värt att köpa metro last light, lång story?

Permalänk
Avstängd

värt att köpa metro last light, lång story?

Hej undrar med er om det är värt det att köpa metro last light limited edition? är det bra story? samt väldigt lång? och vad får man när man väljer limited edition?
Mvh.

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Entusiast

Det här svarar på en av dina frågor iaf:
http://www.howlongtobeat.com/gamebreakdown.php?gameid=12432

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jag spelade ut spelet i helgen och kan lätt säga att detta är årets bästa spel hittils. Storyn är enligt mig riktigt bra och tog för mig en bra stund att klara ut (körde på hard). Jag säger bara köp!

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem

Storyn är tillräckligt lång såvida du inte stressar. Njut, se allt, möt alla och spela med inlevelse så har du minst 20 timmar speltid. Är på min andra tur genom Metro't. Helt klart värt ett köp, de trailers och gameplays som finns ute borde vara nog motivation. Med Limited Edition beroende på region så får du vad jag har hört antingen RPK eller AK variant.

För våran region, som är Sverige så får vi AK'n. Dessa vapen skall vara exklusivt till Ranger Mode. Ranger Mode i sig kommer i två lägen, Ranger Normal och Hardcore, ganska självförklarat att det är svårighetsgrader det handlar om. Går givetvis att försöka få tag på cdkey beroende på vilket vapen du vill ha, men är inte garanterat att det är regionfritt.

Vid sidan om som diskussion är det även debatterat huruvida denna DLC kan klassas som just DLC, med tanken på att svårighetsgrader är något man förväntar sig få gratis, inte mindre full tillgång till alla vapen. Har läst att det skall komma en expansion ganska snart. I överlag är spelet rätt bra optimerat, speciellt för Nvidia kort

Permalänk
Medlem

Om du inte har lirat metro2033 så köp det först. billigare och betydligt bättre.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Se astrob0y.

Storyn var längre än jag trodde men även sämre än vad jag hade förväntat mig, den blev ganska klyschig mot slutet. Helt klart värt pengarna men inte lika bra som föregångaren.

Permalänk
Skrivet av KurtEgon:

Se astrob0y.

Storyn var längre än jag trodde men även sämre än vad jag hade förväntat mig, den blev ganska klyschig mot slutet. Helt klart värt pengarna men inte lika bra som föregångaren.

äh det var ju jättekort klarade ut det på ngr timmar bara

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Om du inte har lirat metro2033 så köp det först. billigare och betydligt bättre.

Det är ett bra spel, men åh så mycket buggigare och oputsat än last light

Visa signatur

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaW D Coy:

äh det var ju jättekort klarade ut det på ngr timmar bara

Ja om man spelar på easy och bara rushar igenom det och explorar ingenting.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem

Ranger Hardcore är ganska rushad i implementationen, hela UIt försvinner så det finns ingen möjlighet att veta hur mycket ammo du har och du får inte någon information om vad useknappen gör i konversationer ofta. Ganska lätt också.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Pinkn00b:

Ja om man spelar på easy och bara rushar igenom det och explorar ingenting.

suger du så mycket jag körde på Hard dock ett snäpp under högsta.

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaW D Coy:

suger du så mycket jag körde på Hard dock ett snäpp under högsta.

om du klarade det på några timmar bara på hard verkar det som du rushade igenom det utan att explora, cod style

Visa signatur

3900x | 2080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Skrivet av Laggzor:

om du klarade det på några timmar bara på hard verkar det som du rushade igenom det utan att explora, cod style

jodå gick runt och hittade en massa användbara saker :]

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem

Jag blev väldigt besviken på spelet. Storyn kändes rätt B i förhållande till t.ex Bioshock Infinite och Shooterdelarna kändes som vilket fps som helst. Vet inte vad jag förväntade mig iofs. 6/10.

Permalänk
Medlem

Själva storyn var ju rätt bra, men slutet var ju otroligt cheesy. Hur många gånger har man använt det kortet igentligen?

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Har en del frågor innan jag köper spelet.
1. Är det en massa laddningspunkter som det va i 2033.
2. Hatade verkligen on-rail delarna av 2033 finns de kvar?
3. Finns det mycket att utforska?
4. Har dem förbättrat smygandet?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGangBanger:

Har en del frågor innan jag köper spelet.
1. Är det en massa laddningspunkter som det va i 2033.
2. Hatade verkligen on-rail delarna av 2033 finns de kvar?
3. Finns det mycket att utforska?
4. Har dem förbättrat smygandet?

1: Ja men de är korta och man får höra lite av artyoms tankar medas så det känns inte som en "loadingscreen".
2: Ja, det är i tunnelbanan? Dock mycket runtom, dörrar man kan gå in i, omvägar man kan ta etc. Men vissa delar är dock "på spåret"....
3: Beror på hur mycket man ger sig in i spelet, gör man en speedrun går det snabbt men vänder man på varenda sten har man nog 20-30h iaf.
4: Tagit mig igenom halva Ranger Hardcore med kniven! (Dåligt med ammo!) Så ja, det går att smyga och är det ett rum med massa soldater kan man ofta smyga en viss väg, slå av lampor o smyga vidare, döda några och sen lämna rummet, man _måste_ inte gå in gunz blazing och skjuta allt som rör sig... Men det är inte tanken heller... Ibland verkar dock fienderna lite VÄL dumma, man kan smyga förbi dem sålänge det är mökt och de inte är "alerted".

Permalänk
Medlem

Kommer man uppskatta Last light mer om man lirat Metro2033 först?

Har lust att köpa Last light. Men har inte spelat 2033.
Vilket ska man börja med?

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

om du klarade det på några timmar bara på hard verkar det som du rushade igenom det utan att explora, cod style

Håller helt med.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaW D Coy:

suger du så mycket jag körde på Hard dock ett snäpp under högsta.

Vet inte var du fick iden att jag suger men jag körde på den högsta svårighets graden med rangermode och på ryskt tal för att få en riktig trevlig upplevelse.
Sen så var spelet inte jättesvårt handlar bara om att inte slösa ammunition på människor utan använda den mot watchmen när det behövs.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem

Ta en titt på vad Total Biscuit tycker:
http://www.youtube.com/watch?v=DWimz-duun8

Han är rätt så kräsen

Permalänk
Skrivet av Pinkn00b:

Vet inte var du fick iden att jag suger men jag körde på den högsta svårighets graden med rangermode och på ryskt tal för att få en riktig trevlig upplevelse.
Sen så var spelet inte jättesvårt handlar bara om att inte slösa ammunition på människor utan använda den mot watchmen när det behövs.

8h ~tog det :]

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaW D Coy:

8h ~tog det :]

Tog ca 13 timmar för mig fast jag kan vara lite långsam då jag verkligen vill suga upp upplevelsen :).

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkn00b:

Tog ca 13 timmar för mig fast jag kan vara lite långsam då jag verkligen vill suga upp upplevelsen :).

24h och jag njuter fortfarande

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

Absolut värt ett köp, grym story och känsla. Ett minus är för alla buggar som finns i det, fick ändra tesselation från very high till medium för att vissa partier blev helt ospelbara annars.

Permalänk
Medlem

Körde klart det på 18 timmar , skulle kanske kunnat ta några timmar till om jag inte varit tvungen att stressa genom 2-3 kapitel pga krash-buggar som gjorde det ospelbart.

Jäkligt kul spel iallafall!

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W