Jag vill ha en lånemus under reparationstiden, tillverkaren går inte med på detta

Permalänk
Inaktiv

...att sedan jämföra en bil och en datormus, herregud. Du har väl en dyr försäkring på bilen om inget annat. Skaffa det till nästa mus så ska du nog se att du får en ersättning där också...den dagen ett företag som tillverkar möss, och tillhandahåller en försäkring för sådana ändamål.

Skickades från m.sweclockers.com

hån borttagna
Permalänk
Avstängd
Skrivet av foxzox7:

Det är stor skillnad från en bil som du skrev innan.
INGEN tillverkare ger en lånemus. INGEN.

Flera butiker gör det däremot.
Fast iofs där går man bara in och får en ny direkt ;'9

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

jag börjar få känslan att IceDread inte är en människa utan möjligen en konkurrent, jag personligen har inte Qpad men som det verkar här så gör erbjuder Qpad dig sin service precis som dom ska, om du inte kan leva utan datormus i ett par dagar har du allt större problem än att datormusen inte fungerar ^^

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Jämför din mus med andra datorkomponenter.

Dålig hårddisk = vänta på att man får en ny eller reparation.
Dålig skärm = vänta på att man får en ny eller reparation.
Dålig CPU = vänta på att man får en ny eller reparation.

Och att man får en lånebil när bilen är kass är väl ett fall för sig. Inte många som har en extra backup bil på lager..

Han hävdar dock att han fick en Ny skärm för några år sedan utan att företaget ens kollade på den...

Har svårt att tro att är sant eller att företaget inte är vid liv i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Sådana här trådar borde omgående bli inte bara låst utan borttagen. Kan man anklaga företag för vad som helst bara för en idiot sak som man har konstig inställning till?! Service är bra men man kan ju låta bli att utnyttja den över gränserna bara för att man kan gå in på ett forum sen och skriva skit om företaget om man inte får som man vill. Nu tror jag snarare Qpad vinner anseende p.g.a. denna tråden snarare än förlorar, så avsikten blir nog inte vad som var tänkt. Ajdå!

Dessutom andra tråden TS har igång där detta tas upp! Typiskt fall där man är besviken att något man köpt inte funkar som man vill och då ska hämnas på nån. Hade lånemus erhållits så hade väl den varit för dålig och samma diskussion om dålig service hade väl ägt rum.

Permalänk
Medlem

En mus köpt från en större butik på nätet gick sönder efter ett år. Jag kontaktade dem och fick instruktionen att 1) kasta musen, och 2) invänta ny mus. Jag tycker att reklamationsärenden ska skötas så smidigt som möjligt.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Skrivet av Forsgren:

Han hävdar dock att han fick en Ny skärm för några år sedan utan att företaget ens kollade på den...

BenQ gör så, dom skickar dock en räkning om du inte skickar tillbaks en trasig skärm

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Eller så köper du en ny, och säljer den nya du får av Qpad.

anledningen till att TS vill låna en temporärt kanske är för att det kanske inte finns ett överflöd av pengar som man kan spendera när man vill utan man tager det man haver såsom på telia/phonehouse så lånar man oftast en telefon undertiden produkten är på lagning. dock så kan jag inte svara på om det står på papper eller ej att man ska få en likvärdig produkt som kompensation iaf undertiden som lagning pågår men då är det oftast dem som har den servicen har också fysiska butiker utspridda över hela landet för annars skulle det uppstå mycket problem pga kommunikation problem då man måste skicka exempel mobilen på posten och vänta 3-4 dagar för oss som inte bor mitt i huvudstaden och bor mer ute på landet hållet. annars så vet jag att jag pratar för flera andra i samma fråga ^^,

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Skrivet av IceDread:

S
Sönder?

Oftast lämnar folk in sina bilar för service... eller uppgradering någon del.

Så detta betyder att du lämnat in din bil, betalat alt. skrivit kontrakt på betalning för felsökning alt. reparation. Och allt det hos en firma som faktiskt servar bilar?
Sist jag kollade är inte QPad en serviceverkstad, och du verkar inte heller villig att betala för reparation? Försök lämna in mussen din till en Ford återförsäljare och se vad som händer!

Och till QPad, den här personen förtjänar inte er service med den attityd hon har.
Fortsätt med det ni gör, ni gör det bra och ni gör det rätt.

Och vill man i framtiden ha absolut snabbast service så köper man över disk hos en handlare som Inet eller Webhallen som har servicestation på plats och kan felsöka direkt.

