Asus U500VZ med 2 880 x 1 620 pixlar till Sverige

Permalänk
Skrivet av Asus.David:

nej, HDMI och mini-VGA

Varför får inga pc-laptops DP?
Det finns ganska gott om externa skärmar med 2560x1440 upplösning i rimliga prisklasser. Vill man inte köra Mac får man skaffa stationär eller en workstation laptop.

Permalänk
Medlem

Men varför gör dom inte 16:10 skärm som MacBook Pro har. Jag som jobbar med film behöver dagligen se en 1920x1080 film i fullskärm och samtidigt ha lite plats under för kontroller, timeline osv. Med denna upplösning går det ju visserligen att se hela 1080p bilden och ändå få plats med mycket runt omkring.
Men ändå, 16:10 slår 16:9 varje dag när det kommer till arbete.

Visa signatur

Workstation: i7 2600K @ 4.2GHz - Zalman 9900 MAX | MSI P67A-GD65 B3 | Corsair XMS3 1600 (16GB) | MSI GTX 1070 Gaming X | Samsung 860 EVO 1TB | Antec P280 | Corsair HX 850W
Server: Atom C2750 (ASRock C2750D4I) | Kingston 2x8GB 1600 ECC | Intel S3500 160GB | 26TB WD Red | Silverstone DS380 | Silverstone SFX ST45SF-G

Permalänk

Borde inte raid0 ge massa nackdelar? Dubbla risken för diskkrasch, funkar trim?
Någon med en laptop med raid0 som vill dela med sig av sina erfarenheter?

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem

18 papp för en lappis? Njäe... inte för mig. Snygg är den dock

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Lite dyr men en sådan eller liknande med minst 17,3 skärm, en rejäl Haswell CPU och ingen GPU. En SSD och en stor vanlig disk. Det hade varit något att fundera över.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cosby:

Mini-vga otroligt konstigt val samt vädligt utdaterat? Så det går ej att koppla upp denna till en lika högupplöst extern skärm? HDMI stödjer väl bara 1920x1080?

nej, de ska gå upp till 2560×1600

Permalänk
Medlem

Blir en ny dator snart då ;O)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscarstegland:

Den har bättre specs än MBPR och kostar mindre. Det är mycket pengar men den kan knappast kallad dyr.

Varför i hela helvete skulle du vilja sätta in egna ssd? Den här Raid-setupen snittar över 900 MB/s i både skriv- och läshastighet. Du hittar inget bättre som inte kostar lika mycket som datorn.

Vad som däremot skall gå är att sätta in mer ram själv.

Den här med Haswell och 16-32 gb ram hade varit mysigt

Skickades från m.sweclockers.com

Fast frågan är, som någon annan också undrade, om det är hårdvaru-raid eller mjukvaru-raid det handlar om här?

Jag tror att det är en ganska mediokert mjukvaru-raid uppsättning som kan paja när som helst, tro ej att det är zfs vi snackar om här....

Sen kan du inte jämföra den med mbpr, det är en helt annan kvalitet på den. Med mbpr så får man ett stabilt OS optimerat för bra hårdvara, och med den här så får man en halvfärdig OS och troligen också ett låst BIOS-system som gör att det blir omöjligt att installera annat än 'windows' på den....

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem

Trevlig skärm men tyvärr är resten av Specarna helt fel för våra behov.

Skulle hellre se en maskin med en I5 Cpu, Inget grafikkort och bara en SSD.
Naturligtvis då med en prislapp runt 5-7000 kr lägre.

Den maskinen går att sälja till företagen medans den nuvarande specen gör den alldeles för dyr

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Hedersmedlem

Jävligt trevlig ultrabook. Hade det inte varit för att jag inte ser någon användning till en sådan högupplöst skärm till min framtida ultrabook så hade jag nog lagt en beställning rätt omgående. Själv väntar jag hellre på en IPS 1080p Haswell med en ~120+ Gb SSD och tillverkad uteslutande ur ett stycke borstad / eloxerad aluminium eller liknande "exklusivt" material.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Jävligt trevlig ultrabook. Hade det inte varit för att jag inte ser någon användning till en sådan högupplöst skärm till min framtida ultrabook så hade jag nog lagt en beställning rätt omgående. Själv väntar jag hellre på en IPS 1080p Haswell med en ~120+ Gb SSD och tillverkad uteslutande ur ett stycke borstad / eloxerad aluminium eller liknande "exklusivt" material.

Finns ju redan i form av UX31 för ca 9.5k dock inte Haswell men skillnaden är väl 5% mellan Haswell och Ivy så inget att bry sig i.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cosby:

Finns ju redan i form av UX31 för ca 9.5k dock inte Haswell men skillnaden är väl 5% mellan Haswell och Ivy så inget att bry sig i.

Nja,

1. Haswell kommer teoretiskt vara 50% strömsnålare än Ivy Bridge, vilket faktiskt spelar in då man köper sig en bärbar dator.
2. Den nya generationens HD-graphic kommer att springa åttor runt den äldre HD4000-kretsen. Med andra ord, lättare spel kommer troligen kunna flyta på riktigt OK trots att man använder sig av en ex. Ultrabook.

Så jag väntar lugnt på Haswell. Kommer bli en härlig sommar.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Nja,

1. Haswell kommer teoretiskt vara 50% strömsnålare än Ivy Bridge, vilket faktiskt spelar in då man köper sig en bärbar dator.
2. Den nya generationens HD-graphic kommer att springa åttor runt den äldre HD4000-kretsen. Med andra ord, lättare spel kommer troligen kunna flyta på riktigt OK trots att man använder sig av en ex. Ultrabook.

Så jag väntar lugnt på Haswell. Kommer bli en härlig sommar.

Haswell har ju benchats och den drar mer ström än Ivy i tester.. Nya hd graphics är dock inget att hurra över då är GT620M bättre som sitter i UX31.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cosby:

Haswell har ju benchats och den drar mer ström än Ivy i tester.. Nya hd graphics är dock inget att hurra över då är GT620M bättre som sitter i UX31.

Fast du kan ju inte jämföra den integrerade grafikkretsen mot en separat strömtörstig grafikkrets från Nvidia. Det är som att jämföra äpplen med päron. Dock är det ingen tvekan om att Ivy Bridges HD-graphic utpresterar HD4000.

När det gäller effektmätningen:

"När vi plockar ut grafikkortet och mäter strömförbrukningen med den integrerade grafikkretsen ligger Haswell bra till i jämförelse med Ivy Bridge. Trots högre grafikprestanda drar de nya modellerna cirka 10 procent mindre ström än Ivy Bridge när grafikkretsen belastas."

"De nya strömsparlägena vid vila verkar dock fungera fint hos Haswell. Båda modellerna ligger 10 watt under respektive föregångare i Ivy Bridge-familjen."

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||