Hur ligger ni till i winrate? (wot)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Avstängd

Egenligen oviktigt om man spelar mycket random och inte tjänar riktiga pengar. Om inte annat så är det ju tack vare alla noobs och folks felsteg som folk har alla "dessa" bra stats. Om alla skulle ha samma skillnivå så skulle statsen vara på 50% oavsett.

Permalänk
Medlem

:/

Permalänk
Medlem

Angående win rate så är det självklart fullt möjligt att öka sina chanser att köra platoon med duktiga spelare, men det är inte på något sätt omöjligt att nå >60% helt solo, tex så ligger mina stats för T71 på runt 60% win rate och då har jag endast kört den solo. Många andra tanks ligger runt 60% (+/- 10%) men jag kan inte svära på att jag aldrig kört platoon med dom .

Det är helt enkelt frågan om att någorlunda kunna förutse vad som kommer att hända och ställa sig på bra ställen där du kan skjuta motståndare som spottas utan att exponera sig själv alltför mycket. Är man för aggressiv så dör man i förtid och gör ingen nytta, är man för passiv/försiktig så hinner laget dö innan man har gjort någonting alls.

Permalänk
Medlem

54%.
Är ganska nöjd över det. I många games så hinner man knappt blinka så är halva laget och top tiers bortsprängda. Visst gör man själv tabbar ibland men, det här spelets MM har verkligen sina neråt, tvärneråt och bra perioder mot dig.

Permalänk
Medlem

Kan bara instämma i Frispel's kommentar kring att förutse motståndarens spel , Sit Awareness är A och O. Tyvärr låste jag upp 13 90 i förra veckan och har ägnat nästan 300 strider i TC åt att förstöra min WN-rating, men förhoppningsvis lär man väl tröttna så småningom.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Medlem

Har kört ända sedan stängda betan men bara för skojs skull inga clan- eller kompanimatcher.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Avstängd

Hur är det möjligt? Denna helgen har jag nästan förlorat samtliga matcher. Ja, förutom en då. Där jag hade 2700 dmg 7 kills (tier 5)och no2 hade 400 dmg sedan gick det neråt....

Permalänk
Medlem

Varför kör vissa bilar andra inte har råd med? Varför dricker han årgången du inte har råd med? Osv osv osv.

Istället för att bekymra dig med att undra varför. Konstatera snarare att något är.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Hur är det möjligt? Denna helgen har jag nästan förlorat samtliga matcher. Ja, förutom en då. Där jag hade 2700 dmg 7 kills (tier 5)och no2 hade 400 dmg sedan gick det neråt....

Du är inte själv, precis samma erfarenhet här. Polare grät och ville ha plutthjälp efter fem raka förluster. Gentleman som man är så ställer man upp. Tio raka förluster senare ger jag upp. Matcherna var helt blandade, omöjligt skylla på Siemka. Något var upp och ned.

Skrivet av oggan:

Konstatera snarare att något är.

Det är ju dock jättebra att fundera på huruvida det är helgen i sig eller något knasigt man själv gör som orsakar't. Man vill ju göra bra ifrån sig, 'aight?

........
Jag börjar misstänka att helgens special orsakat en lätt förskjutning av spelets normala strategier, och vi som är lite svåranpassade lider när vi gör det gamla vanliga som brukar funka och får pisk pga detta. Man kan väl ivf få hoppas?

Såhär kunde ett vanligt matchresultat se ut för en själv i helgen. Vad gör jag fel?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Vissa tider är bättre än andra för statistiken har jag märkt. Efter kl.02 kan man skita i för då är nästan bara hardcore ute och röjer, dessa människor som inte har några andra liv än wot, definitivt avlönade från a-kassan.

När dessa hardcore sover sedan så är det lättare att få bra matcher.

Hardcore i mina ögon är de med winratio över 60%, eff 90+ och 22k matcher.

Som hobbyspelare har man inte mycket att säga till om med med 8-10 sådana i en match

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Guteklockaren:

Vissa tider är bättre än andra för statistiken har jag märkt. Efter kl.02 kan man skita i för då är nästan bara hardcore ute och röjer, dessa människor som inte har några andra liv än wot, definitivt avlönade från a-kassan.

När dessa hardcore sover sedan så är det lättare att få bra matcher.

Hardcore i mina ögon är de med winratio över 60%, eff 90+ och 22k matcher.

Som hobbyspelare har man inte mycket att säga till om med med 8-10 sådana i en match

Iofs så gillar jag dessa matcher. Men det man kan undra är hur de kan ha 60%. En typisk match för mig kör stug som vanligt.

Jag har börjat förlora något grymt, de senaste dagarna. Och inte är det för att man spelar sämre. Fattar det inte.

Permalänk
Medlem

Att spela solo i random är rena lotto dragningen..Har haft 11 kills som mest och ändå förlorat matchen..Men visst man ser rätt fort snubbar med 17k battles och winrate på 35 % = BOTS eller afk idioter..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd

Vinner nu 1 match av 30. Kommer nog snart sluta med detta spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Vinner nu 1 match av 30. Kommer nog snart sluta med detta spelet.

Du har nog fastnat i gamla spår och TOGen går till Dragon Ridge. Ta en veckas paus och kom tillbaka med tomt huvud och lite mera experimentlusta.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd

Installerar om spelet nu. Får se om det hjälper. Inte kul när laget dör på 1 minut.

EDIT: Det verkar ha funkat. Nu är allt som vanligt igen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av heatm:

Fast du kommer ju hamna i bra lag lika ofta som du hamnar i dåliga. Winrate säger en hel del om hur bra du är själv att bära lag i random matcher. Det är mer regel än undantag att min lagkamrater får hjärnstopp när fienden börjar cappa och vägrar vända om för att försvara. Det är väldigt sällan jag ser spelare som i förväg faktiskt kan tänka ut att fienden snart kommer cappa.

Så till han som ställde frågan, så ja, dom statsen är ganska åt helvete. Men med 400+ matcher spelade så kan jag förstå om det inte är så lätt. Jag har spelat 10 ggr fler matcher och gör fortfarande bort mig kopiöst vissa matcher så... Ska man ge ett bra råd så är det att kolla på andra som spelar på YouTube så som quickybaby t.ex. Sen är det lite av ett måste att läsa på om tanksen så man vet deras svaga punkter.

Tycker det verkar totalt knäppt med Winrate. Inte har man ett sådant system för övrig sport, så som fotboll, tennis osv. Nej där delar man in i olika klasser. Så inte de sämsta får möta eliten. Det blir inget roligt för dem. Och stämmer verkligen din teori om "du kommer ju hamna i bra lag lika ofta som du hamnar i dåliga". För inte kan du som en enda spelare vända en hel match till vinst? Så att du kan öka Winrate. Möjligen om du bara kör heavys då som KV1, IS osv.
Men de matcher jag sett så har de inte avgörande betydelse. Du förlitar dig på laget.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Förklarar fortfarande inte hur vissa spelare får sina 40 och 60%. Eller vågar någon påstå att dessa 60%-are egentligen är förtrampade 90%-are? Sure, QB påstod ju att en pluton KV-1Sor har möjligheten att nå dessa 90%. Kanske är dessa vi ser i toppen.

Jag menar, kort så behandlar patentet hur enskilda tanks hos enskilda spelare möter högre vikt och tier, för att balansera ned dessa tanks, och vice versa (för att göra spelet mer roligt för bra och mindre bra spelare). En bra spelare kommer fortfarande att prestera bättre när den är lågviktad jämfört övriga lågviktade tanks av samma vikt. Alltså, en IS-8a som vunnit några matcher på raken, kommer att hamna i några tier X-matcher, där den fortfarande kommer att prestera bra jämfört andra IS-8or och dylikt. Likadant kommer en usel T110E5a att fortsätta vara usel och därmed förtjäna sina 40%.

Nej, det där var helt felaktig slutsats av någon som Hittat ett hemligt dokument och likt en whisteblower meddelar Internet att WG bara är ute efter pengar™.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bara public spel dock 50/50 stort sett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Tycker det verkar totalt knäppt med Winrate. Inte har man ett sådant system för övrig sport, så som fotboll, tennis osv. Nej där delar man in i olika klasser. Så inte de sämsta får möta eliten. Det blir inget roligt för dem. Och stämmer verkligen din teori om "du kommer ju hamna i bra lag lika ofta som du hamnar i dåliga". För inte kan du som en enda spelare vända en hel match till vinst? Så att du kan öka Winrate. Möjligen om du bara kör heavys då som KV1, IS osv.
Men de matcher jag sett så har de inte avgörande betydelse. Du förlitar dig på laget.

Skrivet av Alakai:

Förklarar fortfarande inte hur vissa spelare får sina 40 och 60%. Eller vågar någon påstå att dessa 60%-are egentligen är förtrampade 90%-are? Sure, QB påstod ju att en pluton KV-1Sor har möjligheten att nå dessa 90%. Kanske är dessa vi ser i toppen.

Jag menar, kort så behandlar patentet hur enskilda tanks hos enskilda spelare möter högre vikt och tier, för att balansera ned dessa tanks, och vice versa (för att göra spelet mer roligt för bra och mindre bra spelare). En bra spelare kommer fortfarande att prestera bättre när den är lågviktad jämfört övriga lågviktade tanks av samma vikt. Alltså, en IS-8a som vunnit några matcher på raken, kommer att hamna i några tier X-matcher, där den fortfarande kommer att prestera bra jämfört andra IS-8or och dylikt. Likadant kommer en usel T110E5a att fortsätta vara usel och därmed förtjäna sina 40%.

Nej, det där var helt felaktig slutsats av någon som Hittat ett hemligt dokument och likt en whisteblower meddelar Internet att WG bara är ute efter pengar™.

Kolla mi kv-1s. Har dock kört en del companies med den också. I takt med att man blev bättre på spelet så blev också win-rate det för mig på flera vagnar. Vilket syns tydligt då jag har flera mellan 60-80% och andra runt 50% då jag var ny. Jag kör för visso oftast pluton, det hjälper. Sammarbete är värt mycket samt spelares erfarenhet och utveckling.

Om du har xvm och ser att hela laget är tokrött så är det inte kul.. men det går att vinna då också om man klurar ut något smart och kör plutt. Svårare om du är själv, kört runt 1/2 eller 2/5 av mina slag själv tror jag vilket jag tröttnade på efter ett tag. Mycket roligare att köra med polare och sammarbeta.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Hoppas att det inte avviker för mycket från tråden, men söker någon att spela lite med! Har T7 Heavy, T5 arty, T4 scout och allt därunder.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Spelar mest Arty (Obj. 261) men håller på att ta mig upp i det amerikanska Heavy trädet, är på T32 nu, med dessa 2 tanks går det bra, men sen har jag lite scouter som jag bara röjjer med och de matchenra går oftast inte så bra så de sänker mina stats (ELC, Auf C, T-50 och T-34 typ).

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pekkasteele:

http://wotlabs.net/sig_dark/eu/pekkasteele/signature.png

Spelar mest Arty (Obj. 261) men håller på att ta mig upp i det amerikanska Heavy trädet, är på T32 nu, med dessa 2 tanks går det bra, men sen har jag lite scouter som jag bara röjjer med och de matchenra går oftast inte så bra så de sänker mina stats (ELC, Auf C, T-50 och T-34 typ).

Statsen är ju lite rubbade, då de beräknar saker som dmg, kills osv. Och det blir det ju inte så mycket med en T-50. Dock tror jag att T-50 är nog den vagn som du kan påverka vinst eller förlust för laget mest med. Den är kul att köra med. Om bara inte spelarna klarar att sikta. För då tar det slut ganska fort. Tricket är nog att inte våga för mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Statsen är ju lite rubbade, då de beräknar saker som dmg, kills osv. Och det blir det ju inte så mycket med en T-50. Dock tror jag att T-50 är nog den vagn som du kan påverka vinst eller förlust för laget mest med. Den är kul att köra med. Om bara inte spelarna klarar att sikta. För då tar det slut ganska fort. Tricket är nog att inte våga för mycket.

Jo T-50 är kul, men ELC:n är nog ännu roligare, den har jag bland annat fått medaljen när man dödar 4 SPGs samma runda med, sånt är kul, just för att jag som SPG:are själv vet hur arg man blir när dom andr släpper igenom scouter

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Säg att du spelar 100 matcher i WoT, skillnaden mellan en 40% och 60%-spelare är att den sistnämda har förmågan att vända de matcher som är väldigt tighta.. säg att det finns 20-30 såna per 100-spelsgrupp. Du har säkert spelat matcher där du efteråt tänker "fan, om jag bara gjorde sådär så skulle vi vunnit" , en bra spelare gör inte dom misstagen i samma utsträckning, och därför är winrate relevant. En riktigt bra spelare kan även vända riktiga underlägen till vinst, men det kräver map awareness, sit awareness och inte minst rätt attityd

EmbryonicJourney på twitch är ett bra exempel på det sistnämda.

Visa signatur

OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenfan:

Säg att du spelar 100 matcher i WoT, skillnaden mellan en 40% och 60%-spelare är att den sistnämda har förmågan att vända de matcher som är väldigt tighta.. säg att det finns 20-30 såna per 100-spelsgrupp. Du har säkert spelat matcher där du efteråt tänker "fan, om jag bara gjorde sådär så skulle vi vunnit" , en bra spelare gör inte dom misstagen i samma utsträckning, och därför är winrate relevant. En riktigt bra spelare kan även vända riktiga underlägen till vinst, men det kräver map awareness, sit awareness och inte minst rätt attityd

Jag skulle vilja dra det hela ännu längre. Upplever att en stark insats i början av matchen kan vara helt avgörande för att "bryta" en kant. Det är som att det ibland sätter tonen för matchen. Att motverka så att motståndarna kommer in bra i en position kan vara helt matchavgörande. Att gå får den duktiga killen som utmanövrerar kompisarna. Att få in tre tur skott i rad i början av matchen med artilleri så är det många gånger över osv.

Tror stenhårt på den psykologiska effekten av att det går bra i början av matchen.

Vissa tanks är tillräckligt starka för att få en hög WR. Sedan jag slutat köra som "Conan the Barbarian" och fått konischen på min Vk 36.01 (H), så är min WR löjligt hög med den tanken. Även när jag kör solo.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 | Intel i7 870 | Gigabyte GTX 760 | DDR3 8GB A-Data |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stenfan:

Tror inte på det ett skit tbw. Jag är ofta den som är sist kvar. Spelar bara bättre och bättre. Ändå går min winrate ner i avgrunden senaste tiden. Du kan kolla denna http://imageshack.us/photo/my-images/22/prefb.png/
Min tanke efter varje match är ofta nu "Om de bara kunde överlevt 20 sekunder till, så jag hade hunnit fram". Men nej. De dör som flugor. Hade över tex över 3k dmg igår med (VI) TD JagdPZ IV och 7 killls, fick M för det. Och det var mot Tiger II's och liknande. Men ändå nådde jag inte 50% Winrate. Tror det låg på runt 40% igår. Idag går det sämre. Ligger runt 30% winrate idag.

Ofta är det 2 eller 3 döda Kv1 med 0 i dmg i mitt lag. Hur lyckas man med det i en Kv1?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Tror inte på det ett skit tbw. Jag är ofta den som är sist kvar. Spelar bara bättre och bättre. Ändå går min winrate ner i avgrunden senaste tiden. Du kan kolla denna http://imageshack.us/photo/my-images/22/prefb.png/
Min tanke efter varje match är ofta nu "Om de bara kunde överlevt 20 sekunder till, så jag hade hunnit fram". Men nej. De dör som flugor. Hade över tex över 3k dmg igår med (VI) TD JagdPZ IV och 7 killls, fick M för det. Och det var mot Tiger II's och liknande. Men ändå nådde jag inte 50% Winrate. Tror det låg på runt 40% igår. Idag går det sämre. Ligger runt 30% winrate idag.

Ofta är det 2 eller 3 döda Kv1 med 0 i dmg i mitt lag. Hur lyckas man med det i en Kv1?

Det finns mycket mer du kan göra, om man går efter din länk snittar du runt 600 WN, vilket är väldigt lågt.

Skulle inte ha något emot att lära dig ett el två ingame, vad har du för användarnamn i spelet?

Visa signatur