Kan man koppla på en AUX utgång istället för en inbyggd högtalare?

Permalänk
Medlem

Kan man koppla på en AUX utgång istället för en inbyggd högtalare?

Hej!
Detta är väl inte direkt helt rätt forum för detta med jag hoppas att någon kan hjälpa mig i alla fall!

Det är så att jag har en portabel Vinylspelare med inbyggd högtalare och jag skulle vilja kunna koppla in den till en förstärkare! Jag har funderat på om det går att koppla som bilden nedan, direkt på högtalarens anslutning till signalkällan.

Är detta bra/dåligt/skadligt? Då ett par vanliga hörlurar är högtalare så borde det ju inte vara helt knasigt att ansluta 3.5mm honan på högtalarsladden?

Här är min tanke på hur jag skulle koppla ihop det! Brytaren är för att slippa ljud i både den inbyggda högtalaren och förstärkaren!

Mycket tacksam för svar!

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Signalkällan på bilden kommer väl från spelarens inbyggda förstärkare? I så fall är det knappast lämpligt att köra in den signalen i någon av den externa förstärkarens lågnivåingångar, det borde bli för kraftig signal.

Men jag har väldigt lite koll på sånt här, så jag bara gissar.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Rekordmedlem

Du vill alltså göra om en signal från ett slutsteg till en line in ? Troligen behöver du en transformator/di box emellan, eller så letar du upp linjesignalen nånstans efter riaa delen och plockar ut signalen därifrån.
Du borde ha nån volymkontroll, där finns det säkert linjenivå.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.