Råkade spilla läsk på datorn vid dreamhack 2011, fungerar fortfarande utan problem. Hur?

Permalänk

Råkade spilla läsk på datorn vid dreamhack 2011, fungerar fortfarande utan problem. Hur?

En bild på grafikkortet idag, 2 år senare. Är nyfiken på hur det inte har kortslutits
http://i.imgur.com/IDM4R30.jpg

Permalänk
Skrivet av KaptenBao:

En bild på grafikkortet idag, 2 år senare. Är nyfiken på hur det inte har kortslutits
http://i.imgur.com/IDM4R30.jpg

Du hade väldigt tur att det inte "åkte" in i grafikkortet och förstörde det "viktiga"

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk

Torkade den innan du startade den igen?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaptenBao:

En bild på grafikkortet idag, 2 år senare. Är nyfiken på hur det inte har kortslutits
http://i.imgur.com/IDM4R30.jpg

Varför har du inte rengjort det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusen98:

Du hade väldigt tur att det inte "åkte" in i grafikkortet och förstörde det "viktiga"

Hur menar du? så delarna på baksidan är inte viktiga?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av simon253:

Hur menar du? så delarna på baksidan är inte viktiga?

jo men det kanske inte förstörde något viktigt och det gjorde det ju inte heller, annars hade det inte funkat...

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Skrivet av Rasmusen98:

jo men det kanske inte förstörde något viktigt och det gjorde det ju inte heller, annars hade det inte funkat...

Största chansen till kortslutning sker på baksidan där lödningarna till de olika kretsarna sitter. Vätskor kan lättare rinna fram och drabba större områden och fler komponenter.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Jag vill tillägga att jag spillde läsken första dagen på dreamhack, jag spillde på toppen av chassit och torkade upp det. Det jag inte visste var att det hade läckt igenom fläkten. Jag hade på datorn i tre dagar och märkte det först några dagar efter att jag kommit hem. Alltså jag stängde aldrig av datorn när det hade läckt på kortet.

Permalänk
Avstängd

Jag som råkade välta ner salt i datorn

Inte kul att rengöra men var glad att det inte led mot elektricitet.

Permalänk
Medlem

Men det leds väl inte elektricitet på ytan antar jag.

Permalänk
Medlem

Det kanske var ett asrock grafikkort?

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Men det leds väl inte elektricitet på ytan antar jag.

Beror på om man har lödningar på utsidan eller någon form av skydd. Men där är det tydligt att det finns ledningar.

Sedan beror det på vilka skador och hur viktiga komponenterna var för just grafikkortet. Kan vara någon minesskrets eller liknande som kanske inte funkar som det skall

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Jag som råkade välta ner salt i datorn

Inte kul att rengöra men var glad att det inte led mot elektricitet.

Häll på rödvin!!

Permalänk

bästa vätske-kylningen jag sett!

ont: grejjer är verkligen inte så känsliga man tror dom är, jag har spillt hur mycket somhellst på mitt grafikkort under tömning och det fungerar perfekt!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Några otrevliga inlägg och efterföljande diskussion borttagna.

Permalänk
Avstängd

Spillde själv ett glas Cola i min förra dator. Allt som gick var nätagget men mitt dåvarande HD4850 fortsatte att fungera i över två år innan jag bytte skiten mot mitt nuvarande HD6950. Det är bara tal om ren tur att saker inte kortsluts.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds