Permalänk
Medlem

Sleeveing!

Jag tänkte "sleeva" alla mina kablar, men jag behöver råd på hur mycket jag ska köpa, vilka olika storlekar och all sånt. Jag ska ha för min 24pin, min 8 pin, mina PCI-E, två 8 pins och två 6 pins även 2-3 sata kablar och eventuellt 7 fläktar! Jag hade tänkt att köpa från Axon Modding! :

Så skulle uppskatta om ni kunde hjälpa mig!

Visa signatur

Chassi: Corsair Vengeance C70 Arctic White, Moderkort: Asus Maximus V Extreme, Processor: Intel Core I7 3770K, Grafikkort: Asus Geforce GTX 770 DirectCu II, Ram: Kingston HyperX beast 2133Mhz 2x4 Gb, Nätaggregat: Corsair AX760 80+ Platinum, CPU-Kylning: Cooler Master Hyper 212 Evo, SSD: Kingston HyperX 90 Gb.

Permalänk
Medlem

Kolla hur långa kablarna du ska sleeve är och multiplicera med antalet. Längden brukar stå på tillverkarens hemsida! Släng gärna på någon meter extra om du skulle råka sabba en längd, aldrig fel att ha en snutt över. Var ett tag sen jag sleevade så har inte diametern i huvudet så den frågan överlåter jag till någon som är mer uppdaterad på dem siffrorna! Lycka till!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Som ovan på längden.

Sen är det väl 3mm om du ska sleeva alla kablar individuellt, vilket jag antar. Till SATA köper du SATA-sleeve.

Krympslang kan du ju antingen köpa uppklippta eller inte, upp till dig.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Tack!

Visa signatur

Chassi: Corsair Vengeance C70 Arctic White, Moderkort: Asus Maximus V Extreme, Processor: Intel Core I7 3770K, Grafikkort: Asus Geforce GTX 770 DirectCu II, Ram: Kingston HyperX beast 2133Mhz 2x4 Gb, Nätaggregat: Corsair AX760 80+ Platinum, CPU-Kylning: Cooler Master Hyper 212 Evo, SSD: Kingston HyperX 90 Gb.