Guild Wars 2, vad gick fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimes:

Spelet saknade själ, de skulle haft med enkla saker såsom :

/duel xxxx
/inspect xxxx

Sen att man levlade ifrån 1-80 utan att man la till en enda människa på vänn listan visar på att de missade med att skapa ett server community. Fan i WoW efter man var lvl 60 så var ju vänner listan full. Om jag skulle logga in på min gamla WoW server nu, 2-3 år sen jag slutade spela så skulle folk "greeta" mig och hälsa på mig ifrån höger och venster så att säga.

Teknisk sett så tycker jag GW2 var ett bra spel, bättre än WoW, men de missade att få till MMO känslan på riktigt, dvs att skapa en virtuell värld med själ.

Duel, ja mycket viktigt, varför finns inte det kan man ju fråga sig?

Skrivet av Dr33mcrusher:

tycker inte något är fel förutom det låga antalet vapen, vorde kul med typ spjut, armborst, etc...

lite besviken på skillpoint systemet med det funkar ändå helt okej

till er som klagar på att människor inte "tvingas att jobba tillsammans" och att man "klarar sig solo tills level 80" så det inte spelets fel att ni är osociala...

Ja vapen behövs, jag menar var fan är min 2h yxa?!

EDIT: Dubbel.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Det som behövs för ett bra MMO saknas. GW1 var ju ett multiplayer med fancy lobby. GW2 har lite samma känsla fast en mer öppen värld. Det är trist att det inte finns något för lvl 80s att göra. Känns inte speciellt motiverande att gärna dungeons i flera dagar bara för att få något visuellt, speciellt inte med tanke på att när man kör en PuG så tar det flera timmar att köra igenom en dungeon en gång....
Det enda positiva jag kan se med spelet är grafiken, AHn, hur crafting fungerar och questandet. I PvP är det rätt balanserat också, men det känns väldigt omotiverande på nå sätt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Jag var en av alla dom som var väldigt förväntansfulla på Guild Wars 2. Hade också jäkligt kul med spelet när jag levlade min warrior till 80! Älskade grafiken, känslan, eventsen, upptäckandet av nya zoner och pvpn. Men sen hände något och jag tröttnade tvärt på spelet. Gick från 100 till 0 bara över en dag. Har loggat in ett par ggr sen dess men det känns som det tappat extremt mycket spelare. Finns väldigt sällan nog med folk för att slutföra roliga event, döda bossar med mera.

Känslan är ju att många måste gjort precis som jag och tröttnat helt plötsligt. Som det känns nu när man loggar in så är spelet dödsdömt. Märks även i GW forumet här att många slutat spela. Vilket jag tycker är väldigt tråkigt då jag tycker det finns extremt mycket potential i det! Som sagt så var jag helt frälst i början!

Vad har ni för funderingar kring detta? Hur många av er har tröttnat och varför? Hur många lirar och har kul?

Mvh J

Jag tror att tiden man spelade samma spel i 5år är förbi. Jag känner ofta att pepp när man skaffat ett spel, men när man lagt ca 50-100timmar börjar intresset mattas. Rift körde jag på upp till 50, någon endgame instans, men sedan dog det...

Vet inte om GW förbättrat endgame till dags dato, men...

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

De övergav alldeles för mycket utav det som definerade Guild Wars. Guild Wars 2 är mer likt Warhammer Online och WoW än Guild Wars vilket var ett stort, stort misstag.

Permalänk

Tycker ett av de stora problem med GW2(samt alla RPGs på senare tid) är att man inte har särskilt mycket som skiljer sin "egna" karaktär från andra.

Kommer ihåg att de till en början sa att "traits" skulle ändra din spelstil bra mycket mer. Typ som att traits kunde fungera lite mer som ett "support" gem i Path of Exile eller en runa i Diablo 3. Detta slängde de dock i sopkorgen med mycket av de andra valen man skulle kunna göra någon gång under 2011 skulle jag tro.

