AMD publicerar roadmap för 2013

Permalänk
Medlem

Kaveri får bredare front-end och delad adressrymd, dock inte fast context switching och allt som krävs för att köra HSA fullt ut. De borde kommit ganska långt vad det gäller Excavator också. Den lär vara designad vid det här laget i stort sett, så går de inte i konkurs och konkursboet inte lyckas sälja ut grejerna så ser vi nog nya CPU/APUer från AMD. FPU blir definitivt bredare på Excavator och AMD har implementerat AVX2 i designen redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Intel är inte mycket bättre. Men dom har i alla fall behållit bakåtkompaliteten på förra och nyaste gen.

Amd behöver ny sockel, för att fixa till saker som inte går utan sockel byte.
Skickades från m.sweclockers.com

Ge oss AM4! Fast dom lär nog få svettas rejält om dom ska rulla ut nåt sånt de närmaste 5 åren :/

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Tror inte jag e ensam om att finna AMDs processornyheter ointressanta. Inte så att jag vill tycke de e ointressanta men jag känner ingen spänning som man gör när Intel pratar om nya grejer.

Hoppades att Radeon 8000 serien skulle komma snabbare....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Skrivet av Campaigner:

Tror inte jag e ensam om att finna AMDs processornyheter ointressanta. Inte så att jag vill tycke de e ointressanta men jag känner ingen spänning som man gör när Intel pratar om nya grejer.

Hoppades att Radeon 8000 serien skulle komma snabbare....

Inte vara sån, men efter ivy har inget från intel varit intressant häller (min åsikt).

(om du undrar vad jag menar så har inte intel inte släpp något som bräker sandy än).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar