Webhallen och en trasig skärm.

Permalänk
Medlem

Webhallen och en trasig skärm.

Tänkte bara berätta lite om mina erfarenheter av Webhallen ang ett ärende. För cirka två veckor sedan gick min skärm sönder, antagligen ett pixelfel.
Skärmen är förövrigt endast 7 månader gammal.
Lämnade in skärmen hos Webhallen som tog emot skärmen utan några konstigheter, efter som jag arbetar en hel del hemifrån är jag tvungen att ha en fungerande skärm.

Jag frågar personen i kassan om de har någon låneskärm, vilket de inte har. Jag säger att jag inte kan vara utan skärm hemma av tidigare nämnda anledningar. Personen i kassan säger att om et visar sig vara fel på din skärm kommer vi antagligen att köpa tillbaka den, detta gör att jag köper en ny skärm direkt och hoppas att de kommer lösa in skärmen. Efter cirka 10 dagar går jag in på Webhallen och frågar vad som händer i mitt ärende, "antagligen dyker den upp idag" säger killen i kassan. Redan samma dag får jag ett mail om att min skärm är redo för utlämning, ok tänker jag och åker dit för att prata med dem.
Skärmen som personen i kassan ger mig var nog det risigaste jag sett, repig, lite kantstött, fläckig etc. Jag berättar för honom att jag inte kommer godta en skärm som ser ut som sådär, det bör tilläggas att jag är rätt petig med mina saker och de mesta jag äger är eller ser ut att vara i nyskick. Anledningen att jag inte vill ta emot den är att jag nu måste sälja de eftersom de vägrar att köpa tillbaka den då den är "för gammal?!". Killen i kassan kan inte ta beslut i detta och ber mig återkomma dagen efter efter 10:00.

Dagen efter åker jag dit för att prata med service personen i fråga (om man nu kan kalla han för det), ut kommer någon person som varken vet vad service är eller har för avsikt att bemöta eller hjälpa kunder. Han hävdar att skärmen jag fått är en "fullgod" ersättningsvara då skärmen jag tidigare haft var så gammal, jag bemöter detta med att säga att min skärm var i nyskick. Något han direkt avfärdar och påstår att min skärm såg ut sådär, jag kände direkt att jag var tvungen att kontrollera mig själv för att inte bli vansinnig. Inte nog med att killen är otrevlig han ljuger också! Efter cirka 10 min diskussion ger jag upp då det inte handlar om några stora pengar (1500:-) jag kommer behålla denna skärm som backup om nästa skulle gå sönder.

Men Webhallen har förlorat en bra kund jag har lagt ner över 50 000:- kronor över det senaste två åren, det var väl rätt väntat att det skulle bli såhär nu när Komplett har tagit över. NOLL servicekänsla överhuvudtaget och dåligt bemötande. Jag arbetar för ett väldigt stort IT företag och jag kan lova att jag inte kommer prata gott om Webhallen och deras bemötande under luncher etc.

Ursäkta för wall of text men vill bara dela med mig av detta.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D@Stock, ASUS ROG ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, ASUS RTX 4080 Super, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000, Hyte Y60, Samsung NVME 980Pro 1TB, 2X WD Black SN850 1TB NVME, Intel 545s 512GB.
Skärm: Corsair Xeneon Flex 45", Samsung G7 32"
Server:UnRaid OS, Fractal Design Node 804, Asus Sabertooth Gryphon Z97, Intel XEON 1220v3, 32GB DDR3 RAM, 14TB Storage.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Xenomorph:

Tänkte bara berätta lite om mina erfarenheter av Webhallen ang ett ärende. För cirka två veckor sedan gick min skärm sönder, antagligen ett pixelfel.
Skärmen är förövrigt endast 7 månader gammal.
Lämnade in skärmen hos Webhallen som tog emot skärmen utan några konstigheter, efter som jag arbetar en hel del hemifrån är jag tvungen att ha en fungerande skärm.

Jag frågar personen i kassan om de har någon låneskärm, vilket de inte har. Jag säger att jag inte kan vara utan skärm hemma av tidigare nämnda anledningar. Personen i kassan säger att om et visar sig vara fel på din skärm kommer vi antagligen att köpa tillbaka den, detta gör att jag köper en ny skärm direkt och hoppas att de kommer lösa in skärmen. Efter cirka 10 dagar går jag in på Webhallen och frågar vad som händer i mitt ärende, "antagligen dyker den upp idag" säger killen i kassan. Redan samma dag får jag ett mail om att min skärm är redo för utlämning, ok tänker jag och åker dit för att prata med dem.
Skärmen som personen i kassan ger mig var nog det risigaste jag sett, repig, lite kantstött, fläckig etc. Jag berättar för honom att jag inte kommer godta en skärm som ser ut som sådär, det bör tilläggas att jag är rätt petig med mina saker och de mesta jag äger är eller ser ut att vara i nyskick. Anledningen att jag inte vill ta emot den är att jag nu måste sälja de eftersom de vägrar att köpa tillbaka den då den är "för gammal?!". Killen i kassan kan inte ta beslut i detta och ber mig återkomma dagen efter efter 10:00.

Dagen efter åker jag dit för att prata med service personen i fråga (om man nu kan kalla han för det), ut kommer någon person som varken vet vad service är eller har för avsikt att bemöta eller hjälpa kunder. Han hävdar att skärmen jag fått är en "fullgod" ersättningsvara då skärmen jag tidigare haft var så gammal, jag bemöter detta med att säga att min skärm var i nyskick. Något han direkt avfärdar och påstår att min skärm såg ut sådär, jag kände direkt att jag var tvungen att kontrollera mig själv för att inte bli vansinnig. Inte nog med att killen är otrevlig han ljuger också! Efter cirka 10 min diskussion ger jag upp då det inte handlar om några stora pengar (1500:-) jag kommer behålla denna skärm som backup om nästa skulle gå sönder.

Men Webhallen har förlorat en bra kund jag har lagt ner över 50 000:- kronor över det senaste två åren, det var väl rätt väntat att det skulle bli såhär nu när Komplett har tagit över. NOLL servicekänsla överhuvudtaget och dåligt bemötande. Jag arbetar för ett väldigt stort IT företag och jag kan lova att jag inte kommer prata gott om Webhallen och deras bemötande under luncher etc.

Ursäkta för wall of text men vill bara dela med mig av detta.

Att det har med "att komplett har tagit över" tror jag bara är ignorans från din sida.
Ingen personal eller interna riktlinjer har ändrats. Det är ett dotterbolag och drivs konkurrerande till komplett på alla sätt och vis. Sedan att vinsterna driver samma koncern är ju en annan femma.

Själv skulle jag inte gett mig. Vad som är en "godtycklig" ersättningsvara är alltid kundens uppfattning som gäller. Bara att ta det längre upp i stegen till någon som har befogenheter att ge dig det som du förtjänar.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Tycker också du ska stå på dig mer!

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem

Köp från Inet!

Dålig service är det värsta jag vet.

Permalänk
Medlem

Kanske inte har med komplett att göra. Men inet och netonnet är det som gäller från och med nu. Ska dra ett mail till någon högre upp och begära utbyte.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D@Stock, ASUS ROG ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, ASUS RTX 4080 Super, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000, Hyte Y60, Samsung NVME 980Pro 1TB, 2X WD Black SN850 1TB NVME, Intel 545s 512GB.
Skärm: Corsair Xeneon Flex 45", Samsung G7 32"
Server:UnRaid OS, Fractal Design Node 804, Asus Sabertooth Gryphon Z97, Intel XEON 1220v3, 32GB DDR3 RAM, 14TB Storage.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenomorph:

Kanske inte har med komplett att göra. Men inet och netonnet är det som gäller från och med nu. Ska dra ett mail till någon högre upp och begära utbyte.

Vilken butik var du inne i?

Permalänk
Medlem

Det va ju dåligt av webhallen och fan va olika det kan va. När mitt ljudkort gav upp så gick jag till webhallen i Solna, förklarade felet för killen i kassan fick skriva på ett papper som Asus skulle ha och fick ett nytt inget snack om saken. Samma sak med mitt headset på webbhallen i Stockholm. Så enligt mig har dom väldigt bra service

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Rekordmedlem

Vad är det som hänt egentligen? Har du fått skärmen utbytt?
Och vad var det för fel ? "antagligen ett pixelfel" vad innebär det ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vad är det som hänt egentligen? Har du fått skärmen utbytt?
Och vad var det för fel ? "antagligen ett pixelfel" vad innebär det ?

Det var ett vitt streck som åkte över skärmen, och nej det är inte mitt gfx. Jag testade flera olika bildkällor. Ja den har blivit utbytt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D@Stock, ASUS ROG ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, ASUS RTX 4080 Super, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000, Hyte Y60, Samsung NVME 980Pro 1TB, 2X WD Black SN850 1TB NVME, Intel 545s 512GB.
Skärm: Corsair Xeneon Flex 45", Samsung G7 32"
Server:UnRaid OS, Fractal Design Node 804, Asus Sabertooth Gryphon Z97, Intel XEON 1220v3, 32GB DDR3 RAM, 14TB Storage.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Vilken butik var du inne i?

Solna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D@Stock, ASUS ROG ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, ASUS RTX 4080 Super, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000, Hyte Y60, Samsung NVME 980Pro 1TB, 2X WD Black SN850 1TB NVME, Intel 545s 512GB.
Skärm: Corsair Xeneon Flex 45", Samsung G7 32"
Server:UnRaid OS, Fractal Design Node 804, Asus Sabertooth Gryphon Z97, Intel XEON 1220v3, 32GB DDR3 RAM, 14TB Storage.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenomorph:

Skumt! Jag har alltid handlat i just Solna butiken och aldrig haft några direkta problem (förutom ett garantiärende som löste sig till slut).

Jag kan förstå om butiken på Sveavägen är lite sämre då det alltid är så mycket folk där och alla är stressade, men att butiks ansvarig eller vad han nu är beter sig sådär är ju inte alls acceptabelt.

Permalänk
Medlem

Nu har det hänt grejer, nyss ringde en representant från Webhallen till mig och sa att jag skulle komma in med skärmen så det kunde ge mig pengarna tillbaka. Här var det tvära vändningar tydligen Men lite förtroende har de fått tillbaka efter detta i alla fall.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D@Stock, ASUS ROG ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, ASUS RTX 4080 Super, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000, Hyte Y60, Samsung NVME 980Pro 1TB, 2X WD Black SN850 1TB NVME, Intel 545s 512GB.
Skärm: Corsair Xeneon Flex 45", Samsung G7 32"
Server:UnRaid OS, Fractal Design Node 804, Asus Sabertooth Gryphon Z97, Intel XEON 1220v3, 32GB DDR3 RAM, 14TB Storage.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det behövs en tråd på internet för det.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Tråkigt att det behövs en tråd på internet för det.

Ja det tycker jag verkligen. Webbhallen har alltid varit bra på att hantera mina tidigare trasiga produkter, men denna gång var det verkligen tvärstopp. Servicekillen hade väl en dålig dag eller så skulle han statuera ett exempel eller nått.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D@Stock, ASUS ROG ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, ASUS RTX 4080 Super, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000, Hyte Y60, Samsung NVME 980Pro 1TB, 2X WD Black SN850 1TB NVME, Intel 545s 512GB.
Skärm: Corsair Xeneon Flex 45", Samsung G7 32"
Server:UnRaid OS, Fractal Design Node 804, Asus Sabertooth Gryphon Z97, Intel XEON 1220v3, 32GB DDR3 RAM, 14TB Storage.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bobzombie:

Det va ju dåligt av webhallen och fan va olika det kan va. När mitt ljudkort gav upp så gick jag till webhallen i Solna, förklarade felet för killen i kassan fick skriva på ett papper som Asus skulle ha och fick ett nytt inget snack om saken. Samma sak med mitt headset på webbhallen i Stockholm. Så enligt mig har dom väldigt bra service

Samma i lkpg, säg vad som är felet o skriv på nåt papper så får man nytt!

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk

Kan vara ett enkelt missförstånd men servicekillen borde försökt reda ut det i så fall.

Permalänk
Medlem

Var nog troligen bara en dålig servicekille.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Kan instämma med andra om att Webhallen är oerhört schyssta med RMA, och går med på att byta ut på stubinen, även fast man har lämnat tillbaka för sent/lite efter garantin eller om felet är självförvållat.

Låter som om du hade en väldig otur

Du ska ju definitivt inte ta emot en sunkig skärm...

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Webhallen

Hej,

Givetvis ska det inte gå till såhär.
Precis som många andra i tråden nämner så brukar vi alltid försöka byta ut produkter över disk så långt det går och går det inte och man lämnar in på service så ska låneprodukter vara i bra skick förstås (men kanske inte alltid 100 % identiska).

Givetvis ska du heller inte bli hemskickad och sedan ditkallad en liten stund senare, det är bara hål i huvet av oss att göra så.

Jag ber verkligen om ursäkt men ser att du nu fått hjälp ser det ut som, om det kvarstår frågor kan du skicka ett PM till mig här på Sweclockers.

Jag ska se till att vi utreder vad som ledde till att du blev behandlad såhär så att det inte upprepas.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Webhallen:

Hej,

Givetvis ska det inte gå till såhär.
Precis som många andra i tråden nämner så brukar vi alltid försöka byta ut produkter över disk så långt det går och går det inte och man lämnar in på service så ska låneprodukter vara i bra skick förstås (men kanske inte alltid 100 % identiska).

Givetvis ska du heller inte bli hemskickad och sedan ditkallad en liten stund senare, det är bara hål i huvet av oss att göra så.

Jag ber verkligen om ursäkt men ser att du nu fått hjälp ser det ut som, om det kvarstår frågor kan du skicka ett PM till mig här på Sweclockers.

Jag ska se till att vi utreder vad som ledde till att du blev behandlad såhär så att det inte upprepas.

Webhallen i sitt äss!

Kudos till er i vanlig ordning.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Webhallen i sitt äss!

Kudos till er i vanlig ordning.

Fast någonstans är det väl ändå lite fel att man måste gnälla på ett öppet forum för att få någon slags gehör från en butik i sådana här situationer. Men visst, bra att de i alla fall rättar till det.

Permalänk
Entusiast

Webhallens ledning måste se över sina butiker och vidtaga åtgärder, om de skall överleva. I synnerhet i Stockholm, där alltfler alternativa butiker dyker upp som faktist satsar på kundservice och kompetens.

Min generall uppfattning om Webhallens butiker är att det är dator och TV -spelsbutiker som försöker ge sig på datorhårdvara utan butikskompetens inom dylika. Får nästan upplevelsen att de som jobbar i butikerna är "kvarglömda sommarjobbare".

Jag själv undviker Webhallen så långt det går.

Jag har en del dåliga turer med webhallen. och den värsta jag varit med om, är när jag skulle köpa ett par hårddiskar. Kassören hämtar hårddiskarna från lagret och återkommer en LÅNG stund senare. Tog denne en fikapaus på vägen tro?
Dessutom så hanterar kassören diskarna extremt vårdslöst, som bara är nerstoppade i ESD-påsar. Dunkar ner dessa på disken i ett ljudligt *bang*. Jag klagade över den vårdslösa hanteringen, och talade om att jag inte tänker köpa diskarna som ligger där. De är garanterat trasiga efter den hanteringen. Kassören blängde på mig som om jag vore en idiot. Jag gick därifrån. Varför argumentera med någon som inte ens vet vad en dator är för något?

