Permalänk
Avstängd

chassit med posten

Min leverans väger 7,5 kilo med posten. Chassit väger 12,5 kg. Whats up? Har köpt en dator i delar.

mvh

Permalänk
Medlem

Chassit brukar skickas med ett kolli, och komponenterna med ett annat. Så det är förmodligen kollit med komponenterna som väger 7.5kg.

Permalänk
Medlem

Mm som ovan sa kan jag också intyga iaf när jag beställt från inet och dustin så får man nästan alltid chassit i sin egen original kartong och eventuella komponenter sånt skickar dom bredvid i en kartong.

Dom ser väll ingen anledning paketera chassit i något mer för det brukar ju redan vara väldigt bra paketerat i original kartongen.

Fick du 2 kolli nr för att följa paketen därifrån du beställde då?

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TAG9217:

Chassit brukar skickas med ett kolli, och komponenterna med ett annat. Så det är förmodligen kollit med komponenterna som väger 7.5kg.

Skrivet av BaZZe:

Mm som ovan sa kan jag också intyga iaf när jag beställt från inet och dustin så får man nästan alltid chassit i sin egen original kartong och eventuella komponenter sånt skickar dom bredvid i en kartong.

Dom ser väll ingen anledning paketera chassit i något mer för det brukar ju redan vara väldigt bra paketerat i original kartongen.

Fick du 2 kolli nr för att följa paketen därifrån du beställde då?

har ett kolli, men kanske får ett extra med avin?

edit: har 2 kollin, ser det nu. Tack!! Stäng tråden

Permalänk
Medlem

Jag beställde 2 högtalare. Dessa vägde 30kg styck.

Det kom fram två avi:er där det stod att paketen vägde 4kg per styck..

Så ibland stämmer det inte.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.