Vilket cs? Eller har ni andra tips?

Permalänk
Medlem

Vilket cs? Eller har ni andra tips?

Hej, hade tänkt och börja spela nått ok sple och kom och tänka på cs.
Men ska det vara 1.6 source eller go isåfall?
Eller har ni tips på andra roligare spel?
Har tidigare spelat Wow, lite 1.6 samt source för ett par år sen, har också spelat Borderlands2, och lite tera och gw2 på pc!

Tack på förhand!

Permalänk

CSGO har fördelen att man kan spela matchmaking. Det är faktiskt ett riktigt roligt spel när man väl vant om sig från 1.6.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3770k @ 4,6Ghz GPU: ASUS GeForce GTX 670 2GB RAM: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB Moderkort: ASUS SABERTOOTH Z77 SSD1: Corsair SSD Force Series 3 60GB SSD2: Corsair SSD Force Series 3, 240GB HDD: Western Digital Caviar® Black 1TB HDD2: Western Digital Caviar® Black 2TB

Permalänk
Medlem

Skulle också föreslå CS:go. Har som många andra spelat okristliga mängder CS 1.5-1.6 och det tog ett tag att vänja om sig. Har även 500h med COD blops2 emellan, så helt lätt har det inte varit haha. Rekylen är ganska annorlunda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[CPU] I5 3770k @ 4.6ghz 1.2v [Moderkort] Asus p8z77-v [Minne] Kingston HyperX 1600mhz 12gb [Grafikkort] Asus GTX 780 DCII @ 1207 / 1706 [Hårddisk] Samsung 840 EVO 256gb (os) Ocz Vertex2 (spel) [Skärm] Benq XL2420T och en Benq G2420HDBL

Permalänk
Medlem

GO

Som tidigare användare skriver.
CS GO. Klart det bästa cs hittills. Som 1.6 fast med bättre grafik.

Det är roligt med rankingsystemet också.

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

ok, får nog bli cs:go då!
Har tröttnat lite på spelande men cs kankske är ok om man ska börja lite igen med chill spelande, blir annars en hel del fifa med polarna på ps3 utöver datorn, men har ni andra tips på spel så säg dom gärna,!

Permalänk
Medlem

1.6 är bättre imo, tycker source/go är ospelbart.
Dock skrev du ju inte hur du har tänkt spela, är det public, mix, gathers eller ladder som gäller?

Playnation la ju ner sin GO ladder för att ingen spela (eller tog bort priserna).

5on5
Speldatum
3 April - 15 Maj
Deltagande lag
4 st
Spelade matcher
0 st

vs 1.6
Speldatum
3 April - 15 Maj
Deltagande lag
784 st
Spelade matcher
3078 st

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Inaktiv

Om du vill spela ett RTS spel istället för FPS så kan du testa på SC2, du kan spela en gratis trial via blizzard
Tycker personligen att det är ett stört kul spel

Permalänk
Skrivet av boxerz:

Hej, hade tänkt och börja spela nått ok sple och kom och tänka på cs.
Men ska det vara 1.6 source eller go isåfall?
Eller har ni tips på andra roligare spel?
Har tidigare spelat Wow, lite 1.6 samt source för ett par år sen, har också spelat Borderlands2, och lite tera och gw2 på pc!

Tack på förhand!

Som gammal och bitter (började spela cs på beta 4.0) så har jag varit riktigt anti-nymodigheter. Tyckte först att GO var djävulens påfund precis som allt annat som är nytt men efter 5 matcher så var jag såld. Det är riktigt roligt att spela en "klassisk tävlingsinriktad" match som det kallas i spelet. Man saknar ju de gamla servrarna som man brukade lira public på för 10 år sedan och där man kände alla men de finns ändå inte kvar så ingen idé att hänga i det förflutna Kul att kunna spela ungefär som en match utan att behöva engagera sig i någon klan. Man kan spela med en polare och 3 random dudes och oftast är de vettiga spelare som spelar.

Testade source också men då är klassiska 1.6 bättre på allt.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

BergHa: Hade bara tänkt chill spela lite och inte försöka bli värsta cs snubben som typ flippar ur om man dör utan bara lite tids fördriv på kvällar eller när man har tråkigt så annars bryr jag mig inte!

Permalänk
Medlem

Hejsan boxerz,

Skrivet av boxerz:

BergHa: Hade bara tänkt chill spela lite och inte försöka bli värsta cs snubben som typ flippar ur om man dör utan bara lite tids fördriv på kvällar eller när man har tråkigt så annars bryr jag mig inte!

Är det avslappningspelande du är ute efter?
Då rekommenderar jag att du börjar med att prova TF2.
Gratis, använder Source-motorn.
Det finns många olika speltyper inom TF2; http://en.wikipedia.org/wiki/Team_fortress_2#Game_modes
Jag spelar mest MvM, co-op mot datorn så att säga.

Permalänk
Medlem

esea.net är det bästa alternativet om man vill lira enkla matcher. Kostar en slant, men man slipper fuskare.
Matchmaking är det sämsta jag varit med om, CSGO för mig har bara förbättrat esporten. inte public.
Men sådan är jag:P Tävlingar, events och sådant är det jag är ute efter om jag ska spela något.

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska ge GO ett försök, det är inte så dyrt och det är faktiskt väldigt lätt att köra "PCW" eller matchmaking som det kallas. Känns helt OK, dessutom finns det tuneringar och sånt i det spelet. 1.6 Scenen är ganska "död" nu.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Jag har f.ö "1 week free premium" och en "1month free premium" koder på esea för de som känner sig sugna.

Hur kommer man igång?
-Registrera dig på www.esea.net
(- SteamID(in på en publicserver och skriv "status" i consolen)
(- förnamn efternamn och emailadress klart!
-Ladda ner EseaClient (med clienten hittar du servrar, du ser även all nödvändig information)
-Aktivera en esea premiumkod, detta för att kunna spela med andra
-Starta EseaClient, tryck "join" på valfri server och börja spela såfort 10 personer är "ready" Glöm inte att skriva ".ready" för att du ska registreras som redo inne på server.

Följ mig på twitter så drar jag 2 st som får dom.
https://twitter.com/carlostlind

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem