Permalänk

Vilken MW e bäst?

Min flickväns lillebror tar studenten i övermorgon.

Tänkte ge honom en present, har dock inte så mycket pengar tyvärr.

Han gillar MMORPG och FPS, tänkte jag hookar upp honom med en FPS.
Han har aldrig lirat någon COD över huvud taget.

Min budget är cirka 200:- så har hittat alla COD (Cod 4 MW, MW2 och MW3) för ungefär det priset.
Vilken ska man köpa?
Känns som man är en cheap skate om jag skaffar COD 4:MW som enligt gamerankings är bästa, eftersom den är från 2008.
MW3 har jag förstått är "sämst", så då är problemet att de "riktigt bra" är gamla, o då kanske det ger ett dåligt intryck.

Eller vad säger ni, nördarna, om detta? jag är ingen fps:are tyvärr (om man inte räknar med killzone).
Behöver er hjälp!

Visa signatur

Ljudkort: Steinberg UR22, Monitorer: M-Audio BX5, Yamaha HS7 DAW: Fruity Loops Studio 11 Hörlurar: AKG k240 Studio, Sennheiser HD25 Mk II

Permalänk
Medlem

MW1 all the way! Storyn är gripande och man kan riktigt leva sig in i de! Ville inget annat än flytta till GB och ansöka tiill S.A.S efter jag spelat det =D

Permalänk
Avstängd

Börja med mw1. Gillade han det lär han köpa mw2 och mw3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

MW1 all the way! Storyn är gripande och man kan riktigt leva sig in i de! Ville inget annat än flytta till GB och ansöka tiill S.A.S efter jag spelat det =D

^ Word. Det är originalet och inte nåt sit som mw3. Mw2 var hyfsat bra story men tråkig MP. Han får akta sig för cheaters dock eftersom det är populärt med aimbot i gamla cod

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk

Köp Metro 2033, eller Metro last light

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mack3h:

^ Word. Det är originalet och inte nåt sit som mw3. Mw2 var hyfsat bra story men tråkig MP. Han får akta sig för cheaters dock eftersom det är populärt med aimbot i gamla cod

mw2 är det snarare populärt med hacks som dödar alla på banan med ett skott =P

Permalänk
Medlem

Battlefiel 3 med alla expansiooner/premium o allt som finns kanske?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Battlefiel 3 med alla expansiooner/premium o allt som finns kanske?

Dock så kostar det över 200:-

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoidberg:

Dock så kostar det över 200:-

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1445326 "Knappt"

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

CoD 4/MW1. Överlägset bästa och kommer aldrig att slås av dem själva som de gör nu. Det är det ända jag lirar (om jag lirar CoD).

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Billigare på G2PLAY.

OnT: Tycker att du ska köpa MW1 eller kanske BF3/Metro 2033/Last Light om du vill.
Metro 2033 från G2PLAY för 43 kr.
Metro: Last Light från G2PLAY för 223 kr.
Och som även länkat ovan, Battlefield 3 Premium Edition för 291 kr. (Lite över budget, jag vet. )

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Tror faktiskt han skulle gilla BF3 bättre då han är så pass gammal.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Skrivet av Zache_:

Tror faktiskt han skulle gilla BF3 bättre då han är så pass gammal.

Indeed, MW1 eller BF3

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR :)

4690K @4.4Ghz - Gigabyte GTX 1060 3GB @2GHz - Corsair 8GB DDR3 1600Mhz - Corsair 230T Orange

Permalänk

cod4, alla cod efter det är stora jävla floppar.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem

bf3. Mycket mer spel för pengarna.

Permalänk
Medlem

Arma 2 Complete, mycket roligare eftersom det finns så många olika moddar. BF och COD har bara blivit skit på senaste åren så ge honom inte det.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

bf3. Mycket mer spel för pengarna.

Fast 4:an kommer ju ut ganska snart. Dom flesta lär ju lira det istället för 3:an då.

Permalänk
Medlem

Cod4. Solklart val !

Permalänk
Medlem

Black ops 2 är faktiskt ganska kul , nyare än cod 4 och roligare än mw3!

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Zache_:

Tror faktiskt han skulle gilla BF3 bättre då han är så pass gammal.

Enormt sant. Tar själv studenten imorgon och kan verkligen inte se mig själv spela CoD (MW2, MW3 etc).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

mw2 känns mer lättspelat än mw1. men båda är rätt bra bara man slipper hackers. Och båda är egentligen grymt lätta också.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeoCarlsson:

cod4, alla cod efter det är stora jävla floppar.