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av SysGhost:

Webhallens ledning måste se över sina butiker och vidtaga åtgärder, om de skall överleva. I synnerhet i Stockholm, där alltfler alternativa butiker dyker upp som faktist satsar på kundservice och kompetens.

Min generall uppfattning om Webhallens butiker är att det är dator och TV -spelsbutiker som försöker ge sig på datorhårdvara utan butikskompetens inom dylika. Får nästan upplevelsen att de som jobbar i butikerna är "kvarglömda sommarjobbare".

Jag själv undviker Webhallen så långt det går.

Jag har en del dåliga turer med webhallen. och den värsta jag varit med om, är när jag skulle köpa ett par hårddiskar. Kassören hämtar hårddiskarna från lagret och återkommer en LÅNG stund senare. Tog denne en fikapaus på vägen tro?
Dessutom så hanterar kassören diskarna extremt vårdslöst, som bara är nerstoppade i ESD-påsar. Dunkar ner dessa på disken i ett ljudligt *bang*. Jag klagade över den vårdslösa hanteringen, och talade om att jag inte tänker köpa diskarna som ligger där. De är garanterat trasiga efter den hanteringen. Kassören blängde på mig som om jag vore en idiot. Jag gick därifrån. Varför argumentera med någon som inte ens vet vad en dator är för något?

Det är helt upp till personalen så att säga. WH ska sälja vilket de gör.
Att en (1) person "slänger upp" hårddisken med ett ljudligt bang är inte WH's fel och ska såklart inte klandras för det. Ta det isf direkt med personen eller nån i högre position. Inte för att disken troligen gick sönder men iaf.

PS. Personen i fråga hade kanske svårt att hitta dem? Fan tänk efter lite. Du köpte en disk, inte en dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Jag har en del dåliga turer med webhallen. och den värsta jag varit med om, är när jag skulle köpa ett par hårddiskar. Kassören hämtar hårddiskarna från lagret och återkommer en LÅNG stund senare. Tog denne en fikapaus på vägen tro?
Dessutom så hanterar kassören diskarna extremt vårdslöst, som bara är nerstoppade i ESD-påsar. Dunkar ner dessa på disken i ett ljudligt *bang*. Jag klagade över den vårdslösa hanteringen, och talade om att jag inte tänker köpa diskarna som ligger där. De är garanterat trasiga efter den hanteringen. Kassören blängde på mig som om jag vore en idiot. Jag gick därifrån. Varför argumentera med någon som inte ens vet vad en dator är för något?

För att få en mekanisk hårddisk att gå sönder så måste du överskrida 2G (gravitationskraft) vilket det inte blir av att du "slänger upp" en hårddisk på bordet. Denna kraft får du från att du har tappat hårddisken från 4:e våningen på en byggnad, rätt ned på marken. Stöten blir då 2G.
Finns diskar som klarar upp till 7G, så dessa tål ännu hårdare slag och fall.

Hade varit en annan sak om du hade köpt kristallglas i en glasaffär, där kassapersonalen slänger paketet på disken och det säger "bang" på disken och "klirr" inuti lådan, men så länge det gäller datorprodukter så krävs det mer stryk än du kan ana innan de går sönder. Förvisso kan en processor gå sönder rätt enkelt nu mera då de är känsligare än alla andra produkter, men ändå...

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Entusiast
Skrivet av tcntad:

Det är helt upp till personalen så att säga. WH ska sälja vilket de gör.
Att en (1) person "slänger upp" hårddisken med ett ljudligt bang är inte WH's fel och ska såklart inte klandras för det. Ta det isf direkt med personen eller nån i högre position. Inte för att disken troligen gick sönder men iaf.

PS. Personen i fråga hade kanske svårt att hitta dem? Fan tänk efter lite. Du köpte en disk, inte en dator.