Till en sista mening, IceDread, skärpning nu för fan. Du är en vuxen människa, tänk innan du skriver och får alla att skratta åt dig.

förolämpning borttagen
Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att det är extremt stor skillnad på rutiner för trasiga produkter om man vänder sig direkt till tillverkaren eller en butik/webshop.
Om folk har fått nya produkter direkt eller utbytt direkt över disk så är det för att just den butikens rutiner är så eller att det är goodwill.
Så man kan inte säga "När min produkt gick sönder fick jag en ny utskickad direkt!". Det beror med vem man pratar med

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Om produkten är av nominellt värde och bortom lagning är det inte helt ovanligt att större butiker säger att man kan kassera den i väntan på utbytesprodukten.

Men vid reparation så har jag aldrig varit med om att få en låne-produkt under service tiden(ifrån postorder företag), men det är ju inte omöjligt att några fortfarande erbjuder denna typen av tjänster.

QPad musen ligger i samma prisklass. Kollar vi sen på kostnaden för att hantera ett reparationsärende (själva arbetet, frakt, support) så borde detta ligga i still med en ny mus. Så då kan man tycka att det borde redan skicka en ny mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Senast jag lämnade in bilen så fick jag en lånebil under perioden, den enda kostnaden var bensinen. I många branscher fungerar det så.

Eftersom jag här måste skicka in musen och blir utan mus i flera dagar blir det att jag måste köpa en ny mus. Alltså lika bra att slänga denna qpad mk5k och gå vidare pga felaktig produkt och dålig service.

Gick till skomakaren där jag köpte mina skor för reparation. Fick inga låneskor*=/

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Rätt intressant frågeställning.

Från KKL:

Citat:

Skadestånd
Du kan dessutom kräva skadestånd i vissa fall. Du har rätt till ersättning för alla utgifter och förluster som du drabbas av på grund av fel på varan.

Gissar att hyresmarknaden för möss är begränsad men egentligen borde man kunna hyra en mus under tiden och kräva ersättning för det.

Imponerande att TS orkar bråka om en sån här sak dock.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

nu är det faktiskt så att det finns företag som skickar en ny produkt så fort man skickat in den gamla ibland, t.ex så skickade cdon en ny GPU till mig så fort jag meddelat att jag skickat det trasiga,

Jag har ett par extra bilar på lager

Oftast skickar företagen ut en ny produkt och sedan får man skicka tillbaka den defekta, i vilket fall som så är ändå produkten defekt och man måste vänta på en ny.

De rika de kan

Skrivet av 20kr:

Jag har skickat in merparten saker på din lista utan problem.
Alla har faktiskt skickat ut en sprillans ny produkt innan jag ens skickat in den defekta, sammanträffande?

I vilket fall som måste man ändå vänta på att få den nya produkten.

Skrivet av Forsgren:

Kanske gick på -90 talet när antalet beställningar via internet var väldigt liten.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Skrivet av 20kr:

Inte lusläst hela tråden men anser det vara självklart att han ska få en ny mus, lyckas ni fixa den han skickar in så får ni sälja den som fyndvara eller använda själva på kontoret.
Vare sig det gällt hårddiskar, nätagg eller modem så har jag alltid fått ett nytt utskickat om varan jag fått varit defekt.
Och i paketet med nya varan så har jag fått en retursedel för den defekta produkten, behöver inte vara svårare än så.
Låter som 0 goodwill och sånt tappar man kunder på i rasande takt om det fortsätter.

Jo fasst han vill ha en lånemus. Qpad har sagt att han kommer få tillbaka sin reparerade mus eller en ny om den gamla inte går att reparera

Visa signatur

Processor: AMD Athlon II X4 651 Quad-core 3.00 GHz
Grafikkort: GTX 480
RAM: 8 GB
Skärmar: BenQ G2250 BenQ G700

Permalänk
Medlem
Skrivet av harald705:

Jo fasst han vill ha en lånemus. Qpad har sagt att han kommer få tillbaka sin reparerade mus eller en ny om den gamla inte går att reparera

Varför inte skicka ut en ny mus till honom med en gång då hans uppenbarligen är defekt?
Och om det nu är en kostnadsfråga så kan man ju undra hur många defekta möss dom egentligen har för att det ska påverka deras ekonomi? -.-

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

Gick till skomakaren där jag köpte mina skor för reparation. Fick inga låneskor*=/

Vill du ha någon annans fotsvett?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Så detta betyder att du lämnat in din bil, betalat alt. skrivit kontrakt på betalning för felsökning alt. reparation. Och allt det hos en firma som faktiskt servar bilar?
Sist jag kollade är inte QPad en serviceverkstad, och du verkar inte heller villig att betala för reparation? Försök lämna in mussen din till en Ford återförsäljare och se vad som händer!

Och till QPad, den här personen förtjänar inte er service med den attityd hon har.
Fortsätt med det ni gör, ni gör det bra och ni gör det rätt.

Och vill man i framtiden ha absolut snabbast service så köper man över disk hos en handlare som Inet eller Webhallen som har servicestation på plats och kan felsöka direkt.

