Permalänk

Köpråd mobil

Hejsan,

Är på jakt efter en ny mobil, då min gamla håller på att ge upp.

Det som jag vill att mobilen ska ha är en bra kamera, samt ha en bra batteritid,

Så om ni har någon mobil att rekommendera så kan ni posta här,

Budgeten är runt 3000-3500kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan240:

Hejsan,

Är på jakt efter en ny mobil, då min gamla håller på att ge upp.

Det som jag vill att mobilen ska ha är en bra kamera, samt ha en bra batteritid,

Så om ni har någon mobil att rekommendera så kan ni posta här,

Budgeten är runt 3000-3500kr.

Köp en Samsung S3. Eller spara ca en tusing till och vänta och köp en Samsung S4!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Nexus 4

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Stefan240:

Hejsan,

Är på jakt efter en ny mobil, då min gamla håller på att ge upp.

Det som jag vill att mobilen ska ha är en bra kamera, samt ha en bra batteritid,

Så om ni har någon mobil att rekommendera så kan ni posta här,

Budgeten är runt 3000-3500kr.

http://www.telia.se/privat/erbjudanden/antligen-helg/2013/?in...
Har gul lumia älskar den.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Får ta mig en funderare på vilken man ska välja, svårt att hitta någon bra som man vill ha.

Permalänk

Börja med att välja plattform/ekosystem.

Windows phone - kul, innovativt och lite annorlunda OS med otroligt flyt i gränssnittet. Största nackdel: minst antal appar, väldigt begränsat av Microsoft vad både användare och appar får göra med systemet. Lite oprövat OS än så länge.

Android - stor mängd appar, går att anpassa i princip hur man vill. Största nackdel: lättare att orsaka problem, appar som kan ligga i bakgrunden och dra batteri, inte lika bra flyt i gränssnittet som övriga OS, kan vara segt att få uppdateringar till beroende på telefon.

iPhone - störst mängd appar, bra flyt i gränssnittet, ingen splittring mellan tillverkare, får uppdateringar snabbt, inga problem då plattformen är relativt stängd. Största nackdel: väldigt stängd plattform av Apple, inga möjligheter att anpassa systemet.

Edit: skrev detta utan att tänka på budgeten, det blir såklart svårt att få en ny iPhone 5 för 3000-3500, isf får du leta begagnat. I den prisklassen skulle jag ta en Nokia-lur eller en Samsung Galaxy S3 (även om jag tycker skärmen på S3 är avsevärt otroligt mycket sämre än på S4:an). Skulle nog välja en Nokia även om jag inte har särskilt mycket erfarenhet av Windows Phone 8.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Börja med att välja plattform/ekosystem.

Windows phone - kul, innovativt och lite annorlunda OS med otroligt flyt i gränssnittet. Största nackdel: minst antal appar, väldigt begränsat av Microsoft vad både användare och appar får göra med systemet. Lite oprövat OS än så länge.

Android - stor mängd appar, går att anpassa i princip hur man vill. Största nackdel: lättare att orsaka problem, appar som kan ligga i bakgrunden och dra batteri, inte lika bra flyt i gränssnittet som övriga OS, kan vara segt att få uppdateringar till beroende på telefon.

iPhone - störst mängd appar, bra flyt i gränssnittet, ingen splittring mellan tillverkare, får uppdateringar snabbt, inga problem då plattformen är relativt stängd. Största nackdel: väldigt stängd plattform av Apple, inga möjligheter att anpassa systemet.

Edit: skrev detta utan att tänka på budgeten, det blir såklart svårt att få en ny iPhone 5 för 3000-3500, isf får du leta begagnat. I den prisklassen skulle jag ta en Nokia-lur eller en Samsung Galaxy S3 (även om jag tycker skärmen på S3 är avsevärt otroligt mycket sämre än på S4:an). Skulle nog välja en Nokia även om jag inte har särskilt mycket erfarenhet av Windows Phone 8.

Iphone 4 ska inte vara någon dålig telefon tex. Vet inte hur kameran är dock. Alla kör inte de tyngsta apparna och spelen. Jag är dock själv ingen apple fantast. Tycker ts ska prova lite olika os och telefoner i en butik om möjlighet ges, kanske någon youtube video.

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Iphone 4 ska inte vara någon dålig telefon tex. Vet inte hur kameran är dock. Alla kör inte de tyngsta apparna och spelen. Jag är dock själv ingen apple fantast. Tycker ts ska prova lite olika os och telefoner i en butik om möjlighet ges, kanske någon youtube video.

Jag skulle inte köpa en iphone 4 idag. Den börjar bli seg med iOS 6 och kommer förmodligen inte få iOS 7 skulle jag gissa. Jag köpte en iphone 4S för några månader sedan begagnad för 2000 kr i nyskick, det är ett betydligt bättre köp av telefon.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Jag skulle inte köpa en iphone 4 idag. Den börjar bli seg med iOS 6 och kommer förmodligen inte få iOS 7 skulle jag gissa. Jag köpte en iphone 4S för några månader sedan begagnad för 2000 kr i nyskick, det är ett betydligt bättre köp av telefon.

Jag citerade bara en användare av iphone 4. Det ä synd att de dödar en telefon med dåliga mjukvaruuppdateringar.

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Jag citerade bara en användare av iphone 4. Det ä synd att de dödar en telefon med dåliga mjukvaruuppdateringar.

Jag skulle tvärtom vilja säga att Apple är bättre än någon annan på att uppdatera modeller till senaste OS. iPhone 4 lanserades juni 2010. Visa mig en annan telefon som fått uppdateringar till senaste OS så länge? Och att den inte kommer få iOS 7 var 100% gissning från min sida, det är ju möjligt att Apple lyckats optimera iOS 7 såpass mycket att det flyter på bättre än iOS 6. Men en iPhone 4S är ändå ett bättre köp, om man kan tänka sig begagnat och vill ha Apple.

Sen begränsar Apple ibland artificiellt funktioner (som Siri, röstnavigering m.m.) på äldre modeller, vilket jag håller med om är helt värdelöst.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk

Galaxy S3 är ju en schysst mobil eller så sparar du lite och köper S4:an
Har just nu en iPhone 4S vilken är väldigt bra om man kan hålla sig åt det begränsade Apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Jag skulle tvärtom vilja säga att Apple är bättre än någon annan på att uppdatera modeller till senaste OS. iPhone 4 lanserades juni 2010. Visa mig en annan telefon som fått uppdateringar till senaste OS så länge?

Syftade mer på att du skriver "Den börjar bli seg med iOS 6 och..". Dvs den upplevs slöare när man uppdaterar den till version 6, de bryr sig antagligen medvetet om att inte optimera systemet just för att man ska byta telefon. Gör man inget avancerat ska den inte försämras och hålla till man fysiskt sliter upp den.

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Syftade mer på att du skriver "Den börjar bli seg med iOS 6 och..". Dvs den upplevs slöare när man uppdaterar den till version 6, de bryr sig antagligen medvetet om att inte optimera systemet just för att man ska byta telefon. Gör man inget avancerat ska den inte försämras och hålla till man fysiskt sliter upp den.

Aha du menade så, ja det kan jag hålla med om, även om hårdvaran begränsar och all mjukvara på all plattformar tenderar att bli mer tungdrivna för varje ny version. Den flyter nog fortfarande bättre än konkurrenterna misstänker jag men det var länge sen jag använde den så kanske minns fel. Apple lärde sig nog lite av att de släppte iOS 4 (eller om det var iOS3?) till iPhone 3G vilket gjorde den oanvändbar pga seghet. Gick inte ens att skriva på tangentbordet.

Edit: nu känner jag att det blir väldigt off-topic. TS - kan du tänka dig begagnat så har du fått lite tips i tråden iaf, och även tips på nya telefoner. Jag lämnar diskussionen tills vidare.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan240:

Hejsan,

Är på jakt efter en ny mobil, då min gamla håller på att ge upp.

Det som jag vill att mobilen ska ha är en bra kamera, samt ha en bra batteritid,

Så om ni har någon mobil att rekommendera så kan ni posta här,

Budgeten är runt 3000-3500kr.

Lumia 720. Har precis det vad du vill ha, d.v.s bra kamera och bra batteritid.

http://www.mobil.se/nyheter/batteritid-som-imponerar-1.523717...

Permalänk

Tack för tipsen, ska ta mig en funderare nu och se vilken det blir

Permalänk

Blir nog att beställa en Nokia lumia 920 idag,

Permalänk
Medlem

Hade utan tvekan kört på senaste Nokia Lumia lurarna, har själv en 920 och blir bara mer o mer nöjd desto mer tiden går, helt otroliga lurar, kameran är helt riktigt bra, internet delningen funkar prima, nu dem senaste dagarna så har jag kopplat upp 2 äldre symbian nokior till L920in, en streamar webcam o andra skype.. mer än nöjd..

Edit: Om någon har lust o kolla live stream från JKPG så finns jag uppe just nu på www.bambuser.com , sök på "Emilsports" webcamen står en noika c7 för.. ha det fint, solen strolar fint

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk

NU var det dags för en ny lur igen, då min Nokia 920 inte ville vara med mer, Högtalaren och blixten har lagt av sen att batteriet tar slut snabbt.

Någon som kan tipsa några bra mobiler?

Det som jag vill att mobilen ska ha är en bra kamera, samt ha en bra batteritid,

Så om ni har någon mobil att rekommendera så kan ni posta här,

Budgeten är runt 3000-3500kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan240:

NU var det dags för en ny lur igen, då min Nokia 920 inte ville vara med mer, Högtalaren och blixten har lagt av sen att batteriet tar slut snabbt.

Någon som kan tipsa några bra mobiler?

Det som jag vill att mobilen ska ha är en bra kamera, samt ha en bra batteritid,

Så om ni har någon mobil att rekommendera så kan ni posta här,

Budgeten är runt 3000-3500kr.

Oneplus One. Finns en artikel om den telefonen här på Sweclockers, sjukt grym lur och den kostar bara 2500-2800:-. Dock kommer den i Juni tror jag? Men annars finns ju Nexus 5 som många gillar, LG G2 är också en riktigt fin telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan240:

NU var det dags för en ny lur igen, då min Nokia 920 inte ville vara med mer, Högtalaren och blixten har lagt av sen att batteriet tar slut snabbt.

Någon som kan tipsa några bra mobiler?

Det som jag vill att mobilen ska ha är en bra kamera, samt ha en bra batteritid,

Så om ni har någon mobil att rekommendera så kan ni posta här,

Budgeten är runt 3000-3500kr.

Skrivet av Crewsom:

Oneplus One. Finns en artikel om den telefonen här på Sweclockers, sjukt grym lur och den kostar bara 2500-2800:-. Dock kommer den i Juni tror jag? Men annars finns ju Nexus 5 som många gillar, LG G2 är också en riktigt fin telefon.

Nexus 5 och LG G2 har tveksamma kameror båda två. G2 har en bra kamera så länge allt är stilla på bilden men så fort nått vill röra på sig, tex barn så är kameran värdelös.
Men G2 har en riktigt bra batteritid och är snabb.

Iphone 5S har en bra kamera och en relativt bra batteritid. Annars så är Samsung Galaxy S4 ett alternativ med en bra kamera och en hyfsad batteritid. Eller S4+ med en bättre processor och lite bättre batteritid än vanliga S4.

Dessa ligger i ditt prisintervall, S4+ hittar du på Blocket i din prisnivå. Ny från affär är den lite dyrare.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan240:

NU var det dags för en ny lur igen, då min Nokia 920 inte ville vara med mer, Högtalaren och blixten har lagt av sen att batteriet tar slut snabbt.

Någon som kan tipsa några bra mobiler?

Det som jag vill att mobilen ska ha är en bra kamera, samt ha en bra batteritid,

Så om ni har någon mobil att rekommendera så kan ni posta här,

Budgeten är runt 3000-3500kr.

Nexus 5, LG G2, OnePlus One, Oppo Find 7a

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan240:

NU var det dags för en ny lur igen, då min Nokia 920 inte ville vara med mer, Högtalaren och blixten har lagt av sen att batteriet tar slut snabbt.

Någon som kan tipsa några bra mobiler?

Det som jag vill att mobilen ska ha är en bra kamera, samt ha en bra batteritid,

Så om ni har någon mobil att rekommendera så kan ni posta här,

Budgeten är runt 3000-3500kr.

Borde du inte ha garanti kvar? Eller har du misshandlat den så hårt att du inte kan med att reklamera?;-)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...
sjukt nöjd med både min lumia 920 och purfärska 1520 och win8.1phone är snart att tillgå som gratis uppdatering till dem.
det är helt enormt skönt med 6"

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Skrivet av Pellepelikan:

Borde du inte ha garanti kvar? Eller har du misshandlat den så hårt att du inte kan med att reklamera?;-)

Skickades från m.sweclockers.com

Har tyvärr tappat bort kvittot.

Permalänk

Tack för tipsen, blir att kolla lite noggrannare imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan240:

Har tyvärr tappat bort kvittot.

Om du betalat med kontokort gäller ett kontoutdrag som kvitto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan240:

Har tyvärr tappat bort kvittot.

Beställ online vid möjlighet för så pass dyra saker, även om du sen väljer att hämta ut i butik. Elektroniskt kvitto/orderbekräftelse är giltigt kvitto.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Tigerhamster:

Beställ online vid möjlighet för så pass dyra saker, även om du sen väljer att hämta ut i butik. Elektroniskt kvitto/orderbekräftelse är giltigt kvitto.
Skickades från m.sweclockers.com

Blir att beställa online den här gången,

Dock så har jag inte hittat någon som passar mig än.

Permalänk

Har inte kunnat bestämma mig än för vilken mobil jag ska beställa. Velar lite mellan Samsung eller lg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Stefan240:

Har inte kunnat bestämma mig än för vilken mobil jag ska beställa. Velar lite mellan Samsung eller lg.

Skulle ta en LG, lätt. Samsung är rätt dåliga på de flesta sätt. Har en LG till salu i annonser

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