Skrivet av HCOC:

För att få en mekanisk hårddisk att gå sönder så måste du överskrida 2G (gravitationskraft) vilket det inte blir av att du "slänger upp" en hårddisk på bordet. Denna kraft får du från att du har tappat hårddisken från 4:e våningen på en byggnad, rätt ned på marken. Stöten blir då 2G.
Finns diskar som klarar upp till 7G, så dessa tål ännu hårdare slag och fall.

Hade varit en annan sak om du hade köpt kristallglas i en glasaffär, där kassapersonalen slänger paketet på disken och det säger "bang" på disken och "klirr" inuti lådan, men så länge det gäller datorprodukter så krävs det mer stryk än du kan ana innan de går sönder. Förvisso kan en processor gå sönder rätt enkelt nu mera då de är känsligare än alla andra produkter, men ändå...

Skulle ni själva köpa hårddiskar efter den hanteringen? Jag pratar om att diskarna var uppslängda i någon sorts "matcho" stil. Det vill säga nerdunsade mot underlaget med extra tillfört kraft.
Jag vet mycket väl vad en disk tål och inte tål, och diskarna ifråga hade säkert fungerat.
Men risken att något har tagit indirekt skada, och förkortar livslängden avsevärt, är mycket stor.

Jag hade andra butiker att gå till bara ett tiotal meter därifrån, och pris-skillnaden var vid tillfället bara inom några tiokronors marginal.

Personalen i butiken representerar företaget, och deras beteende och bemötande är det som är företaget representativt. Jag ser ingen anledning att försvara Webhallen om deras personal beter sig på det sättet. Det är trots allt upp till Webhallens ledning att se till att sina butiksmedarbetare bemöter sina kunder och representerar företaget. (Och hanterar godset på ett propert sätt)

Vad jag försöker lägga fram här är att webhallen har problem med butikspersonalen och hur de hanterar hårdvara. Inte bara den som inte sålts ännu, utan även RMA-ärenden.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Skulle ni själva köpa hårddiskar efter den hanteringen? Jag pratar om att diskarna var uppslängda i någon sorts "matcho" stil. Det vill säga nerdunsade mot underlaget med extra tillfört kraft.
Jag vet mycket väl vad en disk tål och inte tål, och diskarna ifråga hade säkert fungerat.
Men risken att något har tagit indirekt skada, och förkortar livslängden avsevärt, är mycket stor.

Jag hade andra butiker att gå till bara ett tiotal meter därifrån, och pris-skillnaden var vid tillfället bara inom några tiokronors marginal.

Personalen i butiken representerar företaget, och deras beteende och bemötande är det som är företaget representativt. Jag ser ingen anledning att försvara Webhallen om deras personal beter sig på det sättet. Det är trots allt upp till Webhallens ledning att se till att sina butiksmedarbetare bemöter sina kunder och representerar företaget. (Och hanterar godset på ett propert sätt)

Vad jag försöker lägga fram här är att webhallen har problem med butikspersonalen och hur de hanterar hårdvara. Inte bara den som inte sålts ännu, utan även RMA-ärenden.

Butiken jag jobbade i, hanterade vi diskar väldigt varsamt, det är god kundvård om inte annat och speglar också utåt hur man hanterar kunder i övrigt, så jag tycker helt klart att du gjorde rätt i som gick till konkurrent i det läget
Oavsett om diskarna klarar det eller inte, så ser och känns det bra om någon är försiktig med ens nyköpta produkter

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Webhallen
Skrivet av SysGhost:

Skulle ni själva köpa hårddiskar efter den hanteringen? Jag pratar om att diskarna var uppslängda i någon sorts "matcho" stil. Det vill säga nerdunsade mot underlaget med extra tillfört kraft.