Till en sista mening, IceDread, skärpning nu för fan. Du är en vuxen människa, tänk innan du skriver och får alla att skratta åt dig.

Jag tycker det är anmärkningsvärt att du som kund förväntas köpa en ny produkt. Det bör inte vara svårt att förstå. De flesta kanske har en mus liggande till övers, andra har det inte.

svar på borttaget inlägg borttaget
Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Vill du ha någon annans fotsvett?

Vill du ha någon annans handsvett?

Visa signatur

01010100 01101000 01100101 00100000 01100111 01100001 01101101 01100101

Permalänk
Medlem

Lånemus?

Dagens skämt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishguy32:

Vill du ha någon annans handsvett?

Bryr mig inte, liten trasa så ^^. Vid fotsvett känns det som en gräns går

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min flickvän blev sjuk och sedermera inlagd på sjukhus, inte sjutton ringde jag ikea och frågade efter en låneflickvän, bara för att hon nu blev 'tillverkad' i en säng som ikea tillverkat/sålt.

Den du köpt produkten av hjälper dig med reklamationshanteringen, om du har garanti kvar.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Att behöva ha reservdelar hemma själv.. bara störande och tar plats.. har bara varit behov av det en gång tidigare när moderkortet från komplett pajade och deras support segade...

ja, det vore ju förjävligt om man råkade ha saker hemma när grejer går sönder, trist att man bara kan gå o hämta något annat fungerande under tiden medans man väntar på att få det som gick sönder lagat/utbytt ( om man har garanti )

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

för att tillägga denna tråd så fick jag en skärm i utbyte av Diboss(som tillverkade den) när den dog utan att lämna tillbaka den.

Dom finns dock inte kvar idag då dom konkade för ett bra tagsen... Kontentan av det är att det är inte ekonomiskt försvarbart av ett företag att göra så

förolämpning/olämplig formulering borttagen
Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk

The i-lands problem! Its burning my eyes! IT BURNS!

Skämt och sido, du tycker inte att det kan vara värt att bara skicka in den istället för att lägga ner en massa energi på något som du verkar bli frustrerad av?
Att göra något man mår dåligt eller rent av bara inte bra för är väl bara att få överstökat istället för att be om saker man itne kommer att få. Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

för att tillägga denna tråd så fick jag en skärm i utbyte av Diboss(som tillverkade den) när den dog utan att lämna tillbaka den.

Dom finns dock inte kvar idag då dom konkade för ett bra tagsen... Kontentan av det är att det är inte ekonomiskt försvarbart av ett företag att göra så

Jo så kan man nog säga.

Och till TS, kom gärna tillbaka med info om vad du köpte för mus till slut. För nog är det väl så att du endast köper möss av tillverkare som vid reparation ger dig en ersättningsmus. Du som var så noga med principerna som det verkar. Du måste ju så klart kolla upp sånt framöver....eller kan det vara så att du brann av och nu insett att du överreagerade och att du inte kommer att kunna använda mus till dina datorer framöver eftersom inga tillverkare ger dig en ersättningsprodukt medans du väntar på att din mus ska lagas?!

Suck!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Forsgren:

Atea gör eller gjorde det iaf man kontakta dom det kom ett bud med ny produkt och man lämnade den gamla till budet inget snack om att kontrollera produkten och det finns säkert flertal företag som gör sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Jag tycker det är anmärkningsvärt att du som kund förväntas köpa en ny produkt. Det bör inte vara svårt att förstå. De flesta kanske har en mus liggande till övers, andra har det inte.

Pappas pengar? Det är snarare du som ser ut som pappas pojke med krull där bak som inte tänker på kostnader och saknas principer.

Lär dig navigera i windows med tangentbordet!
Det är väl inte mycket mer än spelande som verkligen kräver en mus?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan^junior:

Min flickvän blev sjuk och sedermera inlagd på sjukhus, inte sjutton ringde jag ikea och frågade efter en låneflickvän, bara för att hon nu blev 'tillverkad' i en säng som ikea tillverkat/sålt.

Den du köpt produkten av hjälper dig med reklamationshanteringen, om du har garanti kvar.

Du kanske skulle kunna få låna en IVAR?
Den har ju skapliga hyllor ändå.. Bara hoppas på att där inte saknas en skruv.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S39896371/

Visa signatur

Shuttle XPC Z170R8 V2 - i7 6700 - RX 580
Microsoft Surface Pro
Google Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Bryr mig inte, liten trasa så ^^. Vid fotsvett känns det som en gräns går

Svett är detsamma oavsett om det kommer ur handen, foten, eller andra kroppsdelar. Det är bara att dra lite antiperspirant så kan du använda skorna i thirtyseventh-hand.