare och körde utan skydd då det till slut ramlade av. Har inte märkbart många repor på den. Ligger mest i kavajen. Tänkte på det här med Gorilla Glas, är det tillräckligt bra glas för att avvärja lättare repor eller bör man investera i något bättre?

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Skrivet av xtQ:

Ny Nexus användare här.

Kör ni med bumper eller med displayskydd?

Har haft en Xperia Ray tidigare och körde utan skydd då det till slut ramlade av. Har inte märkbart många repor på den. Ligger mest i kavajen. Tänkte på det här med Gorilla Glas, är det tillräckligt bra glas för att avvärja lättare repor eller bör man investera i något bättre?

Tänk på att fronten är Gorilla glas... baksidan är Inte det.

Varför inte köra med ett skärmskydd och bumper? baksidan bör du iaf tänka på att skydda.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Ny Nexus användare här.

Kör ni med bumper eller med displayskydd?

Har haft en Xperia Ray tidigare och körde utan skydd då det till slut ramlade av. Har inte märkbart många repor på den. Ligger mest i kavajen. Tänkte på det här med Gorilla Glas, är det tillräckligt bra glas för att avvärja lättare repor eller bör man investera i något bättre?

Min är "naken". Ligger ensam i vänster byxficka, inga problem alls. Om du bara har din i kavajen borde det inte behövas något skydd.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk

Varför är denna lur så dyr i Sverige jämfört med på Google play? Går man in på Google play så säger den att den inte finns tillgänglig i Sverige, förväntas den komma upp där till Sverige? Den kostar ju 299$ resp 349$ där, ganska mycket billigare än i Sverige.

Läst att vissa sagt de handlat den från Google play ändå, hur går man tillväga för det? Kan man åka på tullavgifter och skit på det?

Och förväntas 8GB-versionen ens komma till svenska återförsäljare? Finns ju inget seriöst på prisjakt.

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med min. Snabb och...bra! Gick från en Sony Ericsson c702. Den blir dock lite varm och på baksidan om jag trycker på ett ställe bredvid power knappen klickar det till. Går det på garantin eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanto64:

Nöjd med allt annat, speciellt väldigt bra samtalskvalité. Men batteritiden är för jävlig, räcker knappt en timme vid häftig användning, och den blir också väldigt varm där uppe runt kameradelen.

Hmm. Mitt batteri håller lätt en hel dag... Du kanske har fått ett dåligt ex?

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Hmm. Mitt batteri håller lätt en hel dag...

Vid häftig användning

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Vid häftig användning

Vid normal användning har den ca 35-40 procent kvar. Just nu har jag surfat runt ca 2 timmar och inte laddat den på hela dagen och har 35 procent kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Vid normal användning har den ca 35-40 procent kvar. Just nu har jag surfat runt ca 2 timmar och inte laddat den på hela dagen och har 35 procent kvar.

Det är väl rätt så normalt för vilken smartphone som helst, men 1 timme var vid häftig användning som säkert också stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Det är väl rätt så normalt för vilken smartphone som helst, men 1 timme var vid häftig användning som säkert också stämmer.

Vad räknas som häftig användning. Nu har min Nexus 4 varit på 2 timmar och chrome drar ganska mycket och det har gått åt ca 25-30% batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Vad räknas som häftig användning. Nu har min Nexus 4 varit på 2 timmar och chrome drar ganska mycket och det har gått åt ca 25-30% batteri.

Förmodligen är det något krävande spel.

Permalänk
Medlem

Någon mer av er som har problem med bluetooth? Min går inte att sätta på ibland utan en reboot. Inte helt ovanligt tydligen heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Jag själv hade köpt en om det inte varit för baksidan av glas, som ska vara riktigt hal men även spruckit för flera användare. Men det kanske finns en bra lösning?

Jag köpte vinyl-skydd man klistrar på baksidan från dbrand, funkar hur bra som helst. Det skyddar glaset mot repor, ser bättre ut och ger bättre grepp.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Sötast
Skrivet av Mo0rbid:

Jag köpte vinyl-skydd man klistrar på baksidan från dbrand, funkar hur bra som helst. Det skyddar glaset mot repor, ser bättre ut och ger bättre grepp.

http://i.imgur.com/B4KoZfZ.png

Hmm snyggt...

Jag kunde inte låta bli att impulsköpa ett ljust titanium skin själv, får bli att dumpa mitt 7.11 kr case från ebay! :(:)

Permalänk
Medlem

Väldigt nöjd med Nexus 4. Dock så gick min hörlursport märkligt nog sönder i morse. Inte alls kul.

Permalänk

Är fruktansvärt nöjd med min Nexus 4, bästa luren för pengarna och snabb som satan är den också!

Visa signatur

Chassi: FD R4 Moderkort: Z77X-UD3H Cpu: Intel core I5 3570K @ 4.5Ghz Gpu: MSI GTX 970 Ram: Corsair vengeance 16Gb SSD: Sandisk Ultra Plus 256Gb HDD: SB 500Gb Nätagg: Zs 750W | Mobil: Oneplus 2 Hörlurar: Audio Technica M50X Tangentbord: Cmstorm Quickfire Rapid Mus: R.A.T. 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Jag köpte vinyl-skydd man klistrar på baksidan från dbrand, funkar hur bra som helst. Det skyddar glaset mot repor, ser bättre ut och ger bättre grepp.

http://i.imgur.com/B4KoZfZ.png

Har du länk till skalet?

OnT: Är väldigt nöjd med min också

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Har du länk till skalet?

OnT: Är väldigt nöjd med min också

http://dbrand.com/submodels/nexus-4/

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Tackar! Den var ju skitsnygg i blå färg

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Finns det något skärmskydd till baksidan på N4? Min har fått några repor och vill ha ett skydd för där men inget skal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Finns det något skärmskydd till baksidan på N4? Min har fått några repor och vill ha ett skydd för där men inget skal.

Det skulle jag rekommendera.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305