Personalen i butiken representerar företaget, och deras beteende och bemötande är det som är företaget representativt. Jag ser ingen anledning att försvara Webhallen om deras personal beter sig på det sättet. Det är trots allt upp till Webhallens ledning att se till att sina butiksmedarbetare bemöter sina kunder och representerar företaget. (Och hanterar godset på ett propert sätt)

Givetvis ska vår personal inte vara vårdslösa med produkter (om produkterna "klarar av det" är precis som du indikerat egentligen helt irrelevant, man gör bara inte så).

Däremot har vi inte en ledning som hänger över axeln på våra 200 anställda, det är bara inte praktiskt möjligt. Och givetvis har INGEN som jobbar hos oss andra instruktioner än att vara varsamma med hanteringen.
Det betyder ju dock inte att en individ inte kan välja att strunta i det (för att de har en dålig dag eller så kanske de rent av inte har respekt och inte bör jobba hos oss) men då är det vitalt att vi får reda på det.
Om du kan skriva i ett PM lite mer detaljer kring incidenten (vilken butik och när det skedde t.ex.) så ska vi definitivt ta upp det med butikschefen. För det är som du säger: personalen representerar företaget och om de inte gör det på ett bra sätt vill vi veta det så att vi kan agera för att rätta till det.

Däremot känner jag att jag måste ta vår personal i försvar och säga att jag inte alls kan hålla med om att vi har en stab bestående av "kvarglömda sommarjobbare".
Majoriteten av dem som jobbar hos oss är glada, unga entusiaster som brinner för, om inte allt så i alla fall delar av vårat produktsortiment, kundservice och sitt jobb.
Alla är inte expert på alla områden är också viktigt att ha i åtanke. Vi behöver folk som dels kan lite av varje men sen är det också så att varje butik har sina egna go-to-guys (eller girls) vad det gäller spel, vitvara, hårdvara, magic-kort, filmer etc. Märker man att man inte kan få svar på sina frågor går det alltid bra att höra sig för om det finns någon annan som är duktigare på just det man frågar om. (Och de fall där ingen kan svara försöker vi alltid vara ärliga med det snarare än att "dra till med något" bara för att få en försäljning. - Vi vet att vissa uppfattar det som nonchalant men också att många uppskattar det då de slipper få felaktiga besked eller bli påprackade saker som inte är vad de tänkt sig.)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Skulle ni själva köpa hårddiskar efter den hanteringen? Jag pratar om att diskarna var uppslängda i någon sorts "matcho" stil. Det vill säga nerdunsade mot underlaget med extra tillfört kraft.

Ja, utan att tveka. Alla mina hårddiskar är levererade via Posten och DHL och jag kan lova att de har varit med om betydligt värre.

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Inaktiv

Just såna här trådar får mig att aldrig handla nånting som inte Inet har

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av SysGhost:

Skulle ni själva köpa hårddiskar efter den hanteringen? Jag pratar om att diskarna var uppslängda i någon sorts "matcho" stil. Det vill säga nerdunsade mot underlaget med extra tillfört kraft.
Jag vet mycket väl vad en disk tål och inte tål, och diskarna ifråga hade säkert fungerat.
Men risken att något har tagit indirekt skada, och förkortar livslängden avsevärt, är mycket stor.

Jag hade andra butiker att gå till bara ett tiotal meter därifrån, och pris-skillnaden var vid tillfället bara inom några tiokronors marginal.

Personalen i butiken representerar företaget, och deras beteende och bemötande är det som är företaget representativt. Jag ser ingen anledning att försvara Webhallen om deras personal beter sig på det sättet. Det är trots allt upp till Webhallens ledning att se till att sina butiksmedarbetare bemöter sina kunder och representerar företaget. (Och hanterar godset på ett propert sätt)

Vad jag försöker lägga fram här är att webhallen har problem med butikspersonalen och hur de hanterar hårdvara. Inte bara den som inte sålts ännu, utan även RMA-ärenden.

Vet du hur posten hanterar paketen? Du kommer ha mardrömmar resten av ditt liv om du tror att det här är illa.
Det är inte så illa, diskarna klarar mycket men självklart skall varorna inte slängas upp på disken.