Du kanske tycker att det är dåliga spel, men det är idiotiskt att kalla spel som sålt bra som fan för floppar.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

de flesta tycker mw1, men jag säger mw2 for life. Fett kul, obalansen i ACR och G18 märks inte ens om du kan spela ordentligt!

Permalänk
Skrivet av deadich:

Du kanske tycker att det är dåliga spel, men det är idiotiskt att kalla spel som sålt bra som fan för floppar.

Dock är det min personliga åsikt, och det blir väldigt svårt att ändra den. Sen är Twilight också skitfilmer, men de har sålt väääldigt bra, som ett exempel bara.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Basicnewb:

Min flickväns lillebror tar studenten i övermorgon.

Tänkte ge honom en present, har dock inte så mycket pengar tyvärr.

Han gillar MMORPG och FPS, tänkte jag hookar upp honom med en FPS.
Han har aldrig lirat någon COD över huvud taget.

Min budget är cirka 200:- så har hittat alla COD (Cod 4 MW, MW2 och MW3) för ungefär det priset.
Vilken ska man köpa?
Känns som man är en cheap skate om jag skaffar COD 4:MW som enligt gamerankings är bästa, eftersom den är från 2008.
MW3 har jag förstått är "sämst", så då är problemet att de "riktigt bra" är gamla, o då kanske det ger ett dåligt intryck.

Eller vad säger ni, nördarna, om detta? jag är ingen fps:are tyvärr (om man inte räknar med killzone).
Behöver er hjälp!

köp CoD 4, finns bra mods till det och är billigt i inköp på steam och det är faktiskt det bästa när du spelar multiplayer, tycker dock personligen att single playern är snäppet vassare på MW2 och MW3 är bara dåligt både i single och multiplayer

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

MW om man vill spela singleplayer, BF3 om man vill spela multiplayer.

Tjernobyl uppdraget i MW1 är kommer jag sent att glömma. Även om det är ganska scriptat är det jäkligt spännande när man smyger runt, miljön är ju inte fel den heller...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Så blizzard får inte in pengar på andra håll?

Diablo.
Diablo 2.
Diablo 3.
Starcraft.
Warcraft 3+TFT.
WoW + dess expansioner + Microtransactions som pets/transfers+speltid.

Blizz badar i pengar.

jaja du tycker SC2 är för dyrt och du hatar blizzard för att de tjänar pengar på att folk köper deras produkter..

men detta är "call of duty" delen av forumet och TS frågar efter vilket modern warfare spel som är bäst och blizzard har ingenting med call of duty och göra ändå om de har samma ägare..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Basicnewb:

Min flickväns lillebror tar studenten i övermorgon.

Tänkte ge honom en present, har dock inte så mycket pengar tyvärr.

Han gillar MMORPG och FPS, tänkte jag hookar upp honom med en FPS.
Han har aldrig lirat någon COD över huvud taget.

Min budget är cirka 200:- så har hittat alla COD (Cod 4 MW, MW2 och MW3) för ungefär det priset.
Vilken ska man köpa?
Känns som man är en cheap skate om jag skaffar COD 4:MW som enligt gamerankings är bästa, eftersom den är från 2008.
MW3 har jag förstått är "sämst", så då är problemet att de "riktigt bra" är gamla, o då kanske det ger ett dåligt intryck.

Eller vad säger ni, nördarna, om detta? jag är ingen fps:are tyvärr (om man inte räknar med killzone).
Behöver er hjälp!

Ge honom pengarna iform av steam-credits och säg till honom att inte köpa något förre steam börjar med sin sommar rea, Humblebundle är ett annat bra ställe för billiga spel.
Som svar på frågan, MW1 är bäst men jag har spelat absolut mest och haft roligast med MW2 men multiplayerdelen är långt ifrån vad den var när spelen var nya så det är ingen större mening att köpa dem idag.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Om det är ett CoD spel som ska spelas online så bör du satsa på MW1, finns fortfarande massor som spelar det spelet.

Permalänk
Skrivet av Buzz996:

Battlefiel 3 med alla expansiooner/premium o allt som finns kanske?

BF3 för fan, så jäkla najs. Dock så behöver man ett lite bättre system för att spela det. Dessutom så måste man inte köpa premium/expansionerna utan själva spelet. Kommer han att tycka om det så lär han köpa premium

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║