Xbox One värd över 3 miljarder dollar för AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Japp, precis det budskapet jag ville ha ut med mitt inlägg. Och det bör tilläggas att jag just på fredag byter från AMD till nVIDIA, bara för att just nu anser jag att GTX 690 är den bästa uppgraderingen från HD 5970.

Titan vs 690, är det för kostnaden som den är bättre då ?

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Skrivet av zauii89:

En dum fråga kanske men ni som vet.
Finns det någon speciell anledning till att Nvidia inte har sina kort i någon av konsollerna ?
(Finns det ens någon konsoll med nvidia-krets i ?)

Jajamen! som fick lära mig igår har Xbox "the original" nvidia gpu i sig, från geforce: http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox

/eddmaan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Titan vs 690, är det för kostnaden som den är bättre då ?

Helt enkelt för att 690 krossar Titan och kostar lika mycket. Det är det fläskigaste grafikkortet på marknaden än idag.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Kämpa emot vadå? Är det krig eller?

Inte än iallafall men man vet aldrig.

Skrivet av Livingdead4life:

tänkte precis samma sak.

Sitter på Nvidia idag, och är nöjd. Men skulle amd komma med nått intressant så är jag inte den som är den.

Nej precis det gäller ju för den ene, att bevisa att han är bättre än den andre.

Skrivet av Essin:

Ah, fanboy logik.. Konkurrens är BRA för konsumenterna, det ger bättre produkter och bättre priser, så om detta kan ge AMD en boost så är det bara bra för oss alla, även de som ser världen i neongrönt som du verkar göra..

Det var väl då självaste fan va alla skulle gadda ihop sig, som ett gäng getingar mot en humla, först Tommy_h och nu Essin.
Jag har fan kört AMD hela jävla tiden i alla datorer jag ägt, och bara för att gräset för min del var ((grönare)), på andra sidan betyder det inte att AMD går i konkan, bara för att JAG gått över.
Ni säger att Nvidia fansen inte tål kritik, men hur jävla goa är ni själva då?
Jag har en AMD processor och det räcker med CPU från dom, min förra GPU var AMD Radeon HD6990 Antilles.
Och det kortet var bra, men dom måste bättra på drivrutinerna, och SPECIELLT tiden det tar för dom att få fram dessa.
Sen att alla AMD fanboy´s sitter hemma med tårar i ögonen och försöker förtränga det faktumet, skall inte jag ha ut för, jag har gått över till Nvidia och är NÖJD!!! med det.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!