Det är ju fullt förståeligt att man vill göra spelet mer möjligt att spelas av folk med alla möjliga förståndshandikapp men jag tror att de tog det alldeles för långt. Kommer ihåg i första beta weekend då man t.o.m kunde bli downed i events/personal story men efter alla klagomål om att man inte kunde dunka på tangentbordet med huvudet med ALLA klasser och ALLA specs så gick dom lite för långt där också.

Permalänk
Medlem

Varför dog spelet för mig...

Spelet saknade charm. Den hade ingen från första början.
ArenaNet har försökt fixa något unikt, och de gjorde de. Men misslyckades.

WvW - Är de mest obalanserade PvPn jag vart med om, total Zerg, och i stort sätt har servers med low pop ingen chans.

Spvp - Ok, alla får max level, alla skills osv. Men de är inte poängen med spelet.. Vad är syften med ett mmo, när du bara kan göra en gubbe, och va 80 i spvp och kunna alla skills? Tiden då Thiefs var dessa heartseeker spammers såg man alltid 6-8 av 10 spelare på spvp köra thief.. De är inte ens kul.. Gamemodes i Spvp är tråkigt och i stort sätt samma sak om och om igen. Fånga basen, fånga basen, fånga basen och fånga basen. Sen döda kungen kanske någongång. Men i stort sätt var de ,fånga basen..

Balans - Spelet är långt ifrån balans. WoW som är obalanserad kan man kalla obalaserad... Jag vet fan inte vad jag ska kalla pvpn i Gw2..

Crafting skills - Barnsligt enkelt, att det ger XP är bara fånigt.. Jag levla till 60-65 första gubben, och körde bara en gubbe.. Sen allt jag samlat på mig fram till 65, använde jag i cooking, och tog 80.. Jag visste liksom inte ens de, laga mat och kollade på youtube medans, sen helt plötsligt woppar en Achievement upp med siffrorna "80"... Level 70 achievement missade jag tydligen..

Skills - Traits är de dummaste jag sett :S

PvE - Var enkelt som som bara den, fick full exotic på 2-4 dar, efter patchen som gav 60 tokens vid varje slutboss?...
Innan de spelade jag inte PvE då nästan alla grupper jag såg ville "exploita".

Exploit - Spelet var exploit:bar i högsta grad. Inte kul alls..

PvE - PvEn var hjärndöd, inga taktiker alls, in o kötta..

Mystic Forge - Är en scammer, scammar folk på guld.. Antingen scammar den, eller får den dig o sluta.
Den fick mig o sluta. Jag klura ut vad jag skulle slänga in för att få "profit" ... Och tro de eller ej, fixade ca 200g på mindren 30minuter. Köpte därefter full Tier 3 som jag ville ha på min Asura Elementalist, och that was it.. De settet var de enda jag farma för i gw2.. och såklart får man den på 30minuter.. Och sen fanns de inget o spela för.. Gjort allt. Legendary är bara ett skämt.. Full jävla regnbågs stav..

Legendarys - Att farma för en legendary var i stortsätt helt jävla dött.. Sitta dag in och dag ut, farma materials för att göra en legendary som inte förbättar din gubbe, men bara ger den "LOOKS"? De är ju fan skämtet som kommer hålla genom MMO framöver..

Gathering - Att alla gubbar i världen får sina egna mineraler är bara dumt.. Vissa tycker säkert de är bra och shit nu behöver man inte bråka.. Men helt ärligt de förstörde Ekonomin i spelet helt..

Karma Items - Varför farma karma när man får de bästa, exotic, från PvE inom 2-4 dar?

Dodge - Dodge systemet vart helt kasst..

Styrningen - Styrningen samt vissa animationer var stela..

Abilites - Var sönderbuggade..

Listan kan bli mycket mycket större.. Men ja, jag har inte spelat Gw2 sen oktober/november. Allt detta kanske är fixad idag, men har man fått smaka på skit, kommer man i stortsätt alltid smaka skit, fast än man sedan får något gott..

Och jag försökte gilla spelet, verkligen, köpte t.o.m. Collector's.. Fyfan mitt värsta köp 2012..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Mest skillsystemet som är dåligt tycker jag. Inte kul att använda samma skills om och om igen i typ 200-300 timmar. Roligare i ettan då man kunde prova lite olika builds och ha större variation.

Detta samt segheten är det som stör mig mest. Spelar då och då ännu med tycker spelet är ytterst segt och 'clunky'... Det är om ågot en sak som WoW gjorde väldigt bra...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

Lvlade till 80

Farmade mats en dag

Craftade/köpte fullt exotic set+vapen dagen efter

...sen då? Nope.

Absolut roligaste i spelet var jump-puzzles och det höll en gång per pussel.

Permalänk
Medlem

Samma här. Lirade ganska intensivt till hög level, sedan var intresset bara borta över en dag.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Dno hur d e nu, men det som störde mig mest va juh avsaknaden utav "Dungeonfinder". Liksom Spamma chatten för att få grupp e ju stört...

Sen sPvP.
Man kunde inte vara 2-3 pers å joina ett game. Utan paid pvp som fullt lag. annars snaska balle.

Permalänk
Skrivet av soderkvist:

Jag tröttnade tyvärr tidigt, vid level 25.

Ungefär samma här.

Permalänk
Avstängd

jag körde till level 80 på min första char sen lv17 eller nått på en andra sen tvär lessnade jag på det sakerna jag irriterade mig på är att man kan köpa sig level med pengar och levla skills för att nå max level = kast och jag är kanske av gammla skolan men tycker man ska spela sig bra på spel och kan man köpa sig max level och bästa armor för nån hunding för då blir det tråkigt som att spela shack med en efterbliven ..whats the point

allt känns tråkigt scriptat så det blir monotomt och stats + skills behöver större bredd och mer custom varianter för det ska bli roligt att bygga karaktärer och när man når lv 80 tycker jag inte det finns nån större morot som gör att man vill spela vidare utan känns som man häldre börjar på en ny som är för enformigt och tråkig att levla up

gratis mmo vist kan jag förstå att det ska vara en massa köpa extra saker men gw2 var inte alls gratis och det känns som äckligt horeri på att få in pengar med köpa sig bättre saker för riktiga pengar och pengarna skiter jag i men är mer det där att kunna köpa sig bra som är värdelöst och jag är besviken på det vist det är ett ok spel men hade kunnat vara riktigt mycket bättre

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Oj här var det en del sura miner? Ser att det är en del som gör långa listor bara för att ge tyngd till sin vrede att spelet inte passade deras smak. Att t.ex. poängtera att "dodge systemet var helt kass" blir jag väldigt förvånad att läsa. Lite synd för alla jag pratat med som kör eller kört spelet kan inte tänka sig att spela ett MMO utan dodge längre.

Listan med saker som GW2 gjorde helt rätt kan göras minst lika lång då spelet har satt en helt ny standard för nästkommande MMO's vilket man tydligt ser på kommande titlar. Nu har tråden en helt annan rubrik så jag kommer inte lista det här då mycket även är en smaksak.

För er som är osäkra på om spelet är värt att testa, tveka inte! Mycket handlar om aktiviteten på guilden ni spelar i. Jag kan bara prata för Friskyttarna som varje vecka regelbundet kör: Dungeons, Open World PvP, Arena PvP, Guild Missions, Jumping Puzzels med mera. Då vi annordnar dessa events är vi ca. 40-70 stycken online som har hur kul som helst!

Permalänk
Medlem

Jag tycker personligen att listan de gjorde i youtubeklippet ovan är bagateller. Det stora problemet när man nått "endgame" var/är den totala avsaknaden av en morot att fortsätta nöta. Det saknar helt enkelt progression som motiverar.

Samtidigt måste jag dock säga att det är få spel jag känt mig så galet kluven till. På ett plan saknar jag det enormt, och stormdiggade verkligen allt fram till lusten dog. Jag vill bara att det ska bli kul igen för det känns, trots avsaknaden av seriös progression, som mitt MMO. Från resans början fram till, det förhoppningsvis tillfälliga, slutet var GW2 mitt MMO. Rakt igenom helt rätt för mig, både sett till det rent estetiska och den genomgående känslan.

Permalänk
Medlem

Jag spelar inte spelet så ofta men då och då loggar jag in för att leka lite. Tycker PvEn är riktigt skoj och det är en fröjd att utforska nya områden och försöka få 100% på en karta. Samtidigt är det bitvis lite väl svårt men är ju en squishy elementalist också

Tycker UIt är grymt bra och även om jag håller med om att spelet känns lite "segt" så är det inte så farligt. Allt fungerar ju annars Vad jag märkt iallafall.

Det enda jag inte gillar är dungeons. Det är verkligen inte lätt att fatta hur man ska göra där eftersom inga tanks/healers finns.

Är bara lvl 39 btw.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Enda sedan dag 1 då GW2 announcades hoppades jag på ett underbart spel som verkligen gav slag i att uppdatera och göra första Guild Wars ännu bättre än vad det verkligen var!
Jag trodde verkligen på att det skulle ske.. nu kommer spelet som komme slå alla mmo:s sönder och samman! .... Jag har inte spelat GW2 sen november... jag kan fortfarande inte riktigt släppa hur man kunde sabba en så jävla bra spelide som första Guild Wars byggde på. pvp och gvg i guild wars är oslagbara FORTFARANDE!!.

Skillsystemet och att man måste byta vapen för att byta skills är det sämsta skit jag upplevt i gw2 .

kan säga er att jag spelar fortfarande guild wars....... även om det är snart 10 år gammal så slår det gw2 med hästlängder i pvp och gvg.

Visa signatur

Dator: Taurus eSport GTX680 CPU:Intel i7-3770K GPU:EVGA GTX 680 2048 MB Moderkort: ASRock Z77 RAM: Corsair Vengeance LP 2x8192 MB 1600Mhz CHASSI: Silverstone Sugo SG08B 600W SSD: Samsung 840 250 GB HDD: 3TB 7200RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Oj här var det en del sura miner? Ser att det är en del som gör långa listor bara för att ge tyngd till sin vrede att spelet inte passade deras smak. Att t.ex. poängtera att "dodge systemet var helt kass" blir jag väldigt förvånad att läsa. Lite synd för alla jag pratat med som kör eller kört spelet kan inte tänka sig att spela ett MMO utan dodge längre.

Listan med saker som GW2 gjorde helt rätt kan göras minst lika lång då spelet har satt en helt ny standard för nästkommande MMO's vilket man tydligt ser på kommande titlar. Nu har tråden en helt annan rubrik så jag kommer inte lista det här då mycket även är en smaksak.

För er som är osäkra på om spelet är värt att testa, tveka inte! Mycket handlar om aktiviteten på guilden ni spelar i. Jag kan bara prata för Friskyttarna som varje vecka regelbundet kör: Dungeons, Open World PvP, Arena PvP, Guild Missions, Jumping Puzzels med mera. Då vi annordnar dessa events är vi ca. 40-70 stycken online som har hur kul som helst!

Det är väldigt sura miner i de flesta mmo-trådarna. Det beror troligen mest på att spelaren inte får samma kick som det där första mmo-spelet som drog in spelaren i en fantastisk värld. Och enligt dem så är det fel på alla nästkommande spel, men inte på dem själva

Har enbart ströspelat lite men ska kasta iväg en ansökan till friskyttarna.

mvh

vimmel (i lotro)

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Det beror troligen mest på att spelaren inte får samma kick som det där första mmo-spelet som drog in spelaren i en fantastisk värld.

Ja visst är det så. Inget är som ens första MMO.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Avstängd

Installerade nyss.
Gick runt i de större städerna inkl Lions Arch.

Stendött överallt.

Prestandan densamma som Betan, urkass. Får 40-60fps (50 snitt) i Lions Arch..

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Installerade nyss.
Gick runt i de större städerna inkl Lions Arch.

Stendött överallt.

Prestandan densamma som Betan, urkass. Får 40-60fps (50 snitt) i Lions Arch..

Stendött?? är alltid överfullt

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KlosterKatten:

Stendött?? är alltid överfullt

Såg totalt 5 spelare på far shiverpeaks.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Såg totalt 5 spelare på far shiverpeaks.

Vet förstås inte hur det är på shiverpeaks men på gandara finns det gott om folk även kl 02:00+ vilket ju absolut inte är peak hours för en eu server. Dagstid samt kvällstid är det fortfarande så man hamna i overflow servers vid populära bossar och LA. Spelet har ju funnits ett tag nu och man kan inte anta att allt alla gör är att rolla alts och det skall vara proppat med folk i alla zoner.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk

Lirade ca en vecka. tvingade mig igenom. riktigt uselt spel.

Däremot spelar jag fortfarande Dark Age of Camelot 3-4 dagar i veckan ^^

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Titanium, Intel 8700K@5GHz, MSI Z370-A PRO, Seasonic FOCUS Plus 750W Gold, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, MSI Geforce GTX 1080 TI Gaming 11G, NZXT Kraken X62, Samsung 970 EVO 250GB, Samsung Curved S34E790C 34" ,

Permalänk
Medlem

Alla kompisarna köpte ju det här i början och vi var alla taggade men sen så körde vi väl till level 15-20, någon fortsatte till 80 och jag tog mig till 40.

-Man tröttnade snabbt på sin klass eftersom man bara hade 5 spells ute på baren.

- Inget jävla endgame

-PVPn är värdelös, WwwW zerg fest där man laggar med bästa datorn.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Geeks Gaming

Jag gillar de.. men de saknas en hel del.
Bland annat alla skills. Ja det är bra att varje vapen har sina egna spells. Men de roliga med Guild wars 1 va att leta nya skills och annat.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Vad som gick fel? allt i princip.. så sjukt grindigt ändå om de påstod att det inte var så och avsaknaden av end-game content och pvp'n som var "meh" samt att spelet var sjukt obalanserat gjorde det snabbt tråkigt.. tror jag nådde lvl 50 innan jag la ner det!

vissa verkar gilla det för spelet är fortfarande fyllt med folk iaf, men det har ju ingen månadskostnad så det är väl därför

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Det är inte mycket som har gått rätt med gw2 den senaste tiden. Ända sen dom fixade culling har massiva zergs blivit vanligare och vanligare. Och Anet gör inget för att motverka dom, snarare uppmuntrar dom. Arrowcarts buffen och wxp bland annat. Att försöka springa runt som en guild grupp på 25man kan vara riktigt hopplöst ibland. Antingen som möter vi en zerg på 50-60man eller så möter vi 5 arrowcarts vid varje gate. Det finns ett fåtal guilder som faktiskt vill slåss utanför slott och tower. Men det är få. Vad vinner en PuG group på att slåss i open field? Inget. Dom vinner genom att sitta i sina towers i timmar med arrowcarts.

Men inget av den ovannämnda är det värsta med guild wars 2 just nu. Det är att developerna inte lyssnar på communityn för 5 öre. Vart är GvG till exempel? Känns som att GvG är det ända som skulle kunna rädda gw2 i dagsläget. Men inte får vi det. Dom ger oss 80% mer skada på arrowcarts istället.

Edit : Allt är ifrån en WvW spelares synvinkel.

Permalänk
Medlem

Testade Nerverwinter precis för att jämföra. Neverwinter är sämre i princip på alla punkter utom just rörelserna. Även fast man inte kände sig snabb så var det inte så jävla segt som gw2. Skulle därför nog spela Neverwinter över gw2 när det blir release. Men som sagt, det handlar bara om preferenser.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av Hzup:

Skulle därför nog spela Neverwinter över gw2 när det blir release.

Jag förutspår att "alla" kommer att hata Neverwinter. "Alla" hatar alla nya MMORPG'er. Det enda MMORPG som inte alla hatar är WoW, för det var allas första MMORPG.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~