Permalänk

Hjälp med bredbands val

Godmorgon alla!

Vi skall skaffa fibernät snart och hade behövt hjälp med att välja.
Har lite olika leverantörer att välja mellan men har ingen koll på vilken som är stadigast.

Kan välja mellan:

Alltele
bahnhof
BIK
Bitcom
Bredband2
Bredbands gruppen
Com hem
Ip-sweden
kalejdo
Net at once
Netit
Berverado
T3
Tele2
Top24
Tyfon
Zon
serverado

Bjuder på stavfel och önskar alla en trevlig dag!

Permalänk
Medlem

Bahnhof alla dagar i veckan!

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk

Jag hade valt Bahnhof. Många bekanta som är väldigt nöjda med dem.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3770k @ 4,6Ghz GPU: ASUS GeForce GTX 670 2GB RAM: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB Moderkort: ASUS SABERTOOTH Z77 SSD1: Corsair SSD Force Series 3 60GB SSD2: Corsair SSD Force Series 3, 240GB HDD: Western Digital Caviar® Black 1TB HDD2: Western Digital Caviar® Black 2TB

Permalänk
Avstängd

+1 på bahnhof

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk

Har för mig att jag har hört att Bahnhof har en del downtimes och kan vara rätt ostadiga?
Kan dock missta mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stewart94:

Har för mig att jag har hört att Bahnhof har en del downtimes och kan vara rätt ostadiga?
Kan dock missta mig

jag har haft kanske 30min downtime på fyra år, men det kan väl vara olika beroende på var man bor.
har aldrig haft några problem med hastigheten osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk

Okej ska kolla lite närmre på Bahnhof, tacksam för snabba svar!

Permalänk
Avstängd

Jag fick också möjligheten att byta till fiber och jag har haft Bredband2 i ca 3 månader nu och det har funkat utmärkt, aldrig haft några problem alls. Brukar tanka mycket och ha kompisar över för LAN och har trots detta aldrig sett en nersänkning i hastighet!

Visa signatur

27" BenQ 144 hz XL2720Z - Fractal Design Define S Black Windowed - Corsair Force LE 240GB - Crucial Ballistix Sport LT Red 2x8GB - Gigabyte Z170-GAMING K3-EU - Corsair CX750M 750W - Intel Core i7-6700K 4,0Ghz - MSI GeForce GTX980 Ti"

Permalänk

okej kan titta lite Bredband2 också

sitter på telia just nu, ej fiber.

Och det är den värsta skiten som finns, segar nästintill hela tiden på datorerna i hela huset, även om bara en dator är igång. Vissa perioder kan jag inte ens kolla ex: facebook på 3 dagar

Permalänk
Medlem

Har en polare som har bahnhof och hans strular som fan..Själv har jag BB2 och fungerar hur bra som helst..Men tror det beror mer på statsnätet om det strular än själva isp

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Jag hade valt Bahnhof eller T3.

Visa signatur

/Johan

Permalänk
Medlem

Är det någon sm nämnt Banhof? annars kan Banhof vara ett bra alternativ, eller varför inte Banhof eller tex. Banhof.

Nej, men skämt och sido så är det Banhof du ska ha, fighting the good game!

PS. Du kan välja Banhof också..

Permalänk
Medlem

Hade Bahnhof tidigare, men då jag sänkte mina kostnader med 66% genom att byta till ComHem var valet inte svårt.

Kolla upp priserna!

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Lär sig folk aldrig att Bahnhof är det som gäller??

Permalänk
Skrivet av Yorg:

Hade Bahnhof tidigare, men då jag sänkte mina kostnader med 66% genom att byta till ComHem var valet inte svårt.

Kolla upp priserna!

Com Hem levererar inte kvalité, iaf inte enligt mina erfarenheter. Deras medelsvensson reklamer stör jag mig på också

Fiber är det självklara valet, själv har man Bredbandsbolaget och deras fiber har inte krånglat, men de är inte med på listan. Bahnhof har rätt goda rykten.

Permalänk
Medlem

Bredband2 ska vara schyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Retrospective:

Com Hem levererar inte kvalité, iaf inte enligt mina erfarenheter. Deras medelsvensson reklamer stör jag mig på också

Fiber är det självklara valet, själv har man Bredbandsbolaget och deras fiber har inte krånglat, men har heller ej hört något illa on Bahnhof.

Comhems uppkoppling är klart stabilare för mig än Bahnhof var. Men det är min erfarenhet, jag skulle aldrig drömma om att försöka uttala mig generellt eftersom det är upp till de lokala omständigheterna.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk

Jag har Bahnhof via framtidensbredband i göteborg -> http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...

Har blivit mycket bättre sen problemet uppstod, men inte till 100%. Sen om man kan fortsätta klaga, vet jag inte riktigt.

Om det är via framtidensbredband så har Bredband2 en bra drive med halva eller gratis 6 månader vid 12 mån bindning, vilket skulle leda till ca 72kr/mån för 100/10. Läs deras villkor dock, lite luriga.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB