Corsair släpper Carbide Air 540 med kammardesign

Permalänk
Melding Plague

Corsair släpper Carbide Air 540 med kammardesign

För användare på jakt efter högt luftflöde och möjligheter till vattenkylning släpper Corsair den breda datorlådan Carbide Air 540.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

kul kocept!

Permalänk
Medlem

Klassigt som få..!

Kanske ska köpa ett och lägga undan ifall man köper ett monster i framtiden. ATX lär ju inte vara påväg ut riktigt än, med tanke på haswell.

Permalänk
Medlem

Trevligt!
Tyckte faktiskt det såg helt okej ut också.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

jag gillar den, påminner lite om caselabs tänk. Spännande att de "breddar" sig.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk

Riktigt snyggt, skulle absolut kunna tänka mig att byta ut mitt Carbide 500R emot detta!

Permalänk
Inaktiv

Sweet chassie, ett sånt ska jag testa!

Permalänk
Medlem

Chassi med plats för massvis av vad? Luft? Poängen är väl att få bort onödiga hårddiskburar och liknande från huvud-delen. Att då få plats med 2+4 st hårddiskar från levererans är väl ypperligt snålt när det borde få plats ett 20 tal?

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mylifestyle95:

Riktigt snyggt, skulle absolut kunna tänka mig att byta ut mitt Carbide 500R emot detta!

Samma här. Dock så är ju 500R världens sämsta chassi enligt mig och denna lådan är ju från samma serie...

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virre39:

Chassi med plats för massvis av vad? Luft? Poängen är väl att få bort onödiga hårddiskburar och liknande från huvud-delen. Att då få plats med 2+4 st hårddiskar från levererans är väl ypperligt snålt när det borde få plats ett 20 tal?

man får nog plats med en ~ 200 st med varierande kvalitet på monteringen, om man verkligen vill ^^

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Ett obsidian i samma stil tack

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

ser ut som en rackskåp i miniformat

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Avstängd

Lådor i dom här storlekarna känns lite passé, men kul att tillverkare vågar satsa på annorlunda saker.

Permalänk
Medlem

Detta chassi blev jag klart inresserad av, jag har ett ikea lackbord där jag ställer mina chassi på då jag har ett djur på fyra ben som sprider ohälsosamma mängder hår, är absolut enda sättet att slippa ha ett extra djur i lådan varje månad genom ha lådan på den
Detta skulle ju passa så grymt galet på det bordet, jag vill se recensioner av den här lådan sen:D

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

skulle vara riktigt intresserad om den hade varit anpassad efter mATX eller mITX, bara för att få ett grymt luftflöde över en liten gaming burk,

endå nice.

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Trots att det heter Air så tror jag att man skulle kunna göra väldigt snygga vattenbyggen i det 2st 240 rad och en 120 kanske

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Xedious:

Samma här. Dock så är ju 500R världens sämsta chassi enligt mig och denna lådan är ju från samma serie...

Jasså? Själv gillar jag mitt 500R väldigt mycket

Permalänk
Medlem

Riktigt tuff faktiskt! Läckraste Corsair-chassit hittills enligt mig.

Hade jag haft behovet skulle jag helt klart köpt ett.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Om det där chassit kostar så lite som det är sagt är det ett givet köp DIREKT när det släpps!

Permalänk
Medlem

Givet köp om det landar så pass lågt i pris

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt, någon som vet när det kommer recension på det?

Permalänk
Avstängd

vem fan vill ha ett chassi som är så där bred fyller ingen funktion alls.

Permalänk
Medlem

Ett sådant i µATX-storlek hade varit riktigt intressant för oss som kör singelkort och inte vill ha jättestora chassin.

Borde ju gå att modda dit en radiator eller två på den sidopanelen i utrymmet där nätagget sitter i också.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Granter:

vem fan vill ha ett chassi som är så där bred fyller ingen funktion alls.

Varför köper folk caselabs som är stora som hus?
Tror det finns folk som tycker det är funktion i de

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Fint chassi. Men ett i vitt skulle vara jäkligt snyggt!

Permalänk
Medlem

Dessa satans fönster.. Min vrede mot dessa är snart lika djup som mot lysrör och led-belysta fläktar. Utöver detta älskar jag chassit men att behöva betala extra för en solid panel utan fönster är bakvänt.

Är det verkligen så många som uppskattar fönster vs. de som hellre vill ha en solid panel eller är det en kostnadsfråga?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Dessa satans fönster.. Min vrede mot dessa är snart lika djup som mot lysrör och led-belysta fläktar. Utöver detta älskar jag chassit men att behöva betala extra för en solid panel utan fönster är bakvänt.

Är det verkligen så många som uppskattar fönster vs. de som hellre vill ha en solid panel eller är det en kostnadsfråga?

Definitivt inte en kostnadsfråga, särskilt med sådana här smoked acrylic-fönster. Efterfrågan är väldigt hög.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den var intressant till jag såg antalet hårddiskplatser. Det är slöseri att inte fylla "baksidan" med fler 3,5-tumsplatser. Jag ser plats för åtminstone 2 burar till vilket skulle kunnat innebära 6 diskar till. Kanske skulle den också vara bättra som en "desktop" än som tower. Då hade den blivit som en inkapslad testbänk vilket vore rätt intressant koncept för en datorlåda. Den skulle må bra av att få lite mer eftertanke innan den släpps i alla fall.

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem

Kommer byta ut mitt 800D mot detta. Hade gärna haft ett CaseLab men det är aningen för stort för mitt tycke/behov. Hade dock gärna sett en version för mATX med 2x240 rad i front/top.

Tänk om dom ändå hade haft vett nog att montera PSUn i övre delen och satt fäste för en 360 rad längs sidan nere med ventilation ut genom sidan av chassit, alt gjort psu/Disk delen någon centimeter bredare så man kunde pressa in en radiator eller två på den sidan med....

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem

Skulle lugnt vilja se det här chassit med en vanlig sidopanel, utan fönster. Hoppas på att trenden med mindre 5,25s platser fortsätter än hårdare. Gå ned till en slot.. Sen ingen!

Chassin som byggs utan 5,25, och SSD allena kommer kunna vara riktigt piffiga!