Corsair visar nya Carbide-chassin, mekaniska tangentbord och minnen

Permalänk
Melding Plague

Corsair visar nya Carbide-chassin, mekaniska tangentbord och minnen

Tillverkaren Corsair slår på stort under Computex 2013 genom en hotellsvit fullmatad med nyheter. Bland dessa finns chassin i Carbide-serien, uppdaterade tangentbord och nya minnesmoduler.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Jag fattar inte riktigt grejen med att börja producera 3000+ MHz DDR3-minnen nu när DDR4 ändå ska släppas relativt snart. Är det inte bättre att lägga pengar och tid på annat?

Permalänk
Skrivet av MrNeikter:

Jag fattar inte riktigt grejen med att börja producera 3000+ MHz DDR3-minnen nu när DDR4 ändå ska släppas relativt snart. Är det inte bättre att lägga pengar och tid på annat?

Med din filosofi hade datormarknaden stått stilla

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

Mer kylning i ännu tystare chassin låter mysigt, men jag litar inte riktigt på Corsair där. De är lite för amerikanska över det hela och då är det lättare att slänga sig med ogrundad information.

Permalänk
Medlem

Det roliga är att dom där 3000 minnerna har så hög latens så att dom är sämre än ett par 2400MHz minnen, det är enbart för att locka folk, PR osv, inte bra för fem öre.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Jag vill veta om Fractal Design ska lanserat något R5

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Corsair måste nog göra de snyggaste tangentborden på marknaden! Det där TKL tangentbordet är ju hur fint som helst, längtar tills det kommer till Sveriges hyllor.

Permalänk
Medlem

Hehe 80 dollar e inte 800-900kr Dollarn ligger strax under 7kr så de blir ca 555kr i Sverige för de chassit

Visa signatur

Bab

Permalänk
Snusfri

K70 med brunisar väcker inte alls habegär, inte det minsta

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Fan ta er, Corsair, nu måste jag ju köpa en K65!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Synd att det inte finns fler alternativ för radiatorer i chassit! känns lite onödigt med allt outnyttjat utrymme ovanför nätagget på det nya chassit... Det borde finnas alternativ för radiatorer eller nätagg på olika ställen!

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Corsair måste nog göra de snyggaste tangentborden på marknaden! Det där TKL tangentbordet är ju hur fint som helst, längtar tills det kommer till Sveriges hyllor.

Tycker nog Duckys är snyggare men visst, dom såg inte helt fel ut

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pastrami:

Hehe 80 dollar e inte 800-900kr Dollarn ligger strax under 7kr så de blir ca 555kr i Sverige för de chassit

Du glömmer moms och annat som läggs på innan det hamnar i en svensk butik. Ta dollarpriset x10 så hamnar du på ett troligt pris.

Permalänk
Skrivet av Pastrami:

Hehe 80 dollar e inte 800-900kr Dollarn ligger strax under 7kr så de blir ca 555kr i Sverige för de chassit

Nix, du glömmer att räkna med momsen, priser i dollar brukar anges utan moms, då den varierar mellan delstaterna. Svensk tull och moms tillkommer. Räknar man 1 angiven dollar =10 SEK, så brukar man hamna rätt så korrekt för prissättning i sverige.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pastrami:

Hehe 80 dollar e inte 800-900kr Dollarn ligger strax under 7kr så de blir ca 555kr i Sverige för de chassit

Just precis! För vi har ju inga tullar och höga moms.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Snusfri

Skulle vara trevligt om dom kom med ett servercube-chassi med
Typ ett inverterat vanligt med en mindre kammare för ett moderkort med liggande minnen och vattenkylning där det finns plats för många diskar på andra sidan samt nätagg

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pastrami:

Hehe 80 dollar e inte 800-900kr Dollarn ligger strax under 7kr så de blir ca 555kr i Sverige för de chassit

Icke sa nicke, du glömmer helt och hållet bort moms, tull och andra prisökande faktorer. Så en bra tumregel brukar vara att $ * 10 så får man ett någolunda korrekt svar.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Icke sa nicke, du glömmer helt och hållet bort moms, tull och andra prisökande faktorer. Så en bra tumregel brukar vara att $ * 10 så får man ett någolunda korrekt svar.

Jag tror han har fattat nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perb:

Jag tror han har fattat nu.

Möjligt, tog mig ett par år att fatta i alla fall

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

fick hem K70 i går..mitt första mekaniska,helt ok och jäkla hög byggkvalite..låter lite mycket..får väll bli att beställa O-ringar .. vet någon av er om det finns å köpa från svensk handlare? .. O-ring pack gjort för tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

K70 med brunisar väcker inte alls habegär, inte det minsta

Ligger riktigt bra till för mig också. Undrar när man kan räkna med att de finns i butik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

K70 med brunisar väcker inte alls habegär, inte det minsta

En till här som tänker likadant
Jag har redan ett K60 och tycker det är trevligt, men känner att bruna nog är de som lockar mest för allroundbruk!
Kan tänkas det blir ett K70 om man inte ballar ur och slantar upp för tex ett ducky med dye sub PBT keycaps

Skrivet av SummitSub:

Synd att det inte finns fler alternativ för radiatorer i chassit! känns lite onödigt med allt outnyttjat utrymme ovanför nätagget på det nya chassit... Det borde finnas alternativ för radiatorer eller nätagg på olika ställen!

Jepp, håller med om att utrymmet ovanför nätagget verkar vara rent slösaktigt dåligt utnyttjat som det ser ut än så länge.
Håller på och gnäller om det i den separata nyheten för detta chassi, i slutet av den här tråden
http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1214502...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nickieponken:

Med din filosofi hade datormarknaden stått stilla

Meh, vore det inte en bra idé att göra program som tar nytta av såna frekvenser på minnen?
För dom är väl knappast mer än en handfull antar jag

Permalänk
Medlem

guld värkar vara årets dator färg

Permalänk

Ruskigt stiliga tangentbord! Det ska nog bli något sådant i sommar. Carbidge Air verkar intressant men ser otroligt plastig ut i fronten?

Btw, ni missade ju Corsairs schyssta boothbabes

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.584572734916152.107...

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Fina tangentbord, ble sugen att byta ut mitt K90 mot ett K65 nu för mer plats på skrivbordet...

Visa signatur

3570K | CM Seidon 240M | 16GB | 7950| 240GB SSD 2TB HDD |FD R5 | XL2411T | Zowie ZA-13 | Ducky G2PRO_Black | Ducky Shine 3TKL_RED | Corsair K90_RED | OnePlus X

Permalänk
Avstängd

Vem är det som tillverkar Corsairs tangentbord och lurar?

Tänkte göra en post om kvalitén på deras saker, men den här tråden får duga.

K90 Det första tangentbordet jag fick vart bakgrundsbelysningen trasig, på ersättningstangentbordet så var ljudkontrollen trasig.
Min vengence 2000 har jag aldrig tappat men ändå så fick jag skicka in dom i måndags eftersom dom gått av ovanför vänster hörlur.
Hur kan hörlurar för 1000kr bara gå av utan vidare? Är lite oroliga att återförsäljaren inte ska tro på mig :/

Har rätt mycket Corsair saker men skulle jag handla idag så blir det inge mer Corsair.

Är det bara jag som har otur eller är deras saker så här dåliga?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Ni glömde vissa bilder :D

Bra grejer. Chassina verkar bra men slår de Coolermaster COSMOS II tro?

Tangentbord....måste se ett test snart.

Behöver nya hörlurar, de hon har på sig, äre de bra tro?

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Campaigner:

Bra grejer. Chassina verkar bra men slår de Coolermaster COSMOS II tro?

Tangentbord....måste se ett test snart.

Behöver nya hörlurar, de hon har på sig, äre de bra tro?

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/485669...

Vilka hörlurar?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Citat:

Nytt är också en knapp på baksidan för att ställa om så kallad "polling rate", vilket ger bättre kompatibilitet med olika BIOS-versioner.

Jag trodde det fanns på K70 från start (dvs första tangentbordet med röda brytare)? Det finns en sån knapp på tidigare bilderna i alla fall.

En annan fråga, ser på bilden av baksidan att det inte finns några skruvar. Behövs kanske inte öppnas för sällan rengöring då tangenterna inte är nersänkta?