Permalänk

[Spel] Geometry Jump

Hej allihopa!

Tänkte bara titta in och visa vad jag jobbar på. Kommer släppa lite mer info och features snart. Feedback uppskattas!

Permalänk
Medlem

Hur skiljer sig det här från The Impossible Game?

Visa signatur

Intel Core i5 8600k @ 4.7 GHz - Gigabyte Aorus GTX 1080 TI - Asus PRIME Z370-A
- Corsair Vengeance LP 16 GB - EVGA Supernova G2 850W - NZXT H500i

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Fille625:

Hur skiljer sig det här från The Impossible Game?

Geometry Jump är klart mer avancerat. TIG har bara byggstenarna block, tagg och svart, men GJ har fler. Taggar kan sitta horisontellt, man kan få boost osv.

Coolt spel! Akta så det inte blir för avancerat bara. TIG:s styrka ligger i dess avskalade grafik. Det måste vara lätt att se vad som händer.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Spelet är självklart starkt baserat på The Impossible Game. men det finns en del skillnader.

Förutom det visuella så har du nya typer av hinder/gameplay element. Pjäser du autostudsar från, ringar där du måste trycka när du är ovanför för att hopppa, gravity switches etc. Sen har du variation i gamemode där du flyger, synns i videon runt 50 sekunder.

Förutom det så har jag en del större features som jag ska släppa video på om några dagar, fixar bara lite små saker

Permalänk
Skrivet av Zhenmuron:

Hej allihopa!

Tänkte bara titta in och visa vad jag jobbar på. Kommer släppa lite mer info och features snart. Feedback uppskattas!

727pUHwWSVg

Ser riktigt roligt ut faktiskt! Dock lite likt "The impossible game" som nämnt tidigare, men Geometry Jump verkar mer avancerat! Keep up the good work!

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Geometry Jump är klart mer avancerat. TIG har bara byggstenarna block, tagg och svart, men GJ har fler. Taggar kan sitta horisontellt, man kan få boost osv.

Coolt spel! Akta så det inte blir för avancerat bara. TIG:s styrka ligger i dess avskalade grafik. Det måste vara lätt att se vad som händer.

Helt rätt, märkte det när jag försökte göra mer detaljer i bakgrunden som effekter i takt till musiken etc. Blev väldigt svårt att läsa av banan så fick köra utan effekter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zhenmuron:

Spelet är självklart starkt baserat på The Impossible Game. men det finns en del skillnader.

Förutom det visuella så har du nya typer av hinder/gameplay element. Pjäser du autostudsar från, ringar där du måste trycka när du är ovanför för att hopppa, gravity switches etc. Sen har du variation i gamemode där du flyger, synns i videon runt 50 sekunder.

Förutom det så har jag en del större features som jag ska släppa video på om några dagar, fixar bara lite små saker

Okej, låter trevligt det där. Vissa gameplay-aspekter är svåra att förmedla endast med hjälp av en video, kan jag tro. Tack för klargörandet

Vilka plattformar utvecklar du till?

Visa signatur

Intel Core i5 8600k @ 4.7 GHz - Gigabyte Aorus GTX 1080 TI - Asus PRIME Z370-A
- Corsair Vengeance LP 16 GB - EVGA Supernova G2 850W - NZXT H500i

Permalänk
Skrivet av Fille625:

Okej, låter trevligt det där. Vissa gameplay-aspekter är svåra att förmedla endast med hjälp av en video, kan jag tro. Tack för klargörandet

Vilka plattformar utvecklar du till?

Precis, blir alltid lite krångel när man försöker trycka in massa content i en kort video

Jag kommer släppa spelet till iPhone/iPad och Android. Skulle gärna utveckla till Windows Phone också men har inte tagit det steget ännu ^^

Permalänk

Här är en ny video som visar character customization i spelet. Färgen på detaljerna i banan ändras beroende på din karaktärs färg.

Allt är nästan färdigt nu, sitter bara och putsar detaljer. Har en sista feature kvar att visa som tar lite extra tid

Permalänk
Medlem

Ser bra ut
Liknar Bit.Trip Runner

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Ser bra ut
Liknar Bit.Trip Runner

Tack Bit.Trip är grymt ^^

Permalänk

Ser sjukt nice ut! Hoppas att det dyker upp på Google Play snart!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Fantastiskt nice

Permalänk
Medlem

Ser riktigt trevligt ut, och säger som Slaktardej och hoppas att det kommer upp på Google Play snart!

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk

Tack! Kul att ni gillar det

Allting är mer eller mindre klart så det är inte länge kvar nu! Sista detaljerna har att göra med den sista featuren som jag polerar på, tror det kommer vara största delen av spelet! Men jag sparar den detaljen i ett par dar till innan jag slänger ut en video

Permalänk
Medlem

Ser grymt kul ut! Kommer det kanske till iOS eller Andriod i framtiden? Skulle vara najs och lira på iPaden eller iPhonen förövrigt!

Visa signatur

En dator, en mobil och en tablet. X670 Hero / 7900X / 4080

Permalänk
Skrivet av Lakoni:

Ser grymt kul ut! Kommer det kanske till iOS eller Andriod i framtiden? Skulle vara najs och lira på iPaden eller iPhonen förövrigt!

Det kommer släppas samtidigt till iPhone (3GS/Retina/5an), iPad och Android. Alla storlekar och former!

Permalänk
Medlem

Kommer det kosta eller vara gratis?

Permalänk

Just nu siktar jag på 7kr. Har tre andra spel ute som är gratis och volymen downloads som krävs för att synas gör det riktigt krångligt. Plus att jag inte har någon reklam budget som verkar vara a och o för free to play spel.

Är lite osäker på hur det kommer fungera på Android, första gången jag ska släppa ett betal spel ^^

Permalänk

Geometry Dash kommer till iOS och Android den 13 Augusti!

Här är en kort trailer för spelet som visar lite gameplay och dylikt. Sista featuren som jag jobbat på är en level editor med level delning online. Ska bli kul att se vad för banor alla spelare bygger (det är exakt samma verktyg som jag använt för att bygga alla banor i spelet)

Tack för all feedback, uppskattas

Permalänk

Geometry Dash är nu ute till iOS och Android. Tack igen för all feedback!

iTunes: https://itunes.apple.com/app/id625334537
Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.robtopx.geo...

Svarar gärna på frågor om spelet eller utvecklingen ifall ni har några

Permalänk
Medlem

Hade varit kul att få veta hur lång tid det tog att bygga spelet, vad du har för erfarenhet av att programmera och i vad du programmerade allt. Ser riktigt bra ut iallafall!

Permalänk
Skrivet av Swiifty:

Hade varit kul att få veta hur lång tid det tog att bygga spelet, vad du har för erfarenhet av att programmera och i vad du programmerade allt. Ser riktigt bra ut iallafall!

Har arbetat med spelet till och från i 4-5 månader. Men jag har en hel del kod som jag använder från tidigare spel, som gör att det går snabbare

Har gått en del kurser i programmering, men väldigt grundläggande. Förutom det så började jag från grunden med iOS programmering i Objective C, sen bytte jag till C++ för att kunna göra spelen cross-platform.

Använder Cocos2d-x och programmerar allt i XCode, förutom vissa Android delar som jag programmerar i eclipse. Kan slänga upp lite länkar om hur man kommer igång ifall det är någon som är intresserad. Fråga gärna om ni undrar något annat, alltid kul att prata om spelen/spelutveckling

Permalänk
Medlem

Har du gjort all grafik själv?

Permalänk
Skrivet av Swiifty:

Har du gjort all grafik själv?

Yes, har gjort all grafik från grunden i Adobe Flash

Permalänk
Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|